Ik had gister geen leuke paardenavond.... Gisterochtend was de hoefsmid al geweest. Ik ging 's avonds naar de spingles. Op de heenweg draafde ik een stukje en ik dacht, loopt ie nou wel echt fijn...? Maar ja, kan natuurlijk een paar passen gevoelig zijn met nieuwe ijzers. In de les verder niet echt iets gemerkt. Wel was Os in het begin wat stug, maar aan het einde sprong hij fijn en sander was tevreden.
Toen ik over de straat naar huis stapte dacht ik toch weer, hij loopt niet lekker?? Op het zachte voelde ik niks. Ik nog een stukje gedraafd, maar daar wilde hij alleen maar hard naar huis rennen. Toch op straat weer onregelmatig. Thuis had ik afgezadeld en gevoerd. Toen wilde ik hem naar het land brengen, maar Os wilde niet en stond op 3 benen. Ik schrok me rot, want Os heeft dat nog nooit gedaan.
Zijn been leek iets opgelopen maar niet echt duidelijk. Dus ik de dierenarts even gebeld. "Ja, als je echt wil komen we wel kijken, maar je kan hem ook op stal zetten en dan morgen weer kijken". 's avonds doen ze niet veel aan kreupele paarden natuurlijk. Dus ik ze binnengehouden en vanmorgen weer gekeken, en dat was echt al veel beter! Hij liep er weer mee, maar nog niet helemaal zuiver. Dus toch maar dierenarts laten komen, ik wilde toch vrijdag al laten enten dus dat ook maar gelijk laten doen.
De dierenarts maakt zich niet heel erg zorgen, want iets wat de dag erna al zo vooruit is gegaan is meestal niet heel ernstig. Ik vroeg nog naar het iets opgelopen been, dat was hij wel met me eens, maar daar zocht ie niks achter, je kon de peesgroeven nog goed zien en voelen. Dus nu afgesproken om Os een paar dagen op rust te zetten (voorkeur da is boksrust maar toen ik zei dat Os erg rustig is mocht ie wel in het land) en dan kijk ik even of ie goed loopt, zo ja, dan ga ik weer rijden. Dan was het waarschijnlijk toch iets van een zoolkneuzing. Het zou kunnen dat er de komende dagen nog een zoolzweer komt, dat moet ik even in de gaten houden. Dus ik hoop dat het snel wegtrekt. Ik schrok wel zeg!