[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:35

Van het oosten naar het westen verhuisd :+

Mootje

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 15:35

TG is naar de andere kant van NL verhuisd ;)
EB, Mijn smid is helaas nog duurder :+ Wel is mijn paard goed verzekerd, dus hoef maar 25% van de evt. medische kosten te betalen!

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:37

Gelukkig zijn wij geen 800 per maand per paard kwijt!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:37

TeeGee schreef:
Van het oosten naar het westen verhuisd :+

billy1 schreef:
Gelukkig zijn wij geen 800 per maand per paard kwijt!

En daarom gaan wij dus de andere kant op :Y) !

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:38

Oosten is natuurlijk ook 'The place to be' :P

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:40

Wij kiezen voor het midden, dan kunnen we zowel van het zuiden als van het oosten genieten :D .

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:41

billy1 schreef:
Oosten is natuurlijk ook 'The place to be' :P

Helemaal mee eens. Mij krijg je hier niet weg en als vriendlief dat zou willen moet ie maar alleen }>

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 15:56

Het kan hier natuurlijk ook veel goedkoper. Zowel EB en ik staan op een luxe stal met goede faciliteiten. Maar zolang ik het wil en met name KAN betalen, ga ik nergens heen (hooguit richting de stal van EB).

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:57

Gelukkig liggen de prijzen hier veel lager. Maar k hoop nooit naar een pensionstal te hoeven :o

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:18

Ik sta ook op een luxe stal.
Omdat ik fulltime werk wil ik geen stallen hoeven mesten, voeren word gedaan, hij word in de wei gezet en er weer uit gehaald, ontwormen en enten gebeurd collectief, ik heb een binnenbak, buitenbak, springtuin en geweldige uitrij mogelijkheden.
Ook hier kan het veel goedkoper maar dan heb je minder luxe.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:19

rowo schreef:
Gelukkig liggen de prijzen hier veel lager. Maar k hoop nooit naar een pensionstal te hoeven :o

Als je het eenmaal aan huis gewend bent wil je idd niet meer anders helaas weet ik niet of ik het zo kan houden ;(

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:20

Ja precies Billy, dat is het ook. Andersom willen mensen misschien ook wel niet anders.
Hopelijk kan het bij jou zo blijven... anders zal het voor jou ook mega wennen zijn zeg!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:21

Ik zou ook nooit uit het oosten weg willen. Ik wilde ook graag in Laren blijven, maar dat zat er kwa hypotheek niet in. Dus zit er nu 5 km buiten. En dus ook maar zo´n klein stukje van mijn ouders( en de paarden af).

Ik zou ook wel graag zelf paarden kunnen houden, zoals het thuis ook altijd was, maar dat is voor ons niet te betalen. Gelukkig kunnen ze bij mijn ouders staan en dat is al heel relaxt. Pensionstal lijkt me ook niets, maar dat is ook omdat ik dit gewend ben. ( en daarmee dus verwend ben, als ik het hier zo hoor) Verder betaal ik alles wel zelf.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:22

Wij hebben thuis een eigen "pensionstal"
Geen luxe stal, maar wel alles bij huis :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:23

Enschede is helaas 15km verderop, maar ja dat zal maar voor een paar maanden zijn (hopelijk).

En verder ben ik dan ook maar verwend met bij huis... Ik ben ook niet anders gewend.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:28

Wij hebben de paarden schuin aan de overkant bij mijn opa en oma staan. Moet er eerlijk gezegd ook niet aan denken om op een pensionstal te staan. Het is een stuk meer werk om ze aan huis te hebben, maar je hoeft nooit met iemand rekening te houden en je hebt zelf alles in de hand.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 16:28

Mijn paard staat 5 minuten met de auto van mijn huis en ligt op de route van werk naar huis. Ik denk dat ik het te stil zou vinden om ze thuis te hebben, en dan kan je helemaal niet meer uitslapen :+

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:30

Sussie85 schreef:
Wij hebben de paarden schuin aan de overkant bij mijn opa en oma staan. Moet er eerlijk gezegd ook niet aan denken om op een pensionstal te staan. Het is een stuk meer werk om ze aan huis te hebben, maar je hoeft nooit met iemand rekening te houden en je hebt zelf alles in de hand.

Het is idd wel een heel gedoe als je op vakantie gaat enzo. En daarnaast kun je nooit uitslapen bijv. Er moet altijd gevoerd worden en buitengezet etc. Maar ik zou niet anders willen?

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:33

Voeren hoef ik nooit te doen, dat doet opa. Alleen met binnen en buiten zetten moet ik wel helpen. Maar als ik een keer wil uitslapen dan is er wel iemand anders om te helpen binnen ons gezin. Dat is dan weer het voordeel dat we alle vier rijden en een vitale opa hebben.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:34

Vraagje even hier. Ik laat Uk volgende week weer scheren, maar wil hem voortijd toch even wat geven. Vorig jaar was zonder sedatie niet zo´n succes. Is Tranquigel dan wat? en welke dosis houden jullie aan? voor een lichte of zware sedatie?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:34

Als ik pa of ma vraag voeren ze wel als ik uit wil slapen, maar k heb er een hekel aan als ze na 8 uur pas eten krijgen. Dus doe ik het altijd maar zelf :+

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:39

tientjeh schreef:
Vraagje even hier. Ik laat Uk volgende week weer scheren, maar wil hem voortijd toch even wat geven. Vorig jaar was zonder sedatie niet zo´n succes. Is Tranquigel dan wat? en welke dosis houden jullie aan? voor een lichte of zware sedatie?

ik heb tranquigel gegeven, en heb 3/4 dosering gegeven..
moest alleen bij de oren hulp hebben van mijn vader met praam..verder helemaal alleen kunnen scheren.

ik heb gelukkig ook alle paarden aan huis staan..en omdat we een bedrijf hebben is altijd iemand aanwezig, ook als we op vakantie gaan..
vader en ik wisselen mekaar af met voeren en verzorgen..alleen het krachtvoer doe ik zelf, want ik geef cooper altijd vit. E + selenium, zonnebloemolie en vanaf begin april tot ver in oktober zomer-eczeem medicijnen...en die fine tuning heeft hij niet om dat netje te doen..

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:47

onze paarden hebben geen vaste voertijden. Zomers staan ze ook dag en nacht in de wei dus dat is helemaal wel makkelijk!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:50

:wave:
Ik ben er weer na een paar dagen Brussel en een te druk weekend ;) Heb wel wat bijgelezen, maar er is niet veel blijven hangen. Wel dat TG een longbloeding gehad heeft, maar gelukkig ook weer goed is opgeknapt en dat er in PH helaas een ongeluk met nare afloop is geweest wat Sussie heeft gezien :(:) Succes nog!

Wij hebben thuis ook een kleinschalige pensionstalling en ik heb dus ook diverse mogelijkheden thuis. Ook altijd de paarden aan huis gehad en vind het heerlijk, ondanks dat het met bijv. vakanties ook nog wel eens lastig kan zijn.

Zaterdag hebben we nog clubkampioensschappen gehad en heb toch nog maar meegedaan met Jipje, ondanks dat ik er de hele week niet had op gezeten :o Springen deed meneer zijn eigen ding en was flink enthousiast, was 2x foutloos en bleek uiteindelijk zelfs de snelste barragetijd te hebben en we waren dus springkampioen :D Dressuur verknooide ik zelf flink :o en dat sloeg dus ook nergens op. Volgende keer weer beter.
Inmiddels heb ik Anoes sinds gisteren uit het verband gehaald en ben ik die aan het stappen aan de hand, wel even wat gegeven zodat ze een beetje kalm blijft met stappen, maar gaat goed en de wond ziet er ook mooi uit :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:55

bvw schreef:
onze paarden hebben geen vaste voertijden. Zomers staan ze ook dag en nacht in de wei dus dat is helemaal wel makkelijk!

Ook in de winter niet? :oo
Dat is echt 1 van de dingen waar ik onwijs secuur aan ben!