[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Katharinaa

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:50

Leuk te lezen dat iedereen tevreden is van zijn weekend. Proficiat CalvinenGino en Florence. Mooie foto ook!

Daaph lijkt me ook wel rap genoeg om de L mee te gaan doen!!

Wat zijn de volgende crossen die op jullie planning staan?

Ik ben nu ook wel benieuw naar een foto van het jonkie van Antonius... en een foto van die nieuwe outfit in werking? Inderdaad fijn dat hij zo braaf is! Wij hebben hier nog een 3 jaarse staan, denk dat we daar stilletjesaan ook eens iets mee gaan moeten doen, want die heeft energie voor 3, ni normaal!

Io Vivat is vandaag jarig, 8 jaar al! Gaat zo snel.
Verder baal ik enorm dat ik niet kan crossen. Hopelijk is hij snel weer beter en zijn we tegen de zomertornooien weer in form. Ik dacht dat de leverproblemen misschien kwamen door het regenwater dat ze drinken. Maar ik heb mijn ander paard ook getest en die is wel helemaal in orde. Moeilijk seg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:00

Over comfort val ik niet. Ik heb nog nooit naast Icaro gelegen (wil ik zo houden :Y) ) en zou het zonde vinden dat hij er een schrik van pakt doordat ik met een knal naast hem tegen de grond ga. Ben druk aan het sparen voor een racesafe. En een nieuwe rijbroek, ben vrijdag letterlijk uit mijn andere gescheurd op de knieën omdat ze zo versleten was :o

@Antonius: zaterdag brengen ze de nieuwe logé dus je kan zondag op me rekenen :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 12:03

Zo hard is die plof ook niet hoor :D Maar als je natuurlijk op je paard zit en dan het afgaat, denk dat 90% zich verschiet. Maar als je langs ze staat verschieten ze meestal niet zo.
Dirk is al vaak afgestapt met dat ding nog aan en ze zijn nooit echt weggelopen.

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:04

Ik heb inderdaad ook meegedaan in Overpelt :) heb buiten wedstrijd meegedaan en enkel de cross, we moesten nog naar een andere wedstrijd (pony's) erna dus ik heb er een trainingsrondje van gemaakt. Volgende week in Lille start ik opnieuw aspiranten.

Paard wil normaal niet vertrekken en heeft enorme last met het water. Steigert heel snel en blijft dan vechten. Blijft ook vaak plakken aan mijn been vlak voor de sprong. Ik had gisteren gekozen voor mijn gewoon trensje ipv de pessoa omdat ik het gevoel kreeg dat hij onzeker werd van dat bit.
Gisteren was hij erg fris met inrijden en is hij super vertrokken vanuit de starbox. Voor de 2e sprong, een redelijk simpele in mijn ogen, kreeg hij het weer en dook de bosjes in al steigerend. Gelukkig had ik hem redelijk snel terug en ben ik kunnen verder rijden zonder hulp van buitenaf, enkele tikken waren deze keer voldoende. Ondertussen was Daaph daar al, zij moest 1 minuut na mij starten dus even voor gelaten :+ De rest van de cross heeft hij gelopen zonder na te denken, stond gene rem meer op dus heb hem af en toe bewust stilgezet en opnieuw vooruit gereden. Hij heeft te weinig ervaring en durft erg smerig stoppen dus ik wil dat hij terugkomt wanneer ik het zeg en niet als een kip zonder kop rondvliegt. Hij mag van mij gerust eens hard gaan op de lange stukken maar voor de hindernissen moet hij bij mij blijven en aandachtig zijn.
Het water nam hij heel enthousiast in een vlotte galop dus dat was dan wel weer super.

Al bij al heel tevreden, hij leert duidelijk bij. Vertrekken gaat al beter, water ging super en hij liep uit zichzelf en trok aan op de hindernissen dus we geraken er wel :)

Ik had geen fotograaf bij dus ben benieuwd of er foto's volgen van fotografen. Heb op hindernis 2 en op de laatste eentje zien staan, mss dat er aan het water ook één stond, dat weet ik eigenlijk niet.

Daaph, ik zou idd ook naar licht gaan als je je er zelf goed bij voelt, het is duidelijk dat jullie er klaar voor zijn hoor!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 12:18

Stalvaneyck stond daar :D Vooral omdat ik na je was :p Denk niet dat hij voor de rest veel foto's heeft gemaakt .

De enige tip die ik jou nog kan geven is, niet te vroeg naar de startbox vertrekken. Ik zag in mijn ooghoeken dat je er al vrij snel klaar stond, en dat hij wat aan het vechten was. ik zou wat langer wachten, het moment dat ze zeggen nog 15 seconde u richting de startbox draven en dan vanuit die draf vertrekken.
Alle ik denk toch dat gij dat was :p kan het ook mis hebben hoor.

Dirk had trouwens de Z gewonnen. Maar wat een lelijke prijs zeg :p
Bruine getten met zo bruin wol in. Echt niets voor ons :p Zal wel weer een verjaardagscadeau worden voor iemand in de paardenwereld :p hahaha. Denk wel dat het dure zijn.
2de prijs had een deken van eskadron gewonnen. Dat zouden we wel gebruiken :p

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:25

Oh super, ben benieuwd :)
Ja ik wou idd een halve minuut op voorhand al eens een volte maken langs de startbox en toen begon hij te vechten. Heel vreemd want normaal sta ik er al ruim op voorhand met een los teugeltje in en staat hij gewoon wat rond te kijken :P De problemen komen meestal eens hij door heeft dat hij van de groep weg is, in Grobbendonk bijvoorbeeld wanneer je na hindernis 1 de hoek om moet. Het is ne rare, en het is altijd wel iets met dat paard en het onvoorspelbaarste eerst maar ja, niks aan te doen.
Ik zal idd in Lille mss dat eens proberen, ineens doorrijden vanuit het inrijden :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 12:35

Dan kan hij zich ook minder nadenken van ohh ik moet van de groep weg. Geen idee of paarden zo denken :p maar je kan het maar proberen.

Met blits kan ik ook niet bij de startbox komen, hij wordt veel te heet. Hij staat nooit stil, altijd trippelen en zo wat omhoog proberen te gaan, voor zover zijn lenigheid dat toe laat :p

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:51

Ja idd :) Het was wel met het langsrijden dat hij zo deed, niet met stilstaan ofzo dus ik ga idd nog eens wat verder uitproberen :)
Blits crosst duidelijk heel graag ;) En haha zijn lenigheid, ik zal een beetje van die van mij afgeven dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:23

Wat is dat toch met die prijzen in de eventing :') Zowat het duurste qua inschrijving en qua prijzen het minste. Nuja, als het nog bruikbare dingen zijn is dat geen ramp natuurlijk. Dekens zijn altijd handig (als ze passen) en die peesbeschermers kan je in principe nog verkopen via Kapaza of inderdaad gebruiken voor een tombola of als verjaardagscadeautje. Het doet me gewoon denken aan de ommegangen die je hier elk jaar hebt op verschillende plekken. Je krijgt dan een lotje en dan zijn het soortgelijke prijzen: een vliegendeken, een halster of halster met touw, een zak eten, een set borstels, dat soort dingen.

Winnie, zag intussen via Hanne de foto van Victor ook voorbij komen. Zag er top uit! Leuke vos ook, maar ik heb iets met vos en roodbruine paarden :P

Edit: de airjacket die ik onlangs zag in een demonstratie, dat gaf toch een serieuze knal vond ik. Ofwel kwam dat omdat het binnen was in een niet zo grote ruimte? Kan nog zien om op termijn alsnog eentje aan te schaffen om over mijn BP te doen natuurlijk. Nu eerst een goeie BP zien te vinden die past. Voor de racesafe val ik blijkbaar tussen de kindermaat XL en de volwassenmaat XS in :+ Als de tijd er is ga ik een afspraak maken met eventingshop.be om ter plekke te passen en advies in te winnen. Denk dat ik daar wel op de goeie plek zit daarvoor.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:47

@ Raayaa: jouw paard doet me zo hard aan Colorado denken van starten in de cross! echt helemaal hetzelfde.
Het steigeren doet hij omwille van stress/verlatingsangst. Maar bij hem is het ook zo dat hij opeens blokkeert. En het enige wat bij hem helpt is een paar ferme tikken snel en hard achter elkaar :p

Proficiat aan CalvinenGino!

@Antonius: ooh wat leuk dat je er al op zit! ik ga me er deze week ook eens aan wagen :p

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:38

florence123 schreef:
@ Raayaa: jouw paard doet me zo hard aan Colorado denken van starten in de cross! echt helemaal hetzelfde.
Het steigeren doet hij omwille van stress/verlatingsangst. Maar bij hem is het ook zo dat hij opeens blokkeert. En het enige wat bij hem helpt is een paar ferme tikken snel en hard achter elkaar :p

Proficiat aan CalvinenGino!

@Antonius: ooh wat leuk dat je er al op zit! ik ga me er deze week ook eens aan wagen :p

Ja, blokkeren is echt het juiste woord! Iedereen zegt me: hou hem gewoon vooruit, dan kan die dat toch niet doen? Wel dus :+ Ik denk dat hij gewoon een pak ervaring mist. Nu begint hij precies een klik te maken met het water, dus ik hoop dat hij gewoon echt nog in een leerproces is en dat ik hem keer na keer met meer (zelf)vertrouwen kan rondsturen.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 19:45

@Antonius: inderdaad wedstrijd van KNHS. Was een supermooie cross! beetje in bos en ook over velden die echt heel goed lagen! Ik hoop ook enorm dat ze geen schrik heeft opgedaan. We zullen het inderdaad zien in Gavere volgende week...

@Varekej: ik lag ook wel echt enorm hard naar voren en Aruba deed haar hoofd omlaag, dus ik trok volgens mij wel redelijk hard. De knal opzich veel heel goed mee maar ik verschoot er ook van. Op dat moment denk je niet: oei misschien gaat m'n airjacket afgaan. Ik dacht vooral: gvd winnie terug in je zadel hahaha. Die ontplofte airjacket was nog een benauwend gevoel vond ik :p
Ik ben stiekem ook verslaafd aan vossen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:07

De mijne is officieel bruin (zwarte manen, benen en staart) maar zet die naast een donkere kopervos en je ziet geen verschil in vachtkleur. Mijn 2 eerste paarden, beiden merries, waren ook beide vos. En nu komt dus het paard van een vriendin mijn kant op, ook weer een vos :') Eigenlijk is hij voor verkoop, ze doet er niks meer mee. Ze rijdt intensief wedstrijd met haar jongere paard en heeft niet echt tijd meer voor hem erbij te doen. Hij kent oefeningen tem Z, dus voor mij een ideaal leerpaard op dat vlak. Bedoeling is dat ik er van ga leren en tegelijk weer beetje in het werk ga zetten tot we iemand vinden. Of tot er iemand opduikt die hem ziet zitten als bijrijder.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:52

Mijn paard is vos en sinds deze winter heeft ze een witte stip, die vandaag verklaard is :P. Het is een birdcatcher tick of birdcatchers spot. Genetisch afkomstig van een volbloed hengst die witte stippels had. En die hengst zot ver weg in Canch haar bloedlijn :+.

Ik zie liefst bruine met zwarte manene en staart zoals de uwen varekaj. Maar eigenlijk doet kleur er niet toe, als ze mooi gebouwd zijn vind ik ze in elk kleur mooi.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 23:16

Ik hou van bont, wel vos bont. Zwart wit vind ik niet bij alle paarden mooi.

Of een pik zwarte, gelijk die laatste van M.anon M. Wat een pareltje zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 23:49

Hij is eerder roodbruin. Maar wat je zegt klopt, de bouw doet veel.
Vandaag was meneer niet zo meewerkend in de les maar heeft wel weer momenten hele leuke stukken laten zien.

En voor diegene die ze vervloeken: de eerste muggenbeten zijn hier sinds gisteren alweer een feit. Heb in de schemer de shetjes even van een massa los haar verlost. Toen ik bijna klaar was zaten er alweer van die zwermen kleine mugjes en jawel, ik heb prijs. Gelukkig jeukt het niet zo vaak, maar het belooft voor de zomer. Ben Icaro zijn vliegendeken al gaan opvissen en zal voor Tibor ook eentje gaan halen deze week. Vooral die neigt richting eczeem te gaan -O- al moet ik toegeven dat het meestal in voorjaar en najaar erger is bij hem.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 07:25

Mijn paard heeft ook speciale witte plekken, geen idee waar ze vandaan komen. Ze heeft witte horizontale strepen op haar staartwortel. Ook witte plekken in haar flanken enzo. Heel vreemd haha

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 07:37

ik zie het liefst een donder bruin /zwart paard :) met vosse paarden heb ik jammer genoeg niet zo een goede ervaring :)
bonte vind ik mooi als ze niet te veel wit hebben :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 08:07

Mijn bruine is de enige normale. De tinkertje is uiteraard zwartbont, gelukkig wel 50/50 ongeveer en mooi getekend. Dan een schimmel shet met vos aan de pootjes en een paar zwarte stippen op de kont en donkergrijs tussendoor. En de andere shet is vooraan bruin, achteraan wit met zwarte stippen (snowblanket ofzoiets denk ik) en dan grijze manen en staart.

Mijn merrie had op haar kont 1 grote donkere stip. Ook nooit geweten van waar die kwam.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:02

Ja roodbruin, dat vind ik het mooist, zelf als ze lelijk gebowud zijn, vind ik ze nog mooi genoeg dan ;).

Zwart vind ik alleen mooi als ze heel mooi gebouwd zijn. Zwart kan heel chique zijn, maar ook heel erg lelijk, idem vos. Gelukkig hoort mijn vosje bij de chique vosjes :P.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:36

Ik heb dat met schimmels en bont. De meeste vind ik ça va, af en toe eentje "nah toch niet" maar het is echt zelden dat ik bij zo eentje zeg dat ze die mogen afleveren zonder strikje. Icaro heb ik gekocht op basis van karakter, maar die ken ik al sinds hij 8 maanden oud was. De andere 3 zijn eigenlijk opvangers. De kleintjes puur als gezelschap, Tibor was voorzien als bosscrosspony. Helaas nogal lelijk aan mispakt, maar hij loopt niet in de weg.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:41

Ik val al snel op paarden met fijne hoofdjes! Op een grote lompe hoofd en/of ramsneus knap ik af. :P
Qua kleuren kan veel mij bekoren, maar de donkere types hebben soms net dat extra! Op vos val ik meestal totaal niet, maar zo de speciallekes (koffievos, ...) enzo vind 'k wel knap dan! Bont kan ik mooi of lelijk vinden, en dan moet het type mij ook bevallen. Zwart-witte tinkers das dan totaal mijn ding niet. Maarja das smaak eh. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:51

De meeste tinkers vind ik eerlijk gezegd ook niks, maar Tibor is een kruising en iets fijner van bouw. Zijn hoofd/hals is potzwart, en vooral dat spreekt me aan. Ik ben wel blij dat hij niet teveel sokken heeft, maar zijn dikke bos manen en immense staart heb ik al veel vervloekt. Mooi als dat uitgeborsteld is, er kruipt alleen een pak werk in (en ontklitter...). Haflingers zeggen mij dan weer niks qua kleur bijvoorbeeld, en tenzij het een sporttype is, ook niks qua bouw. Idem met een fjord.
Mijn merrie had een hele lichte ramsneus en redelijk stevig hoofd. Tibor ook, maar het past er wel bij, het is in verhouding. Icaro heeft een zware kaak maar fijne neus, en de rest is gewoon in verhouding. Bij Henk zie je aan het hoofd en de iets fijnere bouw wel invloed van welsh volgens mij.

Soit, het zijn alle 4 aparte karakters waar ik enorm veel plezier om kan hebben, elk met hun eigenaardigheden. Da's voor mij het voornaamste. Ze dagen me uit om na te blijven denken en hen ook weer uitdaging te geven. Dat is iets wat ik enorm leuk vind in een paard, met een doodbrave dooie diender ben ik niks.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 19:56

ik ben ook in overpelt geweest, stond nog vlak bij jou in de buurt met parkeren daaph, maar iedere keer als ik je even gedag wilde zeggen was je weer onderweg :oo
anderen ken ik nog steeds niet van gezicht, dus ik weet ook niet wie ik zou moeten herkennen.

ik heb fijn gedressuurd, 3de plek! L cross gestart en in de cross een weigering op H2 :oo bankje..huh???
daar mijn duim verzwikt #) toch verder gereden, helaas op het water iets afgedweild naar rechts en daardoor net niet de laatste D hindernis kunnen halen..langsloper.
verder pakte hij simpel aan..
Doordat mijn duim en hand steeds dikker werd en stijf kon ik geen teugel meer vasthouden en het springen afgezegd..dat ging echt niet meer.
Maandag stevig tape eromheen laten zetten en nu vanavond gaat het al een stuk beter.

Ik vind donkere paarden ook echt mooi, liefst donkerbruin..maar als het een goeie is, maakt het mij niet uit!! _O- Maar hopelijk is die wat ik nu heb ook die waar ik mee oud word.

Florence proficiat!

Varekay..heerlijk nieuwe rijbroeken uitzoeken...ik moet me altijd beheersen..wil graag teveel rijbroeken in de kast hebben.

rayaa..ook problemen op H2?...hoorde dat er daar veel paarden problemen hadden >;)

Antonius..fijn dat je jonkie het zo fijn doet

gaat er komende zondag nog iemand naar vechmaal...tijden staan online

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 19:59

Ik ga naar Vechmaal!!
Ik heb je niet gezien, zo jammer!!

knap dat je toch nog verder hebt gereden met je duim! Jammer van de weigering op H2! Dat was inderdaad niet zo een moeilijke!