[SGW] [HK] SGW mutsen aan de macht, hier is deeltje 8!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ruud_O

Re: [HK] SGW mutsen aan de macht, hier is deeltje 8!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:10

CoriienRN schreef:
wat kost dat bij alice?

50 euri voor 1 uurtje, maar daar kun je ook fout voor parkeren. Dat laatste blijkt bij sommige hier de voorkeur te hebben Haha!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 15:11

Nou daar had ik helemaal niet de voorkeur aan. Ben er normaal ook pietje precies aan.. Vandaag ff niet en ik was de klos.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:11

hshaha das niet slim Knipoog

maar als ik die van mij nog x scheer in december dan krijgt ze nog een onder dekentje op van 300 met der regen deken op

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:12

Jeetje 800 gram bestaat ook al ???? Bloos!
Die van mij krijgen in de winter als het vriest er gewoon een dunne deken bij onder

AntheaV

rowo schreef:
Nou daar had ik helemaal niet de voorkeur aan. Ben er normaal ook pietje precies aan.. Vandaag ff niet en ik was de klos.

Zou ook niet best zijn als je er wel een voorkeur aan gaf Tong uitsteken

Ruud_O

Hmm mijn paarden lopen nu alleen met een fleece gevoerde bucas regen deken buiten. Dag en nacht. Pas als het echt structureel gaat vriezen komt de dikkere variant erop.

Maar een paar jaar terug konden ze bij mij helemaal aan het gas, geen deken was toen het devies. Maar dat had wel andere consequenties, zoals zeer gevoelige ruggen.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:13

bij mij staan ze nog onder een ongevoerde deken...
Miron is begin september geschoren en Os heeft zelf een dun vachtje en ze staan de hele dag buiten maar ze hebben het echt niet koud.
Ik heb voor de winter 300 grams dekens en eigenlijk vind ik die al meer dan dik zat voor de Nederlandse winters.

Maar 500 gram, die heb je toch gewoon niet nodig in Nederland?

Ik denk wel eens dat we paarden teveel betuttelen, vooral als we het zelf koud hebben Knipoog

CoriienRN

jah mijn paard heeft het gewoon snel koud dus jah.

Scum

CoriienRN schreef:
hshaha das niet slim Knipoog

maar als ik die van mij nog x scheer in december dan krijgt ze nog een onder dekentje op van 300 met der regen deken op

heb je dan die 450 grams van nu met 300 gram erbij? Dus 750 gram?
Of zet je hem terug van 450 naar 300 met regendeken? Dan heb je ook een aparte overgang, want je trekt ze bij het scheren in feite wel een jasje uit.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:14

Nee ik heb nu een 350 op en die gaat er af met 2 de x scheeren en dan komt er een 300 op met een regen deken van 150 gram..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 15:16

miss_jumpy schreef:
bij mij staan ze nog onder een ongevoerde deken...
Miron is begin september geschoren en Os heeft zelf een dun vachtje en ze staan de hele dag buiten maar ze hebben het echt niet koud.
Ik heb voor de winter 300 grams dekens en eigenlijk vind ik die al meer dan dik zat voor de Nederlandse winters.

Maar 500 gram, die heb je toch gewoon niet nodig in Nederland?

Ik denk wel eens dat we paarden teveel betuttelen, vooral als we het zelf koud hebben Knipoog

Ik doe er zeker niet een deken onder omdat ie het koud zou krijgen. Maar ben super blij met zijn vachtje nu en die wil ik graag zo houden. Nu staat ie 'alleen nog maar' onder een 300 grams. Met deze temperaturen lijkt me dat toch neit overdreven veel?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:16

AntheaV schreef:
Jeetje 800 gram bestaat ook al ???? Bloos!
Die van mij krijgen in de winter als het vriest er gewoon een dunne deken bij onder

Nee, dat denk ik niet. Ze had er gewoon 3 of 4 dekens op liggen. Ook niet echt comfortabel dus.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:18

rowo schreef:
Ik doe er zeker niet een deken onder omdat ie het koud zou krijgen. Maar ben super blij met zijn vachtje nu en die wil ik graag zo houden. Nu staat ie 'alleen nog maar' onder een 300 grams. Met deze temperaturen lijkt me dat toch neit overdreven veel?

tsja, dat zijn toch wel echt dikke dekens, die 300 grams toch?
Maar goed, ik ben ook geen expert, ik ben gewoon wat terughoudender met dekens dan veel andere mensen!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:18

k zag laast een deken van 500 gram jah bij tentenkamp Nagelbijten / Gniffelen

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:20

500 grams heb ik ook wel eens gezien

MJ: 300 gram is een normale winterdeken.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:21

AntheaV schreef:
500 grams heb ik ook wel eens gezien

MJ: 300 gram is een normale winterdeken.

ja, alleen krijgen ze die van mij pas op als het echt wat meer winter wordt, nu is het wel frisser buiten maar lekker droog met een zonnetje dus dan vind ik ze nog te dik!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 15:21

Mijn winterdeken is zeker niet super dik... gewoon een normale winterdeken die waterdicht is. Dat laatste is ook wel een reden dat ie die nu op heeft, mijn andere dunnere dekens zijn dat niet. En aangezien ze hele dagen buiten lopen en ik vind dat ze niet dood gaan aan een beetje regen is zo'n waterdichte wel fijn.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:22

die van mij loopt nu met een ongevoerde regendeken op en een 150 grams onderdekentje. Dus ook nog weinig. De onderdeken is een staldeken, dus die is niet waterdicht. Aangezien het nogal nattig is in de wei en ze rollen lekker, is de deken helemaal nat. Daarom heb ik er nu een regendeken overheen, maar daar zit dus geen voering in.

Die van mij heeft in de winter als het echt koud is max 350 gram op. Meer ook echt niet. Ik ben ook niet zo van de dekens. Nu heb ik dan ook het geluk dat die van mij nauwelijks een vachtje kweekt.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:22

300 gram vind ik ook wel kunnen. Maar ik bewaar die toch voor als ze geschoren zijn of voor als het flink gaat vriezen.

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:24

Wisten jullie dat de dikte van de vacht van je paard ook voor een groot gedeelte te maken heeft met het korter worden van de dagen? Het instinct dat dan meer haar aan gaat maken (jaja uit betrouwbare bron vernomen). Inpakken met 800 grams dekens lijkt me dan ook niet nodig. Haha!

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:24

Dat is de reden dat ik nu de bucas power turnout lite gebruik.
Bij felle zon wordt een gedeelte nog gereflecteerd (al beginnen ze nu wel zwart van de modder te worden Haha!)
De merrie van 22 krijgt al wel als eerste de full met neck aan, maar dat is dan ook een ouder dametje. De jonge heren kunnen waarschijnlijk de hele "winter" wel door met de lite variant.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:26

Caatje1986 schreef:
Wisten jullie dat de dikte van de vacht van je paard ook voor een groot gedeelte te maken heeft met het korter worden van de dagen? Het instinct dat dan meer haar aan gaat maken (jaja uit betrouwbare bron vernomen). Inpakken met 800 grams dekens lijkt me dan ook niet nodig. Haha!

Klopt zo vanaf 21 juni beginnen ze met het maken van wintervacht. Als die wilt voorkomen moet je ze op een verlichte stal gaan zetten. Een deken opdoen helpt maar gedeeltelijk.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:26

Caatje1986 schreef:

Klopt. Daarom hebben de grote stallen ook speciale lampen in de stal waardoor de vacht niet zo dik wordt.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:30

Zo ik ben net bij een uitzendbureau geweest. Waarschijnlijk hebben ze wel inpakwerk voor mij.. Niet echt geweldig, maar ik moet toch wat doen, en met wat werken verdien ik ook nog is Clown

Over de lessen he.. Ik heb nu eigenlijk alleen nog maar clubles. Maar wil er graag weer priveles bij. Nu ik echt wat verder wil red ik het bijna niet meer met 1 uurtje clubles.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 15:32

Caatje1986 schreef:

Jupz dat wist ik en daarom blijven de lampen s avonds aan tot half 11.Vorig jaar voor het eerst gedaan en dat helpt echt!! Wel zegt men dat je dan eigenlijk, om het echte licht na te bootsen, van die natriumlampen moet hebben. Maar ja, wie heeft dat nou?