JJ: Jij ook nog gefeliciteerd met je punten.
Henkjan: Hoe was je vakantie?
EG: Echt dapper dat je daar af bent gegaan!
Dan nu het verslagje van Ultra
. Ik dacht rustig te beginnen op een eigen wedstrijd. Wat ik niet wist was dat er een scouting kamp werd gehouden op het terreein naast dat van de wedstrijd. Ongeveer honderd rennende kabouterjes op zo'n 10 meter naast de trailer (we stonden helemaal aan de buitenste rand). Ultra van de trailer gehaald en toen is Frank er mee gaan wandelen. Hij vond het super spannend, knorrend in passage over dat veld en Frank was hij compleet vergeten. Toen maar opgezadeld en even gelongeerd. Hij ging echt even helemaal uit zijn stekker. Ik zei nog tegen Frank "We hadden hem toch beter thuis zadelmak kunnen maken"
Was echt blij dat ik er nog niet op zat! Toch maar met knikkende knietjes opgestapt. Vanaf dat moment was hij super met zijn aandacht bij mij. Hij vond de andere paarden wel eng als ze dicht achter hem langs liepen, dan sprong hij nog een klein stukje opzij. Maar verdre erg braaf. We hebben nog even losgereden in een Z ring, hij kan maar alvast gewend zijn aan hekjes hè
. Toen de eerste proef. Hij werd al een beetje moe van alle indrukken en ik moest er flink aan werken om hem goed voorwaarts te houden. Valt trouwens nog niet mee om zo'n jonkie netjes over een hoefslagje te laten lopen! Was een braaf proefje dus ik was tevreden. Moest na de proef bij de jury komen dus ik was al bang dat ik iets verkeerd had gedaan. Vraagt ze waarom ik HC start, dus ik uitgelegd, zegt ze "oh, jammer..." Wist niet zo goed wat ik daar mee aan moest eigenlijk. Tussen de proeven alleen wat gestapt en voor de tweede proef even goed wakker gemaakt. Vond de proef zelf minder netjes maar hij liep wel veel lekkerder. Later aan een lang teugeltje tussen de andere paarden door naar de trailer gestapt, toen vond hij ze niet meer eng....
Ik kon hem wel platknuffelen!! Ik was echt super tevreden met hem en de jury dus ook, Als ik mee had gedaan in de uitslag had ik beide proeven ook nog prijs gehad, 7e en 1e!
Dus ja, ik ga volgende keer L1 starten. Hij moet nu toch gaan wennen aan het fenomeen wedstrijd. Ik vind hem nog niet goed genoeg lopen voor het L eigenlijk maar dan maar een paar keer mindere punten.