[SGW] Trainingen Rob Jansen - voorjaar 2008

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CarpeDiem

Re: Trainingen Rob Jansen - voorjaar 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 14:50

Ik ben de 1e van vandaag die zich hier meld..

Ik heb niet zo lekker gereden als de voorgaande keren Boos!
Kim had dr Dram broek aan, en is niet zo vast op dr achterhand. Daardoor gleed ze vrij snel weg, en durfde ik eigenlijk niet goed door te pakken af en toe. daar maakte ze graag misbruik van, en dus was mn controle en stuur af en toe goed zoek Boos!
Op de renbaan liep ze ook continu te kijken en te zoeken naar dingen om voor aan de kant te springen. Toen we op volle snelheid rondgingen, wat dan weer wel érrug gaaf is, zag ze geen enkel ding meer

Veel op en af sprongen gedaan vandaag. Ik ben blij te merken dat ik daar zelf handigheid in heb gekregen, en dat een skyjump eigenlijk niet zoveel voorstelt als je gewoon rustig blijft!

Kim en ik hebben ook nog gezwommen, en nog wat flinke water insprongen gedaan.
Zwemmen was wel heel gaaf.. Toen ze met dr kop onder ging en ze t even benauwd kreeg was ze er in 2 bokkesprongen uit Knipoog

Gelukkig zijn nog wát filmpjes gelukt, en krijg ik als t goed is nog wat fotos hier en daar Haha!

Alles bij mekaar denk ik dat ik niet mag zeuren, het kan natuurlijk niet altijd super gaan
Dus gewoon weer Heel hard trainen!! (en achterijzers eronder laten slaan deze week)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 16:56

Mijn training was superfijn en Sim heeft voor het eerst de "grote" trakhener gesprongen, zonder blikken of blozen.
Foto's plaats ik later op SGW_ITP.

Jammer van jouw training Angela.
Herkende je me trouwens niet toen ik je op de renbaan gedag zei? Knipoog Zat op een zwart/bruin klein merrietje

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 17:41

CD: ja, een skyjump is dood eenvoudig ROFL Huilen van het lachen

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:33

_Jitske_ schreef:
Debien had wat last van z'n arm geloof ik, zusje had verder niks en ik ook niet. Lachen
Pony van m'n zusje had niet goed gezien dat er sloot onder boompje lag en landde er daardoor in toen hij niet vroeg genoeg afzette en besloot te weigeren, Debien had pony wat te snel omgedraaid op de renbaan en was er toen afgevallen ofzo. (dat heb ik niet zien gebeuren)

Maar desondanks waren we allemaal erg tevreden over de training Lachen
(en we hadden heerlijk weer om te trainen!!)

Debien heeft bovenarm gebroken!!!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:35

_Jitske_ schreef:
Tal: ik geloof dat je gelijk hebt van Renswoude - vallen.
Uit onze les zijn er 3 van de 4 afgevallen. Clown (waaronder ik Schijnheilig)

Maar weer een erg fijne en leerzame training gehad!

En bokkers zijn zonder cap/rijkleding/paard idd moeilijker te herkennen, gelukkig dat ze mij aanspreken, dan herken ik ze dan tenminste nog Tong uitsteken

Joyce was in die les een van de enigste die bleef zitten!!;)

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:37

Wel Sim, heb nog Hoi gezegd Ja
Jouw paardje ken ik wel, vink zon leukerd Tong uitsteken

oliebol van die gebroken bovenarm Boos! Beterschap voor haar!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:39

pol013 schreef:
CD: ja, een skyjump is dood eenvoudig ROFL Huilen van het lachen

Ja, jij hebt m toch ook keer of 3 gesprongen!! nog wel met special effects Knipoog Knipoog

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:40

Ja klopt, maar dat "hoi" klonk een beetje twijfelachtig, alsof je niet wist wie je nu eigenlijk gedag zei. Haha!

Maar dat was dus niet het geval. Dank voor het compliment over mijn paard. Ben ook heel trots met 'r!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:46

waarschijnlijk kwam dat door dat koude water in mn onderbroek Knipoog

Fijn dat Sims zo lekker heeft aangepakt, zeker met het oog op je debuut zaterdag!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:48

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 20:05

Training van BW was erg geslaagd. Leuke groep ook.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 20:07

Heb een beetje dubbel gevoel over mijn training vandaag.
Na Nickje wat geraced te laten hebben op de renbaan was de controle beter dan vorige keer, daar zit wel een steigende lijn in en ben ik blij mee.
Maar we hebben best vaak een net niet mooie afstand gehad en daar baal ik flink van... Weet niet of dat was omdat ze wat moe was of omdat dat na de controle ons volgende struikelblok is...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 20:15

Ach gut voor nickeltje en CD , de diverse zandruiters en fijn dat de rest lekker heeft gereden!

Bianca, ik heb het gezien. Als er genoeg interesse is voor een groep op vrijdagavond is dat geen probleem. Ik zal een mailtje sturen van de week.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 20:17

Jammer Nickel.
Misschien ligt het aan je ritme?
Dat je, nu je meer controle hebt, wat ritme verliest en daardoor wat mindere afstanden rijdt?
Met Rob overlegd wat het zou kunnen zijn?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 21:00

Routine...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 21:11

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 22:08

Ik ben vanmiddag ook nog even wezen kijken, zag er erg leuk uit. Ik heb een aantal van jullie ook nog gezien en zien rijden, ik twijfel altijd als ik iemand zie, of ie nou wel of niet van bokt is. Volgende keer maar iedereen aanspreken!

Ik heb in ieder geval Simmie zien rijden en dat zag er allemaal super gecontroleerd uit, echt leuk om naar te kijken!

Voor de geinteresseerden zijn hier mijn foto's van de training van gisteren.

[SGW-ITP] Try Me @ crosstraining Renswoude

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 22:22

Ik ben echt superblij met de training van vandaag! Haha!
Terwijl ik normaal altijd de zweep vrij veel moet gebruiken, had ik m vandaag niet nodig en hebben we alles zonder weigeringen gesprongen (voor t eerst!) Haha! Go jij! Go jij! Haha!
Ik ben dus zeker wel helemaal trots op mn ponytje, en hopelijk gaat t de volgende keer weer zo. Het heeft mij iig wel weer een boost in mn zelfvertrouwen met springen gegeven Haha!
Ik heb ook nog foto's gemaakt van de laatste les van vandaag...ik zal die wel asap posten Knipoog

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 22:41

Ben ook weer terug van Renswoude.

Heb wel lekker gereden, maar Kees was wel wat drammerig. Komt wsl omdat we met de crossbaan begonnen. Daarvan is ie dan gelijk in de running mood. Nagelbijten / Gniffelen Op de film is het niet zo erg te zien dat ie wat loperig was, maar de vorige keer in Ede lette hij iets meer op mij tijdens het springen. In het begin was ie wat zoekerig, maar pakte daarna wel lekker door op alle hindernissen.
Trakhener blijft toch weer moeilijk. Maar na een keertje bij Merel en Bitwise op sleeptouw lukt het redelijk. Gelukkig pakt hij wel gelijk goed de greppels aan en aan het eind sprong hij ook zonder nadenken over het kleine trakehnertje achterin bij de bulten.
En we hadden natuurlijk weer een leuke groep!! Haha! OK dan!

btw, de renbaan was toch wel ff kicken Haha! maar volgende keer liever aan het eind van de les

Isjtar, wat fijn dat je zo lekker hebt gesprongen OK dan!

Nickeltje, dat van niet passende afstanden is wsl het probleem dat volgt al je meer controle krijgt over het tempo... Je moet nu eerst zien of je een lager basis tempo krijgt en daarbij vindt je paard het erg moeilijk om dan te springen, dat moet zij eerst ook leren. thuis kun je dit oefenen met een paar lage hindernisjes in de bak en in een laag tempo galoperen, zonder dat je er te veel van voren aan hoeft te zitten.

Ben ook benieuwd naar de foto's van Isjtar

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 23:20

Bedankt voor die tip Reeskees, hoop echt dat het iets is dat gewoon na vaak rijden weer bijtrekt...

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 08:16

Heb ook lekker gereden. De renbaan was voor ons doodnormaal. Dat doe ik hier bijna wekelijks over het zandpad langs het kanaal.
Flink wat op- en afsprongen gedaan. Daar hebben we nog wat moeite met de afstand. Hij doet het wel erg braaf. Die skyjump was echt Nagelbijten / Gniffelen Maar na een val wilde ik het nog wel een keer proberen. Nu had de knol het immers al eens gedaan (en ik half). Dat heeft gelukkig wel meteen effect. We zijn nog twee keer aan de overkant gekomen. Verdiende geen schoonheidsprijs maar oké.
Greppeltje vond hij spannend maar het water begint al iets beter te gaan.
Mooi dat het nu zo regent. KAn ik morgen nog wat plassen gaan sjeezen.

Ik vond deze groep wel wat pittiger dan de vorige. Maar dat kan ook aan het soort sprongen gelegen hebben?

ennuh, SPIERPIJN in mijn nek en schouders. Bloos

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 10:58

Pol sterkte met je spierpijn..
Bij mij valt t relatief mee Ja

Denk idd dat door de andere sprongen het vrij pittig was. Als je niet zo handig bent met op / af sprongen dan vergt dat best veel van je. (weet ik nog uit mijn 2e training Ja )
En je hebt die sky jump toch nog maar mooi 2x gedaan. Er waren er genoeg die dan hadden afgehaakt hoor!

Ik ga zo Kimmie even uitwerken in het bos.. Die had vanmorgen een partij benen die geen schoonheidsprijs verdienen

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 11:06

CarpeDiem schreef:
Wel Sim, heb nog Hoi gezegd Ja
Jouw paardje ken ik wel, vink zon leukerd Tong uitsteken

oliebol van die gebroken bovenarm Boos! Beterschap voor haar!

Debien is eeen jongetje, reed vrijdag in de eerste en 2de les d8 ik.

weet niet hoe je puntjes op de E zet Bloos

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 11:19

Hey, meld me ook nog ff!

Ik heb gisteren een heerlijke training gehad!!! de Shof was helemaal in zijn element. Helemaal geen missers gehad, hij sprong werkelijk alles. Moeilijke lijntjes bij het water en de wallen allemaal in één keer goed. Was helemaal trots op m!
Achteraf nog ff lekker gezwommen. Had extra kleding mee Knipoog

Die hoge haag was kicken!

We hadden een gezellig bokkers-groepje! Bitwise(en scum natuurlijk mee), reeskees, nickeltje en ik.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:44

Vanmorgen opnieuw trots op mijn paard. Geen dikke benen en helemaal fit. Geeft dan een nog lekkerder gevoel als je merkt dat ze zo goed in conditie zijn dat je ze niet snel overvraagd.

Ik baal nu trouwens al. Hernen kan ik niet ivm werk en daarna zal het wel even rustig zijn met trainingen. Misschien een paard maanden geen training? Verdrietig