[SGW] sgw vlietlanden - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Noukie

Re: sgw vlietlanden - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:58

Dat is de goede Mabon, tnx!

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 23:10

Heee, zag net een foto van Nielsie voorbij komen, die heb iik inderdaad rond zien lopen!

Ik heb al een foto van Dusty kunnen bemachtigen (Nummer 223) meer mensen toevallig nog met fotos??

Gr.
Naatje

JAZZ4ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 23:49

Apple schreef:
En evenementenfoto.com heeft ze ook nog niet Nagelbijten / Gniffelen

Laatste voor het slapen
PM gestuurd.
Frans

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 06:29

JAZZ4ff schreef:
Amber_ schreef:
Ach ja, hij ging er door al een speer Haha! ! Dus dat maakt wel weer goed.
Ik had 3de prijs, een hoofdstel (zwarte met rode front en neusriem) en een zakje brok Haha! !

Was deze hindernis misschien een foute sprong?
Afbeelding

Jaa *LOL* Hij ging er half half overheen, maar ik heb hem daarna nog een keer gesprongen over de bloemenbak! Snel gedraaid en snel weer hups ! Had je dat gemist ?? Tong uitsteken

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 07:02

Mabon schreef:
GinnyBanshee schreef:
oh ja @ jazz4ff, had jij ook nog fotos van mij, nummer 28 ? Haha!

Hoi Ginny

Mijn neef had je ook nog op de foto gezet heb net de foto's opgehaald.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb je toevallig ook die van mij, 31?

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 07:14

Had ook nog een pb van Jazz, ik ben gewoon verliefd op mn eigen pownie

Afbeelding

Afbeelding

kijk die smile van mij, mn stoere waterpaard
Afbeelding

Thnx Frans, nu moet ik nog meer foto's gaan uitkiezen Haha!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 07:17

Apple schreef:
Wat een beetje het punt is, je weet met dat soort gevallen de geschiedenis van ruiter en pony niet.

Je weet niet of het iemand is die misschien in enthousiasme teveel de pony slaat of dat het wellicht een pony is die soms net met een tikje te overtuigen is om de waterbak in te gaan. Of misschien een pony die altijd zonder morren de waterbak in duikt en dan plots niet.

En dat vind ik allemaal geen redenen om je paard verrot te slaan. Knipoog

Maargoed. Zoals ik al zei was het grootste gedeelte gewoon wle leuk om naar te kijken, dus die maakten alles wel goed Knipoog

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 07:26

Dus jij hebt ook geen winst gereden GinnyBanshee ?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 07:29

Verrot slaan niet, maar als bv het paard van Josien zou zijn gestopt op de waterbak had die absoluut een flinke klap en een schop met een spoor gekregen. Die heeft de laatste paar keer in de training de waterbak super gedaan en liet je dan in de cross gewoon zitten. En dan mag je best wel eens laten merken dat dat dus echt niet de bedoeling is. Maar hij deed het braaf.

Elegant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 07:48

Ik heb aardig wat bokkers voorbij zien komen op leukopdefoto.nl, snel kijken!! Knipoog

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 07:54

wow gaaf, een foto van een hindernis die ik nog niet had, en volgens mij de hoogste sprong die er bij zat!

Elegant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 07:55

Welke heb jij Tal? Ik heb de houtstapel erbij, echt leuk! *Gaat pas topic maken wanneer alle foto's binnen zijn Tong uitsteken*

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 07:57

ja die bedoel ik! Ik was te ongeduldig, had gisteravond mn verslagje al naar de fans verstuurd! Komen dr nog steeds weer gave foto's bij!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:10

Haha, leuk filmpje Tal! Je kunt ons bij de waterbak ook ergens ver weg ineens horen schreeuwen, hihi! Trouwens dat sprintje wat erop stond was nog niks, je had ons moeten zien tussentijds! Hijgend en puffend weliswaar, maar wel speedy hoor Ja!

Op zich heb ik er trouwens niet zo'n problemen mee als iemand een paard een keertje op z'n flikker geeft bij een weigering, maar ik weet van dat meisje op die haf dat ze dat beeste echt totaal geen ondersteunig gaf en echt geen rekening hield met dat beestje. Ze kreeg 'm bij het inspringen niet eens over de hindernis en gaf het toen maar op (dus ze heeft niet ingesprongen/opgewarmd niks) en gaat vervolgens zo de cross in, en maar tieren op dat beest, op elke hindernis, dat vind ik echt niet kunnen .

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 09:12

Dat vind ik echt schokkend, dat ben ik met je eens. Las hier trouwens nog een reactie over maar heel kort losrijden. Persoonlijk ben ik daar niet zo kapot van, een cross is toch een behoorlijke belasting van de spieren en een goede opwarming (+ cooling down) is dan wel essentieel. En dan kun je niet volstaan met twee rondjes draven en een kruisje springen (voorbeeldje).

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:16

Lielle schreef:
Dat vind ik echt schokkend, dat ben ik met je eens. Las hier trouwens nog een reactie over maar heel kort losrijden. Persoonlijk ben ik daar niet zo kapot van, een cross is toch een behoorlijke belasting van de spieren en een goede opwarming (+ cooling down) is dan wel essentieel. En dan kun je niet volstaan met twee rondjes draven en een kruisje springen (voorbeeldje).

Eens, voor die oefencross zou wel weer een wegparcours ingevoerd mogen worden want sommige mensen lijken totaal niet te weten wat hun paard te wachten staat.

Vwb dat slaan, er zit natuurlijk een groot verschil tussen een corrigerende klap op de kont of het aftuigen, ik denk dat de meeste mensen het daar wel over eens zullen zijn.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:20

Hee wat grappig, weer wat foto's van andere hindernissen Haha!

Mag nog wel wat gaan werken aan mn houding zo te zien Nagelbijten / Gniffelen , waar mn onderbenen naar toe gaan is me totaal onduidelijk *LOL*

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:20

Ik zat er dik 3 kwartier van te voren op, loop ik daar in mn uppie op dat inspringterrein, ik denk naja het zal wel. Tal loopt gewoon beter als ze al even bezig is, dus daar wil ik echt de tijd voor nemen.

Apple: ik heb echt kapstoktenen! Dat ik zo lenig ben haha

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:21

Ik stap er een half uur van te voren op. Eerst inderdaad wat losstappen, losdraven, inspringhindernis een keer of 5 en dan zijn we warm Lachen.

Als ik er langer van te voren op ga ben ik bang dat hij al 'leeg' is voor de cross.

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:22

Ik moest zo ontzettend lachen zaterdag! Michael had een stopje op het water omdat tuttebel weer eens zig-zag op alles op het veld lette, behalve de insprong. Dus Michael gaf haar 1 goede mep, wat best wel over het veld galmde Nagelbijten / Gniffelen
Hoorde ik een groep meisjes stuk verderop: Zoooo Halloooo!!

Tja dat vind ik dus wel een verschil, een paard van 8 jaar oud, dat al 2 jaar crossed, maar soms gewoon voor geen meter oplet.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:23

Bij een officiele cross heb je dan nog dressuur en een springparcours van tevoren om op te warmen.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:24

AnneMieKe_89 schreef:
Ik moest zo ontzettend lachen zaterdag! Michael had een stopje op het water omdat tuttebel weer eens zig-zag op alles op het veld lette, behalve de insprong. Dus Michael gaf haar 1 goede mep, wat best wel over het veld galmde Nagelbijten / Gniffelen
Hoorde ik een groep meisjes stuk verderop: Zoooo Halloooo!!

Tja dat vind ik dus wel een verschil, een paard van 8 jaar oud, dat al 2 jaar crossed, maar soms gewoon voor geen meter oplet.

ja zo'n mep krijgt Os ook wel eens Knipoog

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:25

Scum schreef:
Bij een officiele cross heb je dan nog dressuur en een springparcours van tevoren om op te warmen.

ja dat is een mooie volgorde, bij de oefencross gaan de paarden soms echt koud van start!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:25

Mee eens, kijk als je gewoon een beetje rond gaat hobbelen dan is het nog geen ramp (hoewel het nog steeds niet goed is), maar met het springen en zeker bij een cross moet je toch echt zorgen dat je paard goed opgewarmd is. Het is toch een flinke belasting voor die spieren. Ik kan me echt niet voorstellen dat je zoiets moedwillig doet Boos!.

Nu rijd ik zelf ook nooit heel erg lang in, maar dat komt omdat mijn paard dag en nacht buiten staat, dus ze beweegt de hele dag door, dan is het verschil ook niet zo groot, maar met springen zorg ik wel altijd dat ze goed opgewarmd is. Vorige keer heb ik eerst een staprit van een uur met haar gemaakt voordat we gingen springen en dat werkte echt super, dan is ze echt een stuk losser in het lijf.

Maar dat stomme kind van zondag was echt vreselijk, verwend nest dat ze was

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:27

Apple schreef:
Ik stap er een half uur van te voren op. Eerst inderdaad wat losstappen, losdraven, inspringhindernis een keer of 5 en dan zijn we warm Lachen.

Als ik er langer van te voren op ga ben ik bang dat hij al 'leeg' is voor de cross.

Heb Tal echt nog nooit leeg meegemaakt, elke keer als ik dnek nou nu moet ze toch wel een beetje moe worden zet zij dr turbo aan. Erg handig als je al een uur aan het losrijden ben voor je dressuurproef Clown
met die cross ook, ikd acht echt nou Tal nu kan je wel wat minder, nee hoor, ze wild enog net beetje terug voor een bocht en daar bleef het bij. Denk dat ze aan het eind pas echt opegewarmd was haha

Heb een leuk zweepje in mn hand maar nog nooit gebruikt, denk dat Tal diep beledigd is en dan denkt zoek het uit! Een flinke peut met been schrikt ze meestal al meer dan genoeg van!