Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
muts_marijke schreef:@ Anoekspitzen, Zeus heeft zich 2.5-3 week geleden geraakt op zn voorbeen, dat werd dik en hij heeft een week rust gehad. Heb het opgebouwd en zondag cross les gehad. Ging allemaal prima maar maandag morgen was zijn voorbeen helemaal rondom dik. Vandaag en gister avond was het wel helemaal dun maar ik blijf deze week nog buitenritjes over het harde stappen met hem. Wil hem niet kapot rijden en de dierenarts raadde ook aan om zaterdag niet te starten. (ben direct bij de da geweest 2.5-3 week geleden omdat ze bang waren voor een peesblessure of gebroken griffelbeen) en ze heeft hem gecheckt voor ik er weer op ging. Het leek allemaal ok maar toch was zondag de cross les te veel voor het been.
Ik geef hem dan liever nu wat meer tijd om te herstellen dan wanneer hij in het najaar alsnog een terug val krijgt.
MelanieB schreef:Ik zou idd ook niet na een cross willen springen, heeft nou niet echt een waarde
_Sim_ schreef:MelanieB schreef:Ik zou idd ook niet na een cross willen springen, heeft nou niet echt een waarde
Nou, ben ik niet met je eens. Op hoger niveau gebeurt het nog steeds.
Ik ben van mening dat je, als je weet dat je na je cross nog moet springen, je anders (minder risico's neemt, je paard niet zo door de cross jaagt dat ie daarna te moe is etc) bezig bent met je cross. Een stuk bewuster. Wil natuurlijk niet zeggen dat dat nu niet zo is.
sammie18 schreef:Ik heb nog geen mail terug van de knhs over mijn starttijd vrijdag en evt stalling. Zijn er hier veel mensen die in Ermelo overnachten.
Van de lijst klopt het één en ander niet, als je belt dan kunnen ze je na het na te vragen twijfelend antwoord geven en een vraag via de mail wordt niet echt beantwoord.
Ik hoop maar op een reactie en ga anders weer bellen, en verder goed weer.
Leliaardje schreef:muts_marijke schreef:@ Anoekspitzen, Zeus heeft zich 2.5-3 week geleden geraakt op zn voorbeen, dat werd dik en hij heeft een week rust gehad. Heb het opgebouwd en zondag cross les gehad. Ging allemaal prima maar maandag morgen was zijn voorbeen helemaal rondom dik. Vandaag en gister avond was het wel helemaal dun maar ik blijf deze week nog buitenritjes over het harde stappen met hem. Wil hem niet kapot rijden en de dierenarts raadde ook aan om zaterdag niet te starten. (ben direct bij de da geweest 2.5-3 week geleden omdat ze bang waren voor een peesblessure of gebroken griffelbeen) en ze heeft hem gecheckt voor ik er weer op ging. Het leek allemaal ok maar toch was zondag de cross les te veel voor het been.
Ik geef hem dan liever nu wat meer tijd om te herstellen dan wanneer hij in het najaar alsnog een terug val krijgt.
Oh wat jammer, maar lijkt me ook goede beslissing als hij afgelopen weekend nog zo op de les reageerde! Hopelijk knapt hij snel op!
sammie18 schreef:Ik heb nog geen mail terug van de knhs over mijn starttijd vrijdag en evt stalling. Zijn er hier veel mensen die in Ermelo overnachten.
Van de lijst klopt het één en ander niet, als je belt dan kunnen ze je na het na te vragen twijfelend antwoord geven en een vraag via de mail wordt niet echt beantwoord.
Ik hoop maar op een reactie en ga anders weer bellen, en verder goed weer.