[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:20

Ik zag die topics net ook, prachtig!!! :D
Net als het topic van iemand die zijn pony wil AFleren in de trailer te plassen. Ik ben al 3 jaar bezig om Jer juist WEL te laten plassen (waar dan ook!).

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 16:22

Die topics :=

Ik ben weer terug van stal :)
Heb Vorstin lekker vertroeteld, daarna een kwartiertje gewandeld en toen nog een poos gras laten eten.
Mijn hoofdstellen zijn ook weer netjes schoon en ingevet :)

Noor, dat is ook een mooi plan! Veel plezier!
Wat een rotbeest die marter Vief :( Duur grapje idd!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:09

Ik ga naar Biddinghuizen.. :D wij vertrekken 18.30 uit Putten, ga met Gert mee met de vrachtwagen...hahaha wel gezellig.. ;) Hij gaat ook een rondje. Zal Bull wel gezellig vinden.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:23

Dan zie ik je daar wel Bianca, ik probeer ook om uiterlijk 18.30 te vertrekken en dan ben ik er een uur later.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:26

Veel plezier allebei :D

Shanouk: Goed bezig geweest dus *D

Gaat er van hier zondag nog iemand naar Helvoirt om te kijken?
Ik kreeg van vriendje te horen dat we er al om 09.30 uur moeten zijn :Y)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:30

Hier ook even een link naar de zeer tijdelijke site van SGW WW (met een kleine rol voor Jer ;)):

www.sgwdijkgatbos.nl

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:38

Ik ben ook weer thuis. Hard gewerkt vandaag en ben nu een beetje gaar.
Ga nu de paarden maar eens in de wei zetten. Door de fantastische voorspelling van vandaag hebben ze weer overdag op stal gestaan en heb ik weer 3 lekkere vieze stallen. Ookal 3 dagen niet op paard gezeten. Morgen gaan ze mooi oim 7.00 het land op ongeacht het weer want dan kan ik 's avonds even rijden.even klaagmomentje

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 18:22

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 19:11

Haha die 2 topics. Vooral die 1e.. Mijn pony bokt niet. Geniaal! _O-

Sterkte Rosalie!

Fijn dat het weer beter gaat met Wolin.

Leuk gedaan die site zo alvast! Mooie kleuren :)

Veel plezier in Biddinghuizen diegene die gaan. Ik ga helaas niet, beetje gezeur. Toen maar bosritje gaan maken. Had ik alsnog water training met al die plassen in het bos! :D
Alleen op het einde lagen Vero en ik bijna onder een auto, ben me kapot geschrokken. Idioten heb je ook.
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 18-08-10 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 19:51

Gefeliciteerd met je verjaardag, Rowo!
Jee Rosalie, wat naar zeg! Heel veel sterkte!
Gekke topics :D
Wolin ziet er goed uit!

Wat betreft de manen, die knip ik. Ziet er 1 week wat l*llig uit, daarna zie je het niet meer. Ik heb graag een dikke bos manen voor het vlechten met naald en draad.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 20:27

Net terug van een heerlijk ontspannen ritje met Jer. Hij was superbraaf en stapte heel makkelijk het water in bij het meertje. Het IJsselmeer zelf was een stuk enger met die golven! Toen ben ik zelf even ingelopen (natte voeten..) en toen stapte hij er direct in! Kwestie van vertrouwen dus <3 . Terugweg was hij ook superbraaf, over het bruggetje, onder op volle toeren draaiende windmolens door in een rustig galopje naar huis. Geen druppeltje zweet had ie eruit :)

Het bewijs (foto van telefoon):
Afbeelding

Mooie foto's Lotte, ze ziet er inderdaad goed uit!
@ Heleen: ik vlecht ook met naald en draad, maar Jer zijn manen zijn zo weerbarstig dat ik vaak moet opsteken én nog een paar elastiekjes erom moet doen := Af en toe uitdunnen is dus gewoon noodzakelijk!
@ Sannnn: jammer dat je niet naar Biddinghuizen kon en gelukkig is het allemaal met een sisser afgelopen met die auto!!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 20:46

Goedenavond!
Ik kom net van het kennismakingsgesprek bij mijn nieuwe schoonmaakadresje vandaan. Ze lijken me echt superaardig! Volgende week beginnen :)
Ga nu lekker een filmpje kijken :D

Leuke foto's van Wolin Lotte
Dat is zeker schrikken Sannn! Wat gebeurde er?
Wat een brave Jer zeg Noor :D Misschien gaat ie het leren!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 20:53

Caro: En? Luchtte het op :D Bij ons op stal zijn het ook vroege vogels. Gaan rond half 7 altijd al naar buiten :)
Mandy: Hoe ging het rijden? Ging het zonder al te veel pijn?
Mijn beide(!) oma's zijn vandaag trouwens ook jarig (en hebben ook nog bijna dezelfde naam) :D
Shanouk: Wat leuk dat je zo snel een nieuw adresje hebt gevonden en fijn dat het leuke mensen zijn! Mij bevalt het ook erg goed. Aardige mevrouw :)
Lotte: Wolins manen zijn wel flink gegroeid of niet? Ze ziet er inderdaad goed uit 8-)
Noor: Fijn dat Jer er zo in ging :)
Sann: Wat is er gebeurd onderweg? :=

Ik ga volgende week als het goed is weer starten. Net een mailtje gestuurd :D

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:06

Goede avond!

Vief duur grapje := hoe ziet dat beest er uit? gefeliciteerd met je oma's :)
snoek fijn dat je een nieuw adres hebt om te werken!
Noor ziet er goed uit!
WL lieve woll :D
Sann :=

Zo ben echt beroerd, heb een door verwijzing mee gekregen voor een KNO arts.. verkoudheid houd ook maar niet op.. straks maar even douche en stomen.. :+
Jack liep heerlijk, waren 2 meiden kur op muziek aan het oefenen Z bak, en dame 2 haar muziek was nog al "hard" dus jack zet het me toch op een lopen met zijn staart tussen de benen!! _O- daarna wel heeerlijke oefeningen kunnen doen :)

Nu snel richting douche en bed :z

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:10

Afbeelding
Zo..

Sterkte met je verkoudheid.
Ik ga mezelf bannen en nog even studeren :evaw:

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:21

Oheee jeetje!!! vind je hem zo aan in je auto?
Hij is wel cute!! ( opgezet dan := )

Dankje. ga ook snel..

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:34

Goedeavond :)
Ik trek de manen van mijn paarden altijd. Ze hebben niet zulke hele dikke manen, ik heb het meestal in 5 minuten gedaan. De zwarte is ook heel mak met opscheren, die verzet geen stap. Alleen het vosje kan ik niet opscheren.

Vief: Marters zijn echt ondingen :(
Rowo: Gefeliciteerd met je verjaardag.
Rosalie: Jeetje wat heftig zeg. Heel veel sterkte :(:)
Noor: Wat fijn dat Jer zo braaf was

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:21

In het vervolg dus muziek aan als je een proef moet rijden Corien :D
Leuk Vief! Wat ga je starten? Dressuur?
Das mooi Noor, kan je met lekker gevoel naar WW dit weekend!
Mooi dat je oppasadres je bevalt Snoekiej!

Nou.. Ik reed het bos uit de weg op. Achter mij kwam een motorcrosser aan, daar heeft Vero nooit zo’n problemen mee. Wel spannend en ze gaat dribbelen, maar loopt rustig door. Totdat ineens een diablo (zo’n ding die je met touwtje de lucht in zwiept is dat toch?) de lucht in gaat. Vero schrok zich rot en stond recht overeind. Goed, die diablo ging weer weg en ik kon door rijden. Motor inmiddels voorbij. Geen probleem. Hoorde al dat er auto aan kwam dus ik maak met mijn hand gebaar van rustig rijden en ga er niet langs, tenminste dat probeerde ik. ;) Gebaar was dus blijkbaar niet duidelijk genoeg. Op het moment dat die auto mij in wilt halen gaat die diablo de lucht weer in en springen er 2 kinderen uit de sloot langs de weg. Vero weer overeind en draait zich op d’r achterbenen om, bijna tegen die auto aan. Schrok me echt rot hoe dicht die auto langs mee heen reed. Ging maar net goed.
Ouders tegen mij schelden dat ik mijn paard beter onder controle moest krijgen want dat ik een gevaar op de weg was… :oo Het ene kindje moest huilen. Ik rij al een dik jaar elke week het bos in en heb mijn paard prima onder controle. Kunnen genoeg mensen bevestigen, maar het is en blijft een vluchtdier kan dus altijd wat gebeuren. Werd wel boos dat toen ik verder wou rijden ze weer met die diablo begonnen. Toen maar andere route gekozen.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:31

Goedenavond.

Haha die topics := , alhoewel ik die van het plassen nog wel kan waarderen, Bam ziet de trailer ook als openbaar toilet en staat daardoor uren in de ammoniaklucht, ik ga maar eens proberen of ik hem ook "Bucket-trained" kan krijgen :+ .
Caro: Hopelijk kan je morgen fijn rijden dan.
WL: Wolin hangt weer oudserwets de diva uit zo te zien :D !
Sann: Sommige automobilisten houden echt totaal geen rekening, gelukkig hebben jullie er niks aan over gehouden
Noor:Leuke site, en nu is Jer stiekem toch een zeepaardje geworden!
Snoekiej: Fijn dat je weer een nieuw adresje hebt bij leuke mensen.
Corien: Beterschap, ik had aar heel vorige week ook last van, kwam telkens maar terug, nu gelukkig over
Vief: Het is dan wel een Car-Killer, maar op die foto ziet ie er vreselijk schattig uit :P

Ben me vandaag echt lam geschrokken :\ , ik dacht ik zet Bam en zijn maatje even in het pad tussen de weilandjes omdat alle landjes toch leeg waren, ze leken wel rustig en stonden na 1 sprintje te vreten, ik loop naar binnen en word gelijk geroepen dat ze uit hun kanarie aan het gaan zijn, probeer ze te vangen maar ze liepen elkaar telkens op te jutten, had ik de een bij zijn vliegenmasker ging de ander weer aan de haal, was echt link omdat het behoorlijk glad was maar lol dat ze hadden 8)7.
Uiteindelijk toch te pakken gekregen, weidemaatje van Bam had een los ijzer, kon hem zo van zijn hoef trekken, er liepen zelfs nog wat druppeltjes bloed uit, ben bang dat er een nagel in zijn zool is gegaan maar kon geen gat vinden :? Ik heb alles maar schoongemaakt met betadine en biotex, gelukkig komt de smid van dat paard morgen al omdat hij al een los achterijzer had.
Is gelukkig allemaal goed afgelopen, maar ze waren echt knettergek :oo omdat ze al een paar dagen de wei niet op zijn geweest.

Ben daarna nog wezen crossen, de laatste regiotraining ingehaald die vanwege de regen was verplaatst van Rotterdam naar Moordrecht, we konden verzuipen in de plassen tussen kleine strookjes zand :+ .
Ik heb lekker gecrosst, de grootste en moeilijkste hindernissen die er waren hebben we gedaan (voorzover er moeilijke hindernissen zijn in Moordrecht ;) ), grote trakhener, nieuw dik boompje het water in, wit smalletje met hoge rietkraag en een Heeel smal hindernisje waaraan ook nog maar 1 zielig vlaggetje hing, Bam heeft weer ouderwets alles in een keer gesprongen, op naar WW :D !
De blubber zit dan wel achter mijn oren, maar ik heb lekker kunnen trainen

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 23:35

:wave: Avond!
@Vief: Wat balen van je auto zeg! Je zou dat beest inderdaad wat doen!!! Is toch altijd weer een duur geintje. En nog gefeliciteerd met je beide oma's !
@WL: Wat een leuke foto's van Wolin! En fijn dat ze weer lekker zichzelf begint te worden!
@Evie: Dat is altijd wel even schrikken als ze dan zo tekeer gaan in het land. Maar hebben ze bij jullie geen vaste groepen/maatjes?
@Caro: Morgen weer een nieuwe dag.... Adem in, adem uit :P
@Sann: Dat is inderdaad flink schrikken zeg!
@Noor: Wat een leuke site! En Jer gaat inderdaad erg stoer door het water op de foto! Komt vast helemaal goed met jullie in WW.
@Corien: Beterschap met je keel. Misschien toch maar eens kijken of ze je amandelen eruit kunnen halen?
@Snoekiej: Fijn dat je weer een nieuw schoonmaak adresje hebt bij leuke mensen!
@Rosalie: Dat zijn altijd nare berichten! Sterkte :(:)
Hopelijk hebben degene die naar Biddinghuizen gingen lekker kunnen rijden daar! Ik heb het ook nog overwogen, maar toch maar voor springparcourtje gekozen dit keer.
@Rowo: Hoe is het met rijden gegaan?

Ik zou eigenlijk vanavond springwedstrijd hebben, maar vanwege de vele regen is dat helaas afgelast. Vanmiddag dus Anoes maar meegenomen naar oefenparcours. Ze pakte weer heerlijk aan, al heb ik wel 1 keer bodeminspectie verricht :o Linkerkant heup, kont en been zijn flink blauw.... Net dus maar in een warm bad gelegen en goed ingesmeerd met traumeel in de hoop dat ik morgen nog fatsoenlijk naar dressuurwedstrijd kan :o
Manen doe ik eens in de zoveel tijd trekken, ik ben hier echt heel slecht in en het resultaat is dan ook meestal dat de paarden tijdelijk voor schut lopen :o Maar Jipje heeft zulke dikke manen dat ik af en toe wel moet trekken. Voor de rest knip ik ze zoveel mogelijk bij als de dikte dat toelaat.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 23:43

Vief, Wel een schatje om te zien..... Verder wil je zo'n beest natuurlijk niet onder je moterkap zien!
WL, Wat zijn Wolin haar manen lang :oo
EB, Jeetje, wat een avontuur! Moordrecht vind ik trouwens echt opgeknapt. Ik ga er 12 september weer heen.
JN, Balen van de bodeminspectie!
Noor, Fijn dat Jer zo de zuiderzee in wandelde :D

Vanavond manen getrokken. Ik heb er een cm of 8/9 afgehaald. Nu hopen dat ze snel genoeg groeien dat er 5 sept. weer knotten in kunnen :o Daarna springles gehad, paard liep als een trein maar paardrijden blijft moeilijk!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 07:47

Mootje schreef:
Vanavond manen getrokken. Ik heb er een cm of 8/9 afgehaald. Nu hopen dat ze snel genoeg groeien dat er 5 sept. weer knotten in kunnen :o Daarna springles gehad, paard liep als een trein maar paardrijden blijft moeilijk!

Dat moet wel lukken toch Mootje met die knotten! En goed geformuleerd: paardrijden blijft inderdaad moeilijk!
Ik was gister trouwens voor het eerst echt blij met mijn slof want Jer vond het grote strandje dusdanig eng dat hij al snurkend pirouettes ging draaien. Prima, maar wel met 4 benen op de grond graag ;) Het wordt tijd dat we het strand weer op kunnen!

@ Benthe: balen van je bodeminspectie. Je zal nu wel lekker stijf zijn!
@ Corien: dat wordt dus nog even oefenen met muziek als je straks Z rijdt :P!
@ Vief: ik vind hem stiekem best lief, maar wel met een hamer op zijn kop slaan als je hem tegenkomt hè! ;)
@ Evie: fijn dat Bam het zo goed deed, helemaal klaar voor WW dus!
@ Sannnnnnnn: die ouders waren vast erg geschrokken dat ze zo overdreven reageerden? Maar goed, sommige mensen weten ook totaal niet wat ze van een paard kunnen verwachten natuurlijk. Toen ik Nudine net had stond ze gestald op een boerencamping. Mensen die nog nooit een paard gezien hadden, gaven haar in het voorbijgaan wel eens zomaar een klopje op haar bil en dan lachen als dat paard zich te pletter schrok... _-:( Ook heeft een klein kind een keer haar staart vastgepakt. Het is dat mijn moeder alert reageerde, anders was het een enkele reis geweest voor dat kind...(Nudine stond destijds niet bekend als een braaf en betrouwbaar paard - zacht uitgedrukt-). En die ouders stonden erbij en keken ernaar.. Tja...
Maar goed, gelukkig heb je verder een fijn ritje kunnen maken!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 07:51

Goede morgen!

Pff wat een nacht weer :(
Net heet gedoucht dus alles kwam goed los :) heb nu wel naast me neus op me wang een beurseplek.. van alles wat vast zit.

Bente heb idd een verwijzing gehad voor een KNO arts.
Balen van je been! Succes met dressuur.
Evie jeetje gekke bam en vriend! lekker gecrosst dus!
mootje das best veel :=
Noor hihi gekke jer!
Ja heb wel vaker met muziek gereden (prijs uitrijkingen, en in de bak meerdere kur's ect) maar ja die muziek vond hij niet zo :')

Ik trek manene ook altijd.. maar zag bij jack van de week dat die stukjes weer groeien, dus dat gaat er straks met vlechen niet uit zien :+
Dus ik ga ook maar met een uitdun mesje aan de slag :Y)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:02

Morning!!

Wolin net buitengezet.. die slipte gister heel eng in het gras, dus wilde even kijken of haar been nog wel dun was.. en dat wastie gelukkig.. in het land doen ze het natuurlijk ook, maar dan zie je het niet :o ...
Gelijk met Beer even geraust in de polder... en zo maar weer eens autorijles!! :):)

_O- Shock en horror... manen van Wolin zijn inderdaad wel lang :j , twee en een halve hand denk ik.. moet de schaar er ook maar weer 's in zetten.. aan de andere kant: zij is een van de weinige die geen last heeft van vliegen op haar hals als ze buiten staat ;) ....Op de foto zijn ze wel uit de pijpenkrul gehaald, dus dan zijn ze ook nog een stukkie langer :P (bij de schoft, zie je dat de krul er nog een beetje in zit)

@Vief: :oo Insluiper!
@Noor: Fijn zeg dat hij lekker door het water ging! Veel succes in WW!! ;)
@Snoekiej: Leuk dat het klikt met je nieuwe adres, toch wel belangrijk :) .
@E_B: Paarden waren dus even uit hun dak gegaan ;) .. Wel mooi but van dat ijzer van 't andere paard..

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:32

Goeiemorgen!
Ik ga zo even Drunens Ruiterhuis bellen of die misschien wel De Niro's in mijn maat hebben liggen. Zou wel super zijn! Bij Van Rijs zou het eerst 6 weken duren (vanaf 3 juli), toen tot 1 september en nu tot 1 oktober :\

Pff, mensen begrijpen ook niks van paarden Sannn. Echt levensgevaarlijk wat die soms uithalen. Dat had ik dus een tijdje geleden met van die vervelende kinderen die steeds van de brug af springen het water in. Ik moest over de brug (smal ding, geen onwijze hoge leuning, en het water is daar heel diep + supersteile kanten), dus ik vraag aan die gasten of ze heel even niet willen schrikken, omdat mijn paard daar van kan schrikken. Dus 1tje zegt: Ja jongens ff niet springen. Een ander zegt: Ja springen springen! En ze beginnen met zijn allen te springen. Vorstin flipte hem, begon onwijs te stuiteren, gelukkig niet opzij. Heb haar toen heel dicht bij hun scooters laten springen, in de hoop dat ze daar van schrokken. Maar de volgende keren (2x) dat ik er weer overheen moest, deden ze precies hetzelfde. Ik moest echt afstappen en ben zelfs woedend met mijn zweep achter ze aan gegaan. Echt een stel kl*otzakken waren dat :(

Leuk dat je weer eens gaat starten Vief :D Dressuur of springen?
:(:) sterkte met je verkoudheid Corien
Dat is schrikken Evie. Leuk dat je een fijne crosstraining hebt gedaan. Hopelijk kan ik eind oktober of daarna ook nog eens.
Auw Benthe, sterkte :(:) Wel lekker dat ze verder goed aanpakte
Lekker dat je springles zo goed ging Mootje! En paardrijden blijft idd moeilijk.
Succes met je autorijles Lotte!