[SGW] [HK] SGW mutsen aan de macht, hier is deeltje 8!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Crosskip

Re: [HK] SGW mutsen aan de macht, hier is deeltje 8!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:35

Helpt idd heel goed. In Doetinchem was er een manege die de lampen aan hield 's avonds. Die dieren zagen er echt heeel goed uit midden in de winter!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 15:36

Ik ga toch s avonds altijd nog een laatste rondje doen als ik naar bed ga. Ben toch in de schuur dus kan dan net zo goed dan de lampen uit doen.
De lampen gaan s nachts overigens wel uit...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:39

Maar volgens mij moeten het dan wel speciale lampen zijn.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:41

wij hebben de lampen ook aan tot 11 uur. Wij hebben geen gewone lampen erin zitten, maar dezelfde lampen als wij in de koeienstal hebben hangen. Daar blijven de lampen ook langer aan en moet speciaal licht zijn, zodat de koeien ook een ander ritme aannemen en meer melk geven. Die lampen hebben wij dus ook in de paardenstal.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:41

ik ben in barchem geweest en daar hadden ze het ook Ja speciale lampen.

idd als de dagen korter worden kweken ze meer haar.

dus ik ga niet meer dan 500 op gooien. okal is ze kaal.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:48

Ja dat heb ik ook wel eens gehoord van die lampen aandoen 's avonds. Alleen mag ik dat niet van mijn moeder (dan moet ik zelf de electriciteit gaan betalen Clown )

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:52

Volgens mij valt het mee hoor, wat je meer kwijt bent aan electriciteit.
En die speciale lampen zijn geloof ik daglichtlampen. Zijn niet eens zo heel veel duurder dan gewone TL lampen (tenminste dat kan ik me herinneren van heeel wat jaren geleden!)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:55

Volgens mij valt het ook wel mee hoor. En wij hebben ook nog eens spaarlampen op stal dus dat is al helemaal niet door. Maarja als mijn moeder iets vindt dan kun je daar niet tegen in gaan Tong uitsteken

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:55

Tja.. moeders!!! Gestoord

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 16:03

Ik houd de (gewone) lampen tot 23.00u aan en dat helpt zelfs al.
Ik heb ze trouwens nu nog onder een ongevoerd regendekentje de hele dag buiten en 's nachts binnen staan. Vind het nog niet koud genoeg voor een winterdeken maar waarschijnlijk ben ik daar samen met MJ een uitzondering in....

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 16:03

Wij hebben idd ook TL lampen en zouden dus eigenlijk die natrium lampen moeten zijn... Maar ja, de TL buizen zijn nog lang niet leeg. Maar toch valt het wel erg op dat ze sinds vorig jaar enorm veel dunner in het haar zitten.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 16:09

Wolletje is vrij wollig haha Clown Heeft sinds ze een deken op heeft een 150 grams op, maar
heeft van zichzelf niet echt een heel dun vachtje. Lipso heeft sinds een paar dagen ook zoiets op.
Eerst had hij een met fleece gevoerde regendeken op, maar hij begon toch wel wat haar te kweken..

Ik ben net terug van de tandarts. Haha binnen 25 minuten gedaan Knipoog
Had wel een gaatje maar was nog wel even tijd dus die is ook maar gelijk gevuld.
Even met mijn tenen gefriemeld en toen was het boren eigenlijk zo over.
Viel dus allemaal wel weer mee. Was namelijk al weer langer als een jaar geleden.
Maar heb meneer tandarts plechtig beloofd dat ik er over een halfjaar weer ben.

Vanochtend trouwens heerlijk gereden. Koud hier maar wel met een heerlijk zonnetje.Wolletje
was alleen stout. Die heeft Ap (verzorgt de paarden) omvergelopen vanochtend. Gister met het
paarden binnen zetten heb ik haar halster afgedaan maar dat lieten we dus eigenlijk altijd om omdat
ze soms een beetje vervelend doet met omdoen. Ik krijg hem wel om maar hij dus niet.. Dus
dat was een beetje een probleempje vanochtend en toen ze als aller laatste nog op stal stond
werd ze een beetje ongeduldig Nagelbijten / Gniffelen Vanavond moet ze in een andere box. Deurtje bij deze is vrij
smal waardoor ze vaak met een sprintje naar buiten gaat en dat vindt hij dus een beetje eng worden.
Klikt niet helemaal met die twee. Dan is het wel eens jammer dat ze niet bij huis staan. Anders had ze
nu waarschijnlijk al lang geleerd braaf het halster om en af te laten doen. Maarja..

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 16:12

ik heb net een nieuw dressuur hoofdstel gekocht, de HB turijn. rongenaaid hoofdstel. Ben er helemaal blij mee, kan niet wachten tot hij thuis is!

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 16:17

Haha!... leuk Jantine!!
Ik heb vandaag fijn geslenterd in Deventer!! Heb er koppijn van Boos!... Werkkleding zijn wel geslaagd dus!!!
Kreeg net te horen dat ik moet kiezen of ik zaterdag óf zondag start in Marienheem.. Mag niet beide dagen starten in de B!! Boos!. Ik moet nog 2 winstpunten halen om Indoor Wierden te mogen rijden!!! Nou heb ik zaterdag dus een kans en evt 2nov in Hellendoorn. Alleen wil ik liever Hellendoorn niet rijden omdat we die dag erna een weekend weg gaan met schoonouders... Wordt dus extra mijn best doen zaterdag!!!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 16:22

tientjeh schreef:
ik heb net een nieuw dressuur hoofdstel gekocht, de HB turijn. rongenaaid hoofdstel. Ben er helemaal blij mee, kan niet wachten tot hij thuis is!

Die heb ik ook voor Wolletje. Heb er even mee zitten prutsen voordat hij paste (toch wel lastig dat rondgenaaide leer Knipoog)
Maar ik vind hem ook erg leuk Ja Nu nog een leuke frontriem vinden met dubbele lusjes...

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 16:26

wat voor een maat heb jij voor Wolletje dan? Ik twijfelde namelijk nogal. Die van mij heeft niet zo'n heel groot hoofd, maar heeft vaak wel een full neusriem nodig. Is het mogelijk om leer verder open te maken of plat te slaan om er extra gaatjes bij de maken?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 16:32

Op het kaartje stond full. Maar hoorde dat ze vaak een maat groter uitvielen? De neusriem had Wolletje wel echt nodig. Heeft ook best wel groot koppie. Maar verder zat hij wel veels te laag. Dus er moesten nog aardig wat gaatjes bijgemaakt worden. Moest eerst het rondgenaaide open maken en wat smaller maken en daarna konden daar wel gewoon gaatjes ingemaakt worden Lachen

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 16:43

SGWOllie schreef:
Ik houd de (gewone) lampen tot 23.00u aan en dat helpt zelfs al.
Ik heb ze trouwens nu nog onder een ongevoerd regendekentje de hele dag buiten en 's nachts binnen staan. Vind het nog niet koud genoeg voor een winterdeken maar waarschijnlijk ben ik daar samen met MJ een uitzondering in....

Ik doe ook mee met uitzondering zijn Haha!
Hier staan ze ook nog onder een ongevoerde regendeken met het gewone licht tot 23.00 uur aan.
Ze komen nog helemaal niet zo in de vacht, alleen de 3-jarige iets, maar die staat ook zonder deken en is nog niet zo hard aan het werk.

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 16:59

Wij houden de lampen ook tot 22/23.00 uur aan. Noquatja heeft al wel een deken op maar dat is omdat hij dan lekker warm blijft omdat hij al wat ouder is merk ik dat hij het sneller koud krijgt niet voor zijn vacht, die groeit toch wel en als het te erg wordt is er ook nog het scheerapparaat maar dat was vorig jaar niet nodig en hopelijk dit jaar ook niet!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:12

Doei! mn dagje school weer overleefd.

Nou even omkleden en dan even rijden Lachen.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:18

Leuke foto's Scum & LJ & Hilde!
Andrea, das wel balen zeg
Wat een pech vandaag Rowo!
Tientjeh, dat hoofdstel had ik ook! Kon alleen niet goed wennen aan dat rondgenaaide, en hij paste niet helemaal, dus heb hem weer verkocht.

Ik krijg 1x in de week priveles, dat duurt meestal 45 min geloof ik, daar betaal ik 15 euro voor. Ik heb ook wel clubles, maar ik heb geen idee hoeveel dat per keer kost.
Vorstin staat sinds dit weekend ook onder haar winterdekentje, volgens mij is die 200 gram. Hier blijft ze ook de hele winter onder staan. Jammergenoeg heeft ze wel al een beetje een vachtje gekweekt, dus als die nog veel dikker word, moet ze misschien geschoren worden. Zo niet, dan blijft ze lekker zo.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:46

zo even een tukie gedaan Gaaaap

jantien foto Tong uitsteken ik heb hem voor me wedstrijd echt geweldig Haha!
vief al en zadeltje op gehad bij wollie?
snoekiej al beter?

nu naar springles byebye

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:48

Les-ze Corien Doei!
Wolletje heeft nu 4x zadeltje opgehad. Erg braaf Lachen

Kim: Fijn dat je je schooldagje weer overleefd hebt Haha!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 17:50

@ vief: stoute Wolletje? Maar j hebt normaal dus s nachts het halster altijd om? Ik zou dat geen prettig idee vinden.. Je hoort vaak genoeg dat een paard zich eraan ophangt, brrr. Maara natuurlijk wel erg vervelend, dat ze zo lastig is met op -en af doen.

Net vast Coriana gereden, die hier even voor 2 weekjes staat. Ze heeft nog erg last van haar uier, best sneu. Maar ze liep best aardig... Straks calyp nog ff.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:08

Zo ben ook weer thuis.
Gaat hard hier. Heb ff geen zin om het allemaal bij te gaan lezen Clown
Heb net 4 uur in de file gestaan Dromen Daar word je echt moe van Slapen
Nouja moet zo nog naar Voll.
Zou met een vriendin en haar paard gaan rijden maar die heb toch geen zin Vork
Ga eerst maar even eten. Vind het echt koud Koe