[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 23:10

Iemand bij ons op de club is ook gestart dit weekend en yup, ook weigering op H2. Blijkbaar een spooky bankje :+

Vandaag dan de eerste les gehad op de club en was hele fijne lesgever maar man, Icaro zat overal met zijn aandacht behalve bij mij. Hij liep op het zicht fijn maar voelde zo niet, wilde de rug niet loslaten. Gelukkig zag de lesgever dat ook, maar op zich heb ik geen tips gehad om er aan te werken, alleen de opmerking "dat en dat zijn werkpunten". Ja, dat weet ik, daar werk ik thuis dus al op... Maar wel toffe sfeer en als het goed is wordt het ook gezegd. Da's toch ook belangrijk.
Rijden met de camionette is heel goed gelukt, al verwacht ik me aan kramp en stijfheid morgen aan mijn knie. Deze week misschien eens proberen om te rijden met mijn springzadel, want het kriebelt toch om terug aan de slag te gaan :o

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:11

Denk dat Katharina (?) vroeg om een fotootje?
Hier in mijn nieuwe crossoutfit

Afbeelding

En mijn 3-jaarke die hier niet echt voordelig op staat maar wel bewijs dat ik erop zit :D
Afbeelding

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:43

Ja inderdaad, hindernis 2 draaide hij terug! Bizar seg, vond aan de hindernis ook niks aan. Ik dacht dat het was omdat het nog redelijk in het begin was en zijn kop dan meestal nog niet 100% vooruit staat, maar had idd ook wel het gevoel dat hij twijfelde. Ik dacht aan kuren, maar mss had hij dan toch echt wel iets gezien. Heb er wel een toffe foto aan overgehouden toen hij er wel over ging, met Daphne op de achtergrond :)
Volgende week trek ik naar Lille! Heb gekozen om terug aspiranten te starten, omdat ik niet goed weet hoe die cross staat. Het zal voor mij alweer de laatste worden, toch zeker tot de zomervakantie.

Afbeelding

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 09:53

Ik spot men mama ook op de foto! Met de rode Ipad! Leuke foto wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:26

Haha leuke foto!

Zijn er mensen die Gavere volgende week starten via de lrv? Ik ga misschien als supporter voor de club en zou dan de camera weer meenemen.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:57

de 17de bedoelje? :) jaa ikke!

@Raayaa: leuke foto! tot in Lille

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 12:02

Zal je laten weten als ik zeker ben dat ik ga, dan moet je maar je startnummer doorgeven en eventueel je tijden :D

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 13:28

Grr nog geen startlijsten voor zondag... ben ongeduldig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 13:29

Is vlp niet meestal op donderdag? Ga me dit keer voorzien met een dikke trui en jas :))

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 13:30

Nee ten laatste op woensdag, maar bv waregem stond al dinsdag online, en daar moesten 3x zoveel ruiters een startuur krijgen...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 13:32

Bij de WVUR dressuur moet je meestal zo op resultaten wachten na wedstrijd, nu van de eerste was dat al maandag, maar vorig jaar schoof dat steeds meer en meer op, moest je soms 2 weken wachten. :+
Een blitz-start maken maar dan vertragen... :+

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 13:38

Dat wij ze van de lrv al hebben verwondert mij. Normaal zijn die altijd woensdag-donderdag. Deze keer was het al dinsdag.

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:01

Lrv is blijven steken na Vechmaal, de startlijsten van Lille zijn er nog niet. Is meestal inderdaad ook heel laat!
Er zijn nieuwe foto's opgedoken van zondag. Ik had nr 62 en ze starten op 67, grr :(

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 14:04

Ohhh dat is stom! Dan hebben ze er ook geen van mij :p welke fotograaf? Dan kan ik eens kijken voor de andere!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:08

Antonius schreef:
Grr nog geen startlijsten voor zondag... ben ongeduldig!

Idem ditto!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 14:20

Helene, ga jij naar Arville?

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:35

Daaphh schreef:
Ohhh dat is stom! Dan hebben ze er ook geen van mij :p welke fotograaf? Dan kan ik eens kijken voor de andere!

Nee van jou idd ook niet! Linda Vangansewinkel, is een oypo account :)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:37

startlijsten zijn er!

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:49

@ Antonius: eventjes gespiekt, je hebt Willy van der Kelen als jury :p opnieuw een bekende!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 15:09

Vinden jullie ook dat het verschil tussen de jury's soms groot is wat ze willen zien?

Bv in w.aregem denken we dat de jury zo gelijk de echte dressuurpaarden wouden zien, hoog in de aanleuning etc..
Terwijl bij Ver.linden, we het gevoel hebben dat hij eerder een ontspannen proef wilt zien en dat dus meer punten krijgt. Alle we zijn zo wat aan het zoeken. Ik dacht om een lijstje bij te houden, die jury ziet dat en dat graag en dat absoluut niet, die ziet dat en dat graag :p

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:28

Toffe uren heb jij PP! Moet je niet onwijs vroeg opstaan. :+

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:34

@ Florence ik 'ken' hem ook, we nemen beiden brevetten af.

@ Varekaj: ik moet dressuur rijden om 10u, springen om 17u02 en cross 17u22, springen is al in crossoutfit, dus qua hulp hoef je voor mij eigenlijk niets te doen. Je gezelschap is uiteraard fijn :) maar ik zal je niet aan het werk zetten!

@ Daapph: ik rij altijd op dezelfde manier en ik heb al altijd de punten gekregen die ik verwachtte/verdiende. Een ontspannen paard dat op de correcte manier aangespannen loopt en goed zijn oefeningen afwerkt, staat altijd van boven. In de eventing vind ik wel dat sommige ruiters al snel denken dat ze een goeie proef rijden omdat OF het paard ontspannen loopt (en dan vaak lang in het lijf loopt) OF omdat ze goed op de letter rijden... Denk dat de meeste ruiters gewoon wat strenger voor zichzelf moeten zijn ;)
Misschien omdat ik zelf brevetten afneem, maar de schuld wordt zo vaak op juryleden gestoken, terwijl de proef gewoon niet top was... En met een middelmatige proef, eindig je nu eenmaal in de middenmoot... Er zitten +/- 35 ruiters in een proef, dan moet je al goed rijden om bovenaan te staan. In principe worden al mijn proeven gefilmd en dan vergelijk ik mijn gevoel die ik in een bepaalde oefening had met hoe het eruit ziet.
Vb vorig jaar in Arville in de 1* had ik voor mijn gevoel een super proef gereden en toch stond ik 'maar' rond de 15e van de 70. Maar in het filmpje zie ik dan wat kleine dingen die mij tijdens het rijden niet waren opgevallen omdat het gevoel op zich zo goed was, maar ik kan me dan wel voorstellen dat er nog een aantal ruiters die kleine foutjes niet hadden. Maar zonder filmpje zou ik misschien ook denken dat mijn proef ondergewaardeerd was...

Ik heb in Waregem gekeken naar S.arah met die schimmel, dat ziet er op het 1e zicht wel goed uit, maar als je 2 minuten kijkt, zie je dat ze hem vooruit moet schoppen en vooraan moet 'liften' om hem bovenin te houden. Neem daar een foto van en het ziet er top uit, maar in het echt of op film zie je dit soort dingen wel, en dat drukt de score.

Wat wel gebeurt, zijn bepaalde accenten die een jury legt: als jurylid (en hopelijk ook als ruiter) volg je het skala der ausbildung dus een proef wordt in principe beoordeeld op takt, losgelatenheid, aanleuning, schwung, het rechtgerichtgaande paard en verzameling om tot slot te komen tot doorgelatenheid.
Iedereen heeft wel 1 aspect dat voor hem net iets zwaarder doorweegt en je kan nu eenmaal ook niet altijd alles zien EN soms zitten er wel 3 oefeningen in 1 cijfer (vb overgang naar halt, achterwaarts en terug voorwaarts is bij sommige proeven 1 cijfer), dan wordt het alweer moeilijker om daar een 'correct' cijfer op te plakken.
Maar daarom hoef je je eigen rijden of je proef toch niet aan te passen? Ik zou dat zelfs niet kunnen denk ik...
Hoewel ikzelf eigenlijk nog nooit het gevoel had benadeeld of bevoordeeld te worden, kan ik me wel voorstellen dat er af en toe eens een fout gebeurd, tenslotte moeten ze 35 combi's in 1 proef beoordelen dus je moet 'onthouden' wat je aan punten geeft voor welke soort uitoefening en ja, er zal wel eens een rotte appel tussenzitten, maar bij het vlp denk ik dat dit echt te verwaarlozen is.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 15:44

Mijn proeven qua rijden zijn nogal afwisselend :p dus daar kan ik niet op oordelen.

Maar D.irk kwam met die opmerking. Er stond ergens iets op zijn protocol waarvan hij zei dat hem eerste zo Icarus reed maar daar vaak een opmerking van kreeg dat het x moest gereden worden. En nu kwam die jury af dat het wel terug zo moest. Dus hij had zo iets van sebiet hou ik een papierke bij want iedereen ziet iets anders liever. Maar gelijk je zegt, misschien zijn het dan eerder de accenten die het wat anders maken, want het is idd zo op enkele onderdelen dat het wat verschilt van jury.

Ja de kleine witte van S.arah is soms nogal wat tam :p Maar als ge dan de grote witte gaat kijken, dat is een en al bom :p Al staat ze met die kleine witte wel vaak top 5.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:50

De punten heb ik ook meestal ok gevonden bij mij. Maar het knelpunt wat ik al heb ondervonden zijn grote aantal deelnemers in 1 proef. Ik heb bijna al mijn dressuurproeven laten filmen. 1 keer in Vlamertinge had ik echt bijzonder weinig punten voor het geen wat 't was, maar klassement klopte wel zo qua volgorde, dus daar maakte ik niet te veel drama van. Maar 1 keer de voorlaatste wedstrijd met Shuddy klopte niet echt naar mijn gevoel. Had maar rond de 61% voor een nette proef maar andere proeven die echt mislukten in bepaalde oefeningen, en algemeen niets dat eruit sprong, had dan zo 5% meer dan is 't zo vn wtf? Maarja 'k heb geleerd om naar mezelf te kijken en zelf tevreden te zijn. Al is 't wel efkes kort balen. ;) Maar mijn laatste wedstrijd met Shuddy was top en zat ik in de prijzen bij een groot aantal deelnemers, dan vergeet 'k die andere wedstrijd snel. :) tja 't blijft een jurysport en ik rij hoe ik het beste bij voel en niet expres hoog instellen op de verkeerde manier om een bepaalde jury te pleasen. :)

Antonius weet jij wie waar brevetten beoordeeld? Want vrijdag doet er iemand mee die ik ken aan brevetten, ben benieuwd of het een strenge is hehe. ;)

Zaterdag of volgende week ga ik naar de 3 (of 4) jaarse merrie eens kijken, een nieuw avontuur! :D Zal dan wel eens foto maken!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:53

Ik ben wel benieuwd waarover het gaat in D. irk zijn protocol, wil je eens opzoeken?

Ik vind de klassering in eventing vaak correcter dan op gewone dressuurwedstrijden!

Hanne: nee dat kan ik niet opzoeken. Maar ik ga vrijdag in Vosselare brevetten afnemen, dus als het daar is, ben ik van de partij :)