Haha dat zei Gert vandaag ook.. Maar ik durf niet. Ik ben zo zenuwachtig en daar maak ik voor mezelf veel mee kapot en in het M kan ik vos niet begeleiden zoals moet. Zelfs voor deze training was ik dood zenuwachtig. Eerst dat onder de knie. Voor er ongelukken gebeuren. Het M is niet niks. Deze trakhener doen we ook omdat ik gaten zo 'eng' vind. Hebben we vorig jaar naar toe getraind. Die er naast staat doen we ook met de haag helemaal naar achter zodat het gat op zn grootst is. Als ik nu in de cross een gat tegen kom kijk ik er niet zo tegen op. Dat gevoel wil ik eerst de hele cross hebben qua hoogte, technische aspecten en het hele gedoe. Genoeg om te verbeteren!
En ook gewoon begonnen op kleine boompjes. Oefening baart kunst:D
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 12-03-18 08:42
Heerlijke foto's! Mijn man heeft vanmiddag weer voor het eerst crossles sinds lange tijd. Ik kan helaas niet mee, dochter moet ook rijden vanmiddag op de manege en die heeft een taxichauffeur en hulpje nodig. Denk dat Chap het heerlijk gaat vinden, die heeft de afgelopen tijd vooral voor dressuurpaard gespeeld. Dat gaat erg lekker momenteel en gaat zich vast ook weer terugbetalen tijdens de eventing wedstrijden.
xsensibel
Geplaatst: 12-03-18 11:32
Ja oefening baart zeker kunst! Ik moet zeggen dat ik het zelf ook spannend vind, vooral omdat die van mij zich echt heel sterk maakt, ik wil graag controle houden en daardoor ga ik teveel terug rijden. Stopt ze en vind ik het nog spannender
Als ik eenmaal door krijg dat ik wel degelijk controle heb en ze toch wel springt gaat het goed
Ook nog wat leuke foto’s gekregen!
Wat leuk dat je man ook crosst susan! Jammer dat je er niet bij kan zijn maar die zullen zich wel vermaken denk ik!
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 12-03-18 12:00
Ik cross zelf niet hoor. Ik ben alleen de groom. Na een val met zwaar gekneusde rug durf ik niet meer. Ben nooit een held geweest met springen. Maar groomen en als vrijwilliger meehelpen bij nationale en internationale eventingwedstrijden vind ik heel leuk om te doen.
Heerlijk om te zien dat iedereen weer lekker aan het trainen is! Heeft even geduurd maar het weer is er dan ook eindelijk klaar voor Ik heb mijn eerste training van dit jaar er ook weer op zitten, gister heerlijk getraind, hij was mooi rustig in de kop en wist overal nog precies hoe het moest. Was dan ook zo klaar! Klaar voor Chaam volgende week
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 15-03-18 11:07
He bah paard liep niet goed vanmorgen. Net nu we dachten lekker het seizoen komt er aan . Niet gevoelig op de pezen. Aan de benen/hoef verder niks te zien en voelen. Maar dus wel heel onregelmatig lopen.
Ufurio4e
Geplaatst: 15-03-18 11:48
SusanH schreef:
He bah paard liep niet goed vanmorgen. Net nu we dachten lekker het seizoen komt er aan . Niet gevoelig op de pezen. Aan de benen/hoef verder niks te zien en voelen. Maar dus wel heel onregelmatig lopen.
Hoefzweer misschien? Baden in soda wilt dan nog wel eens helpen.
Hoef is ook niks aan te zien. Voelt niet warm en is er niet gevoelig op. Ik hoop op verstapt, hij liep vanmorgen goed tot ik hem na een korte stappauze weer op wilde pakken. Gisteren met rijden ook niks gemerkt. Maar ik ga na vorig jaar natuurlijk gelijk in de alarmstand en denk meteen aan de pezen. Maar ja, daar reageerde hij toen ook heel gevoelig op als je hem bevoelde. En er is niks dik, warm of gevoelig.
Oh dat is wel heel vervelend! Vooral nu het nog zo kort geleden pas weer goed is. Wel net de eerste crosstraining weer gehad toch? Duimen dat het meevalt!
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 15-03-18 12:35
Ja eerste cross training. Maar hij deed alles al weer gewoon de hele winter hoor, inclusief springen. En dat is gewoon goed gegaan allemaal. Ik hoop ook dat het meevalt. Maar bij mij gaan gelijk alle alarmbellen rinkelen natuurlijk.
Kelan
Geplaatst: 15-03-18 12:38
Wat balen Susan!
Hopelijk inderdaad gewoon wat licht verstapt of een hoefzweer, maar kan me voorstellen dat met vorig jaar in het hoofd het niet fijn voelt.
_Elke
Geplaatst: 15-03-18 18:46
Oohh nee Susan wat balen. Hoop ook dat het meevalt.
Ik heb beetje naar de kalender gekeken en ik hoop in mei weer de eerste cross te gaan rijden. Denk dat ik dan nog mooi wat crossjes kan rijden. Stuk of 6..
Hoop dat ik de punten voor het M kan halen. Heb er nu 2 in 1 cross en mijn paard kan het natuurlijk allemaal al. Nu ik nog hihi Zo zin in!!
Laatst bijgewerkt door _Elke op 15-03-18 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 15-03-18 18:50
Net nog even geweest op stal toevallig was er een smid die wel even wilde voelen. Het zou qua wat hij laat zien wel een hoefzweer kunnen zijn maar hij reageert niet gevoelig. Ook is er geen gevoel qua temp met links en rechts. Even aanzien. Het lijkt niet heel ernstig maar ik ben een beetje een zwartkijker. Ik ga gelijk uit van het ergste natuurlijk.
Carola dat zijn wedstrijden die nog te vroeg komen..
Moet niet vergeten om een startpas aan te vragen hihi Ik hoop dat hij inderdaad mij weer volop het vertrouwen gaat geven. Dit seizoen lekker in de L rond scheuren
Haha ik weet mn planning verder ook niet. Wel Texel en Gelselaar. Oktober heb ik ook nog niet rond. Zo verspreid over weken en dan ineens alles tegelijk