[SGW] Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:30

Oh heel leuk daaph!! Proficiat :)
Mooie foto ook! Welke rij je als volgende?

Daaphh

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:42

Nig geen idee... denk Marchin ofso..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:42

Mooie foto Daaphh!

Ik heb niet veel gedaan dit weekend. Debuut in de L1 van lrv gereden maar was geen vette. Op zich geen slechte punten maar kleine discussie over/met de jury gehad ivm verkennen van de ring en Icaro die ff in de staak ging. Al bij al wel fijne stukken gehad, volgende keer er Nog iets meer aan rijden en komt in orde.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 07:58

Proficiat Daphne! :D
Zag dat Anielca ook top had gereden!

Hier Twentje mooi dubbel nul. Tijd voor een stapje hoger!
Nu beginnen de zenuwen stilaan te komen voor Zangersheide :Y)

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 08:17

daaph: proficiat! soms is een stapje terug beter hoor. Zodra je beiden weer het vertrouwen hebt kan je terug naar de B. Blij dat je met een goed gevoel kon rijden :)

proficiat laurie. Wat rij je in Zangersheide?

Varekaj: Over wat ging de discussie dan als ik vragen mag. Wij hebben ooit ook zo eens een discussie gehad over de ring. In eventing mag je nooit in de ring starten, je mag er rond maar niet erin. Nu hadden we in de winterwerking een jury waar je verplicht in de ring moest starten maar dat wisten we niet. Dus mijn vriend rijd rond de ring ipv erin. Dan zegt zij vriendelijk u mag in de rij starten en mijn vriend blijft gewoon rond de ring rijden tot de bel start. Plots roept ze door de micro " ALS IK ZEG DAT JE IN DE RING MOET STARTEN DAN START JE IN DE RING" . Achteraf stond het dan ook op zijn proef.

Ik ben naar zee geweest :D het was een stap wandeling. Er was een paardje mee die niet mocht galopperen maar miss furrie dacht daar duidelijk anders over. Zo fris als een vis was ze :) maar ja ze heeft er wel deugd van gehad :)

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 08:40

Ik ga in Zangersheide de CSI* starten :) Dag 1 115cm, dag 2 hopelijk 125cm. Dag 3 waarschijnlijk Small GP. De GP staat daar 130 en dat hebben we nog niet officieel gereden :P Maar wie weet, misschien blaast ze me de 2de dag van mijn sokken en rij ik het toch binnen :+

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 09:21

Oooh wat fijn dat het goed ging Daaph! Nu was het ook buiten springen, dat zal er ook wel voor iets tussen zitten zeker? :)

MF: het was prachtig weer! Niet te druk aan zee?

Hier gestart op de studentendag. Ferro en Colo waren in de dressuur echt té fris, niet normaal :P Elke keer dat Ferro de jurytafel passeerde kropte hij zich op, ik moest echt mijn hart vasthouden want ik zag die jurytafel daar al vliegen als meneerke hem niet kon beheersen. Gelukkig is het beperkt gebleven tot een klein bokje.

Daarna Colo gestart in de 90cm. Hij was 0 en in de barrage 1 fout, 2de plaats.
Ferro heeft ontzettend fijn gesprongen in 1m10, 1 balkje maar overal topafstanden en mooi ritme. Hopelijk kunnen we deze zomer terug naar 1.20 :)

Colorado was zijn vertrouwen kwijt vlak voor Mechelen. Dus nu doen we het rustig aan. Ik merk wel dat hij schrik heeft gekregen om van dicht te springen. Iemand zijn papa die veel ervaring heeft met hete paarden heeft me wel top geholpen en het advies gegeven om met een rubberen pelham te rijden. Als ik hem tegenhoud voor de hindernis de laatste 2-3 galoppassen dan durft hij wat panikeren en zijn kaak blokkeren en dan aanzetten waardoor afstand niet meer klopt. In het parcours was dat dan véél beter door dat ik in verlichte zit rijd en eigenlijk héél weinig probeer te doen.
Misschien dat de jeneverkes voor het binnengaan er ook wel voor iets tussen zaten :+ Die zorgen dat ik niet teveel nadenk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 13:14

Jeneverkes zijn altijd goed Florence :))

Laurie veel succes alvast! Gezonde stress waarschijnlijk?

Mila: ik werd als 1e vanuit de binnenpiste geroepen om te starten. Ik mocht van de paddockmeester enkel in het paddockje voor de ring op aangeven van de jury. Er rond kon niet. Ik heb dat cirkeltje amper half afgelegd als de jury roept "ben jij X" dus ik reageer ja. Direct de bel om te starten. Dus ik rij vanuit dat paddockje bij A binnen, zoals in de proef staat. Iets voorbij X moest ik aandraven maar Icaro vol in de rem omdat hij plots de jury in de trailer zag + een dorser op het veld ernaast die aanschoot. Hem erdoor gereden, proef gereden en naar buiten. De volgende had echter een paard wat kaarsrecht stond in dat paddockje. Mocht van de jury eerst rondje in de ring rijden >;)
Ik ben 4 combinaties blijven staan en allemaal mochten zij de ring WEL verkennen. Er zijn er die echt minuten tijd kregen om hun flippende paard te kalmeren eer de bel ging.
Echt, ik was pissed. Had ze me ook die kans gegeven dan had ik geen staken gehad en een pak minder spanning.

De hoofdjury erop aangesproken en ook de paddock meester. Ze bevestigen dat ik idd als enige die verkenning niet gehad heb. Helaas konden ze niks meer doen dan de jury er op wijzen voor de toekomst.
An sich maakt het weinig uit, ik had geen winst gereden. Maar het had Icaro wel een pak spanning bespaard, en dat vind ik gewoon zonde.
Voor de rest ben ik wel volledig akkoord met de punten :)

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 15:57

Ja gelukkig wel! Weet hoe het eraan toe zal gaan, maar gewoon heel benieuwd hoe Gennie het gaat doen daar :D Thuis is ze tegenwoordig echt een varken dus heb altijd wat stress dat ze die kuren op wedstrijd gaat meenemen haha.

Wel stom zeg. Inderdaad super zonde van de opgebouwde spanning dan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 16:46

Ik had er de proef niet mee gewonnen maar een aantal 5'jes of 6'jes hadden dan wss wel iets hoger geweest. De stukken waar ik wel de rust in kon rijden zijn allemaal 7'ens en 8'en. Lang niet slecht dus.

Merries, altijd wel reden tot ambiance in de ring :+

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 16:51

Ja tis echt... Vloeken, dat doe ik er thuis enorm op :+ Maargoed, je kan er niet kwaad op zijn als ze goed presteren op wedstrijd hehe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 16:53

Zolang ze die energie in de ring positief gebruiken kan je inderdaad niet klagen. Het is wat anders als het thuis super gaat en op wedstrijd een varken.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 16:57

Varken thuis, engeltje op concours = Gennie en Twenty
Engeltje thuis, varken op concours = Julie
:+ :+ :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 17:34

:)ddd met de merries niks als last...

Anielcaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 23:12

Proficiat Daphne! Dat stapje terug was een goed idee. Even wat vertrouwen opdoen en dan terug naar de B :)

Jammer van die onnodige spanning Varekaj...

Succes in Lanaken Laurie!! Ik kijk al uit naar de filmpjes van uw machien <3

Hier een top dagje in Vechmaal *\%/*
Met het verkennen van de cross zag ik het echt niet zitten, maar écht niet! Ik dacht, als hij het hier zo overneemt als in Moerbeke dan heb ik echt een gigantisch probleem...
Maaarrr hij ging super! Beetje moeilijk vertrokken. Wat aanmoediging nodig op den 1 die voor mij al grellig bergaf stond (hier ook enorm veel op zien stoppen en zelfs al uitgebeld werden). En dan een hakkeltje over 3 waar hij wou stoppen maar ik hem toch nog over geduwd kreeg. Maar vanaf dan liep hij echt heel fijn door. En hij dacht na! Laatste stuk naar de finish nog serieus gas moeten terugnemen en uiteindelijk net op de minimumtijd gefinisht. Echt nog nooit zo fijn kunnen rondrijden. Lesje heeft toch wonderen gedaan!

Springen was ook foutloos en dressuur netjes genoeg. Uiteindelijk ex aequo 1e geëindigd *\o/* (officieel werden we 2e aangezien de andere dichter bij de optimale tijd zat in de cross...)

Zoooo tevreden. Vertrouwen terug volledig op peil <3

Afbeelding

Afbeelding

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 12:36

varekaj: dat is inderdaad niet zo leuk. Het moet voor iedereen hetzelfde zijn. Hopelijk heb je de volgende keer een betere jury. Wat rij je nu het volgende? HROV?

florence: Wij zijn zondag morgen naar zee geweest en dan was het nog erg bewolkt en niet veel volk. Toen we net van het strand waren kwam de zon erdoor :) Maar het was absoluut niet koud en ze hebben er wel deugd van gehad :) Zo lang het niet regent is het voor mij allemaal oke.

laurie: dat zijn al mooie proeven :) veel succes in elk geval :)

anielcaa: proficiat met uw resultaat. Leuk dat hij nu beter aanpakte :) Lessen kunnen soms inderdaad wonder verrichten :) Daarom dat ik in de week voor de eventing nog een springlesje probeer mee te pikken daar had ik zelf het minste vertrouwen in. Nu ik regelmatig les neem gaat het stukken beter. Hopelijk blijft het ook zo.
Welk niveau rij je in de cross?
Vind die laatste foto wel gaaf :D

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 12:52

@Daaphh: Proficiat met je 3e plek! :D

@Varekaj: Wel stom zeg dat jij dan niet eens rond de ring mag... Luxor is daar ook enorm bij gebaat om eens een rondje te mogen doen, anders begint hij meer spoken te zien.

@MF: Leuk van je ritje aan de zee, ik kijk er alweer naar uit dat ik met Luxor eens naar de zee kan! :j

@Laurievc: Alvast heel veel succes in Lanaken! *\o/* Hou ons op de hoogte! :D

@Florence: Hihi ze waren precies wel enthousiast in de dressuur! Ik kan het mij al inbeelden die jurytafel die door de lucht vliegt. :') En ook top van je springrondjes!

Luxor's verschil thuis en op wedstrijd is voorlopig niet bang en wel bang. :P
Maar 't is zo'n lieverd. <3 Zaterdag een wandeling van 15 km gemaakt. 't Was al even geleden zo'n wandeling en in het begin bang van veel dingen en moest ik hem nogal vooruit rijden. Maar eens aan de helft was hij echt in zijn sas en goed aan het doorstappen en niet meer bang! :D Zondag dan een rustdag gekregen. Gisteren rustig gereden en waaaauwww hij liep echt zálig! _/-\o_ 'k Loop er nog blij van rond. :P Moet zijn dat hij echt deugd had van die wandeling en erna rustdagje.
Vanavond is hij even lespaard aan de longe. Multifunctioneel paard hehe. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 13:23

Wandelingen tussendoor kunnen echt veel doen voor de mindset. Zowel van ruiter als paard :D

Dat ze spoken zien stoor ik mij niet aan, dat kan altijd voorvallen en ik zie het altijd als een leermoment. Maar qua reglementen ben ik op dat punt wel nogal strikt: als je de ene de spoken laat verjagen moet je dat voor alle combinaties toestaan.

Ik heb veel mooie foto's zien langskomen op FB van de crossen! Ik mis het toch wel maarja. Geduld is een schone zaak.

@ florence: als ze ooit een tafel vliegles geven wil ik dat wel op beeld zien! zie het al op een protocol staan "iets teveel achterhandgebruik :))

@ MF: de komende 2 weekends is nog HROV. Eerst op hidalgo en dan de singelhoeve. Ik twijfel nog voor 1 mei op QC en 10 mei lrv in st. Pauwels. Als ik alles rij is het elke week wedstrijd tot 3/6 en da's toch wel pittig. Dus mss laat ik 1/5 en 10/5 vallen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 13:50

mag ik ook even binnen vallen? Weet iemand welke proef de aspiranten zaterdag in Overpelt moeten rijden? Op Equester kan ik het niet vinden.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 14:07

Ik kruip ook weer even van onder mijn steen vandaan, ik had vakantie en dan typt een ipad niet handig, op het werk op pc is gemakkelijker :P :+

Onze wedstrijd in Waregem was dus top, beide paarden super gecrosst, héél goed gevoel, alles mooi vanuit de galop, geen slechte afstanden, dus vertrouwen is weer beetje gegroeid!
Ben zondag met het mooie weer eens gaan wandelen aan de vaart in merendree, ik met Ny en een vriendinnetje met Fi en dan nog een andere vriendin. Was zalig, heb met Ny die laagste dingen daar eens vanuit draf gesprongen (durf niet galopperen in de bochten op gras zonder vijzen) en ze pakte toch weer alles vanzelf aan. Heb zelfs die hoogste afsprong kunnen doen (denk toch 1.10m hoog ongeveer). Eerst eens stoppen en kijken maar dan liet ze zichzelf toch netjes zakken.

Komende zaterdag Arville met Ny en zondag jumping in aalter voor Fi 1.15.

Varekaj: voelt idd heel oneerlijk aan als jij niet eens rond de piste kon en de anderen wel. Volgende keer toch maar gewoon snel eens rondgaan zonder 'toelating' te vragen?
Overigens zie ik nu geen bezwaar om zoveel weken na elkaar op dressuurwedstrijd te gaan. Of je nu thuis rijdt of op verplaatsing, het rijden zelf is toch gelijk? En jij rijdt maar 1 proef denk ik? Mocht Icaro nu echt stress krijgen op transport zou ik wel eens weekje overslaan, maar denk dat die van jou daar niet veel spel van maakt?

Anielca: hele dikke proficiat met je super wedstrijd!!! Wijze foto's ook!

Laurie: dat zijn al mooie concoursen om naar uit te kijken! Moet je niet op voorhand inschrijven omdat je schrijft dag 3 mss GP? Of kan je ter plaatse beslissen wat je start?

Florence: je bent ook weer goed op dreef met de verschillende paarden, leuk!!

Daaphh: eindelijk nog eens een opsteker voor jou! Op foto ziet het er altijd wel heel netjes uit!!

Lene: ik heb dus idd voor Mila en mezelf een stal gehoord op de ruiterschool in G.esves, €30/paard. Die prijs vind ik nog net ok, meer wil ik er niet aan uitgeven. Jij rijdt de zondag zeker?

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 14:10

Dankjewel allemaal! Antonius: elke dag moet je gaan 'inschrijven' voor de proef van de volgende dag :) Bij de meeste CSI's zijn er kwalificatie normen voor de GP maar dat weet ik eigenlijk niet bij deze. :)

Wandelen kan soms eens zo'n deugd doen! Zo'n zonde dat wij hier niet in 't militair domein mogen...
Leuk dat hij zo goed ging, Hanne :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 16:04

Als iemand graag eens deze kanten uit komt voor buitenritten, laat maar weten :D Ik kan routes uitstippelen van 5km, 10km, 15km en 20km. Afhankelijk van de afstand kan het wel dat ik de locatie dan iets aanpas, maar er kan normaal wel geparkeerd/gezadeld worden op mijn weides. 't Is wel vooral veldwegen en weinig tot geen bos.

Antonius: hij maakt geen spel van het transport zelf maar komt er de laatste tijd toch nog eens bezweet af. Niet dat het er af druipt maar hals en borst/stuk buik zijn toch goed nat. Mijn focus ligt vooral op de tornooien deze zomer en niet zozeer op de wedstrijden nu, die bezie ik meer als kilometers maken en uitvogelen waar ik tijdens de tornooien nog meer op moet finetunen.
Ga er nog eens over slapen :+

Normaal heb je altijd toelating om de ring te verkennen gedurende 3 minuten als eerste combinatie. De paddockmeester zei echter om op vraag van de jury te wachten. Ik heb me daar niks vragen bij gesteld, het is nog vaker voorgevallen omdat ze dan bijvoorbeeld nog met de voorgaande proef bezig zijn of even plaspauze ofzo. Nadien kreeg je dan teken dat je de ring in mocht, rondje verkennen (of 2) en dan bellen. Zoiets had ik nu dus ook verwacht en niet wat zich nu voordeed.

In ieder geval, we hebben weer wat geleerd en we kunnen weer wijzer naar de volgende wedstrijd.

Anielcaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 22:58

@lielle: Aspiranten rijdt de B2 proef. Best gewoon even in Google 'dressuurproeven LRV' intypen en dan vind je ze normaal onder de eerste link. Die nieuwe site is voor mij ook nog wat zoeken...

@MF: ik rijd gewoon B :) lessen kunnen idd wonderen doen! Vooral voor mijn eigen vertrouwen heb ik die echt nodig. Donderdag hoop ik mijn BE rijbewijs te kunnen halen, dan kunnen we weer vaker gaan trainen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 07:25

Tegenslag hier. Gisteren Icaro aangetroffen met een achterijzer dat 3/4 los zat. Smid gebeld, die heeft het immens druk maar komt vandaag iig langs. Ik moest kijken of ik het ijzer er af kon krijgen.
Het zit aan 1 kant nog met 3 nagels in de hoef en met de beste wil ter wereld is het er af halen niet gelukt. Puur door gebrek aan de juiste tang. Het is dan nog beginnen gieten, doorweekt tot op mijn ondergoed bij. Kers op de taart een hoef vol op een voet gehad. Die staat nu dik en stappen is geen lolletje.

Ik hoop dat ik Icaro niet met blessure of nageltred aantref straks. Ga kijken of ik halve dag verlof kan opnemen om de smid extra tijd te geven.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 07:53

varekaj: wat een tegenslag :( een hoef op je voet is geen lachterje :( Ik denk dat die hoefsmeden daar trukken voor hebben, vroeger heb ik het ook eens gehad en ik kreeg het ook met de beste wil van de wereld er niet af. Gelukkig was er een sterke man in de buurt die het na enkele pogingen er dan toch afgekregen heeft :(
ivm met de vele dressuurwedstrijden. ik zou ook zoals antonius zegt daar niet achter kijken. Of je nu in de piste rijd of in de ring op wedstrijd maakt inderdaad minder uit behalve transport vervoer dan.

anielca: ah leuk ik rij ook B :') Ik begrijp wat je bedoeld. toen ik deze winter op jumping ging, ging ik in de week ook altijd eens springen. Eens een springlesje, eens een simpel sprongetje, eens gewoon vrij op parcours,... telkens liep ze dan redelijk goed op jumping. Nu wou ik dat ook doen voor mijn eerste eventing in waregem. Toen zei mijn vriend: dat is allemaal niet nodig ze ga wel springen. Maar voor mijn eigen autistische kant heb ik toch een sprongetje genomen voor de eventing. Ik was terug foutloos :) dus ik ga nog even mijn autitisch trekje volhouden denk ik :')

antonius: oh leuk wandelen tussen cross hindernissen? is dat dan op het terrein waar de cross door gaat van merendree? Wij hebben wel enkele bomen in het bos dat we kunnen springen maar daar blijft het bij :)

Nu ben ik gisteren weer gaan springen eigenlijk meer gymnastiek en handigheid. ( zaterdag terug eventing :) ) ze was erg fit maar ze sprong zo goed. Mij wel eens moeten kwaad maken in het losrijden mevrouw had meer zin om te lopen dan om te werken. Maar het springen was ze heel flink :D