[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 06:33

Ik zit wel in mijn achterhoofd met theux bk voor de 4 jaarse. Mocht hij tot dan niet verkocht zijn, wil ik hem hier wel rijden, en dan komen er niet veel andere nationale meer in aanmerking om eerder te rijden. Brugge sowieso niet, vind ik allemaal aan de maat, Nokere geen B, Merksplas ken ik niet. Heusden en Deurle zou ik wel nog eventueel Occ rijden, maar wil toch 1 nationale gereden hebben ervoor.
Waregem is ideaal hiervoor vind ik, maar dat is te vroeg op het seizoen voor een 4 jaar...

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 08:15

Merksplas was ook nog een mooie tschijnt maar ook nog nooit geweest. In Ciney is er ook B nationaal.

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 11:45

@Antonius: We zijn vorig jaar in Merksplas geweest en dat is een mooie cross, alleen toen wel vrij zwaar voor de B. Er stond op het einde een paar serieuze bakken in! Technisch gezien viel dat wel mee dacht ik, alleen staat alles wel op een open veld.

@Prietpraat: Sommige paarden zijn inderdaad bizar, de ene keer doen ze alles goed en de andere keer willen ze niet... Heb er thuis ook zo eentje staan die op prepensioen is. Het is zoals je zegt, genieten van de keren dat ze het goed doen! Het is wel een mooie merrie dat je hebt.

@Daaph: ik denk dat dit hoofdstel bedoeld wordt: http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... tel/114502. Ik heb ook al overwogen om het te kopen, maar vind het vrij duur om direct te kopen zonder proberen...

We zijn ook op jumping geweest dit weekend, ging goed. Zowel de vriend met paard van mijn schoonzus als F met mijn paard een balkje, hij heeft voor te oefenen ook de grote waterbak gesprongen die in de piste lag en deed het zonder te kijken. Dan wringt het toch een beetje dat ik eindelijk een paard heb dat alles doet, maar waar ik zelf niet mee kan rijden... Ik kon de verleiding dan ook niet weerstaan om thuis een paar lage hindernisjes te springen met mijn gepensioneerde, 1 enkelvoudige hindernis niet te hoog lukt nog :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 12:02

Jaa is inderdaad vrij duur om zomaar te kopen zonder het eens geprobeerd te hebben...

Mmm ja zo had ik het eigenlijk nog niet bezien. Want brugge is inderdaad een B die aan de maat staat...
Misschien dan toch Genk starten. Opzich kent hij de meeste hindernissen wel van gewoon op training.
Zou graag ook de 4y in Theux starten

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:32

Was idd die neusriem die ik bedoel! Misschien eens oproepje op fb of je van niemand eens kan lenen om te proberen?

@ aldislamp: denk dat ik dit jaar ook wel eens naar Merksplas ga gaan, maar op 1 dag neem ik maar 1 paard mee, heb ook nog mijn dochter mee die veel aandacht vraagt :) en een cross die ik niet ken, heb ik liever een paard dat wat routine heeft dan is het niet erg dat ik niet weet wat ik moet verwachten.
Ik zou het trouwens niet zo leuk vinden om zelf niet te kunnen rijden met zo een goeie :o zou veel te erg kriebelen om zelf te willen crossen.

Prietpraat: Ciney is wel ver hoor :+

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 20:13

Ik denk dat ik het bit voor castor gevonden heb! Een enkel gebroken met rubber! Hij liep vandaag echt goed! Parcourke van ne meter kunnen springen, terwijl met de stang ik hem nog niet rond kreeg bij 60.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 20:48

*\o/* *\o/* *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 09:04

-komt weer even uit meeleesmodus-

Ik heb zo'n hoofdstel (de multi ipv de competition) en ik ben er eerlijk waar blij mee. Mijn paard kon met een gewone gecombineerde neusriem elke keer immens kracht zetten en de neus eruit duwen, zijn mond "vastzetten" en dan als een elastiek alle kanten op plooien om maar niet te moeten nageven. Of beter gezegd, om aan de teugeldruk te ontlopen. Hij is enorm gevoelig voor druk in de mond en heeft er lang last mee gehad om zich van achter naar voor te laten rijden. Je voelde hem tegen het bit opbotsen en ipv te laten afvloeien vooraan ging hij net doordrammen.

De micklem heeft het probleem flink verbeterd. Soms probeert hij het nog maar in veel mindere mate. Tenzij hij echt een rotdag heeft :+ Maar gezien zijn leeftijd ( 6 jaar) is puberen niet abnormaal.
Ik heb hem 2ehands kunnen overnemen van een stalgenoot. Bit ligt stabieler en je werkt tikje meer met druk op de neus. Enig minpunt vind ik de koperen afwerking, die begint op sommige plaatsen aangekoekt groen uit te slaan. Is wel op te lossen met koperpoets en een oude tandenborstel maar soit, het is nu niet dat mijn zadelkast in een vochtige schuur staat, integendeel.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 12:47

Gisteren op wedstrijd geweest, paarden liepen super alleen de ruiter moet nog veel leren :o
Blits in de 80cm foutloos. Wel weer wat fouten van mij gereden, maar hij heeft het goed gered.
https://www.youtube.com/watch?v=BDH8W_3 ... e=youtu.be
Daarna in de 4jarige gestart. Ons eerste parcours daarin. Vond het ongelofelijk spannend waardoor er 2 hele grote fouten van mij gereden was en ook nog wel wat kleintjes. Vooral die op die planken, foei wat rij ik daar slecht :o :o
https://www.youtube.com/watch?v=n9la9WJ ... e=youtu.be

Dan Casje, eindelijk nog eens een fijn parcours met hem kunnen rijden op wedstrijd! Vorige keer was mijn trainer met hem op wedstrijd gegaan is maar tot de 4 geraakt omdat hij zo tegen de hand of achter het bit kwam, nu hebben we dus opzoek gegaan naar een ander bit en wat een heerlijk verschil.
Het is nog niet goed, maar wat een verschil met daarvoor zeg, hij komt nu redelijk goed terug en let goed mee op. Met het vorige bit was de lijn 3 4ab echt niet te rijden terwijl ie dat nu super deed .Ook een balkje op de planken, amar niet echt een idee hoe dat kwam.

https://www.youtube.com/watch?v=MNoC3l8 ... e=youtu.be

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:39

De commentaar van de filmer bij blits is wel geweldig :D
Staat al goed aan de maat voor de 4 jarigen!
Proficiat met de parcoursen! Welk bit heb je nu voor cas? Je ziet wel dat hij moeilijker te rijden is dan blits. Blits is goed vooruit, maar precies wel goed te controleren.

Wij net terug van jumping met de 4 jarige vos, heel simpel foutloos gelopen, zal straks filmpje proberen uploaden. Word een mooi verkoopsfilmpje :D
Straks nog met de merries 1m rijden.
Wel makkelijk, jumping op 5 km van bij me thuis, kunnen we onder de middag naar huis.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:44

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 16:47

Blits loopt nog wat te vooruit, ik krijg hem nog niet zo goed bij ellkaar gereden.
Ik rij hem nu op een enkel gebroken rubberen bitje.
Nu staat de 4jarige nog wel cva op. Maar volgende keer staat het 10cm hoger.

Geen idee hoe je dat kan wijzigen, maar wel een leuk paardje zo te zien!!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:41

Jouw filmpje kan ik niet zien Antonius.

Daphne, kvind Het er heel goed uit zien eigenlijk! Ze springen alle twee fijn en je doet het zeker niet slecht hoor ;). Mooi terrein trouwens.

Woensdag Arville!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:49

http://www.youtube.com/watch?v=xIGrtJ1Q-Vs
En ilona in 1m, 1 pechbalkje in barrage maar heel tevreden met de wijze waarop ze sprong.

Fiona had 1 balkje in basisparcours maar mijn ma had niet door dat ze de iPad vast had op het oog van de camera dus enkel zwart beeld 8)7

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 22:44

Haha dank je.
Woensdag inderdaad Arville!! Ik heb er zin in!! Hopelijk is er ook een leuke sfeer donderdag avond!!
Als ik je tegen kom, kom ik nog eens get zeggen :p

Zag er goed uit, springt ook goed

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 08:44

Ja goed haha maar denk dat ik je nu wel zal herkennen :P! Al zit ik meestal ergens met mn gedachten met wat ik allemaal moet doen at ik soms mensen nie zie :+

Netjes ! Filmopje met je witte paard kan ik wel zien. Staat wel aan de maat toch voor 1m? Chique piste ook :j.

Het loopt toch nie over van de inschrijvingen in Diepenbeek, wss met de concurrentie van Marchin dat zelfde weekend? Jammer wel. Kheb foto's zien passeren, heb de indruk dat de toer wat anders gaat zijn dan te vorige jaren. andere plek start enzo. Jammer, nu ga ze weer een reden hebben om trlalal te doen tussen jumping en cross.

12 juli is er stage bij VM. Mss da ik die wel mee doe, er staan dan nog maar enkel heusden en deurle gepland. Ciney ga nie lukken, Merendree ook nie en herchies is zelfde weeekend als cross waregem in september dus dan ga ik toch liever naar daar dan zelf te gaan crossen.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:45

Hmm vreemd, ik heb de 2 filmpjes op dezelfde manier geüpload... Nog maar eens proberen vanavond, als ik hem dan effectief te koop zet, dat de mensen het toch kunnen zien.

Ja, de witte was echt in vorm :) ben er wel blij mee, het gevoel is helemaal anders dan de jumping in tongeren waar ik niet tevreden was. Dat balkje nu is dan wel jammer, maar als het gevoel goed zit, das voor mij het voornaamste.
Ik neem wel de andere witte mee naar Diepenbeek, beetje afwisselen. Mooie piste idd om te rijden! En aangezien op slechts 5 km van mij thuis, probeer ik daar wel altijd te rijden als er jumping is.

Heb even geteld, 135 voor diepenbeek, occ en cnc samengeteld, inderdaad weinig. Maar mocht ik geen goedkopere stalling in de buurt gevonden hebben, ik was ook niet gegaan. Denk dat dit voor nog wel wat mensen geldt. En zeker op nationaal vlak wordt het nu wel druk de komende 2, 3 maand, als je dan maar 1 paard hebt en wat moet selecteren qua wedstrijden, zou ik Diepenbeek nu ook niet op de 1e plaats zetten :o Maar heb er wel zin in om te gaan, alweer een tijdje geleden! Komend weekend wil ik met de jonge nog ergens gaan trainen. Ik denk dat ik naar Kobe in Scheldewindeke ga gaan, tenzij jullie nog leuke alternatieven weten? Wil wel beetje in de buurt blijven...

Waar heb je die info gevonden over die stage? Lijkt mij ook nog interessant voor de jonge.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:57

VM had een dingetje op zn FB geplaatst.

Ja denk idd met die dure stalling dat het scheelt van inschrijvingen. En zeker in marc.hin zijn er wel veel inschrijvingen, stal was daar maar 65 euro en ik denk dat de cross ook wel mooi en leuk is.

wilma13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:07

Voor alle deelnemers die zich in Diepenbeek hebben ingeschreven.

Er zal ook een wedstrijd op 30-31 aug in Nederland (Echt) gaan plaatsvinden, ongeveer 45 min van Diepenbeek gelegen.
Misschien is dit wel interessant voor jullie.

We zijn ook met deze organisatie bezig om voor deze 2 wedstrijden, een klassement op te maken , en die gene die over deze 2 wedstrijden het beste resultaat heeft neergezet, in de klasse B en L voor Paarden, ontvangt ook nog een extra prijs.

Jullie mogen dit bericht delen.
Informatie kun je vinden op: www.startlijsten.nl
Dan bij de plaats: Echt intypen, en dan zie je de benodigde info.

Succes.

wilma13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 19:53

wilma13 schreef:
Voor alle deelnemers die zich in Diepenbeek hebben ingeschreven.

Er zal ook een wedstrijd op 30-31 aug in Nederland (Echt) gaan plaatsvinden, ongeveer 45 min van Diepenbeek gelegen.
Misschien is dit wel interessant voor jullie.

We zijn ook met deze organisatie bezig om voor deze 2 wedstrijden, een klassement op te maken , en die gene die over deze 2 wedstrijden het beste resultaat heeft neergezet, in de klasse B en L voor Paarden, ontvangt ook nog een extra prijs.

Jullie mogen dit bericht delen.
Informatie kun je vinden op: http://www.startlijsten.nl
Dan bij de plaats: Echt intypen, en dan zie je de benodigde info.

Inschrijfgeld ligt tussen 20,00 en 25,00 euro.

Succes.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 12:02

Was een leuk weekend in Arville!
Dressuur deed hij heel goed! 5de van de 115(?) in de ring.
Cross was ook super, foutloos maar 8sec buiten tijd . Door de regen was de ondergrond zo vettig geworden, dus opzich nog heel goed want hij moest als 1 van de laatste rijden.
Daarna springen, een beetje pech, 3 balken en 2sec buiten tijd. Wat ons van een 7de plek naar een 20ste plek bracht.

Maar voor een 6jarige op zijn 2de internationale cross mogen we niet klagen. Ook nog een mooi bod op hem gekomen, maar hij gaat toch niet de deur uit

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:10

Super he zeg! Kzou hem ook nog nie direkt wegdoen :D.

Jach amaaie mn voeten hebben nu wel een paar dagen nodig om te bekomen haha :+ ben beetje moetjes ook :+. Een van de paardjes is 2de geworden in de tweester dus da was super :)! De ander Had een stopje in de drie ster, beetje ruiterfout, dus ja beetje teleurgesteld want paard ging super goed. jumping wel foutloos! In de eenster, foutloos gecrosst maar springen was euuuh om te vergeten :=. Dressuur was ook nie denderend.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 12:29

Haha ja amai mijn voeten ook! Zo ver dat die stallen waren van de parking en die modder maakte het er niet makkelijker op!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:18

Nee idd, twas wel nie zo erg als vorig jaar.

Blijkbaar is diepenb.eek voor de laatste keer dit jaar :(.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:45

Proficiat met de prestaties van de ruiters!! Toch al de moeite hé als je daar kan scoren :D

Diepenbeek laatste keer? Nu hebben ze te weinig deelnemers zeker?

Ik heb in ieder geval wel zin om te rijden! Ze spreken ook van goed weer, dus geen moddervoetjes :+