[SGW] [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:41

Ik snap de prijsstijgingen wel, maar jeetje, het loopt wel erg de spuigaten uit. Ben benieuwd of de prijzen ook weer naar beneden aangepast gaan worden als de schaarste over is.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:41

*Valt binnen*

Wij hebben ons laatst ook helemaal scheel betaalt. 980 euro voor 3 hele grote balen en 100 kleintjes. Kunnen we gelukkig iig nog mee tot de zomer. En we hebben nu zelf 2,5ha gehuurd om zelf te kunnen hooien. Helaas moeten wij buiten nog steeds bij voeren.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:43

Zo duur is het hier echt niet! Ik denk dat jullie het nog goedkoper uit het Noorden kunnen gaan halen met de brandstofkosten verrekend. Ik zal opa eens bellen hoe duur het hooi hier op het moment is.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:44

Jeetje, Wat een geld Lau :oo
Vief, Fijn dat je waardes er al beter uit zien. Voor de lijn hoef jij het iig niet te doen ;)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:45

mistid schreef:
Zo duur is het hier echt niet! Ik denk dat jullie het nog goedkoper uit het Noorden kunnen gaan halen met de brandstofkosten verrekend. Ik zal opa eens bellen hoe duur het hooi hier op het moment is.

En het oosten scheelt ook weer met het westen. Maar ik heb nu iig kwalitatief goed hooi. Kon ook wel á 3,75euro per baaltje krijgen, maar dat hooi had 2 dagen te kort gelegen dus was echt niet mooi :n

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:48

Wij hebben stro en hooi uit Frankrijk. Kuil is van eigen land. Maar stal heeft een huge opslag...

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:50

Wij voeren momenteel echt superspul. Is net voor de regen aan geperst&verpakt. Als we geen 'connecties' hadden gehad hadden wij nu ook met natte prut gezeten, maar toevallig kenden we een particulier met een pers die niets te doen had.
We hebben ook hooi dat al een jaar opgeslagen ligt, pap zegt dat dat goed hooi voor de paarden is. Ik heb er verder geen verstand van.

Als het te kort heeft gelegen is het vaak niet zulk mooi spul nee.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:51

Ik hoorde laatst iemand die bermgras voor een prikkie overkocht van de gemeente, verpakt en al. Voor de paarden. Dat zou ik dus absoluut niet aan mijn paarden durven voeren, daar zit van alles in, plastic, blik, veel onkruid en is niet echt voedzaam.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:52

Het koeienkuil bij ons op stal is nog van betere kwaliteit denk ik zo :+

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 13:59

:oo Bermgras?!
Ik hoor bij ons op stal ook dat het allemaal veel duurder is geworden. Daarom is de prijs ook niet omlaag gegaan sinds we zelf moeten mesten en helpen met buitenzetten. Lijkt me niet meer dan logisch. Maar wel hopen dat het ook weer een keer gaat dalen...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:01

Bergras zou ik NOOIT voeren... naast alle rotzooi zit er ook ook zoveel onkruid in. Plus hele grote kans op iets als JKK .

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:01

Ja echt bermgras. Heb het op een wedstrijd gehoord, maar weet niet meer wie het tegen mij zei. Ik weet wel dat ik zowat steil achterover sloeg van ongeloof.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 14:02

Lekkere schrale batser ben je dan.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:07

en wat dacht je van uitlaatgassen?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:33

Mijn paarden staan onder de polderbaan en de A9 zie je ook vanaf het land :D, als ze de polderbaan gebruiken zie je soms het landingsgestel uitklappen. Hooi komt uiteraard ook van dit land vandaan, hoewel dat niet zo dicht aan de A9 ligt, maar wel weer tussen Zwanenburg en polderbaan in.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:02

Goeiemiddag!
Ga bijna op weg naar werk. Is idd wel lekker verdienen :) Heb net ff een uurtje Glee gekeken, dus ben weer beetje bijgekomen.
Ik ben ook weer wat strenger aan het eten trouwens, want ik was 0.2 kg bijgekomen door de BBQ, terwijl er juist nog af moet :+ Heb gister alleen shakes gedronken, avondeten salade, en tussendoor een appel. Vandaag weer shakes+salade en tussendoor appel/rijstwafel. Morgen nog zo'n dagje.
Over hooi/stro: Wij kuilen en hooien hier zelf, scheelt weer een hoop geld. Stro komt uit Frankrijk, echt topspul!
En ik heb al 7 geinteresseerden voor het Teamspringen :D!

Schattige foto Mirthe
Benthe, ik heb het er zeker naar mijn zin! Snap dat je het ff zat bent!
Noor, onze date staat hoor! En rijd ze zo!
Gefeliciteerd met je tentamen Vief! En echt super dat je je dieet volhoudt!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:34

Middag! Hier schijnt de zon!

Vief: Volgens mij heb ik iets gemist, maar waarom ben jij op dieet? :)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:44

_Noor schreef:
:oo Bermgras?!
Ik hoor bij ons op stal ook dat het allemaal veel duurder is geworden. Daarom is de prijs ook niet omlaag gegaan sinds we zelf moeten mesten en helpen met buitenzetten. Lijkt me niet meer dan logisch. Maar wel hopen dat het ook weer een keer gaat dalen...
Wij hebben echt prachtig hooi. Heel kort, super droog en het ruikt geweldig. Paarden doen het er ook goed op en je hoeft er weinig van te voeren.

Snoek is slecht bezig en aan het crashen zie ik. :n Ik heb daar echt een flinke afkeer tegen. Zo ontzettend slecht voor je.

Vief heeft het over waardes? Wat voor waardes meet je?

Mirte leuke foto's!

Ik zou met een vriendin gaan lunchen, maar ik voelde me op de uni al hondsberoert. Ben dus zo snel mogelijk naar huis gegaan en op bed gaan liggen. Ik wordt net wakker en het heeft me toch wel iets goed gedaan.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:49

Zo ik kom ook weer even binnenvallen! Jullie gaan zo snel dat het nog niet meevalt om jullie bij te houden! Ik zag wel een paar super leuke foto's van een crossende Chal en van superleuke veulentjes! Zelf krijg ik helaas dit jaar geen veulen.... Een dag voordat ik op vakantie ging heeft mijn merrie haar veulen verworpen, heel erg jammer maar gelukkig is er niks mis met de merrie en gaat mijn nichtje nu verder met haar fokken.
Als het goed is gaan de hengsten deze week ook weg, dan heb ik er nog maar twee....
Gaat toch wel snel zo, over twee weken moet ik verhuizen dus ik denk dat ik de komende tijd ook niet altijd alles kan bijhouden, maar zal zo af en toe ff binnenvallen. In Castenray ben ik weer van de partij dus misschien spreek ik daar een paar van jullie nog wel in het eggie.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:50

Ik wordt gek van de universiteiten momenteel!!
Ik moet van alles regelen en dacht dat het geregeld was en nu blijkt het toch niet te lukken :'(

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:36

Zo Billy, dat gaat allemaal wel heel hard opeens. Maar ook fijn als alles achter de rug is, dan kun je meer met de blik vooruit!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:56

Billy: Dat gaat idd wel heel snel allemaal.
Laura: :(:)

Ik heb een facebook account aangemaakt omdat iedereen die mee was naar China dat dus heeft en daar foto's op gaat zetten. Alleen ben ik er nog niet helemaal uit hoe het werkt :+

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 17:28

Lau; wat vervelend zeg!
Billy: ik had je nog zien rijden bij de oefencross van alice! Zag er goed uit!

Net dress debuut gehad met ruby, ging echt goed! Relatief weinig spanning maar ze mag nog wel meer ontspannen. Had 186 en 189 en een jury die weg was van ruby en die het belachelijk vond dat ik hc starte haha! Dus ben erg benieuwd hoe het volgende keer in het M gaat :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 17:40

Billy, Wat gaat dat snel zeg :oo Hopelijk bevalt je nieuwe huisje straks! Kun je de paarden meenemen, of gaan die ergens in pension?
Evony, Wat goed! Waarom startte je HC, mag je doorstarten?

Ik heb vanmiddag geslapen :o Net mijn huis gezogen en gedweild en ben nu aan het koken.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 17:41

gefeliciteerd Evony
Hooi betaal ik nu al een toeslag voor sinds april dus ik hoop dat ze het laten om het nog duurder te maken

Ik heb lekker gesprongen vandaag. Gewoon heel simpel een oxer en een steiltje. Merkte wel dat ik nu weer even een fijn tempo moet zoeken. Ik ben gewend om mijn paard kant en klaar te krijgen en nu moet ik dat weer zelf doen. Ook maakte ik nog een paar keer de fout door te verwachten dat ze niet op mijn been zou reageren en dan teveel been te geven waardoor ik haar bijna in de hindernis knalde, gelukkig red ze zich er zo uit. Maar het gaf zeker vertrouwen zo eenvoudig als het allemaal ging. Nu duimen dat het ook nog eenvoudig gaat als de hindernissen kijkeriger zijn :+ (o nee zo mag ik niet denken := )