[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

maximiliano

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 19:27

Thanx Danielle! Hoop dat het goed gaat! Ben als derde dus gelukkig niet zo extreem
Druk met inrijden! Laatste springwedstrijden was afgelopen april!
Dus wel ff fijn zo!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 19:28

Zijn die QHP beugels wat?? Mooie prijs zeg!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 19:32

Sann wat balen zeg :(:)

Henny, als ik de zoekfunctie gebruik is er niks over te vinden..
Denk dat je beter in de winkel kan kijken hoe flexibel het is enzo.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 19:45

Over inspringen; ik ben 9 van de 10 keer ook alleen op concours en spring altijd maar een beetje met de rest mee. Ik zie het nut ook niet in van belachelijk hoog inspringen, als het goed is kunnen ze al springen.

Ik heb Bow balance beugels en die zijn toch wel erg fijn! Die RVS beugelzooltjes werken perfect, knap als je daarmee je beugels verliest.

Sann, wat ontzettend balen!!!! Ken helaas het probleem...
Dienke, gefeliciteerd met je mooie punten!

Vandaag met vriendinnetje mee geweest op concours, ze was 2e met 193 en 1e met 198 punten. Heel mooi dus. :) Daarna Scene nog even gelongeerd en Caap gereden. Ben bezig met stap-galop en galop-stap. Stap-galop doet hij eigenlijk heel fijn maar andersom is nog lastig. Er zitten nog wa drafpassen tussen maar dan maakt hij zich tenminste niet strak, het worden steeds minder passen dus komt goed. :P
Maandag 4 dagen naar Bartels en daarna heeeerlijk op vakantie!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 19:49

Krijg thuis al te horen dat stoppen met dressuur geen optie is, dus volgende week zien we wel weer.
Snap gewoon niet dat iemand zo’n commentaar kan geven en zo’n groot verschil in 2 proeven niet ziet. Dat je kritiek krijgt, prima. Maar ik vind dat je als jury het verschil moet zien tussen je paard stil zetten en een paard dat zelf stil gaat staan uit verzet.
Hoe meer ik met die dressuur bezig ga, hoe fijner hij gaat lopen maar hoe slechter mijn punten worden. Snap daarom gewoon echt niet wat ze willen zien... :? Blijkbaar zien ze liever een paard wat lekker in zijn eigen houding met een valse knik loopt dan een paard dat over zijn rug loopt en de hand opzoekt maar af en toe nog tegen de hand komt. In de 1e proef was dat regelmatig zo, maar in de 2e proef enkel bij de middendraf. De 2e proef liep hij echt zoals op het filmpje.. Dat is in mijn ogen geen 170 punten waard.
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 26-11-11 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 19:51

Sann, balen dat ze geen verschil zien! Dat is heel erg frustrerend :(:)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 19:55

Sann erg balen, heb ook zo'n periode gehad uiteindelijk toch overeen gekomen met Sabine.
Lijkt wel alsof je dan alle ''verkeerde'' juryleden achter elkaar treft.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 20:01

Wat balen Sandra, maar gewoon stug volhouden hoor. Je bent toch bezig met het opleiden van je paard, wat maken die punten dan uit... Kan me heel goed voorstellen dat het frusterend is maar correct opleiden is in deze toch je doel?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 20:06

Moest ook nog wel lachen om wat op er de coupon stond. Had voor verzorging een 6, met als commentaar: Staart niet geschoren/ gevlochten zoals protocol. Zie blz 51 proevenboekje. Dus ging daar eens lezen, en jawel hoor daar staat dat het moet. Wel grappig, die blz ook eens goed gelezen. ;)
Ik weet niet of het de verkeerde juryleden zijn, maar ik snap gewoon niet wat ze willen zien. Meningen van juryleden komen vaak niet overeen met hetgeen wat m'n instructeur zegt en dat snap ik niet. Dat frustreerd enorm idd. :j

Krijg een leuke decembermaand. Heb zo uit mijn hoofd 3/ 4 dressuurwedstrijden staan. :+ Ooit kom ik die L1 wel uit zullen we dan maar zeggen.

edit: Heb je idd gelijk in Karen. Maar het is ook wel eens fijn om een stijgende lijn in je resultaten te zien i.p.v. een dalende lijn zeg maar. Maar zo is het wel. Vind zelf dat de stijgende lijn er wel in zit.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 20:09

Karen daar heb je zeker gelijk in maar ik vond het heel moeilijk om positief te blijven terwijl je geen punten krijgt terwijl het paard al zo veel beter loopt. Kan me heel goed voorstellen dan Sandra hier niet blij van wordt als hij beter loopt maar de punten niet stijgen.

Anders train je toch door totdat hij echt fijn is en ga je dan op concours?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 20:10

Dat is zeker fijn en dat komt ook vast wel!

Eef, helemaal waar hoor! Maar die jury kan natuurlijk niet zien dat het paard al zo veel beter loopt en zal punten naar wat ie ziet. En het blijft toch een jurysport, waar soms de punten niet met gevoel overeenkomen.

Ik had vandaag met vossie 3 balken, in het M :) op zich wel een net rondje maar hij heeft nog wel wat spanning in zn lijf. Maar het is wel een ruige knol :D

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 20:16

karen netjes toch van vos.
dressuur is inderdaad lastig en jury kan niet zien hoeveel je paard al vooruit is gegaan.

Ik heb alleen 10 (zoeff) en 11 (oliver) dec nog dressuur en dan 7/8 januari pas weer. maarja heb het die periode op het werk toch giga druk dus dan maar even rust. ben alleen niet gewent om zo'n rust te hebben qua wedstrijden.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 20:23

Hopelijk komen mijn punten en gevoel zondag wel overeen. Als ik tot eind december nog niets geen verbetering zie in mijn wedstrijdresultaten plan ik geen nieuw dressuur cc meer. Maar ik denk dat het voor What ook wel goed is om wat meer 'dressuur' bakken van binnen te zien. Kon dat de 1e proef ook aan hem merken, hij vond het maar gek.
Jury kan inderdaad niet zien hoe een paard vooruit gegaan is. Het verschil tussen 2 proeven moet echter wel te zien zijn. Toch blijf ik het gek vinden dat ik de 1e 2 wedstrijden gelijk al dik winst had met What, 189 en 191. En nu, terwijl het beter gaat, juist stukken lager. Vandaag als dieptepunt 161, nou zo laag heb ik nog nooit gereden. Maar goed, zal toch ooit die L1 uit moeten zou je zeggen. ;)

Netjes Karen!! Super toch, je rijd hem pas net. :) Hoe gaat ie met T'tje?

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 20:25

Ik snap dat de jury dat niet ziet maar als je voor dezelfde punten rijdt als na is het wel een beetje vreemd....

Vind het knap dat je het nog kan opbregen, ik ben helemaal klaar met die ellendige dressuurwedstrijden. :+
Train mooi verder en dan zien we vlak voor het seizoen wel weer.

Ka, netjes toch!

Wat is het trouwens koud!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 02:26

Iedereen de hort op?
Wij hebben vanavond geMahjongd: ontzettend verloren :Y) . Maar het was wel gezellig :D .

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 09:12

Goedemorgen.
Zo wat een rust hier.

Leliaardje gezelligheid daar gaat het om .

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 09:14

Leli: toevallig met Yvonne samen? Die had ook majongd las ik in een ander topic :Y)

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 11:38

_lautje_ schreef:
Leli: toevallig met Yvonne samen? Die had ook majongd las ik in een ander topic :Y)

:j Zij had ook vreselijk verloren :D . We spelen altijd met twee spellen en Yvonne en ik waren de grote verliezers in de twee kampen. Volgende keer maar bij elkaar gaan zitten 8-) .

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 12:28

Gisteren goed geslaagd. Meteen maar 2 bankstellen gekocht, en nieuwe eetkamerstoelen. Tja, als je toch bezig bent.... :o
Nu nog even nadenken over een kastje dat er met een giga-aanbieding stond, en even opmeten hoe groot onze nieuwe eettafel "mag" zijn, en dan hou ik er weer mee op voor een jaar of wat.

Lekker rustig hier. Is iedereen op cc, of slaapt iedereen giga uit?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 12:51

Ik ben op cc. Heb er al een rondje bb en b opzitten met Ukkie, wacht nu op de barrage en dan een rondje L met Ojee.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 12:55

Leliaardje schreef:
:j Zij had ook vreselijk verloren :D . .
Zo leuk is dat helemaal niet! ^) ^)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:17

Danielle gaat heel lief naar sinterklaas kijken
Weule netjes van Blingh en Dienke
Ik heb GPG beugels en vind ze heel fijn maar zou er niet mee durven springen
Evelien leuk naar Bartels
San niet opgeven met de dressuur. Ooit zei een een internationaal jurylid al tegen mij altijd weer de ring in net zo lang tot ze niet meer om je heen kunnen. Maar tegen de hand wordt inderdaad vaak een stuk zwaarder afgestraft dan in een eigen houding lopen (dat laatste zien niet eens alle juryleden) dus gewoon verder trainen en iedere keer weer die ring in want dat kan je thuis niet trainen. Rijd je eigenlijk altijd in dezelfde omgeving want dan kom je vaak ook dezelfde juryleden tegen?
TG fijn dat je wel een goed gevoel had over je M
Leliaardje Mahjongg is cool. Ik heb ook een set maar niemand wil het met me spelen
Texelse is goed geslaagd
Lielle netjes

Stoep vind ik ook niet zo heel erg hoor. Ik verbaas me alleen iedere keer weer over Ferrose haar oplossingen voor enge dingen

Ik heb pas in januari weer dressuur. Ik moet echt weer even gaan springen want dat moet nog zoveel beter worden op wedstrijd voordat ik een wp heb.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:23

Lekker rustig hier :D .
Hier weinig te melden. Hoop dit weekend weer op cc te kunnen maar dat is nog twijfelachtig. Het waait hier hard en het regent. Ga zo maar even centrum in aangezien het koopzondag is en ben bang dat als ik de hele dag thuis blijf alleen maar slaap :o .

Kort vraagje: iemand al eens naar de Badminton Horse trails geweest. Zoals het er nu uit ziet ga ik heen maar zoek nog wat tips qua vervoer enzo. Ik ga alleen de dag van de cross en 2 nachten slapen. Vlieg op Bristol denk ik. Hotel waar ik mijn hotelbon kan inleveren zit er 1,5 uur vandaan.

Ik spam deze nog even (hou er 1 zelf) [EA-OV] 3 hotelbonnen te koop

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:31

Goeiemiddag allemaal,

Wat onwijs balen Sandra! Das echt niet leuk. Ik heb wel een beetje hetzelfde met de dressuur op het moment maar ben te eigenwijs om op te geven :)
Lielle netjes hoor! Succes in de barrage, en met Ojee in de L.
Mendy ik vind een wedstrijdstop heeerlijk. In december en januari rijden wij amper concoursen.

Ik was er vanochten al om 6.30 uit. :O Bah veel te vroeg voor een zondag na een feestje :j
Maaarrrrrr ik heb net heeeeeerlijk gesprongen *D Hindernis 1 kwam hij wat terug omdat hij het een beetje spannend vond, hindernis 2 fijn, en op 3 begon mijn vriendje het spelletje weer te snappen. Heel simpel en safe foutloos. Zonder gestuiter waar ik bang voor was omdat we al zo lang niet meer op cc hadden gestart. Was overigens BB maar ben onwijs blij *\o/*

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:33

Super netjes gedaan MM