[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 15:42

Middag.

Corien: Even 3 weekjes vrij om te trainen is inderdaad wel lekker.
Noor: Hoe is het onderhandelen gegaan?
Ik had toen ik met die man van de hartslagmeters stond te praten nog even gevraagd of dat veel effect zou hebben op zijn conditie, en die zei inderdaad ook dat een weekje of zelfs iets langer niet zoveel uitmaakt als je daarna weer aan het werk gaat.
Mo: Startgeld moet ik sowieso betalen inderdaad, daarom denk ik dat ik toch gewoon ga, ook mooi als training voor het L dadelijk.
Caroline: Leuk dat je sollicitatie had, hoe is het gegaan?
Heleen: En het blijft een leuk dier, ik vind hem ook niet echt klein ogen.
Vief: Aandachtige blik heeft Woll :D.
Kim: Gave foto's en cute die olifant. Jammer dat je niet overal hen kan, maar Phuket is wel echt heel leuk.
Snoekiej: Fijn dat Vorstin vandaag de wei op kon, ik doe verder nooit beschermers om in de wei, maar de eerste keer ook wel even, je weet niet hoe gek ze gaan doen, en aangezien hij ook samen gaat met een ander paard vind ik dat wel zo'n fijn idee na die trap.

Zo ik heb lekker vakantie, we zouden eigenlijk morgen sportdag met de hele school hebben, maar aangezien onze gymleraar al een paar maanden afwezig is heeft alleen onze klas heel de dag vrij :D. De rest van de week vrij, dan een week meivakantie, dan 3 dagen verhuizen naar het nieuwe schoolgebouw en geen les, en dan met hemelvaart weer 4 dagen vrij.
Dus we hebben gewoon bijna 3 weken vakantie ipv 1 week, heerlijk en dan ook nog eens dit weer erbij 8-) .

Sim

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 15:48

Evie, ik zou Castenray dan zeker als training gebruiken en niet als wedstrijd doen. Zeker gezien de soms mulle bodem en de heuvelachtige, kronkelpaadjes hier en daar. Houd ook goed rekening met de warmte. Vergt alles bij elkaar toch vaak meer van je paard (zeker als je zoals jij niet een optimale voorbereiding hebt kunnen doen) dan je denkt.
Bedoel ik niet vervelend, maar wil het je meer als tip meegeven.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 15:48

Evie: ik zit nu nog te zenuwen op het werk, ga over een half uurtje weg ;)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:03

Daar heb je ook helemaal gelijk in simmie, de gezondheid van mijn paard staat boven de wedstrijd.
Als mijn instructeurs denken dat ik het beter niet kan doen, dan ga ik ook niet.
als training is het gewoon mooi om mee te pakken, Om nog een keertje een onbekende waterbak te doen (hopelijk met ook mogelijkheid tot insprong voor de B?) enz. , zodat alles mooi bevestigt is.

Noor: Veel succes vanmiddag!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:05

In de B is het gewoon inlopen of over een heel laag balkje. Waterbak is wel een lastige voor paarden die niet bevestigd zijn op het water.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:42

Ik zou het ook gewoon zen als training Evie. Ook med door de omstandigheden die Simmie noemt rijd ik daar ook nooit voor de tijd. Daarnaast is het weer duidelijk warmer dan voorheen en dat is toch een behoorlijk slag voor de paarden. Wij hebben dan ook echt emmers water bij de finish klaar staan om geljk te koelen.

Net even dressuurles (lees strafkamp) gehad met Hetje en nog even de vos voor de veiling gereden. Morgen mag ik nog een keer aan de bak.

Mijn nieuwe silk en nekbeschermer is er. blauw/roze en en roze.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:43

Bandido is gelukkig wel bevestigd op het water, alleen waterinsprong hadden we tot voorheen alleen tijdens trainingen gedaan en nog nooit in een waterbak die hij nog nooit gezien had, in Etten-leur hebben we dit voor het eerst gedaan en dat ging prima: http://www.youtube.com/watch?v=500XnrwsnuM
Maar toen gingen we er op safe rustig in draf in, en ik wil het ook nog een keertje uit galop doen.
Als ik het zo lees is Castenray dan wel mooi om dat te doen.

Leuk dat je die vos mag rijden PB, ik hou niet zo van vossen maar dat ziet er uit als een erg leuk dier :)

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:48

peanutbutter schreef:
Ik zou het ook gewoon zen als training Evie. Ook med door de omstandigheden die Simmie noemt rijd ik daar ook nooit voor de tijd. Daarnaast is het weer duidelijk warmer dan voorheen en dat is toch een behoorlijk slag voor de paarden. Wij hebben dan ook echt emmers water bij de finish klaar staan om geljk te koelen.

Dit weekend wordt het toch helaas echt weer een stuk kouder :( :(

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:50

In de B heb je nooit een insprong direcht het water in. Wel vlak vóór het water, zoals in Etten-Leur. Dan kunnen ze eerst nog op het droge landen voor ze natte voeten krijgen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:51

billy1 schreef:
peanutbutter schreef:

Maar die 16 graden die ze voorspellen is nog warm genoeg voor de paarden.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:51

Evie, als jij een cross als training kunt zien, dan zou ik gewoon starten. Helaas zie ik nogal eens mensen die er dan toch weer iets te fanatiek ( naar mijn mening) de cross in gaan met een paard die ze eigenlijk mee namen voor een oefenrondje.

PB, had Hetje strafkamp verdiend?

Dorien, ik heb nog helemaal niet gekeken wat voor een weer het word, maar erg jammer als het slecht zou worden.

Voor mij is Castenray nog even onzeker, aangezien ik nog geen groom heb die met me mee kan. En om alleen te gaan is het toch echt wel tever helaas! Even aankijken, maar anders zit er niets anders op dan afmelden.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:53

Simmie schreef:
billy1 schreef:

Maar die 16 graden die ze voorspellen is nog warm genoeg voor de paarden.

Zondag maar 11!!!!! Brrrrrrr

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:56

Echt?! Dat is behoorlijk frips voor de ruiters. Hopelijk staat er dan geen wind, dat scheelt dan nog aanzienlijk.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:56

De sollicitatie was weer niks. Het was een opleiding met baangarantie. Veel kandidaten en maar 3 plekken. Zij vertelde mij dat er veel kandidaten 's nachts droomde over de baan :o en betere aansluiting hadden. Nou 's nachts slaap ik :+ . Was heel apart. Zit dus niet bij de 3 en weer 12 euro aan reiskosten armer.
Heb ook weer een 2 lesklantjes erbij ( 1 angstig meisje die weer vertrouwen moet krijgen en 1 is maar tijdelijk) en ik ben in gesprek met een aantal mensen om bij een aantal evenementen EHBO tje te zijn. Maar niet voor niks. Via een ehbo vereniging is het heel duur. Ik ga ook niet voor niks een hele dag zitten maar ben wel goedkoper haha :D

Ik ga even lesgeven en daarna moeten mijn monsters naar de tandarts. Ik ben benieuwd. Vanavond lees ik wel even bij.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:08

Tientje: Nee ik :P Daarom mag ik morgen weer.

Evie: Die vos mag ik altijd rijden als ik wil hoor. Als ik wil 'mag' ik er 10 op een dag doen :P De paarden zijn van mijn moeders (handels)partner en ik krijg al een 14 jaar les van hem. Is ondertussen een soort broer geworden.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:55

mo leuke foto's! Fijn dat het redelijk ging!
Caroline: Is idd heel moeilijk! Ik probeer het ook, maar voel niks. Mijn vader zei ook al dat het net een bom was, je weet nooit wanneer hij afgaat. :+
Wolinlott: haha leuke foto's!
Heleen ook leuke foto's! Stoer paard!
Jipje: Daar zat ik idd ook al aan te denken! Ook omdat hij dan begint te steigeren.
Noor spannend altijd die huizen!
Vief leuke foto!
Kim erg stoer zeg!! Leuke slurf! :D

Gister W lekker met mijn andere dressuurzadel gereden! Heb het idee dat hij daar ontspannender onder loopt dan bij die andere. Maar beide liggen goed zegt de zadelmeneer. Maar goed hij deed goed zijn best, tot ik over wat balkjes wilde.... Maar hem er wel over gekregen en toen weer wat gedressuurd, toen weer over de balkjes en toen was hij braaf. En zweterig. :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:14

Carolien, dat is balen :(:)
Noor, En en en :D

Ik kom net uit het ziekenhuis vandaan. Gisteren had ik ineens super pijn in mijn rug en buik en vanavond weer. Blijk ik nierstenen te hebben :( Ik mag nog maar 3 koppen thee per dag. Door het zuur in thee kunnen nierstenen ontstaan.

Nu heb ik 4 soorten medicijnen, waarvan er één 39€ per stuk kost :wow:

Het moet binnen 5 dagen over zijn, anders moet ik een echo laten maken ;(

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:17

Pb wel fijn voor je conditie!! ;)
Mo wel fijn dat het goed ging :)
Heleen goede hoop voor je 2 jaarige.
Jipje netjes toch voor je eerste trec wedstrijd :D
Kim wat mooi zeg daar!!
Margriet lekker gereden dus ;)

Zo heb ook gereden ging wel lekker, moest meneer wel duidelijk maken dat ik van somige dingen niet echt gecharmeert was :+
Daarna lekker op het harden uitgestapt, en toen we terug kwamen lag er een groote ronde oranje bal in de bak met 4 paarden briessent er om heen _O- dus ben ook met jackson weer even terug gegaan om te laten zien, hij vond het eerst echt vreemd en heeeel eng :') en daarna ging hij er zelfs tegen aan schoppen :=

Zo nu lekker douche en op bed :D

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:43

11 graden??? bah, ik ben net zo blij dat het weer wat warmer was... Morgen wordt het iig nog wel lekker warm. Dan moeten we daar nog maar even van genieten :Y)

Margriet: Fijn dat de dressuur zo fijn ging
Kim: Ziet er mooi uit daar! Fijn dat jullie niet zo'n last hebben van de onrust daar.
Corien: haha die Jackson :D

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:45

Ja word weer koud Q-day ook 75 % kans opregen :(

Jeetje mo!! das niet niks!!, goed dat ze er achter zijn gekomen, me nicht heeft er heel erg last van gehad :(

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:54

Lekker Mo. Die kunnen héél pijnlijk zijn (vooral als je ze uitplast).

Net het filmpje van de val van Oliver Townend gezien. Dat ziet er niet heel erg lekker uit...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:56

Staat dat filmpje hier op bokt PB?

Autsch Mo! :(:)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:58

@ mo auwww klinkt erg pijnlijk. 39 euro. Hoop dat het vergoed wordt. Ik gebruik medicijnen die 16000 per jaar kosten. Verzekering is heel blij met mij.
@ corienn regen mogen we wel even hebben maar bij voorkeur alleen 's nachts.

Paarden zijn bij de tandarts geweest. Merrie was heel scherp rechts terwijl die fijn te rijden is. Ruin viel eigenlijk wel mee. Hengstentandjes zijn zo kort en rond mogelijk gevijld. Nu hebben we fysio, tandarts en hoefsmid gehad dus alles zit lichamelijk weer goed. Nu de koppies nog haha

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 22:00

Die staat op de voorpagina in het topic over dat hij zo blij is met zn vest. Is geplaatst door iemand. Maar als je youtube zoekt vind je hem ook zo.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 22:02

Ow, PB, hou op! Ik heb wel morfinepillen, maar die wil ik eigenlijk niet nemen!

Ik kan het filmpje niet vinden, maar ik heb wel een erg heftige foto gezien! Mag ik misschien de link (ja, ik weet het... een ramptoerist)