[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 10:16

Middendraf vind ik ook altijd moeilijk met die onervaren paarden. Maar als ik dit zo lees ga jij in het L1 ook weer gewoon 2 wp rijden Wollie Ja

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 10:18

Ik hoop het! Voorlopig ben ik nog even in de zevende hemel dat ik mocht blijven zitten gisteren.... Haha!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 11:21

Goed gedaan Wollie!! Wup was in zijn eerste proefje (SGW Vlietland vorig jaar) zo super braaf dat ik ook gelijk eerste werd...de keren daarna zag hij meer de lol ervan in en gingen de punten naar beneden Haha!

Ben zaterdag naar Cavalia geweest, was erg leuk!

En we hebben gister in Eindhoven een aanrijding gehad...motorrijder zag ons niet en klapte vol op de achterkant en vloog daarna met een sierlijke boog over de auto heen...wonder boven wonder had ie nog geen schrammetje! maar wel even schrikken!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 11:29

Oei SGWuppie! Klinkt errug gevaardlijk Nagelbijten / Gniffelen Geloof graag dat jullie je flink geschrokken zijn!

SGWOllie: Kei goed zeg! En als ik met m'n guppie 2 wp kan rijden tijdens onze 2e L1 wedstrijd kunnen jullie dat zeker (en Ungaro kan dus nog ECHT GEEN middendraf Bloos ) Haha!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 11:30

Jeetje Wuppie!!! Dat lijkt me echt schrikken!!

Ollie: komt helemaal goed met Ultra!

Ik heb morgen tentamen... Ik moet zeggen dat ik het nu al wat meer zie zitten als gisteren. Er zijn toch nog dingen die ik weet Knipoog.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:01

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:05

haha...kreeg dit vandaag binnen via de mail van een vakblad waar we op geabonneerd zijn...

Paardenpoep voor Gordon Ramsay
Restaurant Claridge’s in Londen van de Britse topkok Gordon Ramsay is het slachtoffer geworden van dierenactivisten. Op de stoep van het restaurant werd duizend kilo paardenpoep gedumpt. Volgens de dierenactivisten was het Ramsay’s eigen schuld.

De topkok hield onlangs een pleidooi voor het eten van paardenvlees. Dat kwam hem op veel kritiek te staan, vooral uit de hoek van dierenactivisten. Het eten van paardenvlees is in Groot-Brittannië niet verboden, maar veel mensen vinden het maar niets omdat zij het paard zien als huisdier.
Verkleed als paarden dumpten demonstranten van de dierenactivistenclub PETA duizend kilo paardenmest voor restaurant Claridge’s. De activisten waren het niet eens met Ramsay dat de topkok in zijn tv-programma The F-Word collega tv-kokkin Janet Straat-Porter aan het woord liet om de voordelen van het eten van paardenvlees uit te leggen. In het programma werd paardenvlees bereid en opgegeten.

wat vinden jullie hiervan??..ben wel eens benieuwd...we eten allemaal toch wel eens een frikandelletje (op enkele na dan)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:06

persoonlijk zie ik absoluut niets mis met het eten van paardenvlees. Ik eet ook koe, lam, kalf, kip, varken etc en de meeste paarden hebben een beter leven gehad dan andere slachtdieren.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:06

Een goed actie, maar wel een beetje radicaal! Aan de andere kant, als je hier zoiets zou doen met hondenvlees, kun je ook zoveel ophef verwachten denk ik.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:08

Oftewel, ik ben het dus absoluut niet eens met de actie. En ook hondenvlees zie ik eigenlijk niets verkeerds in Bloos!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:08

Madelene: hoeveel MB heb jij op je mp3 speler staan? Anders zet ik even wat livesets op die van mij, dan kun je ze als je tijd hebt over zetten op die van jou.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:10

Hondenvlees vindt ik wel een raar idee... Als je er over nadenkt is het eigenlijk wel raar dat je het ene vlees wel gewoon eet en het andere niet.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:12

ik eet zelf geen paardenvlees (nee ook geen kroket en fricandel) maar heb er absoluut geen moeite mee als anderen het wel willen eten. Vind de PETA sowieso een vreselijke club!

Ik zal ook nooit een petitie tegen het eten van hondenvlees in azie tekenen, want dan kunnen zij wel een petitie tegen het eten van koeienvlees in europa beginnen en dan denk ik, laten we ons allemaal met onze eigen eetgewoontes bemoeien.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:28

ik vind ook dat de meeste paarden inderdaad een beter leven hebben gehad in tegenstelling tot een ander dier wat geslacht wordt.
ben er verder vrij neutraal in...ik eet ook paardenvlees in zuurvlees en fricandel vorm.

floor...ik heb geloof ik 1.5 gb erop

we hebben trouwens vandaag weer met de haflingers gereden zonder koploper erbij...ging super!!
gonzales was vandaag de rustige en speedy een beetje lastig voor bianca.

Ben vanochtend al om 6.15 opgestaan om mijn paardje te dresuuren...na een heel weekend van buitenritten en crossen in genk moest ik haar effe in het gareel zetten.
Heerlijk zo vroeg in het bos....na zo'n vreselijk druk weekend van Hemelvaart...effe mijn kop klaren.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:28

Ik vind vlees gewoon niet zo lekker. Er is maar weinig wat ik lust. Frikandellen vind ik smerig. Kroketten lust ik wel.
Ik heb dus ook niks tegen het eten van paardenvlees of hondenvlees.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:30

ach en als er mensen in london zijn die een rozentuintje hebben...kunnen ze meteen wat goeie mest halen...hahaha Haha!

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:31

Ik vind paardenvlees ook niet lekker maar vindt dat paarden over het algemeen een beter leven hebben als andere slachtdieren. Kan me dus echt niet vinden in dit soort akties.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:34

Ik lust ook bijna geen vlees. Eet eigenlijk alleen gehaktballen en van die saucijzenworstjes en af en toe eens een hamburger (alleen broodje hamburger eigenlijk)
Ik vind het ook helemaal niet nodig om met die petities mee te doen. Ben het ook met de anderen eens dat paarden over het algemeen een beter leven hebben voordat ze geslacht worden dan bv een koe of varken

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:43

miss_jumpy schreef:
Ik zal ook nooit een petitie tegen het eten van hondenvlees in azie tekenen, want dan kunnen zij wel een petitie tegen het eten van koeienvlees in europa beginnen en dan denk ik, laten we ons allemaal met onze eigen eetgewoontes bemoeien.

Maar als je ziet hoe die honden daar behandeld worden, denk je er wel anders over. Het gaat ook niet om het eten van het vlees an sich, maar op de manier waarop ze daar (en wij in Nederland ook) met dieren menen te mogen omgaan. Het eten van vlees houdt momenteel per definitie een hoop dierenmishandeling in.

Wie herinnert zich niet de filmpjes van paarden die met gebroken benen en oogkassen waar de ogen uitgeslagen waren met 20 tegelijk in 1 wagen op transport gingen naar Italie om daar geslacht te worden en vervolgens weer naar Nederland vervoerd te worden? Vind dat toch echt geen prettig idee, dus dat paarden het beter hebben dan andere dieren....volgens mij wordt geen enkel slachtdier met respect behandeld.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:47

en als de actie gericht was geweesttegen het niet correct behandelen van slachtdieren had ik me er helemaal in kunnen vinden. Maar alleen het eten van paardenvlees veoordelen vind ik nergens over gaan.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:55

Het maakt mij ook niet uit of iemand paardenvlees of wat voor vlees dan ook eet.

Ik vind paardenvlees te sterk van smaak, maar ik heb tijdens stages zoveel kalfjes leren drinken en zoveel potlammetjes grootgebracht (taak van de vrouwelijke stagaires volgens mij Haha! ) Toch eet ik wel gewoon rundvlees en shoarma.

Hoe er met consumptiedieren wordt omgegaan is weer een ander verhaal. Zo vind ik het ook niet nodig (lees zielig Bloos ) om een kreeft levend te koken.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 17:41

Dat vlees van veel dieren gegeten wordt, daar maak ik me niet heel druk om. Maar waar ik me wel druk om kan maken is wat voor leven het dier gehad heeft voor zijn dood (kippen, slachtvarkens) en op welke manier zo'n dier aan het einde gekomen is, honden in Azië bijvoorbeeld worden verzopen (katten ook) omdat dan het vlees malser zou zijn...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 18:12

He gatver, kunnen jullie niet een gezelliger onderwerp verzinnen?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 18:22

Lielle schreef:
en als de actie gericht was geweesttegen het niet correct behandelen van slachtdieren had ik me er helemaal in kunnen vinden. Maar alleen het eten van paardenvlees veoordelen vind ik nergens over gaan.

precies wat ik ook bedoel.
Natuurlijk vind ik het erg als honden in azie slecht behandeld worden, maar dat de mensen daar hond willen eten, daar heb ik op zich niks op tegen. Zelf zou ik het niet hoeven....

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 18:23

Zo rond etenstijd bedoel je? Tong uitsteken
Ik eet ook rustig paardenvlees, heel nuchter gezien moet je toch ergens naar toe met al dat vlees en omdat nu allemaal te gaan verbranden... Hondenvlees vind ik een ander verhaal maar dan omdat dat carnivoren zijn en ik het idee heb dat dat toch niet echt goed is, gevoelsmatig denk ik dat we beter alleen herbivoren kunnen eten.