[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 22:05

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 22:09

Auw Mo.. Zit je nu aan de Ursochol? Wat voor medicatie heb je? :) ..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 22:10

Heb het filmpje en de foto's gezien. Huiveringwekkend... maar wel realiteit voor iedereen die deze sport doet.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 22:10

Jeutje.. wat gaat die val snel zeg :oo ..... Ziet er naar uit.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 22:13

Ik vind het ook heel moeilijk om te zien waarom het nou mis gaat. Lijkt wel of het paard heel kort achter de hindernis landt en het gewicht van zijn achterhand te veel doorkomt waardoor ie over de kop slaat.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 22:17

Ik zie geloof ik dat zijn voorbenen niet hoog genoeg komen en het paard dus zo over de hindernis heen kukelt.. maar het gebeurt echt in een flits.. want vervolgens staat dat paard onderaan...

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 22:19

Simmie schreef:
Ik vind het ook heel moeilijk om te zien waarom het nou mis gaat. Lijkt wel of het paard heel kort achter de hindernis landt en het gewicht van zijn achterhand te veel doorkomt waardoor ie over de kop slaat.

Dat zie ik dus ook!! Hij springt heel vreemd.. hij springt en 'duikelt' met de kop..

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 22:20

Oei, dat ziet er heftig uit. Het is inderdaad lastig om te zien wat er fout ging. Wat Simmie zegt, klinkt wel heel aannemelijk...

Mo: Jakkes, hopelijk ben je er snel vanaf!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 22:30

Wat een horror val. Het lijkt net of er 1 voorbeen niet mee omhoog gaat/blijft hangen. Risico van het vak zeg maar maar ben blij dat hij er relatief goed vanaf is gekomen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 22:30

Avond!
Oei, Mo: vervelend zeg. Hoop dat je snel opknapt. Dan mag ik ook wel eens wat minder thee drinken, euhm.. hoeveel dronk jij?! ;)
Jammer van je soll Caroline! :(:)

Hypothekenman ziet zeker kansen voor ons, hij gaat hypotheekshoppen voor ons ;) Was wel grappig, hij woont in eenzelfde soort huis als wat wij graag willen kopen, mochten we even achter hem aan rijden om binnen te kijken. GROOT! :D
Allemaal een paar weken fingers crossed voor mij hè :+
Ga zo even het filmpje van die val kijken.

Edit: OMG, wat een akelig filmpje zeg ;( brrrrrrrrrr. Wat een wonder dat hij er nog zo vanaf is gekomen.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 22:48

Goeie avond!
@Mo: Wat balen van je nierstenen! Mijn vriendin heeft daar ook regelmatig last van en die heeft er dan ook mega last van! Sterkte in ieder geval!
@Caroline: Fijn dat de paardjes weer hun APK helemaal gehad hebben! Wel balen dat je sollicitatie niks was....
@Corien: Fijn dat Jackson zo lekker aanpakte!
@Evie: Als je voelt dat Bam zich fit voelt zou ik het wel aandurven om te starten onder het mom van; lekker een rustig rondje rijden :o Maar jij kent hem het beste en moet dus ook beslissen waar je je goed bij voelt!
@PB: Fijn dat Hetje zo lekker ging met de dressuurles! En die vos is inderdaad errug stoer!
@Margriet: Fijn dat W zo lekker ging met de dressuur en uiteindelijk ook braaf was met balkjes lopen.
@Noor: Spannend hoor die huizenjacht en alles wat er bij komt kijken! Maar zal voor je duimen de komende tijd!

Vandaag dus een lange dag op school gehad die erg saai was. Vandaag is ook mijn 4 jarige hengstje gecastreerd, vond het wel zielig voor hem, maar als hengst is hij gewoon niet te verkopen. Nu loopt hij lekker met 2 anderen in het land wat verderop van ons huis ligt en dan over een week of 4/5 moet ik er toch maar eens op kruipen :o
Wat betreft de TREC wedstrijd, het was iets heel anders als wat ik gewend ben van de 'gewone' wedstrijden. Voelde me dan af en toe ook wel een vreemde eend in de bijt, maar het waren over het algemeen wel hele vriendelijke mensen. Nu heeft vriendinnetje mij overgehaald om 26/27 juni weer mee te rijden met zo'n wedstrijd, maar ik moet nog wel een paard regelen :o Ga 28 juni met Jipje weer een weekje naar de zomerinstructieweken en wil hem dan niet van te voren meenemen naar zo'n wedstrijd, moet dus maar even kijken of ik een ander paard mee kan nemen...

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 23:06

Heb het flimpje ook gezien,

En idd simmie zijn voorbenen raken de grond niet, en hij klapt door zijn gewicht, en snelheid voor over lijkt wel :(

Ik ga op bed :wave:

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 23:35

Caroline: Jammer dat de sollicitatie niks was, zo te lezen heb je gelukkig wel veel ander manieren om bezig te blijven en geld in het laatje te krijgen.
Pb: Dat is wel lekker, als je ze zo voor het uitkiezen hebt :D .
Margriet: Lekker hard aan het werk geweest zo te lezen.
Mo: Vervelend, hoezo wil je die morfinepillen niet nemen eigenlijk?
Corien: Heel spannend zo'n bal :D .
Noor: Fijn dat het onderhandelen goed ging, en de huizen zo groot zijn.
Jn: Leuk toch om op die 4-jarige te kruipen? Of is ie niet zo braaf.
Ik weet niet meer wie het schreef, volgens mij jij Jn? maar er is inderdaad dat risico dat ik te fanatiek wordt tijdens de wedstrijd dus ik moet mezelf wel inhouden :j , in El was ik wel fanatiek op de grote open stukken en toen zaten we redelijk ver onder de tijd, maar het was toch echt Bam die zelf aangaf harder te willen.Dus ik luister in Castenray gewoon naar wat mijn paard aangeeft :) .
Ik heb het filmpje ook bekeken, lijkt inderdaad of linksvoor blijft hangen en dat het draaipunt is, ziet er niet fijn uit, gelukkig zijn ze er allebei goed vanaf gekomen.

Vandaag weer gedressuurd, ik merk wel dat ik weinig aan dressuur toe kom door wedstrijden, trainingen en vrije dagen voor Bam. Eigenlijk vind ik het ook wel erg leuk om weer is zoveel dagen te dressuren, zeker omdat ik elke dag voel dat hij weer losser in zijn lijf wordt, vandaag ging hij echt lekker aan het lopen (Hoewel ik dat gisteren ook al zei :+ ), gisteren liep hij al aardig, vandaag liep hij al lekker opgericht en heb ik ook wat contragalop en keertwendingen meegepakt.
Hij was echt vreselijk baldadig maar ook heel fijn te rijden omdat hij zo goed reageerde op mijn hulpen en actief met zijn achterhand eronder kwam, en ging lekker uitstrekken in galop :D.
Aan het eind was hij zo geconcentreerd aan het galopperen dat hij niet eens merkte dat er zn gigantische transportvrachtwagen vlak langs de bak reed, heerlijk dier :+:.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 07:50

Goede morgen!

Evie, lekker gereden dus :) ga je dan niet tussen door een dressuur wedstrijd rijden?

Zo ben brak :z gelukkig ben ik morgen vrij :)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 08:08

Goeiemorgen!
Ik ga zo Vorstin rijden en nog even naar Divoza om een cadeautje te kopen en iemand te helpen met een bodyprotector uitzoeken.
Vanmiddag college en daarna 4 dagen vrij!

Dat filmpje van Oliver Townsend is idd echt heftig. Ik schrok er van! Het lijkt wel of de voorbenen tegen de hindernis aanslaat, en dat ze daardoor over de kop gaan. Simmie, jouw val in de Vlietlanden ging ook ongeveer zo. Alleen dan wat voorwaartser zegmaar. Ik kan het me helaas nog goed herinneren.

Lekker dat strafkamp PB!
Hopelijk kan je nog iemand vinden die mee wil Tientjeh. Zou wel heel erg balen zijn!
Fijn dat W lekker liep Margriet!
Jeetje, sterkte Mo :(:) Je hoort idd altijd dat dat superveel pijn doet!
Gekke Jackson Corien :P
Lekker dat de paardjes weer gedaan zijn Caroline!
Fingers crossed for you Noor :D
Arm hengtje Benthe :(:) Hopelijk geneest de wond goed!
Lekker dat je zo fijn gereden hebt Evie!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 08:29

Jeetje, dat filmpje is inderdaad superheftig! Dat paard staat echt helemaal verdwaasd te kijken als hij weer op zijn benen staat.

EB, Ik wil die morfinepil niet nemen, want dan word je heel suf en dan mag je niet meer autorijden. Ik kan de aanvallen (die ik heb gehad) redelijk opvangen.
Noor, Leuk dat je bent wezen kijken in zo'n huis. Alles gelukt met de schuur en vaarwater? Waarom is vaarwater zo interessant voor jou?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 08:31

Snoekiej schreef:
Dat filmpje van Oliver Townsend is idd echt heftig. Ik schrok er van! Het lijkt wel of de voorbenen tegen de hindernis aanslaat, en dat ze daardoor over de kop gaan. Simmie, jouw val in de Vlietlanden ging ook ongeveer zo. Alleen dan wat voorwaartser zegmaar. Ik kan het me helaas nog goed herinneren.

Ik ook. Heb nog steeds last van mijn nek.

Evie, ik zou Bam, ondanks dat hij misschien zelf aangeeft harder te willen, toch tegen zichzelf beschermen en jouw tempo te laten lopen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 08:46

Goedemorgen!
@Simmie: ik kan me voorstellen dat je van zoiets heel lang last (en angst??) houdt!
@ Evie: lekker gereden dus!!
@ Mo: je kunt bij ons in de buurt echt schitterend varen! Er is (bijna) niks mooiers dan een hele zomerdag en avond met een goed gevulde koelbox het water op te gaan. (wordt je ook lekker snel bruin ;) ). Ik hoop dat het gaat lukken, we laten het alleen doorgaan als de schuur erbij betrokken kan worden! Komende week zal dat wel duidelijk worden denk ik.
@ Benthe: hopelijk geneest de jongeman goed en is hij braaf onder het zadel ;)

Nudine is gisteravond nog gescand. Ze laat haar hengstigheid blijkbaar heel anders zien tegenwoordig want ze was al veel verder dan verwacht. Vanavond wordt ze al geinsemineerd! :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 08:49

Spannend Noor, zowel het huis als het insemineren van Nudine!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:02

hahaha MO moet van haar theeverslaving af, nooit geweten dat je het daar ook al van kon krijgen.

volgens mij zie je dat het paard met de pijp de hindernis teveel toucheert en daardoor met de kogel en hoef erachter blijft hangen en dus duikt. ......bbrrrrr......

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 12:27

@Noor: Spannende tijden bij jullie! Zowel van Nudine als van het huis! Hopelijk gaat het beiden tot een goed resultaat komen!
@Simmie: Dan ben je inderdaad flink naar gevallen toen der tijd in Vlietlanden als je er nu nog last van hebt :oo Die val van Oliver Townsed ziet er inderdaad ook erg heftig uit!
@Evie: De 4-jarige heeft tot nu toe alles heel braaf opgepakt, ik heb er nog niet op gezeten, maar zadel, hoofdstel, peeskapjes, longeren aan bijzet heeft hij niet moeilijk over gedaan. Nu dus over een tijdje kijken wat hij doet als ik erop kruip :o
@Mo: Hoe voel je je vandaag???

Ik ga zo even een rondje wandelen met collega. Heb al sinds zondagavond elke keer kramp in mijn benen die ik er slecht uit krijg, dus ga zo maar weer even goed in beweging ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 12:31

Bianca, Hoe gaat het ondertussen met Bull?
JN, Balen van je kramp in je been.

Vandaag voel ik mij wel beter, maar volgens mij zit die niersteen nog wel ergens....

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 12:43

Voor de genen die vroegen of ik hier iets merk van de protesten enzo:

Zoals ik gister al zei merken wij er hier niks van. Maar dit is vandaag opeens veranderd. We zaten in onze Chinese les toen een man binnenkwam om te vertellen dat we na de les of naar huis moesten of op de campus moesten blijven. Niet naar Future park of waar dan ook. Ze rood hemden zijn deze kant op gekomen.. Ze zijn bij Future Park, waar wij veel grote boodschappen doen en alles. Dit is 15 min met de taxi bij ons vandaan.
Zonet hoorden we dat we het appartement even niet uit mogen.
De buurt waar wij in zitten schijnen bij de gelen te horen. Dus mocht er wat gebeuren..
Verder is de school nu ook een doelwit? := .. Niet echt een pretje dus.
We zitten nu maar in ons appartement. En we wachten af. Dit is wat ze ons verteld hebben, we hebben verder niks gezien van gevechten ofzo. Maar de kans is groot dat de school dicht gaat. En we weten nu niet hoe het allemaal gaat lopen.

Ik hou jullie op de hoogte :).

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 12:46

Sterkte Kim! Dit lijkt mij inderdaad een erg vervelende/angstige situatie :(:)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 12:49

Dat is idd een angstige situatie Kim! Sterkte er mee.