[SGW] Oefencross Broekelo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:40

Nou, ik heb het ook achter de rug met mijn schimmel van 21 jaar. Ik reed de cross samen met Ellen met Babbilou. Enorm gezellig en we hebben elkaar er lekker door gesleurd.

Ik maakte me een beetje zorgen om de bodem. Zaten enorm zware stukken tussen, lekker gedraafd daar. Bij de hindernissen was de bodem over het algemeen goed te doen. Alleen voor de Trakehner vond ik het er zwaar uitzien. Deze hebben we overgeslagen. Het monument was me ook te spannend. Eén weigering daar en er maar langs gegaan.

Al met al een enorm mooie ervaring. Die ouwe heeft het zo goed gedaan. Vloeiend over de tafel (ik was bang dat dat ook een probleem zou worden), helaas een weigering op de Houten Schijven. Bij mijn uitslag staat dat ik langs de waterbak ben gegaan, maar we zijn er uiteindelijk wel doorgegaan en ook hier helemaal flex uitgesprongen. Volgend jaar weer!

ChristyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:43

haha, die van mij is helaas ook niet zo mooi :P

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:45

EdelweissBel

Re: Oefencross Broekelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:48

Oh, ik sta met de uitslagen in groep 6? 11de van de 25 dus zeer tevreden. Had 3.05 tijdsoverschrijding. Maar laatste stuk door ruiter voor me gestapt. Op de hindernissen maar 50 strafpunten, dat is in vergelijking met vorig jaar weinig :D

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:54

Poe, heftige foto's! Er kwamen er vandaag toch ook wat die waterbak door... Volgens mij had het grootste gedeelte van die stuntelaars nog nooit een afsprong in het water gedaan, en maar meppen met die zweep... Of keihard erdoor jagen en dan bijna de opsprong missen...

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:55

xxitsmexx schreef:
Dan hebben jullie ons ingehaald? Of net niet bij de waterbak

Reed je met z'n 3e? We zijn door 3 personen en 2 personen bij de waterbak voorbij gereden en verder hebben wij met zijn 2e een groepje van 3 voorbij gegaan. Die lieten ons voor.
Waterbak insprong niet gedaan omdat paardje er geen zin in had. Toen voor laag gekozen en staat dat we 3 weigeringen hebben terwijl we maar 2 keer aangereden zijn op de afsprong en erna laag in een keer deden. En ook volgens uitslagen niet hoog of laag gedaan maar erlangs gereden weet niet hoe ze dat dan rekenen. :)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:58

Inderdaad heftige foto's bij de waterbak, ben zelf direct de lage ingegaan omdat er ook iemand stilstond bij de hoge kant. Goldy heeft geen moeite met water maar wel met wachten, dus direct maar de lage ingegaan, zonder twijfel erin.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:01

heftige foto's zie ik! pff. hopelijk is alles goedgekomen met die mensen.
kan je nog ergens anders foto's bekijken? :) was wel erg benieuwd naar de foto's van zaterdag pony's, deden best veel bekenden mee.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:03

Zat ik bij de uitslagen te kijken, staat er bij dat ik 4 laag heb, maar die heb ik hoog gesprongen, maar dat maken ze dan were goed met hindernis 14 want die heb ik laag gedaan en op de zite staat hoog :D.
Ga die foto's eens bekijken. Wij zijn er heel rustig in gegaan, beetje spoortje er bij en ze ging er in.

Oh wat een heftige foto's, dat paard wat over de afzetting springt dan, en de ruiter zo doorschuiven het water in :=

Vraag me dan ook wel inderdaad bij sommigen af of ze wel vaker een waterbak hebben gereden.
Laatst bijgewerkt door EdelweissBel op 09-10-11 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:04

Weet niet of de fotograaf van vandaag gister ook foto's heeft gemaakt? http://www.fotowvd.nl . Ik heb ze even snel gezien, maar zat wel een leuke tussen. Die wil ik nog wel hebben denk ik, van bij de brug.

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:04

Carolien dan heb jij voor mij gestart! Wist niet dat je een bokker was :+

Ik ben super tevreden over vandaag, had me opgegeven met mn andere paard maar die is verkocht. Dus maar besloten om met de andere te gaan, de enige voorbereiding waren 3 (combi)springlesjes en een keer thuis springen. Dus wist ook niet wat ik kon verwachten van hem, had met verkennen maar besloten om onderweg te bepalen wat ik ga springen, net hoe die aanvoelt.
Amaret voelde erg fijn aan, en pakte het ook goed op. Een paar hindernissen laag genomen, en een stop op het landhek en de trakehner. Uiteindelijk 10e van de groep, mag dus niet klagen.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:14

Oh wat leuk, nee wist ik ook niet, dan ben je ook 10de geworden dacht ik? Volgens mij hebben ze namelijk voor de prijzen wat groepen samen gedaan. Was bij ons toen dan ok even volle bak in de waterbak :D. Jammer dat het door de waterbak ook niet in draf kon en in galop er uit.

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:16

Carolien007 schreef:
Oh wat leuk, nee wist ik ook niet, dan ben je ook 10de geworden dacht ik? Volgens mij hebben ze namelijk voor de prijzen wat groepen samen gedaan. Was bij ons toen dan ok even volle bak in de waterbak :D. Jammer dat het door de waterbak ook niet in draf kon en in galop er uit.

Zag het op de uitslagen ja! Hoeveel prijzen waren er, weer jij dat?
Was idd even druk bij de waterbak, ik probeerde wat afstand te houden van jullie maar die van mij wilde iets te graag achter jullie aan.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:18

elise01 schreef:
Carolien007 schreef:

Zag het op de uitslagen ja! Hoeveel prijzen waren er, weer jij dat?
Was idd even druk bij de waterbak, ik probeerde wat afstand te houden van jullie maar die van mij wilde iets te graag achter jullie aan.

Ze sprongen er inderdaad te gelijk in, had er graag wat eerder uit geweest dan haar zodat we daar door konden rijden. Ik weet zo niet hoeveel prijzen, hebben we niet op gewacht, we vonden het te nat worden en wildne naar huis.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:18

Nessie schreef:
Weet niet of de fotograaf van vandaag gister ook foto's heeft gemaakt? http://www.fotowvd.nl . Ik heb ze even snel gezien, maar zat wel een leuke tussen. Die wil ik nog wel hebben denk ik, van bij de brug.

Ik zie hier nog geen foto's op staan of kijk ik nou zo scheel? :o

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:19

Staan er ook nog niet, maar hij was er vandaag en heb het kaartje meegenomen. Verwacht in ieder geval dat ze ook nog online komen te staan, moet er in ieder geval misschien nog 1 hebben :P

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:22

Hé Hé ... Eindelijk thuis !

Nou, het parcours was DRAMA. Zo ontzettend zwaar. De sprongen waren nog wel goed te springen.
We hebben niet op tijd gereden, maar meer op veiligheid haha.

Fjordy viel iedere keer bijna vol op ze bakkes, dus heel veel gedraafd :j !
Wel alles hoog en foutloos gesprongen en uiteindelijk nog 2de !

Echt heel jammer van het weer !

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:23

Gefeliciteerd, heel netjes! Ik heb met dat zware niet op hoog gefoccused, op die hoge paddestoelenhindernis ging Goldy zelfs staan ofzo, die ging echt niet subtiel :P Voelde dat ze wat meer moeite had door het zware terrein.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:24

Homiafortuna schreef:
Christy__94 schreef:
kwam deze foto's nog tegen van gisteren!
http://web4.oypo.nl/pixxer.asp?id=CC9F1531A9F1C79E

sta er zelf ook nog tussen :)!

Wow, daar staan wat heftige foto's tussen. Hoop dat alles goed afgelopen is met die pechvogels.

Jeetje inderdaad!
Een van de pony's herken ik wel, zal binnenkort even vragen hoe het met haar gaat.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:26

Nessie schreef:

Ik kan de foto's op de site niet vinden?
Waar moet ik op klikken? }:0

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:29

haha zelfde gedachte :P Maar zoals een paar posts boven je staat: Ze staan er nog niet op en waren vandaag op de TV in de kantine te zien.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:29

Amber_ schreef:
Hé Hé ... Eindelijk thuis !

Nou, het parcours was DRAMA. Zo ontzettend zwaar. De sprongen waren nog wel goed te springen.
We hebben niet op tijd gereden, maar meer op veiligheid haha.

Fjordy viel iedere keer bijna vol op ze bakkes, dus heel veel gedraafd :j !
Wel alles hoog en foutloos gesprongen en uiteindelijk nog 2de !

Echt heel jammer van het weer !

Van harte! *\o/* super zeg :D

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:31

Dank je wel :D

Nessie schreef:
Gefeliciteerd, heel netjes! Ik heb met dat zware niet op hoog gefoccused, op die hoge paddestoelenhindernis ging Goldy zelfs staan ofzo, die ging echt niet subtiel :P Voelde dat ze wat meer moeite had door het zware terrein.

Hahaha moet zeggen dat ze wel wat apart stonden :j

Ik wel op hoog, zolang het ging idd. Fjordy geeft vaak zelf aan hoe of wat !
Gelukkig ging dat super !

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:33

Gefeliciteerd Amber_

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:36

Jeetje ik schrik echt van de foto's, mijn gedachtes van hoe ze gisteren naar de waterbak aan het jakkeren waren worden wel weer bevestigd. Vind het echt niet normaal hoeveel pony's er wel niet struikelden, over de omheining springen e.d. :n

Vind zelf m'n foto nog wel leuk:
Afbeelding

Amber gefeliciteerd!!