[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re: [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 22:35

Gelukkig dat het naar omstandigheden goed gaat met Canter en kind Schrok er begin van de avond echt een beetje van.

Ik ben alweer aardig uit mijn dipje. Presentatie zit al wel aardig in elkaar, viel eigenlijk best wel mee. Al ben je er alles bij elkaar toch wel een paar uur mee bezig Die dia's is een ding, moet ook de tekst eromheen in mijn hoofd hebben en nog wat dingen opzoeken.
Ik vind eigenlijk wel dat we een beetje bonuspunten bij het tentamen verdienen als presenterende slachtoffers

Ik heb zelfs nog een aardige cartoon kunnen vinden die toepasselijk is. Is altijd wel een leuke opening

Otje en de merrie krijgen maar vrij, had toch geen rust in mijn kont tot die presentatie af was Nu communicatie en medicijnleer voorbereiden, klinisch onderwijs geloof ik wel een keer. Laat een ander morgen de kar maar trekken (al zal dat wel weer tegenvallen. We hebben dit jaar echt een fijne interactieve groep )

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 22:43

10 weken? dat is wel vroeg zeg!
ik ga heel hard duimen dat alles goed komt met Canter en zoon!
gelukkig dat het nu goed lijkt te gaan
ik doe ook graag mee met het kaartje!

ik heb ook slecht nieuws..
Britt liep toch nog niet goed
en het ergste is misschien nog wel, we weten niet wat het is..
dierenarts wist het ook niet (= moeder van goede vriendin die bij mij in de les rijdt)

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 23:18

Kim en Viev, Leuke pony's!!! Maar ja, bestaan er ook niet-leuke pony's?? Als ze maar een beetje ontdeugend kijken ben ik al verliefd op die pony-koppies!!

Balen Brittlover! Kan het niet een "onschuldige" verstapping zijn??

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 23:22

missmuts schreef:
Ik zal later bijlezen, maar ik wilde jullie vast even laten weten dat Canter is bevallen van een zoon! 10 Weken te vroeg, dus komende uren/dagen zijn behoorlijk spannend. Zodra ik meer weet, laat ik het jullie weten. Als ik zeker weet dat alles goed gaat, wil ik een kaartje sturen namens de Mutsen/Tutten. Doen jullie mee?

Ik heb nog niet verder gelezen, hoorde van Gomir dat Canter veel te vroeg is bevallen en natuurlijk wil ik meedoen met een kaartje.

Ik ga nu ff verder lezen, hoop dat alles goed gaat met moeder en kind... Jeetje, tien weken te vroeg is niet niks...

Ik heb zelf iig goed nieuws, maar dat komt zo wel.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 23:25

gomir schreef:
Communicatietraining wordt vast leuk morgen Ik ben arts en we krijgen twee patiënten voor seksuele anamnese. Wij hebben nogal veel moslimmeisjes in de groep en het is altijd erg leuk als die een oude man met erectieproblemen(oid) moeten spelen

*beelddenker alert*

Gatverdarrie RT, het zit jou ook niet mee met de paarden hè?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 23:29

jaja Karin, en wanneer komt jouw goede nieuws nou?? Ik wil naar bed

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 23:31

Nou ja, ik heb dus wel goed nieuws en voel me nu best een beetje 'banketstaaf' tegenover RT bij wie het weer niet gelukt is, sorry RT...

Mijn zusje is weer een stapje dichter bij het crossterrein: ze heeft vandaag een merrie gekocht en is superblij met haar!

Een bruine met alleen een paar witte haren op haar voorhoofd, 5 jaar jong, Amulet x Julio Mariner xx x Enfant de Normandie (totaal ongeveer 50% Engels volbloed), bloedtypje en met glans door de keuring gekomen vandaag.

En we noemen haar Tara.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 23:31

Leuk!!!
Wanneer komt je zusje hier trouwens eens meekletsen?

Hoe gaat het nu met retje??

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 23:33

dat maakt niet uit hoor Karin! super dat je zusje een paard heeft! klinkt leuk!! uiteraard zien we graag foto's

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 23:33

miss_jumpy schreef:
jaja Karin, en wanneer komt jouw goede nieuws nou?? Ik wil naar bed

Hierboven dus.

Nog even geen foto's. Marco stopte net de memory stick van Lau in zijn pc en toen was de pc ineens dood. Het leek nogal hopeloos, maar het werkt inmiddels weer (Marco is nu alle foto's aan het branden die we nog niet op cd hadden, je weet maar nooit of die harde schijf toch alsnog het loodje legt).

Maar die memory stick mag Lau morgen mooi in haar eigen pc stoppen, Marco waagt het er niet meer op.

Best jammer, ze had graag vanavond nog een voorsteltopic gemaakt maar dat moet nog maar een dagje wachten. Ze heeft nu iig weer wat te vertellen op Bokt en zal hoogstwaarschijnlijk het SGW-subforum wel weten te vinden.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 23:34

Nou, ik kan gaan slapen!!
Ben benieuwd naar de foto's, maar die komen dus vanzelf!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 23:39

miss_jumpy schreef:
Leuk!!!
Wanneer komt je zusje hier trouwens eens meekletsen?

Hihi, zie hierboven.

Je bent me elke keer net voor.

Citaat:
Hoe gaat het nu met retje??

Goed! Die was meteen op slag verliefd op Tara, heel lief hinniken en meteen krauwen over het draad, maar dat vond die oude King (33 jaar) met wie hij nu in de wei loopt niet leuk, dus die vloog ertussen.

We hebben wel leuke foto's dat ze neus aan neus onder het draad door staan te grazen. Als we die tenminste morgen online krijgen.

Ret heeft de vervelende gewoonte om langs het draad heen en weer te gaan ijsberen tegen de tijd dat het donker wordt, zo van 'ik wil naar binnen!' Soms wordt dat zelfs een haastig drafje. Eigenlijk mag hij dat nog niet, maar... het been wordt er niet meer dik en/of warm van!

Ik sprak Retjes fysio op de Tripalon, zij vond het heel hoopgevend klinken! Ik heb goede hoop dat de pees op de volgende scan (eind nov./begin dec.) schoon is en dat we weer wat kunnen gaan doen. Uiteraard nog even voorzichtig, de maand december wordt dan 'revalidatiemaand' en dan hoop ik Ret per 1 januari uit de ziektewet te kunnen halen.

Ik realiseer me trouwens dat-ie nu helemaal van mij is.

Althans, ik moet nog een klein deeltje betalen en het paspoort moet nog op mijn naam komen te staan, maar dat zijn formaliteiten.

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 23:42

10 weken is idd wel erg vroeg zeg!
gelukkig met de zorg van tegewoordig zal het vast wel helemaal goed komen
GEFELICITEERD CANTER (Talitha) MET JE ZOONTJE!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 23:46

miss_jumpy schreef:
Kim en Viev, Leuke pony's!!! Maar ja, bestaan er ook niet-leuke pony's?? Als ze maar een beetje ontdeugend kijken ben ik al verliefd op die pony-koppies!!

Balen Brittlover! Kan het niet een "onschuldige" verstapping zijn??

het rare is dat er niet echt iets te zien is en het is ook niet warm ofzo..

kim en vief: leuke foto's!

MJ: ik zal morgen wel even een foto van mijn pony plaatsen en daar lijkt het echt geen lieve pony (Britt is erg goed boos te krijgen binnen 5 sec )

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 00:06

leuk voor je zusje trouwens Karin dat ze een paard heeft gevonden!

MJ: ik heb de foto's gelijk maar eventjes geupload:
Slaperig ,hier is Brittje nog lief..
Afbeelding
mijn duiveltje :
Afbeelding
maar eigenlijk is ze toch wel lief hoor :
Afbeelding
en nog een foto van mij en Jara (RedFlame) diezelfde dag
Afbeelding

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 07:18

haha, bedankt voor de foto's, ze kan inderdaad lekker zuur kijken!!!
Maar die aan het halster maakt toch alles weer goed

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 07:34

Wat fijn dat alles goed gaat met Canter + zoontje. Ik ga duimen dat het goed blijft gaan. Weet je al zijn naam Missmuts?
Uiteraard willen Bitwise en ik heel graag met het kaartje meedoen.

Gomir, het punt in het B springen is niet nodig als je al L + wp hebt gecrosst met een ander paard Afbeelding
Wat een gezellige studiegenootjes heb jij. Maar jij doet nu tenminste extra ervaring op door het samenstellen van dat college, en dat doen zij niet.

Andrea, je moet idd proberen of er op die club ook mensen zijn die mee willen springen. Of anders zou je met het groepje waarmee je nu bij die instructeur springt priveles kunnen gaan nemen bij die man. Dat scheelt ook weer in de kosten!

BL: is het al iets beter met Britt?

Karin: gefeliciteerd met Ret!
Wij hebben ook ooit een Julio Mariner gehad. Heel mooi beestje. De merrie van je zus, is dat toevallig ook weer een afstamming van Duc de Normandie? Die is nl. wel bekend in de rensport. Ben benieuwd naar de foto's!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 07:53

Scum: nee nog niet helaas.. echt heel kreupel loopt ze niet, maar goed is het ook niet..

gomir: suc6 met dat college vandaag!

ik ga nu maar eens naar school..

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 08:34

Naam weet ik nog niet. Ik zal later vandaag weer smsen.

Karin, gefeliciteerd met Ret! Wat fijn ook dat zijn been goed lijkt te gaan.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 09:13

Op zich best grappig, we hebben in totaal 'maar' vijf paarden bekeken (althans, serieus met rijden erbij enzo) en drie daarvan waren Julio's. Eén rechtstreekse afstammeling en twee met Julio als vader van de moeder. Wel drie heel verschillende paarden. Met de eerste klikte het meteen, maar de eigenaar besloot toch ineens dat hij het paard niet meer wilde verkopen. En met deze merrie was de klik er ook meteen, op mij maakte ze toen nog niet zo veel indruk maar ik geloof dat ook bij mij inmiddels het kwartje is gevallen

Duc de Normandie zit er niet in, maar dat is er qua bloedvoering net zo een als Enfant de Normandie: allebei 55-60% EV met een EV als vader en een SF als moeder.

Duc (1962): http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=1406
Enfant (1963): http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=1038

Hopelijk krijgen we de foto's vanavond wel online.

Zo leuk om mijn zusje zo blij te zien!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 09:25

@BL: hahah leuke foto's, vooral die waar ze zo zuur kijkt

@canter: gefeliceerd met de baby hopelijk gaat het helemaal goed komen met hem!

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 09:29

Hoi Cross-tutjes,

Ik ben gisteren bij jullie opper-crosstut Canter geweest en namens haar zal ik een klein verslagje doen gezien deze onverwachte actie:

Moeder en zoon maken het goed naar omstandigheden, de kleine man woog toch nog 1450 gr. Hij doet het goed, moet nog een beetje geholpen worden met de ademhaling maar verder zit alles erop en eraan.

Canter-moeke maakt het ook goed, geschrokken maar wel blij. Gelukkig ben ik haar voorgegaan met een couveuse-baby dus alle know-how is aanwezig, maar zij moest weer zo nodig nog eerder bevallen!

Pa en Ma moeten nog wel een naam verzinnen, daar waren ze nog niet helemaal over uit.

Ze blijft nog een weekje bij haar zoontje in het AMC in Amsterdam, mochten jullie willen weten waar dan hoor ik het wel.

Groetjes,

haar eeuwige groom

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 09:33

Fijn Mhartog, deze update! Ik ben blij om te lezen dat het naar omstandigheden goed gaat, en als ervaringsdeskundige kun jij natuurlijk alle steun bieden. Feliciteer pa, ma en zoonlief maar namens mij. Missmuts zal van jou ook wel het adres krijgen, we willen nl graag een kaartje sturen.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 09:43

Ik ga morgen weer naar haar toe, ik zal aan het einde van mijn deze (werk) dag al jullie reacties sowieso printen en meenemen (mijn computer thuis is zelf met met pensioen gegaan), vind ze vast harstikke leuk!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 09:50

Ook van mij uiteraard de hartelijke felicitaties, ben blij te horen dat alles naar omstandigheden goed gaat! Kan me ook goed voorstellen dat het jochie nog geen naam heeft, hij heeft zijn ouders wel overvallen met zijn geboorte...

Wat een enorm verschil in gewicht trouwens met de andere baby's die deze week in mijn omgeving zijn geboren, die waren resp. 2900 en 3300 gram, hij zit net op de helft... Zo'n kindje groeit dus nog behoorlijk hard in die laatste tien weken.