[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hanne_SP

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 11:49

Ze zal Gavere bedoelen. :)
'k Heb ook eens naar parcours gekeken, en denk dat die 2 grachten enkel voor L en M zijn. :) Ziet er idd serieuze putten uit. :P

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 11:57

Ik ben nu hard aan het denken.... Waar liggen die grachten op de berg dan in Gavere? :p
Ik weet dat er een Trakhener is met een berg voor. En op het einde is er na de waterbak ook een gracht.
En ohja een berg waarover je moet en dan naar beneden en dan een gracht!

Ik woon op amper 1km van dat crossterein en ik ga er nooit oefenen :p dom eigenlijk! Ik rijd enkel daar de wedstrijden mee

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 11:58

Dan zijn er dit weekend wel veel wedstrijden!

Vechmaal, Lille, Gavere

Wie van jullie ging naar Vechmaal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:04

Veel wedstrijden = veel verhalen om van mee te genieten achteraf :D

En ach ja, jurysport... Je kan het niet altijd eens zijn denk ik dan. Pas als je elke keer denkt "ik heb een dijk van een proef gereden" en je bungelt alsnog ergens onderaan in het klassement, dan wordt het tijd om jezelf toch even vragen te gaan stellen. Want dan klopt er ofwel iets niet in je eigen beeld van een goede proef, ofwel is je paard er helaas toch niet zo geschikt voor. Of een combi, kan ook natuurlijk. Ben benieuwd wat het gaat geven als ik met Icaro effectief op jumping ga beginnen gaan. Nu was dat altijd voor de lol tussendoor, maar eigenlijk zou ik behalve wekelijks springles toch ook eens meer regelmatig op wedstrijd moeten gaan.

Ik durf alleen niet goed inschrijven bij de aspiranten van LRV, zie dat dat daar direct 80-90 staat... Wil eerst nog wat ervaring op 70 opdoen :P

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:32

aspiranten bij lrv valt heel goed mee van hoogte hoor! Staat nooit echt 90. heb wel een heel aantal foto's ter referentie als je je een beeld wil vormen ;) De overgang naar beginnelingen is wel heel groot ..

Ik ben ook heel benieuwd voor Lille, ben er ook nog nooit geweest. Ik weet al dat de waterbak gewoon inlopen is voor aspiranten, voor B is het normaal een afsprongetje. De start zal weer spannend worden. Ik wacht ook nog vol ongeduld op de startlijsten :p

Ik heb eens gekeken op de site naar de hindernissen in Gavere, ziet er wel een mooie cross uit.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 12:34

De aspiranten van lrv staat inderdaad echt niet hoog. Zeker in het begin van het seizoen zetten ze eerst lager en ze bouwen naar het einde van het seizoen hoger. ( dat is toch wat ze mij wijs gemaakt hebben)
Maar inderdaad het verschil naar de B vind ik ook groot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:39

Ik denk dat ik morgenavond eens naar de springles ga kijken, dan weet ik ook ongeveer hoe en wat. Kan dan eventueel met de lesgever overleggen als er tijd is. Op zich is het de bedoeling om 2x/maand springles op de club te volgen en 2x/maand bij Bert privéles. Als ik Bij Bert aangeef dat ik volgend seizoen B wil starten, dan zal die wel laten weten of dat haalbaar is of niet, hij heeft zelf Z gesprongen bij lrv.

Wel handig hoor, lesgevers die zowel lrv als vlp ervaring hebben :))

Ga het parcours ook eens bekijken voor zondag.

@ Daaphh: dan is het toch best om eens te bekijken of ik weer met springzadel kan rijden, dan kan ik volgende week vrijdag instappen en de draad weer opnemen. Heb me niet ingeschreven voor springwedstrijden in mei, dan zou het op tornooi zijn. Al hoop ik dan wel dat een B1 niet tegelijk met B-parcours springen valt -O-

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:40

Die 2 grachten voor L en M is 1 bij die grotere berg (d'hulle) daar. En de 2e is daar aan dat veldje met die kleine waterbak (die niet in de cross voorkomt) daar is er nog een minibergje erbij.
Toffe cross om te rijden, Shuddy heeft dat vorig jaar fantastisch gedaan. :) 'k Zie wel dat het korter is geworden voor de occ.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 12:47

Nee hoor, Ze zorgen wel dat je altijd kan rijden.
Het springen van de A B is meestal in de VM en de dressuur van B1, B2 , L1 is normaal in de namiddag. ( zo is dat toch bij ons in limburg)
Bij de aspiranten mag je ook gewoon je parcours uitrijden, je krijgt 75sec de tijd. Is de tijd op dan moet je buiten, maar krijg je hem bv niet over de 1 en na 5 weigeringen wel moogt ge gewoon naar de 2.
Je moet sowieso nog startcoupons hebben als je wilt starten he en een joriske :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:03

Startcoupons en een joriske heb ik al :D Ben deze winter een keer een tussenwedstrijd gestart in Destelbergen maar dat was geen succes, 7e met 163 geloof ik.
Als ze er rekening mee houden en ik kan binnenkort weer op springles, dan ga ik misschien toch proberen om mee te doen :P In de winter dan wat onderlinge of oefenwedstrijden meerijden om het gat naar B te dichten.

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:06

Je kan inderdaad altijd rijden hoor! De verantwoordelijke van je club doet de inschrijvingen en zorgt normaal gezien dat iedereen een deftig uur krijgt. In Antwerpen is het de hele dag B, tot 15u, dan wordt er omgebouwd naar A. B1 tot en met L1 worden in de namiddag gereden.
Vorige zomer reed ik B1 en A, dan reed ik bijvoorbeeld om 14u dressuur en om 15u30 springen. Nu ga ik B2 en B starten, dan doe ik bijvoorbeeld springen om 11u en dressuur om 14u, of dressuur om 13u30 en springen om 14u30. :)
Er wordt inderdaad ook opgebouwd, het parcours op het laatste toernooi (eind augustus/begin september) staat mooi aan de maat, terwijl in mei B bijvoorbeeld 90à95 staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:17

Ik ga denk ik maar een keer aan de slag met mijn hoogtevrees overwinnen...

Organisatie, euhm... :P Mijn eerste tussenwedstrijd hadden ze gemaild "uw uren zie je op equester, op de wedstrijd klikken". Ik gekeken, inderdaad iets gezien dat op uren leek. Was ik 10min te laat op wedstrijd. Blijkbaar moest je niet gewoon op de wedstrijd zelf kijken, maar op een icoontje ernaast klikken. Wat ik dus niet wist. Ben wel nog mogen starten per uitzondering (godzijdank). Dinsdag was het les, had eind maart al gemaild dat ik elke dinsdag graag wil meerijden + inschrijving voor de wedstrijden in mei + de tornooien. Maandagavond krijgen we de groepsverdeling, maar ik ontbreek. Gemaild, mocht meerijden om 19u30. Ze had over mijn mail heen gekeken.
Kom ik daar toe, waren er nog die gemaild hadden en die niet op de lijst stonden. Geen idee wat ze heeft uitgespookt, maar ipv 4 waren we met 7 en dat werd niet in dank afgenomen. Terwijl ik dan denk, je hebt gratis les, wees blij verdorie. Wil je alleen les, boek dan een privé lesgever :o Met 7 in een piste van 20 x 60 vind ik dat nog prima doenbaar.

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:32

Startlijsten voor Lille staan online. Ik heb springen om 10u18, cross 10u33 en dressuur 13u32. Wie gaat er nog?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:35

Mooie uren! Genoeg rust tussen cross en dressuur maar niet dat je er een halve dag voor moet wachten.

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:44

Ja ideaal inderdaad, vind ik ook goede uren. Kan 's morgens ook nog gaan verkennen. De volgorde springen - cross - dressuur vind ik ook wel logisch. In Overpelt was het eerst cross en dan springen, das helemaal raar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:18

Eerst springen lijkt me ook logisch, ze zijn dan al "losgereden" en aandachtig voor de cross. Als je eerst gaat crossen heb je risico dat ze bloedheet het parcours in gaan. Dat zou met Icaro kunnen bijvoorbeeld, als die nog in die roes zit. Of bij een zware cross dat nét dat tikje scherpte er af is en ze balken tikken.
Springen en cross voor dressuur vind ik persoonlijk handig omdat Icaro losser wordt met springen dan bij dressuurmatig rijden. Ik kan hem veel beter laten focussen en scherper aan de hulpen stellen.
Dinsdag tijdens de les reed ik een paar keer vlak naar het parcours voor de springles, meneer wou er de hele tijd naartoe. Niet handig met een dressuurzadel.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:04

ik zie dat de snelheid van de B nu 425 per minuut is? Vorig jaar was dit toch 450 per minuut?
Wel een lange cross, 7min.34. Dat zijn 2 minuten langer dan in Waregem

Ik moet om 9.56uur dressuur 12.36uur springen en 12.51 uur crossen.
Zal verkennen worden tussen de dressuur en het springen

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 15:13

In vechmaal is het ook terug eerst crossen dan springen.
Heb ook liever eerst dressuur of springen

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:17

Ik bedoelde inderdaad de gracht voor L/M, mij miskeken :) vond het al ferm!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 16:16

Idd, zien er leuke hindernissen uit! Hoop wel dat ze de cijfers op de hindernissen nog veranderen. Op de lijst zie je 9 staan en op het bordje op de foto hangt 13 :P
Er zit een gracht bij, als je ze op de eerste foto ziet denk je "boh valt mee". De foto er onder geeft al een heel ander perspectief :')

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 16:20

Ze hebben gewoon geen foto's op alle hindernissen, die trakhener klopt dus al niet bvb. Er is maar 1 foto voor alle klasses. Zo'n grote trakhener had ik vorig jaar niet ze. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 16:35

Er zijn hindernissen waar geen nummer naast staat, ik gok dat die voor die reeks dan niet gereden moet worden? De grachten zijn bijvoorbeeld ongenummerd in de reeks B.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:25

Tuurlijk komen er daar nog nummers op. :) Meeste foto's zijn al vroeg getrokken. De puntjes moeten nog op de i worden gezet :) alsook het wit lint enzo. Pas vanaf 18u vanaf kan men verkennen. :)

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:16

Hier ook Lille :) ! Ik moest mss gaan jureren maar niets meer van gehoord, dus het zal wel niet nodig zijn...
We zijn met de A'do ook in Overpelt geweest! Aspiranten meegedaan voor het vertrouwen (en omdat springen echt niet te hoog mag staan!), en ze was eigenlijk wel super! Ze heeft de klik nu ook met m'n vriend gemaakt, en dat is voor iedereen veel fijner :+ ! Dressuur heeft ze nog nooit zo ontspannen gelopen!!! Hij eindigt normaal altijd laastst of voorlaatst, en zat nu in het midden. Wel had hij het gevoel vooraan te moeten zitten, en snapte hij niet goed waar het zat...
Met de 6j stond hij ook vaak vooraan dus hij weet wel hoe het moet normaal :+. Enige commentaar op het protocol was bij het "halsstrekken", wij vinden dat ze dat heel goed doet (ze gaat echt voorwaarts neerwaarts en laat haar rug echt super los), maar als commentaar stond er "de neus moet vooruit komen" en dan een 5 gekregen... Dus nu weten we niet meer wat er bij die oefening verwacht wordt feitelijk...

In Lille doet de A'do ook nog aspiranten, en dan in M*archin waarschijnlijk weer B :) !

J'tje doet het ook goed! Binnen twee à vier weken zou ik eventueel al terug zachtjes mogen beginnen draven :) !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:19

Bedoelen ze niet dat ze ook voorwaarts moet gaan met de neus en niet alleen naar beneden? Dus neus voor de loodlijn? Zou zeggen vraag het aan de jury, maar ervaring leert me dat die mensen niet makkelijk te pakken te krijgen zijn. Ofwel moet je dan nog immens lang wachten tot het einde van een proef waarvan je weet dat je toch geen prijs rijdt, ofwel ben je laatste deelnemer en is de jury al weg tegen dat je afgezadeld hebt.