[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WolinLotte

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:03

Goeiemorgen.

Corien, foto ziet er goed uit zeg!! *D
Shanouk, ook leuke foto's ;) ..

Ik ga zo maar naar stal, paarden op het land gooien en vandaag hard aan de studie..

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:09

Morgen!

Wat een leuke foto´s komen hier voorbij! krijg je toch echt weer cross kriebels van!

Gister de hele dag heerlijk buiten gezeten en gebbq´t. Jammer dat het weer nu weer zo omslaat. Ziet er nu nog niet erg aanlokkelijk uit om buiten te gaan zitten.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:51

Snoekiej schreef:
CoriienRN schreef:
Hoe was het bij jochem heeft hij het nog over de schaapjes gehad :+
Over blauwe en rode streepjes? En hij maar doen of hij daar echt pas achter was gekomen! Ik geloofde hem echt, hij lachte zo hard om zijn eigen grap!

Die grap vertelt ie blijkbaar al een jaar tijdens zijn shows... ik geloofde het eerst ook :=

Goeiemorgen trouwens!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 11:02

Heb een beetje bijgelezen.
Lekker getraind allemaal dus, aan de foto's te zien!
Verder iedereen gefeliciteerd met de behaalde wps en prijzen en de niet wp rijders, volgende keer beter!

Ik had zaterdag ook wedstrijd. Met inspringen pakte hij super aan. Helaas was dat in de ring anders. Voor hindernis 1 uitbreken en met geen mogelijkheid die kant meer opkrijgen. :\ uiteindelijk bij 9 gestrand.... 2e parcours weer bb (zou b) en weer voor 1 stom doen. Maar was nog niet eens door de start heen. Nou ja toen klap gegeven en toen gingen we eindelijk tot 9 goed. Toen kwam de uitgang te dichtbij en slaat hij weer af. Zweepje nog in de linkerhand dus snel overgepakt op rechts. Na 2 keer eindelijk erover heen. En 10 geen problemen. :( Hij weigert niet op de hindernis, maar gewoon omdat hij geen zin heeft.....

Hier stoute W in frieschepalen. De 1e 4 hindernissen staan echt op struikelhoogte.
http://www.youtube.com/watch?v=EFYJ8eEiNyk

Ow ja let niet op het commentaar! :+

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:23

Goede middag.

Zo heb voor donderdag lekker vrij gevraagt :D

dat is wel balen margriet.

Ga zo lekker met pauze :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:24

Goedemiddag!

Wat was het heerlijk weer dit weekend. Een hoop mensen hebben getraind/wedstrijd gereden.

PB & Snoekiej, Mooie foto's!

Ik ben zaterdag in Lelystad wezen trainen (en heb een boel bokkers gemeet). Voor de eerste keer ging het redelijk. Af en toe een ernstige miscommunicatie en uiteindelijk een spoortje van Lielle geleend. De foto's van mijn vader waren niet super, maar wilde deze wel even met jullie delen!

Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6GJXYV6U.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KGU6SWZK.jpg

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:38

Ben ik weer. Vorstin was gelukkig niet stijf. Heb haar even gelongeerd en losgegooid. Vanmiddag ga ik haar nog even aan de hand laten grazen.

@ Rowo, wat een e*kel is dat dan eigenlijk :+ Hij deed het echt zo alsof ie dat er spontaan ingooide. Vertelde hij bij jullie trouwens ook van alles over Leiden of niet?
Vervelend het dat etteren Margriet. Verder wel leuk filmpje!
Fijn dat hij toch wel aanpakte Mo! Leuke foto's :)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:39

Leuke foto's Mo!! Leuk paard om te zien!! :j

Wolin was weer reuuuuze-blij dat ze het land op mocht, nam haar samen met de buurvrouw mee.. Toen ik ze omdraaide in het land, bleef mijn pinknagel aan het touwtje haken, dat deed verrekte veel zeer := ... Zit er gelukkig nog aan en ondanks dat de schade beperkt was, was 't wel even een bloederige toestand :o .. Heb nu gelijk mijn nagels flink gekortwiekt (ze waren al niet eens lang).. :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:22

Snoekiej schreef:
@ Rowo, wat een e*kel is dat dan eigenlijk :+ Hij deed het echt zo alsof ie dat er spontaan ingooide. Vertelde hij bij jullie trouwens ook van alles over Leiden of niet?

Deed ie bij ons idd ook. Hij zei bij ons dat ie in de trein zat van Almelo naar Borne/Hengelo en daar schapen langs het spoor zag met een vlek op hun rug en begon ie zijn verhaal.
Hij heeft het bij ons niet over Leiden gehad. Het ging bij ons juist over Enschede en omliggende plaatsen.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:39

Ben nu wel benieuwd naar de grap met de schapen met de blauw/rode vlek eerlijk gezegd := .... Ken Jochem Meijer alleen van tv, nooit in het echie gezien helaas..

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:45

Middag!
Ik ken Jochem Meyer ook alleen van tv

Margriet: Jammer dat W zo kliert in het parcours. Als ie gewoon doorgaat, dan ziet het er zo simpel uit.
Snoekiej en Mo: Leuke foto's
Lotte: Gelukkig dat je nagel er nog aan zit! Anders deed het denk ik nog meer pijn.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 16:45

Hoi,

@ margriet Balen dat W zo kliert. Ik ken dat alleen gaan die van mij niet staken. Hebben andere grappen :( De kunst is om het voor te blijven en dat is heel lastig.
@ snoekiej en Mo gave foto's. Lelystad ga ik dit jaar zeker een bezoekje brengen

Gisteren in de tuin gezeten vol in de zon maar alleen links is verkleurd :+
Vanmorgen met beide paarden weer gesprongen. Moet van instructeur meer springen en minder dressuurprikken haha. Moet zeggen dat het wel lijkt te helpen. Spring nu 2x per week echt serieus ook op hoogte en techniek, de ruin loopt 1x per week aan de longe om zijn balans te verbeteren en dat lijkt ook te helpen. Hij begint nu zelf een wissel naar links te springen. Rechts deed hij al. De rest van de week dressuur ik, heb cc of zijn vrij. Max 2 vrije dagen in de week. Deze week 2x CC want de ruin gaat ook weer mee. Zijn 1e cc sinds november. Ik ben benieuwd want we gaan gewoon in het L :D starten.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:03

Spannend CAroline. Veel springen helpt idd.
Merkte ik vandaag oook weer aan Hetje. Had voor het laatst les gehad in december en het ging dan ook net dramatisch met les.

Vooral mijn schuld. Ik zit gewoon te klÖÖtviolen als het rond de 1.15 komt te staan. Ging op het laatst weer beter gelukkig.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:11

Mo, leuke foto´s! Hopelijk kan je hem er snel wat makkelijker door krijgen. Hij was zaterdag nogal zuur tijdens de training, maar vind het knap hoe je doorzet hoor!

Caroline, spannend hoor! Even weer het gevoel krijgen en dan komt het goed.

Ik heb ook weer wat meer routine gekregen in het springen en de laatste tijd gaat Uk in het klassieke parcours weer heel makkelijk en vaak foutloos rond. Ik wacht nog even op mijn nieuwe zadel voordat ik weer een niveautje hoger ga starten.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:47

peanutbutter schreef:
Ik zit gewoon te klÖÖtviolen als het rond de 1.15 komt te staan.

Heel herkenbaar :j!!
Kreeg vanmiddag een sms dat Nudine hengstig is! :) Ga even met de DA bespreken wanneer ze komt scannen, ik denk morgenavond of woensdagochtend en dan wordt ze deze wk weer geïnsemineerd!!

@ Rowo: komt dat veulen nou al eens? Nou ja, beter een tijdje te lang, dan 6 wk te vroeg |( !
@ Mo en Snoek: leuke foto's!
@ Caroline: waarom moet je meer springen? Trekken ze juist dan de trukendoos open of om wat energie kwijt te raken? Ik spring de laatste tijd echt nauwelijks, moet echt even met mijn instructeur overleggen voor een structurele oplossing. Dit schiet niet op zo!
@ Margriet: balen van het geklooi in het parcours...

Vandaag superdrukke dag gehad op het werk. Straks even snel Jer longeren en daarna naar Zumba :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:52

Frustrerend is dat he Noor. En als ik weer 2 springlessen heb gehad en goed op m'n flikker is het weer klaar en gaat het weer als een zonnetje.
Maar goed, vrijdag weer :P

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 18:23

@ noor om ritme te krijgen en zorgen dat ze minder klieren. Vaker springen om de problemen op te lossen. Ik moet heel anders rijden momenteel en dat moet normaal worden. Regelmatig herhalen. De ruin bijvoorbeeld wil graag zijn hoofd naar beneden doen in de bocht. Ik moet dan zorgen dat ik niet trek en zijn hoofd weer omhoog krijgen. Plus zwaarder zitten en handen laag houden. Ik merk dat nu ik er meer mee bezig ben het een stuk makkelijker gaat. Ik spring thuis tussen de 1.00m en 1.20m. Het gaat om luisteren en controle.
Leuk dat Nudine alweer hengstig is. Die van mij nog niet en wordt vandaag/morgen gespoten.

@ pb. Mijn paarden lopen juist te klooien haha ik niet zo heel erg maar begin dan volte te rijden. Vandaag een paar keer een volte gereden tijdens het klieren om het te doorbreken. Daarna probeerde hij het nog een keer maar toen reed ik gewoon aan. Hij moest even hard werken in de dubbel maar toen was het weer over met geklier.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:25

caroline78 schreef:
@ noor om ritme te krijgen en zorgen dat ze minder klieren. Vaker springen om de problemen op te lossen. Ik moet heel anders rijden momenteel en dat moet normaal worden. Regelmatig herhalen. De ruin bijvoorbeeld wil graag zijn hoofd naar beneden doen in de bocht. Ik moet dan zorgen dat ik niet trek en zijn hoofd weer omhoog krijgen. Plus zwaarder zitten en handen laag houden. Ik merk dat nu ik er meer mee bezig ben het een stuk makkelijker gaat. Ik spring thuis tussen de 1.00m en 1.20m. Het gaat om luisteren en controle.
Leuk dat Nudine alweer hengstig is. Die van mij nog niet en wordt vandaag/morgen gespoten.

Ik snap het :j. Geklier lijkt bij Jer gelukkig verleden tijd. Nu het baasje nog ;)

Ik ben ook blij dat ze hengstig is. Alle merries waren al hengstig (waar een beetje gras en zon wel niet goed voor is!). Jer had de tijd van zijn leven als enige man haha. Hij lag net trouwens al te slapen toen ik op stal kwam! <3 Stond wel meteen op en had nog wel zin om wat te doen gelukkig. :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:31

Goedenavond! Ik heb Vorstin heerlijk een uur aan de hand laten grazen. Ik lekker een boekje erbij, heerlijk!
Net even de boel hier opgeruimd en gekookt :)

Misschien dat het voor mij en Vorstin ook wel handig is om weer wat vaker te springen. Ik merk voor mezelf dat ik het echt nodig heb, anders vind ik het al gauw hoog lijken. Als ik vaker spring, dan lijkt alles juist laag :+ Voor de techniek en het ritme is het voor Vorstin denk ik ook wel goed. Wordt ze tenminste ook wat rustiger.

Fijn dat meer springen helpt Caroline!
Jammer dat het niet zo lekker ging met Hetje PB.
Fijn dat jij ook zo lekker gaat met springen de laatste tijd Tientjeh!
Veel plezier met Zumba Noor! En leuk dat Nudine weer wordt geinsemineerd!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:07

Goede avond!

Pb vervelend dat je les niet helemaal goed ging.
Snoek lekker avondje voor vorstin!

Dat grapje was over schapen dat hijj dat nog nooit gezien heeft en of dat waar was, en dat klopt dus wel ;)
Als ooien gedekt worden krijgt de ram een leer tuigje om met een zo genaamt dek blok in verschillende kleuren ;) dus groen, geel, blauw of rood ;) en dat gaat hij dan vertellen _O-

Carolien ook een lekkere training gehad?
Tientje lekker op dreef dus!
Noor veel plezier bij de zumba.

Ik heb jackson lekker 3 uur los gehad, hij vond het heerlijk. :)
Morgen weer rijden, zaterdag dressuur.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 22:31

Even Wolin showen, afgelopen donderdag!! 8-)

Plat door de bocht!!
Afbeelding

Wat een paard <3 ..
Afbeelding

http://94.100.119.239/938450001-9385000 ... _y3Aj.jpeg

http://94.100.114.79/938450001-93850000 ... _eq-3.jpeg

http://94.100.122.47/938450001-93850000 ... _lgbL.jpeg

http://94.100.114.26/938450001-93850000 ... _1PcC.jpeg

@PB: Balen van je les.. volgende keer beter!! :)
@Shanouk: Lekker hoor.. boekje erbij ;) .. Ik had laatst mijn laptop mee, uitzicht op het land.. kon helaas niet lang, want had er al een tijdje op zitten werken := ...

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 22:39

Mooie foto's van Wolin weer! :D

Verder heb ik nog niet bijgelezen, sorry :o . Ik heb een heleboel in te halen hier, zal er morgen eens voor gaan zitten.
Mag ik jullie wel even mijn foto's laten zien?
Gisteren onze 2-jarige Johnson naar de wei gebracht. Dat ging lopend vanaf de stal. Paarhonderd meter, maar ik was blij dat we er waren. Hij was erg wakker. Ik had het monty robertshalster, de lange lijn en mijn handschoenen hard nodig :D . Even een paar van de vele foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding[/quote]

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 22:41

Heb hetzelfde halster Heleen, zat te dubben, welke ik om zou doen.. maar aangezien we ze eerst even met halster loslaten, durf ik die Dually niet om te laten op het land.. Ik had wel mijn leadrope en handschoenen aan :D ..

De jouwe is ook alweer groot!! :oo

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 22:45

Wat een gekke Wolin := Die van mij gaat van de week voor het eerst op het land. Ik ben heel erg benieuwd!
Snoekiej, Klinkt erg fijn: grazen met een boekje erbij
Caroline, Lelystad is echt een leuk terrein geworden. Zeker de moeite waard om daar een keer heen te gaan.
Noor, Fijn dat Nudine hengstig is.
Heleen, Coole foto's. Hij wordt al een heel paard :D

Ik heb vanavond mijn dressuurproefjes geoefend voor zondag. Moest even wennen, want het paard wil erg zwabberen (op eigen terrein) en vond het best wel snel op elkaar gaan :o En dit is nog maar B :+

Slaap lekker iedereen! :Z

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 22:52

Goeieavond!
Ik heb een paar drukke dagen gehad en net even snel bijgelezen;
@Heleen: Leuk diertje de 2-jarige!
@Lotte: Wo ziet er goed uit zeg! Fijn dat ze weer lekker op het land kan!
@Snoekiej: Leuke foto's van de training! En ik denk dat wanneer je weer met een springzadel je haar ook wat fijner kan rijden. Daar heb je over het algemeen toch meer balans op als op een dressuurzadel om mee te springen.
@PB: Fijn dat de paarden zo lekker aanpakte tijdens de training, foto's van Amati zien er ook goed uit!
@Margriet: Stoute W! Zou een martingaaltje je niet kunnen 'helpen' tijdens zijn fratsen?? Hij slingert nu zo zijn kop omhoog....
@Mo: Fijn dat je paard uiteindelijk toch braaf aanpakte met de training! Foto's zien er ook goed uit!
@Anthea: Fijn dat je paard braaf was buiten.
@Corien: Fijn dat je lekker hebt kunnen trainen met Jackson en leuke foto!
@Noor: Door wie laat je Nudine dit jaar dekken dan?
@Caroline: Je hebt beide paarden dus weer lekker op de rit?! Gaat het nog steeds goed met je schouder?? Heb je eigenlijk alweer werk op het oog?
@Mandy: Maakt Zetje ondertussen al eens aanstalten om het veulen eruit te poepen???

Ik ben gisteren voor het eerst met een vriendinnetje naar een TREC-wedstrijd geweest. Voelde me wel een beetje een 'vreemde vogel' daar, maar heb wel erg veel lol gehad met vriendinnetje en de paarden. Uiteindelijk zelfs 1e geworden (snap niet helemaal hoe het allemaal berekend is, maar het zal wel :o ) En vandaag 'even' naar Heerlen met de trein om een interview te houden voor mijn afstuderen, de heenweg 4 uur erover gedaan, de terugweg 5 :( Ben dus flink gaar nu. Morgen een dagje naar school, moeten geloof ik rollenspellen doen..... ik heb daar zo'n hekel aan, maar ja, moet maar.