[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

florence123

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 18:46

ik zou me daar niet op blind staren :) als je die opmerking maar 1 keer hebt gehoord en anders niet.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 18:49

Wat een zalig weertje hadden de crossers vandaag! Hopelijk morgen even goed!

Hier staat Fi al gewassen, straks als de dochter slaapt nog vlechten. Vanmiddag werd de jaarling gecastreerd, had weeral de eer te mogen helpen ;)
En echt zenuwachtig voor morgen... Zelfs voor mijn dressuur, pff zal blij zijn als dagje goed verlopen is...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 19:20

Ik hoop ook dat het weer morgen goed meevalt!
Wat heb je moeten helpen? Toen onze werd gecastreerd kon er niet echt geholpen worden?

Gaat goed komen morgen!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:49

Ik ben vandaag al eens gaan verkennen, tis te doen, behalve hindernis tien, die is veels te hoog, Khoop da die nog omlaag gaat voor de B. Kzou nog liever de combinatie van M doen die erna komt dan die hindernis voor de B :+.

Ik moet maar om 11u45 dressuren maar ik ga vroege moeten gaan want Canch heeft het weeeeeeer eens gekunnen. Alle nagels van een hoefijzer ene ene kant er uit. IJzer ligt er nu nog mooi op. Maar ja... Dus morgen heb ik daar nog eerst de hoefsmid nodig :/. Er staat op het Vp enkel een naam, geen telefoon nr...

Veel succes iedereen morgen!!!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 19:53

Kan je de hoefsmid niet google? Misschien kom je dan op zijn nummer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 21:16

Ai nee PP, dat begint al goed.

Was hier inderdaad mooi weertje, ook, als dat voor morgen doorzet wordt het gezellig :D

Antonius, geen stress, komt wel in orde. Je hebt het al zo vaak gedaan, je kent Fi door en door, gaat goed gaan. Zal de dressuurproef filmen morgen.

Icaro heeft het hier ook weer eens prima gedaan vandaag. 't Is toch echt een varken soms. Ze zijn de vos komen brengen, en we dachten dat eerst op de paddock met draadje tussen als kennismaking beter zou zijn dan in de stal waar ook eten mee gemoeid is. Goed, paard uitgeladen, op paddock, ze neuzen. Icaro kaarsrecht en met voorbeen in de draad, draad af. Godzijdank geen wondes, maar hij heeft wel de stroom gevoeld. Nadien op stal, neuzen via de tralies, weer omhoog. Dit keer zijn hooinet afgebroken en dat zat vast aan zijn ijzer. Mocht het lossnijden, gelukkig deed hij daar niks op en was gewoon braaf. Maar op zo'n momenten is toch te merken dat ie wel karakter heeft en langs hengst is geweest. Nadien is de rust wel weergekeerd gelukkig, en was het alleen nog neuzen en wat snuiven. De ruin zelf heeft zich gedragen.

Goed nieuws: ritje vanmorgen met springzadel ging goed, dus ik kan vrijdag de springles van de club proberen *\o/*

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 21:33

Daaphh schreef:
Ik hoop ook dat het weer morgen goed meevalt!
Wat heb je moeten helpen? Toen onze werd gecastreerd kon er niet echt geholpen worden?

Gaat goed komen morgen!

Bij ons wordt er op de wei gecastreerd, dus ene moet infuus omhoog houden, ene om de jaarling op zijn rug te houden (zijwaarts waren de ballen moeilijk te bereiken) en ene voor de ballekes vast te houden als de zaadstreng afgeknepen wordt... Na een half uur stond hij al recht gras te eten :)

Ai PP die ijzers toch! Hopelijk loopt het vlot voor de hoefsmid daar te vinden!
Als hindernis 10 voor elke reeks een andere sprong is, denk ik niet dat die nog zal verlagen? Wel raar want normaal gezien is de TD toch vrij streng? Parkeren is op straat zeker?

Varekaj: geen idee waarom ik zo nerveus loop...
Haha Icaro moest laten zien wie de baas is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 22:03

Parkeren is op straat ja als ik me niet vergis.

Hier is het nu aan het regenen, hoop dat het meevalt voor morgen. Wordt vroeg opstaan.

Van mij mag knollemans tonen dat hij de baas is maar dan wel zonder het decor af te breken verdorie. Echt, staat alleman te zien bang recht in die draad. Soms is dat toch een kieken van een paard.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 22:33

Tis zo een schans met planken en er kunnen er nog uit. Kzou beter vannacht er twee gaan uithalen en gaan verstoppen ;) ;).

Vandaag stonden ze nie op de straat. Maar morgen meer deelnemers en tregent nu nog dus tzou wel keer langs de straat kunnen zijn morgen....

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 22:34

Goed nieuws varekaj! Springen zal dan ook wel lukken :J!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 06:33

Veel succes allemaal! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 07:24

Succes en hopen op goed weer voor wie vandaag rijdt! ik ga stilaan naar stal vertrekken en dan naar Gavere.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 07:27

Veel succes iedereen!

Ik denk dat uw stress overgegaan is op mij Antonius :/.

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:10

Succes! Gene stress! T zonneke doet al mee!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 15:04

Ik wacht al vol nieuwsgierigheid op updates!! :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 18:04

Hier een tevreden ruiter!
Cross ging super goed, op het laatste weer moeten inhouden want anders waren we te vroeg. Wel 1klein ruiterfoutje op een stoemme recht, kwam met wat weinig druk denk ik, en hij knalde er toch goed tegen, maar niets gezien en ook nergens iets dik ofso. Dus hoop dat het zo blijft. Springen ook foutloos. Dressuur veel beter als vorige week maar nog niet top. 8ste plaats.

Ben benieuwd naar jullie verslagen!

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:47

@varekaj: gelukkig geen ernstige verwondingen! Hij heeft gevaarlijke manieren

@daaphn: wat goed! Jij hebt toch echt een racemachine

Hier een lange maar geslaagde dag :)
Met Ferro een eerste plaats in dressuur met 10 punten voorsprong op de 2de. 1 balkje in het springen door afstandsfoutje van mijzelf maar foutloos gecrosst binnen de tijd, goed voor de overwinning *\o/* *\o/*

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 19:09

Gefeliciteerd met je overwinning!!!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:16

Proficiat alletwee!

Tis hier weer maar een uitgedraaid op een teleurstelling.... Ze had het niet begrepen op de eerste afsprong met een plankje voor. Kwist dat da de moeilijke ging worden, ze heeft het niet op die dingen voor een afsprong. Gewone afsprongen alles wat je wil, maar met een klein dingske voor, ho maar...

Ze vertrok thans weer zoooo de Max :(. Ik had gezegd da ik nooit meer teleurgesteld ging zijn, maar ja, ze was in waregem goed en nu vertrok ze ook zo vol goesting, dressuur en jumping waren goed gegaan.... Pfff :( . Uiteindelijk heeft ze het wel gedaan, achter veel show en cinema again. Maar dan wast al telaat.

Benieuwd naar derest!

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:17

Hey! moesten jullie nog combinaties kennen die hebben meegedaan in Gavere, ik heb OCC en CNC gefotografeerd. Ze komen op mijn pagina terecht :j nouja ik ga een album op flickr aanmaken :)
Bij de CNC was ik helaas niet optijd. Ik was niet op de hoogte ervan dat het vervroegd werd naar 11 uur :(
Laatst bijgewerkt door nenahdm op 10-04-16 20:20, in het totaal 2 keer bewerkt

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:18

PrietPraat schreef:
Proficiat alletwee!

Tis hier weer maar een uitgedraaid op een teleurstelling.... Ze had het niet begrepen op de eerste afsprong met een plankje voor. Kwist dat da de moeilijke ging worden, ze heeft het niet op die dingen voor een afsprong. Gewone afsprongen alles wat je wil, maar met een klein dingske voor, ho maar...

Ze vertrok thans weer zoooo de Max :(. Ik had gezegd da ik nooit meer teleurgesteld ging zijn, maar ja, ze was in waregem goed en nu vertrok ze ook zo vol goesting, dressuur en jumping waren goed gegaan.... Pfff :( . Uiteindelijk heeft ze het wel gedaan, achter veel show en cinema again. Maar dan wast al telaat.

Benieuwd naar derest!

Echt jammer ja ik stond er bij -O- Heb overigens wel nog een mooie foto van jou!!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:27

Tonen! :)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:34

Eentje voor m'n minioncollectie :+? Veel was er niet om schoon foto's van te maken :P. Maar mss dat ik wel getroost wordt met een mooie foto ;). Merci alleszins :D!

Karin, jouw niet gezien trouwens! Maar evelien ook niet.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:47

Ik had een top dagje.
dressuur middenmoot 12de (zul je zien hè, op het moment dat ik zeg dat ik meestal wel bovenaan zit in de dressuur :x :x )

cross foutloos maar tijdsfouten, bij H7 (een pallisade vlak voor de holle weg) had boxser niet direct door dat hij daar in moest, dus hij dweilde wat weg naar rechts, en vlak aan het parcours stonden 2 dames :oo ik ben dus tegen 1tje aangereden, ze kon nog net op de benen blijven staan. Dus haltgehouden en sorry gezegd, gedraaid en verder..maar mijn god!!! ik was echt geschrokken %) %) ...de andere dame sprong nog net op tijd weg %) %)

springen foutloos.

Uiteindelijk 4de plek! had ik niet gedacht na mijn 12de plek in de dressuur en 8 tijdstrafpunten. *\o/*

Daaph gezien, harstikke leuk!! en proficiat met je rit!! hopelijk valt het allemaal mee.
Florence ook proficiat!!

Volgende keer wil ik graag startnummers weten van de anderen, want ik kan niemand herkennen :o :o

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:10