[SGW] Regiotrainingen Regio West, data bekend!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Snoekiej

Re: Regiotrainingen Regio West, data bekend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:35

Het topic valt steeds dood he Scheve mond
Ik heb mijn verslagje even gekopierd:

Ik heb vandaag gecrosst in Baarle-Nassau. Vorstin was heel rustig met opzadelen, maar toen we met springen begonnen werd ze gelijk ontzetttend sterk. We hadden les van Rom, en die heeft gelijk mijn enkelgebroken watertrens omgedraaid, zodat ik wat meer kon inwerken. Het hielp wel iets, maar niet veel. Ook zei hij dat ik echt eens op een rechte trens moest gaan rijden, dat zou volgens hem veel schelen. De hindernissen sprongen we met twee vingers in onze neus, maar de controle tussenin was echt een probleem. Heb haar af en toe op de volte moeten trekken (met binnenhand, buitenhand en binnenbeen reageert ze echt niet op dan), en dan had ik haar weer even op het achterbeen, maar anders maakt ze zich heel erg sterk. Gelukkig ligt het niet echt aan mij, ik heb te weinig spieren in mijn armen om haar te houden, en dat moet ook helemaal niet nodig zijn, volgens Rom. We hadden 1x ruzie op een klein paddestoeltje, daar kwamen we zo hard op af dat ze er steeds langs schoot. En ze is 1x gestopt op een walletje voor de waterbak. Ze zag het water en ik drukte haar niet genoeg door. Verder hebben we heel fijn gereden, twee hagen (Rom: haagjes) gesprongen, waarvan er 1 toch wel behoorlijk was. Ook weer héél veel lijntjes gereden, waaronder blijkbaar ook lijntjes die volgens Rom alleen in de Z voorkomen. Dat is toch wel leuk om te horen Ik heb dus weer een hoop geleerd, en we zijn weer tegen de gebruikelijke problemen aangelopen. Ik leer er steeds beter mee omgaan, steeds tussendoor loslaten, maar ik merk wel dat het vaak niet lukt. Op Baarle-Nassau staan er zo veel hindernissen op een kluitje, dat als ik even loslaat, ze ontzettend aantrekt op een hindernis waar ik langs wil, en dan moet ik haar echt wegtrekken.
En Rom en Michiel vonden trouwens allebei dat ik makkelijk naar de L kon Haha!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 09:08

Ik heb gister ook getraind in BN. Was tevreden. Zit weer sinds 1.5 week op Hetje en heb zelf behoorlijk de griep. Maar hij deed het braaf en sprong fijn. OP sommige momenten zelfs wat té fijn. DUs heb de hoge haag maar niet gedaan, ben bang dat hij die in zn geheel had gesprongen.

Luuxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 20:19

Leuke foto's zeg! Knipoog
Heb misschien toch een beetje spijt dat ik niet ben gegaan....

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 21:26

Luuxje schreef:

Ik ook, alleen kwam het nu niet anders uit. Paard naar de chiropractor en springzadel bij de zadelmaker. Met mijn dressuurzadel wil ik hier niet eens aan denken.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 21:30

dat was geen crossles, dat was vliegles Cool
Die haag!!

Luuxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 21:36

GvdT schreef:
Luuxje schreef:

Ik ook, alleen kwam het nu niet anders uit. Paard naar de chiropractor en springzadel bij de zadelmaker. Met mijn dressuurzadel wil ik hier niet eens aan denken.

Haha ipv met paard en springzadel, zonder paard met dresuurzadel... ROFL

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 22:25

@Luuxje, je kan altijd de extra training in augustus nog doen! Die is volgens mij ook in Baarle-Nassau!
Het viel me trouwens op dat er echt heel veel afmeldingen waren, Rom had na onze groep geen lessen meer, en Michiel had nog maar 1 groep. En ik les om 13:15!
@ MJ, bedankt Lachen Het was inderdaad wel vliegen, maar de haag van vorig jaar in BL vond ik veel imposanter!
@ GvdT, ik vind het knap als jij die haag overkomt zonder paard! Zou mij niet lukken hoor! Tong uitsteken

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 05:58

BL?

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 06:49

Luuxje schreef:

Hmm misschien een lesje in augustus, zou mij ook wel goe duitkomen als ik dan incidenteel mee kan doen Cool

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 08:18

BL moest natuurlijk B-N zijn..
Het was al laat Slapen

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 08:23

oh oke, ze hadden dit jaar dus een andere haag staan!
toch is deze ook imposant, zeker zoals Vorstin erover heen springt Haha!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 08:39

Dat is wel weer zo Haha!
De eerste keer dat we hem sprongen deed ze hem gewoon normaal, maar de tweede keer ging ze wel erg vroeg af!

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 12:46

Ik heb je nog zien rijden Snoekiej Haha!
Ik zat in de les van Michiel na jou. Nu weet ik ook wie er bij het logootje hoort Knipoog
Ik heb op zich wel fijn gereden.
In het begin was het echt een stuiterbal. Dat is niet fijn. Zie dan maar een lekker ritme te krijgen.
Maar na verloop van tijd werd hij al fijner.
Hij had wel een paar gemene stops. Voor de greppeltjes na het water. Na de eerste stop opnieuw aangereden. Ging ie weer in de ankers. Toen heb ik hem er uit stilstand overheen gepusht.
En de andere gemene stop had hij op het huisje in de driesprong voor de heg. In 1 klap vierkant stil. De tweede keer deed hij hem zonder verdere problemen.
Verder lekker veel technische lijntjes en combinaties gereden en de opsprong met de greppel er voor (en over boomstam er weer af) vond ik ook wel gaaf. Die ging trouwens super!

Zijn waterangst is gelukkig weer over. Hij ging al zonder het water in geweest te zijn braaf over het blauwe dakje er in. Nu nog die greppel probleempjes Tong uitsteken

Al met al vind ik BL toch wel een heel erg fijn terrein om te trainen Haha!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:51

Fijn dat je ook lekker hebt getrained SGWukkie. Heb je alleen niet herkend Bloos Die greppeltjes hebben wij ook gedaan. Ben blij dat ik ze van tevoren niet gezien had, want ze waren toch best wel diep Haha!

Hozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 09:29

Even een vraagje voor de mensen die volgende week zondag ook naar Renswoude gaan:

er staat op het programma 'met oefenparcours training'. Weet iemand wat dat inhoudt, ga je dan gewoon een soort oefencross rijden? Of bedoelen ze er iets anders mee?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 10:42

We gaan inderdaad eerst trainen, en daarna rijden we de oefencross die uitgezet is. Meestal is er daarna nog een korte bespreking. Leuk en leerzaam Ja

Jammer dat Amsterdag deze week niet doorgaat! Had me er op verheugd! Maar hopelijk dan over 2 weekjes Haha!

Hozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 11:39

Dat is inderdaad leuk. Ik ben benieuwd.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 11:26

Luux dus ook niet naar BN geweest.

Hoe is het met ons groepje gegaan Hozie?

Vorig jaar was het zo dat we een half uurtje eerder verwacht werden in Renswoude zodat we eerst de cross konden lopen. Dan training en dan als afsluiting een rondje oefencross.

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 10:14

Is er as zondag met de training dan een oefencross???

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:20

jeps Lachen

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:35

Ok, heb ik daar dan over heen gelezen? Want ik wist hier dus helemaal niets van..
Nieuwe eigenaresse gaat meetrainen met Max dus wel handig als ze weet wat de bedoeling is Knipoog

Hozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:50

Apple schreef:
Luux dus ook niet naar BN geweest.

Hoe is het met ons groepje gegaan Hozie?

Vorig jaar was het zo dat we een half uurtje eerder verwacht werden in Renswoude zodat we eerst de cross konden lopen. Dan training en dan als afsluiting een rondje oefencross.

Was een vrij braaf (lees: makkelijk, niet eng) lesje. We hadden les van Michiel. Alleen Saskia en ik waren er van ons groepje, er zaten er nog 3 bij die normaal niet bij ons zitten, die drie hadden allemaal vrij onervaren paarden. Vond ik ook wel een keertje fijn hoor, weer voor het vertrouwen een keer goed, na die val in Vlietlanden. Knipoog

psst schreef:
Is er as zondag met de training dan een oefencross???

Ik heb het gelezen op http://www.sgw-eventing.nl en dan bij trainingen, anders had ik het ook niet geweten hoor.

Op het werkschema wat we gemaild hebben gekregen van Pleun staat er niks over bij dat je er al eerder moet zijn. Maar meestal ben ik er toch wel een uur vantevoren al.

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 19:22

Hozie schreef:
Op het werkschema wat we gemaild hebben gekregen van Pleun staat er niks over bij dat je er al eerder moet zijn. Maar meestal ben ik er toch wel een uur vantevoren al.

Vorig jaar was het de eerste keer dat we na afloop van de training een parcours mochten rijden. Eerlijk gezegd weet ik niet meer of we toen wel het advies hebben gekregen om eerder te komen. Maakt verder niet uit: het is gewoon handig om wat meer tijd te nemen en van te voren het parcours te lopen. Groeten Paul

Hozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:23

Paul_H schreef:
Hozie schreef:
Op het werkschema wat we gemaild hebben gekregen van
Pleun staat er niks over bij dat je er al eerder moet zijn. Maar
meestal ben ik er toch wel een uur vantevoren al.

Vorig
jaar was het de eerste keer dat we na afloop van de training een
parcours mochten rijden. Eerlijk gezegd weet ik niet meer of we toen
wel het advies hebben gekregen om eerder te komen. Maakt verder niet
uit: het is gewoon handig om wat meer tijd te nemen en van te voren het
parcours te lopen. Groeten Paul

Bedankt, Paul. Dan zorg ik gewoon dat ik er (ruim) op tijd ben.