[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:56

Middag :wave:
Wij hebben de paarden ook bij huis. Vind ik wel zo fijn, ook al moet je altijd optijd eruit om ze te voeren. Ik heb dat een beetje hetzelfde als Rowo, ik vraag mn moeder ook wel eens voor de zondag, maar die geeft ze rustig pas om half 10 voer en dat vind ik veel te laat ;)

JN: Gefeliciteerd! En mooi dat Anoes weer uit het verband is.

TeeGee

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:57

Welkom terug Benthe!!! Was het leuk in Brussel?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 17:01

AntheaV schreef:
Middag :wave:
Wij hebben de paarden ook bij huis. Vind ik wel zo fijn, ook al moet je altijd optijd eruit om ze te voeren. Ik heb dat een beetje hetzelfde als Rowo, ik vraag mn moeder ook wel eens voor de zondag, maar die geeft ze rustig pas om half 10 voer en dat vind ik veel te laat ;)

Bij ons dus ook :+ En dan zet ik de wekker zelf wel en voer vast hooi en ga weer naar bed. Ach ja... je went eraan.

Welkom terug Benthe!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 17:02

Ja idd, ik ben ook altijd vroeg wakker op zondag helaas. Maar ik ga daarna meestal niet weer naar bed. Ik ben dan toch al wakker en dan vind ik het zonde om weer te gaan slapen :+

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 17:02

Brussel was vooral heel erg vermoeiend :o Na 1 dag had ik al flinke blaren op mijn voeten en ik had helaas geen andere schoenen bij me.... Het hotel was echt flink K, kwam er dus op neer dat we 1 nacht maar helemaal niet hebben doorgebracht in het hotel :P en de andere nachten maar een paar uurtjes waarvan ik er maar erg weinig heb geslapen.... Ik was in ieder geval weer erg blij toen ik thuis was :o
Maar Brussel zelf is opzich wel een mooie stad en de Vlaamse bevolking erg gastvrij en vriendelijk, de fransen wat minder, maar wanneer ik een paar woorden Frans eruit gooide ontdooide die mensen ook ;)

Hier voer ik 's morgens tussen 6.30 en 8.00 ongeveer, wordt het veel later 's morgens dan wordt ik vanzelf door 1 van de paarden uit bed getimmerd :o

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 17:03

Opa is gelukkig heel stipt in het voeren, dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken.

JN: balen dat je zo'n vreselijk hotel had in Brussel. Gelukkig heb je het verder wel naar je zin gehad!
Laatst bijgewerkt door Sussie85 op 19-10-10 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 17:03

AntheaV schreef:
Ja idd, ik ben ook altijd vroeg wakker op zondag helaas. Maar ik ga daarna meestal niet weer naar bed. Ik ben dan toch al wakker en dan vind ik het zonde om weer te gaan slapen :+

Ik heb zondags eigenlijk altijd concours, dus moet er dan nog eerder uit :+ Maar idd uitslapen heb ik al eeuwen niet meer gedaan.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 17:11

rowo schreef:
bvw schreef:
onze paarden hebben geen vaste voertijden. Zomers staan ze ook dag en nacht in de wei dus dat is helemaal wel makkelijk!

Ook in de winter niet? :oo
Dat is echt 1 van de dingen waar ik onwijs secuur aan ben!

Onze paarden hebben geen klokje ;)
Ze krijgen brok wel 's ochtends rond acht uur en 's avonds als ze binnen komen. Maar soms staan ze om vijf uur al binnen en soms ook pas om zeven uur. Kuil krijgen ze ook verdeeld over de dag in zo'n vijf porties. Laatste kuil ronde is meestal rond elf uur maar als ik om 10 uur terug ben van les krijgen ze het om tien uur. Zijn we 's avonds weg krijgen ze de laatste ronde ook wel om 1 uur, maar dan wordt er niet ingepland dat ze van 17 uur tot 1 uur geen eten krijgen!
Eigenlijk wordt er bij ons per dag ingepland wat het handigst uitkomt. Ook qua rijden want rijden met een vol paard is niet ideaal

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 17:15

Ja okee... maar kwam zo over alsof je ene dag om 6 uur in de ochtend al voerde en dag erna ook gerust om 10uur voor het eerst. Bij ons staan ze ook wel eens langer buiten en dan krijgen ze later brok. Dat is denk overal wel eens zo.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 17:15

Als ik eerlijk ben zou ik Vero ook echt niet graag op een pensionstal zetten. Ik weet dat ik er straks vanzelf een keer aan moet, maar ben wat dat betreft echt verwend met haar bij mij thuis te hebben. Vind het gewoon heel fijn dat ik altijd naar mijn paard kan. Natuurlijk is het inderdaad wel eens vervelend zoals Rowo en Sussie ook zeggen. Maar toch wil ik het liefste niet anders.. Ik heb er ook hekel aan als Vero later dan 8 uur eten krijgt. Dus in het weekend gebeurd het ook vaak dat ik gauw Vero eten geef en buiten zet en tegelijkertijd de honden doe en dan weer mijn warme bed in ga. Doordeweeks ben ik er toch altijd al om 6.15 uit, dus dan krijgt ze altijd op tijd eten.

Gefeliciteerd JN! Fijn dat het met Anoes nu ook de goede kant op gaat. :) Jammer van je hotel, maar gelukkig wel leuke week gehad. Brussel lijkt mij ook mooie stad.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 17:28

rowo schreef:
Ja okee... maar kwam zo over alsof je ene dag om 6 uur in de ochtend al voerde en dag erna ook gerust om 10uur voor het eerst. Bij ons staan ze ook wel eens langer buiten en dan krijgen ze later brok. Dat is denk overal wel eens zo.

Ze hebben ook wel eens dat ze 's avond niet naar binnen willen, na herhaaldelijk roepen komen ze gewoon niet! Nou dan niet :+
Dan laat ik ze gewoon in de wei, maar niet als er slecht weer is voorspeld, dan moeten ze naar binnen of ze dat nu leuk vonden of niet!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 18:42

Ik moet er ook niet aan denken om de paarden op een pensionstal te hebben. Maar aan het geld van Mootje komen wij zeker.
Ben bang dat als ik straks klaar ben en wil samenwonen met vriendje dat thuis stallen er de eerste tijd neit in zit. Maar hopelijk in de toekomst wel. Mag toch hopen dat wij straks een gezamenlijk inkomen hebben waarbij wij een huis met stallen kunnen hebben.
Zou het liefste ook naar het Oosten gaan. Voel mij daar toch altijd het prettigst. Afkomst verloochend zich niet zal ik maar zeggen (Groningse moeder en vader opgegroeid in Hengelooo).
Helaas wil vriendje niet weg uit buurt A'dam. Dus ben hem nu aan het masseren richting Utrecht/veluwe. :+

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 18:43

Overigens heb ik nooit vaste voertijden. Ze krijgen standaard 3x kuil. Meestal is dat om 8 uur s'ochtends en soms om 9uur of uitzonderlijk zelfs om half 10.
Maar voer s'nachts laat nog heel veel en vaak hebben ze in de ochtend nog liggen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 18:55

Zo TG zn hoofdstel is weer bloedvrij :Y)

Nu naar de paardjes :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 19:12

JN, Welkom terug! Balen van je blaren...
PB, Wat een moeilijk vriendje heb jij ;)
TG, Fijn dat je hoofdstel weer bloedvrij is!
Tientjeh, Mijn paard had een volle spuit tranquigel, maar dit was niet genoeg om zijn oren en voorkant van het hoofd te scheren, dus die zijn nog ongeschoren.

Bij ons op stal zijn er over het algemeen wel vaste voertijden!
Paard had nogsteeds een dik been, maar was al dunner en koeler na het stappen dan gisteren.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:15

Klei is ook fijn met z'on dik been Mootje. En ik moest van de DA zo vaak mogelijk stappen, liever 10 keer 3 min dan 1 keer 30.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 19:17

Gisteren heeft er klei op gezeten :j Vandaag 2x gestapt, afgespoten en flammazine gesmeerd. Daarna is het gewoon helemaal dun, ik rijd ook gewoon.
Hij stond trouwens net niet te zweten onder zijn 0-grams :+

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:18

PB, rare vriend heb je! Wie wil er nou in A'dam wonen }:0

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:26

Dat snap ik dus ook niet :Y) Misschien heeft het ermee te maken dat hij er al 25 jaar woont.
Echter wil hij nu niet meer in A'dam zelf wonen, maar wel op een half uur reizen afstand.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 19:27

Ik kom uit de regio Amsterdam. Amsterdam heeft hele mooie wijken, maar om er nou te wonen :n

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:28

twente is "iets" verder dan een half uur :P

Kan me trouwens wel voorstellen dat als je 25 jaar in A'dam woont je niet door hebt dat de rest van NL veel mooier is...

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:29

Ik denk dat ik hier ook niet vandaan ga ;). Het Noorden/Oosten bevalt me prima! :D
Gelukkig deelt vriend lief de zelfde mening. Dus mochten we ooit gaan samenwonen dan hoef ik me daar niet druk om te maken :P.

Weer een lang dagje gehad vandaag. Ben nog even met school bezig en ik wil over een uurtje weer op bed liggen. Anders trek ik het niet :+.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:35

peanutbutter schreef:
Dat snap ik dus ook niet :Y) Misschien heeft het ermee te maken dat hij er al 25 jaar woont.
Echter wil hij nu niet meer in A'dam zelf wonen, maar wel op een half uur reizen afstand.

Op ongeveer 3 kwartier rijden afstand zit je (bijna) op de Veluwe.. Wie weet sprokkel je er nog even snel een kwartiertje extra aan. :D

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:38

utrechtse heuvelrug is ook prima vertoeven volgens mij :D

Studeerse Kim en slaap lekker :Z

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:38

We zullen zien. Het belangrijkste is dat er een Universitair medisch centrum in de buurt is waar hij kan werken. Hij wil perse aan de universiteit blijven omdat hij graag onderzoek doet en wil doceren naast het arts zijn.

Dus als de universiteit twente nu eens een umc krijgt.....