[SGW] Ermelo 20/21 juli - Voorbespreking: AFGELAST! Upd. p18

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fatal_flower

Re: Ermelo 20/21 juli - Voorbespreking: AFGELAST! Upd. p18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 22:40

Volgens Rob Janssen was de L cross ook best pittig. De B cross is goed te doen, zegt hij.

Succes voor wie vrijdag nog moet!

Ik had me vorige week afgemeld, vanwege een lichte blessure van mijn paard. Ze is helemaal hersteld, maar ik heb ervoor gekozen om toch niet mee te doen. In plaats daarvan rijd ik zondag de training, dan kan ik toch op het terrein rijden en ook nog eens les krijgen van Rob :)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 22:42

De volgende keer zal ik roepen, ik heb Anouk ook niet gezegd dat ik van bokt was :+
Ik had inderdaad een blauw dekje.

Fijn dat zelfs ervaren mensen als Rob Janssen de cross pittig vonden. (Zo hoorde ik ook een aantal mensen praten bij het losrijden)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 22:49

Bedankt voor de reacties! Hoop dat springen niet te hoog staat vrijdag O:)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 22:52

Ik ben nog aan nagenieten.... <3 ging gewoon geweldig !!! het springen had even wat kalmer gemogen, had ook beter wat langer kunnen inijden en ze gaat te hard naar de zin van mijn instructeur en dan waren niet alle afstanden even mooi en ze pakte volgens mij ook 2 balken of 3 ??....maar goed....cross was monsterlijk... :D ander bit in dus wel meer controle dat ik geen kramp in de vingers had na het einde maar evengoed een heet en sterk paard. :D Bij 6 en 7 gewoon recht uit gepakt op 2 galopsprongen en de schuine heggen aan het einde op 3 galopsprongen. De 8 A B waren ook een makkie. Verder was elke hindernis een sprong alsof het niks was en vrat ze het letterlijk op.... }> volgens mij weet ze zelf niet eens wat ze springt... :+ duurde na de cross weer ff voordat haar Ying en Yang ook weer kalm waren...toch wel blij dat ik toch weer gereden heb. Het voelde fantastisch...

Ik vond het springen overigens helemaal niet hoog , gewoon B maat en de cross heb ik sommigen dingen zien rijden dat ik dacht, had er dan langs gegaan, maar goed, ieder zijn keus......Je kon de cross zo moeilijk maken als je zelf wilde en misschien hebben sommigen dat te ver gedaan.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 07:32

heleenxx schreef:
Ziet er erg leuk uit. Bedankt voor de foto's! Ik heb er zin in!
Helaas wel een grote kans dat mijn man moet afzeggen, zijn paard staat met een dik ontstoken oog. Morgen even afwachten.

Suikermeisje, even off-topic, maar ik zie dat je ook een Utopia nakomeling hebt? Wij hebben Uitblinker-Utopia en Daimler-Utopia. Daimler is nu sinds een paar weken zadelmak, hij is 4. Jouwe is toch ook 4? Heb je daar vandaag serieus L mee gecrosst? Of had je een ander mee?

Nee hoor, had de E pony van 8 bij me (of 9 :P). Ik heb inderdaad ook een Utopia :) Fijn paard en ben er zuinig op. Eens in de zoveel tijd een keer springlesje en verder wat dressuurwedstrijden. Die is er nog lang niet klaar voor een L te crossen :P
Die van mij is nu bijna een jaar zadelmak.

Fatal_flower: goed om te horen dat Rob hem pittig vond!

springparcours vond ik meevallen, 8AB viel me ook alles mee, die ging zo goed, had ik niet verwacht, misschien dat ik daardoor er beter aan bleef rijden. Daarbij had ik ook een fout op het water, maar niet eens op de trakhener. Scheelt denk ik een hoop dat die van mij van zichzelf zijn hoofd al aardig in de lucht heeft :+

Bianca: fijn dat het zo goed ging! Zal zeker een lekker gevoel geven.

Anoukss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 08:00

Halloo!
Ik heb gister ook de L cross gereden. Was een test voor mij of we er klaar voor waren. Vond het een hele pittige cross met flinke sprongen. Ik was ook zo nerveus dat ik het gevoel had dat ik nog voor de start moest overgeven, haha. Maar Heb het binnen kunnen houden! Melford was ondanks de hitte superheet en fanatiek en snapte daardoor niet nut van de volte tussen 6 en 7. Maar goed beste bult weigeringen door eigen toedoen. Melford deed het super en ben ook echt megatrots op em! Ga nog ff op vakantie bedenken of ik Gorssel L ga starten.

Ik vind het iig fijn om te lezen dat L starters het ook een flinkr cross vonden...lag het niet aan mij :-D

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 08:25

Jammer dat de meeste niet zo fijn gereden hebben..
Foto's van de cross zagen er leuk uit :-) en Bianca is weer als een speer door de cross gegaan zo te lezen :D

Ben wel benieuwd hoe het morgen zal zijn zo zonder dressuur!

digo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 08:36

Weet iemand ook wie er bij H3 foto's zat te maken?

Anoukss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 08:47

Eventingphoto dacht ik..

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 08:49

viefdepief schreef:
Ben wel benieuwd hoe het morgen zal zijn zo zonder dressuur!

Goh ja, ik ook! Ben ook heel erg benieuwd of er dit keer wel fatsoenlijk commentaar op de protocollen staat. Als ik nu nota bene bij de KNHS zelf weer alleen een cijfer zie zonder uitleg, ga ik denk toch maar eens verhaal halen... Ik wil dat eigenlijk al een tijdje, ook omdat ik telkens op mijn B spring protocollen ook alleen maar cijfers zie en geen verder commentaar. Wacht je daar een uur voor na de prijsuitreiking en dan heb je er alsnog helemaal niks aan. Volgens mij kan de jury in die 2 minuten best wel even een klein stukje commentaar op (laten) schrijven!

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:52

Jammer voor degenen die gisteren niet fijn gereden hebben. Ik vind sommige hindernissen er op de foto's inderdaad ook wel pittig uit zien. Maar ben misschien ook nog niets gewend. Morgen is ons debuut :o

De voorlopige startlijst van de B staat op de site van de KNHS. Ik ben nr 38. Dus mooi in het midden.
Kan ik mooi om 13:00 even parcours lopen, en dan mijn paard ophalen, dan hoeft ze niet zo lang op een warme trailer te staan.

carley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 11:02

heb je de link naar de voorlopige startlijst? kan t niet vinden...

carley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 11:03

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 11:46

Ik moet als eerste morgen.

Hopelijk gaat het goed.

CaKa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 11:50

Leuk mendy! Ik ben hinderniscontroleur bij hindernis 9 en 11! Wel ff zwaaien hé onderweg :D!! WHAHAHA!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 12:02

Ik ben nummer 35 alleen weinig zin om tot een uur of kwart voor zeven te wachten tot ik mijn protocollen kan ophalen

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 12:16

Ik sta er ineens niet meer op...

digo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 12:22

heleenxx schreef:
Ik sta er ineens niet meer op...

Je staat als nr 67 erop

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 12:24

Oh dank je. Die lijst van de link hierboven loopt maar tot 35. Kijkt lastig op mijn telefoon

digo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 12:25

67 Heleen Slebos Olivier Sint Pancras 263589OS 2 17:52 18:12

je man is nr 60

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 12:37

Joki schreef:
Ik ben nummer 35 alleen weinig zin om tot een uur of kwart voor zeven te wachten tot ik mijn protocollen kan ophalen

Kan ik me voorstellen, zeker met de voorspelde hitte 8-)

Ik wacht, of breng paard naar huis en kom dan terug, om mijn protocollen te halen (mits ik zo ver kom dat ik tot minstens de eerste stijljury kom... :o het is de eerste keer, training gaat goed, maar geen idee hoe het in het echt gaat....)
Als je me even je naam en mail doorgeeft wil ik je protocollen wel meenemen, dan scan ik ze wel even, en mail ze je dan.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 12:40

Dank je wel! Mijn man heb ik helaas net moeten afmelden. Zijn paard staat met een dik ontstoken oog.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 12:43

Nummer 18 hier. Had liever iets later gestart. Nu is het idd wel erg lang wachten. Kan ik wel een boel bekenden spotten. Zal mijn camera meenemen!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 12:46

Ik mag als nr 43. Prima ergens in het midden :)
Zal mijn fototoestel ook meenemen!

Bouwpakket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 13:19

misschien dat ze na de 1e groep protocollen vrijgeven... zijn 2 aparte groepen voor de prijzen dus wie weet... wij gaan met vijf man van stal, waaronder de laatste start dus makkelijk voor de coupons haha, en chauffer van de vrachtwagen rijdt dan vast aan, dus paardjes kunnen eerder weg... rijden al om 1 uur aan dus staan dan nog 7 uur op de wagen... veel water mee om te koelen en te laten drinken dus