[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 17:05

Vief, je moet je onderschrift nog veranderen. Je M2 debuut is al geweest

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 17:05

BT : Mooi dat het allemaal goed is! Ben ook niet zo'n fan van het ziekenhuis...

Lielle : Zo dat is echt al snel.. Hopen dat het weer wel wat verbetert. Hier is het echt prut!

Vief: haha , gekke Sam. Maar beter dat hij graag wil, dan niet, toch?

Ik ga zo even op Piet en Violin rijden en ik heb vanavond springles met Sunny.. Zin in!

_Anja

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 17:22

jah nog eventjes een update van mij..
Foto;s van biko zet ik erop als de site wat minder traag is..dat heeft nu toch even geen zin..

Dan maar meteen het slechte nieuws: Ik stop met paardrijden..

Na de clubles van vrijdag kreeg ik het al erg in mn rug..maar ik dacht dat het spierpijn was..maar dat ging natuurlijk van kwaad tot erger..maandag toch weer op samos gaan zitten maar na een kwartier eraf gegaan omdat het gewoon niet wou..
Vannochtend naar de giropractor geweest want had nu al 2 dagen slecht geslapen en kon al bijna niet meer zitten zo zeer..
dus ik er vannochtend heen..bleek dat ik mijn gewricht bij mn heup/linker kant in mn onderrug scheef had zitten..Heeft ze weer losgemaakt en ik zat daarna in de auto en kon wel janken van de pijn..Zoveel pijn had ik lang niet meer gehad..En toen dacht ik: nou is het genoeg..De giropractor nog gevraagd wat zij ervan vond..ze zei: ik snap hoe leuk je het vindt..maar vraag je eens af of dit het wel waard is..Het beste zou zijn om te stopppen..
Vrienden vriendinnen familie ouders..Iedereen is het daar dan ook meteen mee eens..En nadat ik zown pijn had gehad vroeg ik me ook af..is het met dit allemaal waard..Wel op samos zitten..maar na 3 weken weer niks kunnen..weer met pijn lopen..
Heb nu besloten nu ik zo dicht tegen mijn examens zit, dat ik het niet meer trek..De pijn uberhaupt ben ik wel een keer zat..Loop gewoon met chronische pijn en ik weet dat het beter kan dan hoe het nu gaat..En dat wil ik weer terug..

Het is een heel verhaal ik weet het, maar wou het even van me af typen..Dringt absoluut nog niet tot me door..Dit weekend ga ik nog lekker elke dag naar samos..Beetje met m bezig zijn enzo..Na het weekend ga ik het de eigenaresse vertellen..

Ik hoop dat ik wel mee mag blijven praten in dit topic gheghe

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 17:38

Jeetje Anja, wat rot zeg!!! Maar ik kan het best begrijpen dat als je steeds zo'n last van je rug/nek hebt je dan toch moet kiezen. Het is natuurlijk niet niks, maar je moet toch wel even goed voor jezelf bekijken wat het beste is

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 17:49

Jeetja Anja toch
Wat balen zeg.. Maar kan me voorstellen dat je idd moet kiezen als je zoveel pijn hebt, maar leuk is natuurlijk anders

Maar je mag natuurlijk altijd mee blijven kletsen!!
@ Scum, zal het zo even veranderen

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 18:11

jeetje Anja dat is niet niks! heel vele sterkte, ik vind het knap van je...!!
en natuurlijk mag je hier blijven mee praten

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 18:30

Anja, een verstandige beslissing lijkt me, je hebt maar 1 lichaam. Misschien als je een poos rustig doet, dat het ook verbeterd en je ooit wel weer kan gaan rijden? Zijn er dingen die je kan doen waar je rug juist wel beter van wordt?

Wel veel sterkte

Oh ja, je MOET zelfs mee blijven kletsen hoor, en je moet ons ook op de hoogte blijven houden hoe het met je gaat!!!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 19:10

Inderdaad, je moet gewoon mee blijven zwammen

Ik heb vanmiddag gereden in een droge periode Ging best lekker, had verwacht dat ze erg druk zou zijn maar dat viel nog best mee. Het is overal nog wel erg glad, het moet snel weer mooi weer worden!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 19:26

Anja, wat vreselijk.
Maar wel een hele dappere beslissing!

En idd MOET je gewoon mee blijven zwammen hoor! Wellicht zien we je nog wel een keer op een sgw als je komt kijken.

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 19:45

Jeeh Anja. Dat is erg! Heel veel sterkte..
Je kunt hier natuurlijk blijven meepraten, en misschien groomen ofzo? (als je er weer behoefte aan hebt)

Jitske proficiat met je verjaardag..

Ik heb ook weer last van me rug. Vandaag tot 2x toe van me knol gedonderd.. Ze weigerde tot 2 x toe op dezelfde hindernis. En ik ging er heel mooi vanaf de hindernis in.
Voor dit werk waren we eigenlijk ook nog niet echt klaar naar mijn mening (de hindernissen wel, maar in combinatie met het aanrijden in galop (vrij lastige wending om een staander heen) het binnenkomen van een vreemde pony, precies in mijn parcours, en de concentratie die daardoor verloren ging, dat was net te veel..)
Maar goed, nu dus een geweldige kneusingspijn in me ruggie
ACh ja.. Ik wou springen!
(ik had wel me BP aan!)

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 19:50

Anja, wat verschrikkelijk dat je moet stoppen met paardrijden!
Kan me voorstellen dat het niet tot je door dringt, want het is een grote stap! Maar waarschijnlijk wel de juiste beslissing voor nu.

CD: 2X vallen is wel een beetje veel..

Ik heb net met Violin in de buitenbak gezwommen. Het was echt geen doen. Dus heb besloten mijn moeder lief aan te kijken en die is toen meegegaan naar de manege. Piet en Violin mooi daar gereden.
Zometeen gaat mijn moeder voor het eerst met Virma naar de les. ben wel benieuwd. Ik ga er eerst even 10 minuutjes op en dan gaat zij.

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:00

renskek: vind ik eik ook.. Maar ja.. je moet 7 x vallen voordat j een goed ruiter bent toch?? ik ben inmiddels een TOP ruiter
Ik kan me er niet druk om maken, ik rijd het paardje pas sinds 7 weken, we zijn nog geen echte combinatie, en dressuuurmatig loopt het ook nog niet helemaal lekker..
Springen is meer een afleiding voor allebei, en om vertrouwen op te bouwen. naderhand deed ze het wel weer heel braaf. Dus we hebben er allebei van geleerd (ik het meestte denk ik)

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:03

miss_jumpy schreef:
Anja, een verstandige beslissing lijkt me, je hebt maar 1 lichaam. Misschien als je een poos rustig doet, dat het ook verbeterd en je ooit wel weer kan gaan rijden? Zijn er dingen die je kan doen waar je rug juist wel beter van wordt?

Wel veel sterkte

Oh ja, je MOET zelfs mee blijven kletsen hoor, en je moet ons ook op de hoogte blijven houden hoe het met je gaat!!!

Heel erg bedankt allemaal!! echt super..Vind het nog steeds raar hoor..heb altijd gedacht ik kom er nog wel..Wil er nu nog niet teveel over nadenken..En zn eigenaresse gaat dit weekend een weekendje weg wil haar nog een leuk weekend geven zonder dat ze zich druk hoeft te maken du svertel het haar na het weekend pas..
Jeetje vind het wel raar hoor..hahah kan ik straks niet echt verhalen over wat samos nu heeft uitgevreten hierop zetten..
Misschien komt er ooit wel een klein shetlandertje als we het weiland hier alsnog ooit eens krijgen haha

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:07

ja anja. misschien kun je op den duur wel gaan mennen ofzo? Hoewel het misschein voor je rug ook niet echt lekker is..
Sterkte

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:08

CD : Ik zal je je er ook maar niet te druk om maken . Ik ga niet meer tellen hoe vaak ik eraf ben gevallen.

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:09

net zeiden ze tegen me dat ik in elk geval me BP heb getest En daar zitten geen blauwe plekken onder Dus die is goedgekeurd

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:12

Anja Heel dappere beslissing!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 21:03

Anja, wat een moeilijke beslissing Maar je mag niet weggaan uit dit topic hoor!!! Enneh bij de meeste SGW-s kunnen ze heel goed vrijwilligers gebruiken

BT Je ogen weer goedgekeurd

Lielle, stuur jij de verjaardagskaartjes?:
Reeskees is op 25 augustus in 1970 deze wereld binnengerold.

Renske: lekker druk met 4 paarden heh?

CD je kun wel bodyprotectors gaan testen

Het was hier vanmiddag best wel lekker weer, beetje wazig maar gelukkig droog. Heb Kees ff lekker gereden. Hij was eerst een beetje stijf, maar gelukkig werd ie na wat balkenwerk lekker los.
Zaterdag springclinc met Kees bij Hans van Kalsbeek. Ben benieuwd hoe dat zal gaan, aangezien Kees best wel een rezert is.

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 21:43

Reeskees...

Kom maar op!

Zat te denken dat die valtraining misschien wel uiterst geschikt is voor mij
Kan de ruiter gewoon crosstrainen, doe ik mee aan de valtraining

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 22:00

CD misschien kun jij die valtraining wel geven, jij bent al behoorlijk ervaren
Maar zo'n valtraining is best wel leerzaam en ook nog heel erg leuk
Laatst bijgewerkt door reeskees op 09-03-06 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 22:01

Hoi! Wij hebben de 2 veulens even gemeten!

Naam: Aline B
Ras: KWPN
Stokmaat moeder: Feline = 1.68 en fokt groot
Stokmaat vader: Karandasj = 1.69
Hoogte: nu bij 8 maanden is ze 1.37 en bij 5 maanden was ze 1.28
Groeit uit tot: Hopelijk een paard van 1.67! Hoeft niet groter!
Leeftijd: Nu dus 8 maanden

Naam: Alladin B
Ras: KWPN
Stokmaat moeder: Reline B = 1.71
Stokmaat vader: Solitair = 1.71
Hoogte: Nu bij 11 maanden is hij 1.47 en bij 7 maanden was hij 1.41
Groeit uit tot: Hopelijk ook rond de 1.67! Maar dat lukt wel!
Leeftijd: Nu dus 11 maanden!

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 22:02

is niet zo moeilijk..
gewoon hard rijden.. wachten tot je paard stopt en zijn kop omlaag doet.. Dan met een sierlijke boog een duikeling maken.. Liefst landend op van alles en nog wat
Maar ik zal het eens voorstellen ja.. Of als controleur langs de kant komen staan!

MM Mooie maatjes.. Niet zo heel groot!

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 22:05

Nou alladin is toch een flinke knuppel hoor! Aline is wel wat klein maar ja die heeft de eerste maanden van haar leven het niet echt makkelijk gehad! Alladin ook niet trouwens maar die groeit maar door!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 22:10

MM, dat is toch best wel een fijne maat. Je kunt het nu toch not niet echt met elkaar vergelijken, want ze verschillen ook nogal in leeftijd.
Heb je met Allina straks een mooie F-pony

CD afgelopen voorjaar werd ik ook al bijna tot koprol kampioen uitgeroepen hoor. De Indoctro parkeerde mij regelmatig midden in een hindernis. Ik was bij dat de achterste balk van de oxers in veiligheidslepels hing... Maar heb van al die vallen geen enkele blauwe plek overgehouden... In de val rolde ik automatisch als een balletje door. Heb een jaar daarvoor aan een valtraining meegedaan als proefkonijn... Dus heeft het misschien toch enig effect gehad???????

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 22:19

ja ik bedoel verwachtings patroon van uitgroeien.. 167 is een mooi maatje.

RK misschien moet ik me dan toch maar eens inschrijven.. volgens mij val ik als een zak zout :S