[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 22:58

Jeetje JN even naar Heerlen. Kon het niet telefonisch? :+
Heleen: Jammer dat hij nog maar 1.52m is. Wat ga je doen als hij echt zo klein blijft?

Ik heb net de film Sam gekeken op Ned1. Was bijzonder indrukwekkend :)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 23:07

Sam is inderdaad een bijzondere film, ik heb een wat mindere 'denkfilm' gekeken.. WILD HOGS 8-)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 00:59

Goedenavond.

Margriet: Balen van zijn buien, verder vind ik het parcours er wel netjes uit zien.
Mo: mooe foto's.
Pb: Heel herkenbaar dat klÖÖtviolen :o , de laatste tijd ook vaker op 1.20 getraind in de les zodat ik op wedstrijd in de 1.10 niet zo ging zitten mutsten, werkt wel goed moet ik zeggen.
Caroline: een ritme is inderdaad heel fijn, daar gaan ze vaak veel beter van springen.
2x per week vind ik wel veel hoor, ik doe vast 1x per week, met crosstrainingen en spring/sgw- wedstrijden vind ik dat wel genoeg.
Noor: Fijn dat Nudine hengstig is!
Shanouk: Leuke foto's, ze kan wel zien dat Vorstin erg graag wil, ander bit kan inderdaad helpen.
Corien: Weer dessuren, je hebt het maar druk met al die wedstrijden :D .
WL: "Plat door de bocht!" := , die Wolin heeft het lekker naar der zin zo te zien.
Heleen: Leuk dier, ga je hem zelf rijden als hij wat ouder is of is hij voor de verkoop, als ik vragen mag?
Jn: Even naar een trec wedstrijd gaan en dan gelijk eerste worden, knap man :D .

Vandaag weer met Bam gereden, ging echt lekker, nog wat vervelend in de buiging en ontspanning, maar na er even doorheen gereden te hebben ging hij mooi sjouwen :D . Had gepland op 3 kwartier maar aan het eind ging hij zo lekker lopen (en had ook geen klok), dat ik gewoon een uur heb gereden. Bandido is weer terug van nooit weg geweest :) , aan zijn conditie is niets te merken en hij heeft praatjes voor 10 := .

Ik zit een beetje te twijfelen, paard heeft na die trap een week stil gestaan om de wond mooi te laten genezen, vorige week vanaf maandag heb ik hem weer opgepakt, alleen donderdag en vrijdag heeft hij vrij gehad (vanwege been wat ik niet vertrouwde maar niks bleek te zijn).
Nu heb ik zaterdag nog sgw Castenray staan, en aanvankelijk wilde ik afzeggen want de wedstrijd heeft absoluut geen prioriteit, maar hij doet het zo fijn en is zo fit dat ik toch twijfel, ik wil het graag als training gebruiken omdat ik er daar 2 van gemist heb en het is toch "maar" B.
Ik heb woensdag dressuurles en donderdag springles, en natuurlijk vraag ik even aan beide instructeurs of ze denken of hij fit genoeg is, maar eigenlijk twijfel ik niet aan het antwoord ;) .
Wat zouden jullie doen?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 07:44

Goede morgen!

Heleen leuk paard hoor, jammer dat hij nu nog zo klein is.
WL die wollin _O- gek paard
Evie ja beetje druk, nog na 23 mei word het 3 weken niks gedaan :) allen trainen.

Als hij goed gaat, benen blijven dun zou het wel kunnen, zou ook even afwachten wat je instructeurs zeggen.

Zo ik ga richting werk :wave:

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 08:22

Goedemorgen!

Evie: van een weekje wat minder doen gaat de conditie niet vreselijk achteruit hoor. Als je zeker weet dat er niks met het been is en Bam voelt zich goed, zou ik gewoon lekker gaan.
Lotte: Mooie foto's zeg! Lekker dat de beesten weer op het land staan. Jer heeft gelukkig nog geen buikje ontwikkeld ;)
jipje_niekje schreef:
@Noor: Door wie laat je Nudine dit jaar dekken dan?

We gaan voor hetzelfde recept, maar dan met levende uitkomst (Kasparow). ;)
Heleen: mooie foto's! :D Hij ziet er groter uit dan 1.52! Zou wel zonde zijn trouwens...

Weer even flink aan het werk. Vanmiddag serieuze onderhandelingen bij de makelaar ;). Vanavond wordt Nudine gescand en ook nog naar de bank. :$

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 08:27

Evie, Ik zou ook gewoon gaan. Je moet toch je startgeld betalen, dus dan kan je net zo goed de SGW meenemen als training!
Noor, Jeetje dat is een drukke dag! Succes met onderhandelen vanmiddag :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 08:29

Heb er al een slapeloze nacht van gehad ;)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 08:40

Mogge,

@ JN ik heb straks een gesprek met Tempo team in Groningen nav een sollicitatie. Wel weer een duur grapje want ik denk dat het gesprek niet zo lang duurt en een retourtje bus is wel weer 12 euro.aar ook weinig van. Gefeliciteerd met je 1e plek.
Dat TREC klinkt altijd leuk maar ik snap d
@ Evie 2x in de week springen is niet zo heel veel. Ik zorg dat het niet 2 dagen achter elkaar is en heb nu geen SGW trainingen.
@ heleen jammer dat hij nog klein is maar je kan dan beter een goede E pony hebben dan een paard van 1.58/1.59m. Dat is mijn beleving. Vind hem wel stoer. Hij lijkt op foto groter.
@ Evie ik zou gaan maar niet voluit rijden.
@ Noor wij gaan ook voor hetzelfde recept als vorig jaar. Nu hopen wij naturrlijk ook op een levende spruit.

Ik ga naar Groningen. Busje doet er een uur over zonder file dus op tijd weg :+

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 08:58

Succes met je sollicitatie!!!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 09:13

Succes Caroline!
Wat goed JN, gelijk eerste! Ik ga eind mei weer TREC rijden, dan is er een 2-daagse in Eersel. Ik vind het enorm leuk om te doen. Tentje mee, paddockje voor de paarden (en 's nachts wel op stal).

Bedankt voor de leuke reacties op onze Daimler. Hij blijft zowiezo, ik heb geen paarden voor de verkoop, ookal zou hij te klein blijven. Mensen zeggen dat vaak, beter een goede e-pony dan een te klein paard, maar dat geldt voor mij niet. Iedere cm groter is meegenomen, want hij gaat toch niet weg. We hebben hem ook met een kennis samen, die is kleiner dan ik. Dan gaat zij er maar op dressuren en ik crossen of zo.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 09:28

Heleen. Hij is nog maar 2, dus wie weet schiet hij nog de lucht in. Hoe groot is zijn moeder en wat is de vergotingswaarde (of verkleint de hengst)?
Caroline, Succes met je gesprek!
Noor, Het was toch een nieuwbouwhuis. Dan valt er toch niets te onderhandelen (bij mij i.i.g. nul,nul). Komt wel goed toch! Vannacht lekker slapen :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 09:30

Ja, maar er staat een (voor mijn vriend) erg interessante schuur naast aan doorgaand vaarwater (voor mij interessant) en daar kunnen we wel over onderhandelen ;). Vanavond zéker lekker slapen! :)

Ga nu even een ban erop doen...

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 09:42

Wat spannend Noor! Ben benieuwd.

Mo, zijn moeder is rond de 1.64 schat ik, Johnson is 1.69 volgens mij.
We hebben ook een Metall uit dezelfde merrie, die bleef ook lang klein maar is nu 1.66, die groeide na zijn castratie nog flink door. Johnson staat ook bekend om zijn laat rijpe nakomelingen, dus we houden hoop ;)
Onze Metall groeide wel heel anders, dat was echt een heel lelijk jaarling en twenter, die ik later pas erg mooi geworden. Daimler is altijd mooi geweest, ook als jaarling, dat hoort ook niet :=

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 09:44

Malloesje op bokt heeft een Johnsson van nu al 1.80cm (is 4 jaar) en moeder is maar 1.70m. Dus er is hoop heleen ;)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 09:49

Heleen, paardje van mn zusje was ook maar 1.58 toen ie 3,5 jaar was maar die is ook wel 1.65 geworden. Dus komt wel goed!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 09:49

Johnson is 1.73, maar ik kan zijn vergrotingswaarde niet vinden. Het zal wel loslopen :)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 09:50

Morgen :wave:

Ik doe even op halve kracht mee..

Heleen: 't Is wel een leukerd zeg :D Hoop dat hij nog een groei-eindsprint voor jullie in petto heeft ;)
JN: Wat goed van je eerste plaats :) Leuk dat het zo gezellig was! Wel vervelen zó lang in de trein := Sterkte vandaag met je rollenspel :(:)
Mandy: Trek je het wachten nog? Wanneer was Zetje eigenlijk uitgerekend?
Lotte: Haha wat een leuke foto's van Wolin!

Woll is niet afgelopen weekend maar het weekend daarvoor het land op gegaan. Was er helaas niet bij maar heb nog wel een foto gevonden:
Afbeelding

Ze vond het nogal spannend gezien haar zenuw-lipje :+

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 10:33

Goeiemorgen!
Ik ga zo weer naar Vorstin <3

Gave foto's Lotte en Heleen!
Haha, eerste keer is altijd ff wennen toch Mo?
Jeetje wat lang om 'even' ergens heen te moeten Benthe!
Ik zou het ff overleggen met je instructeurs Evie. Een wedstrijd is toch wel wat zwaarder dan een training. Maar fijn dat Ban weer zo lekker gaat!
Succes bij de makelaar Noor!
Wat een mooie foto van Woll Vief!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:00

Haha leuke foto Vief!!

Even een paar foto's van Thailand:
Foto's met de groep erop (ik heb ook alle foto's zonder ons erop :) )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Deze jongen kwam ons even gedag zeggen :+

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 14:11

Gaaaaave foto's Kim :D Wat onwijs mooi is het daar!

Ik mocht vandaag een stukje afzetten waar ik Vorstin gisteren liet grazen. Heb haar vandaag dus mooi 1,5 uur op een stukje land gegooid! Vorstin was weer helemaal blij! Na een uurtje heb ik wel de beenbeschermers eraf gehaald, en de benen waren al ontzettend heet!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 14:27

Mooie foto's Kim!! Kan niet wachten tot het oktober is!! :)

Mijn paarden staan nooit met beenbeschermers in het land hoor :n. Laat ze maar lekker paard zijn. Fijn dat Vorstin lekker naar buiten kan! Verhuizing van de baan?

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 14:28

Middag!! :wave:

@Kim: Daar ben ik ook geweest :D .. leuke foto's hoor!! ;) Valt het mee met alle onrust daar?
@Shanouk: Lekker dat Vorstin toch even lekker zo kon grazen.. Wolin heb ik alleen de eerste dag met peesbeschermers om gedaan, dag daarna ging ze lekker bloot de wei in :) . Wordt inderdaad anders veelste warm..
@Benthe: Wel leuk, die TREC wedstrijden :P . Ben er vorig jaar heen geweest, vond het er leuk uit zien!! Maar echt veel kaas heb ik er ook nog niet van gegeten :o ...
@Noor: Spannend hoor!! :D

Heb net weer autorijles gekregen en het ging echt goed 8-) .. Was leuk!!

Vanmorgen vroeg Wolin buitengezet.. ik liet per ongeluk haar touwtje los en ze deed een stap opzij.. met zo'n kop van "...Eeehhh ik weet dat ik even moet wachten.. maar ik denk dat ik nu toch maar ervandoor ga.. DAAAG!!!" en dus ging ze met touw en alles in volle galop het land in :o .. dus ik kon ook gaan lopen :P ...

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 14:31

Nu de eerste keer had ik haar even met peesbeschermers erop gezet. Na een uurtje af. Springschoenen houd ze voor de zekerheid wel om. Verhuizing is nog niet van de baan, ik heb helaas nog niets gehoord. Dus ik hoop dat ik binnenkort iets hoor!

Leuk he Lotte, autorijden!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 14:58

Lotte: Ik heb nog niks gemerkt van de onrust. We mogen alleen niet in de stad komen bij het business gebeuren. Waar de rood hemden nu zitten. Dus dat is wel jammer, want daar zijn nog wel dingen waar we heen willen. Maar verder niks geen last :)
We willen dit weekend naar Phuket, daar allemaal dingen bekijken. We willen zaterdag morgen vertrekken, en dan tot donderdag ofzo die kant op. We zijn toch een paar dagen vrij van school dus dat is wel fijn :D.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 15:27

Ben benieuwd Kim, wat je van Phuket vind :) . Je hebt er wel een lekker groot winkelcentrum... waar toen het stroom uitviel door de vele regenval :P .. Sta je dus in een pikkedonker winkelcentrum.. En je hebt met name een hele grote winkelstraat, die paralel loopt aan de boulevard... Enne.. waar je écht moet gaan eten.. is bij Jean Pierre.. echt een superrrrrlekker restaurant gerunt door de twee Belgische mannen, zij hebben echt mega lekkere Angus-biefstukken!! :9 Echt goddelijk, hebben daar dan ook geloof ik 3 keer gegeten :o ...