[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 23:38

Margriet_ schreef:
Sim dat is toch ben en jerry's?? :9

Jep. Lekker hoor!

Citaat:
Mooi koppie dat paard, maar verder vindt ik het ook niet het geld waard. Lijkt ook klein zeg.

1.68, maar zo toont ie inderdaad niet.

muts_marijke

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 23:42

komt goed Jantine, geert neemt andor mee dus die moet ook even de tijd nemen :)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 00:03

Ik vind het wel een leuk paard alleen de prijs niet leuk

Ferrose wordt steeds losser van terug naar de basis. Ik moet mezelf ook iedere keer toespreken om alleen basis te rijden want als ze zo loopt wil ik al snel van alles meepakken

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 00:57

tientjeh schreef:
Top! Vind het altijd zo rot als die proffesionals even gaan inspringen en gelijk alles giga optrekken. Zo kan ik nooit echt lekker losspringen.

Hi hi: ik sta ook altijd heel lomp mini-kruisjes te bouwen tussen het hoge geweld door :D . Voor Laurie hoeft het nooit zo hoog met losspringen.
Giga was beetje stijd vanavond in het begin, maar aan het eind liep ze weer lekker te sjouwen.

Even jaloers maken: ik zit hier lekker met een warme chocomel en een doos truffels :9 .

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 08:59

Goedemorgen.

Lees wat over losspringen. Ik vind wel fijn om beetje aan de maat los te springen.
wat altijd heel fijn gaat. Ik moet pa dan echt tegen houden dat hij niet te hoog gaat bouwen.

Zo ol poetsen en spullen bij elkaar pakken. Dan naar cc

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 09:04

Wat grappig om die verschillen te lezen qua inspringen. Ik sprong heel weinig en zat na 3 huppeltjes al over een meter.
Sim, b&j is zo :9

Ik lig nog even in bed en dan naar t werk om te zwartepieten :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 09:38

Moguh. Ik lig nog lekker in bed en net wakker gesmst door vriendje. Die was net thuis :Y)

Hoog losspringen doe ik nooit. Wel veel laag dat ze echt losgestretcht zijn en dan 2 of 3 een hogere sprong en 1x op parcoursformaat en 1x iets hoger. Springen kun je ze toch niet daar meer leren.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 09:56

Mootje. Ik zit meestal ook wel snel hoog.
Doe altijd 1 kruisje dan daar steiltje van en dan in 2/3x onhoog ofzo.
Spring de hoogtes vaan maar 1x of als we niet fijn uitkonen nog een keer. Oxer spring ik ook vaak maar 3x

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 10:03

Ik spring nooit hoog los. Lekker laag in het begin en dan 1/ 2 keer wat hoger, richting parcours. Dan is het klaar, spring eigenlijk nooit hoger los dan het parcours staat. De hoogte red What toch makkelijk, daar gaat het niet om. Op les spring ik ook vaak laag eerst en dan later, als die lekker los is, 1/ 2 rondjes wat hoger.

Succes Itsme in Lunteren, benieuwd wat je ervan vindt!

Ik ga zo even ontbijten met paar asprientjes en dan spullen schoon maken, What vlechten en richting dressuurwedstrijd. Benieuwd hoe het gaat na mijn 'goede' voorbereiding, 2 dagen niet gereden omdat ik beroerd was. In de wei te zien heeft hij er goed zin in. ;)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 10:13

Ik spring ook nooit heel hoog los. Paard moet het op wedstrijd niet meer leren, dus als ik hoog wil springen doe ik dat wel thuis. Hoog gaan inspringen met het risico op nare fouten en het in de springring niet willen, moet ik niet aan denken. Daar word ik onzeker van en ga ik ook onzeker van rijden. En tja, dan kan je het al raden. Dan word het 3x niets.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 10:17

Heb ik ook, vaak rij ik in het parcours ook veel beter als met losspringen. Het is vaak zo ontzettend druk en ookal roep je dan steil schiet er nog iemand voor langs. Rij je afstanden niet fijner door en je paard wordt er ook niet fijner van. Kweet niet wat het is, maar het lijkt wel of B ruiters nog niet eens met 15 man in een bak kunnen losrijden. Als je van hand gaat veranderen krijg je al te horen dat je weer terug moet want ze hebben hun paard niet onder controle.. Voltes rijden hetzelfde. Word ik altijd wel moe van. :o Als je dan die M/ Z ruiters ziet, die redden het met 20 man makkelijk en dan kunnen ze alle kanten op.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 10:18

Dat klopt Sannn, maar mede daardoor word ik ook niet vrolijk als er dan ook nog mensen op de andere hand rijden. Terwijl dat best mogelijk moet zijn. Maar als je al een stel mafketels ertussen hebt lopen en dan ook nog mensen op de andere hand gaan rijden, word het helemaal een zooitje ongeregeld.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 10:27

Goeiemorgen!
Ik ben ook weer wakker. Ga nu naar stal, en daarna van 12 tot 12 werken!
En losspringen, daar wordt ik altijd verschrikkelijk zenuwachtig van. Al die drukte, brr. Ik sprong meestal een paar keer wat lager, en dan rustig omhoog tot ong de parcourshoogte.

Succes iedereen op concours!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 10:51

Mensen die op de andere hand rijden met losspringen vind ik heel irritant maar gebeurt hier ook weinig. Ik spring altijd wel los van lage kruisjes tot een sprong op parcourshoogte omdat Ferrose altijd even wat wakkerder moet worden op het hout.

cc-gangers succes

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 10:56

Goedemorgen!
Iedereen die cc heeft succes!

Ik vindt het losrijden ook echt prut bij springen. Maar op een gegeven moment moet je gewoon gaan, anders moet je de ring in. Dus dan heb ik ook een bord voor mijn kop en dan spring ik gewoon wat ik wil. Ik spring wel iets hoger in dan het pc staat, niet voor het paard maar voor mijzelf. Als ik het pc in kom denk ik niet wow hoog, maar ok prima.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 10:59

moguh...

ben blij dat dienke niet meer springt, wel paar keer moeten bouwen, levensgevaarlijk met al die kamikaze piloten in't B en L. paar keer moeten springen voor me leven door aanstormende paarden, vallende staanders etc...

(trouwens, af en toe keer hoog is niks mis mee, of bewust keer tegen de paal laten lopen.. worden ze scherp van., ook een paard (zou moeten) leren van fouten...

vanmiddag weer met blingh op concours (althans dienke dan) in bathmen.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:00

Met W vond ik het idd niet erg als hij een keer een dikke/domme fout maakte, anders was hij veel te makkelijk.

Succes vanmiddag!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:03

Expres een fout laten maken hoef ik met Uk niet te doen. Die moet je echt in zijn waarde laten, dan doet hij alles voor je. Als je hem '' beledigt. dan denkt ie, doe het maar lekker zelf. Wat dat betreft is hij wel apart, maar als je het maar weet. Hij doet wel echt alles voor mij.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:10

Haha, dan ben ik wel irritant en vervelend. Als er een andere bak is rij ik daar vaak eerst los. Op 1 hand losrijden vind ik niets, dan is hij niet los.. Met mij doen er hier in de buurt genoegen anderen het. Instructeur raad het zelfs aan, kon het ook merken pas. Kon toen niet op beide handen losrijden vanwege te erg drukte en jonge paarden. Maar dan is hij in de ring stuk slechter te rijden.
Dat anderen dat vervelend vinden snap ik, vond ik eerst ook zo af en toe. Maar ik denk dat er meer hinder is door mensen die hun paard niet onder controle hebben, dan door mensen die op de andere hand zo nu en dan rijden om los te rijden.
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 26-11-11 11:13, in het totaal 2 keer bewerkt

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:11

Goedemorgen!!

Ik vind het soms ook wel lastig om met springen los te rijden. Ik vind het niet slim om in de tegengestelde richting te rijden met springen. Ik heb vaak jonge paarden gehad die heel erg bang waren voor tegemoetkomend verkeer. Dat levert hele gevaarlijke situaties op in de losrijring als iemand je dan tegemoet komt. Ik ga vaak alleen op concours en spring dan een beetje wat er staat.
Als ik met Sunny moet springen een dag na de cross, dan spring ik maar ongeveer 6 keer over een hindernis. Ze is dan zo voorzichtig en vol adrenaline dat meer niet nodig is. Als het springen voor de cross is, doe ik er wat langer over.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:22

Morgen! Voor mij hetzelfde als Sann!
Paard is snel beledigd!
Inspringen paar x laag kruisje en dan paar x op parcourhoogte en klaar!
Soms zet ik een oxertje ietsje hoger dat hij alert is en dan de ring al in!
Iedereen succes vandaag!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 13:36

Uhm niet goed gegaan dus na 2stops op zelfde hindernis maar verkeerd parcours gereden.
Nu onderweg naar huis

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 13:40

Balen Mendy!

Ik zit in vol ornaat te wachten tot we weg kunnen... Ik ben de chauffeur van Sint en we worden om half 2 verwacht!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 14:55

Hallo! Eindelijk tijd om bij te lezen, heb er nog wel even werk aan.

Spellingsfouten...Ik kan er ook wat van. Door een corrigerende mobiel/laptop merk ik wel dat je er minder op let. :o
Mootje, goed dat je dat zo zei tegen je collega. :D Aan zulke mensen heb je ook niks!
Gaaf zeg, dat couture hippique!
Mandy wat asociaal zeg, zelfs stukken kapot gemaakt! :oo
Jeroen, ik ben fan van Johnson nakomelingen, de meesten hebben echt gave gangen. En veel succes vanmiddag op cc!
Sann, filmpje van je les ziet er goed uit. :) Mooie bak ook trouwens.
Lau leuk dat je naar de PAN bent geweest! Je bent ook al weer goed te been als ik het zo lees, dan ben je best snel hersteld ofniet?
Margriet fijn dat het goed ging! Altijd spannend om voor het eerst erop te zitten.
Wauw dat foto verslag van Moskou, niet gedacht dat het daar zo mooi is.
Noor super mooie kast! Fijn weekend :)
TG krijgt een overdosis muisjes :(:) :))
Sarah, chocolatchip muffins :9 :9
Eef, even schrikken maar wel gaaf dat je die vos van zo dichtbij zag!
Dialecten....ik praat niet zo met een achterhoeks accent, op school (brabant) horen ze ook niet dat ik uit de achterhoek kom.. Limburgs vind ik vreselijk :x
Shanouk jammer dat het springen van de vos tegenviel!
Leli hahaha gefeliciteerd met je prijs :D :')
Kris hopen dat het allemaal snel weer heelt :(:)
Losspringen tussen de 'proffesionals' vind ik ook niet fijn, maak alleen wat kleine huppeltjes. Het rondje BB is mijn losspringrondje altijd.
Mendy balen! :(:)

Heb vandaag gesprongen met beide paarden, voor het eerst op de nieuwe stal.
Ze hebben wel veel leuke hekjes, tonnetjes, dus kon een mooi parcours neerzetten!
Tessa ging echt erg fijn, ze trekt weer op de sprongen aan en is weer fanatiek. Het weigeren neemt steeds meer af, we zijn op de goede weg :)
Perfect ging heerlijk simpel rond, was heel fijn want dan kon ik zelf eens aan mijn houding gaan werken. Ze was ook totaal niet onder de indruk van de sprongen, terwijl ik mijn best deed om ze spannend te maken. :')

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 16:18

danielle mooi dat het goed gaat het springen.

achja is wel balen maar weet dat er aan de dubbels werk is en tja als het dan net weer daar mis gaat. dan maar verkeerd parcours ;) heeft hij in ieder geval nog iets moeten springen.

net eerst met de 2 oudjes gewandeld (1 ervan kan niet zo heel ver meer lopen) en toen met de 2 andere gewandeld. nou dan krijg je echt zo'n vraag van wie laat wie uit. Ging de poort uit en hoppa weg waren ze en ik er achter aan.
en nu zijn ze nog niet moe :S