Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) en zou het zonde vinden dat hij er een schrik van pakt doordat ik met een knal naast hem tegen de grond ga. Ben druk aan het sparen voor een racesafe. En een nieuwe rijbroek, ben vrijdag letterlijk uit mijn andere gescheurd op de knieën omdat ze zo versleten was
Maar als je natuurlijk op je paard zit en dan het afgaat, denk dat 90% zich verschiet. Maar als je langs ze staat verschieten ze meestal niet zo.
heb buiten wedstrijd meegedaan en enkel de cross, we moesten nog naar een andere wedstrijd (pony's) erna dus ik heb er een trainingsrondje van gemaakt. Volgende week in Lille start ik opnieuw aspiranten.
De rest van de cross heeft hij gelopen zonder na te denken, stond gene rem meer op dus heb hem af en toe bewust stilgezet en opnieuw vooruit gereden. Hij heeft te weinig ervaring en durft erg smerig stoppen dus ik wil dat hij terugkomt wanneer ik het zeg en niet als een kip zonder kop rondvliegt. Hij mag van mij gerust eens hard gaan op de lange stukken maar voor de hindernissen moet hij bij mij blijven en aandachtig zijn.
Vooral omdat ik na je was :p Denk niet dat hij voor de rest veel foto's heeft gemaakt .
De problemen komen meestal eens hij door heeft dat hij van de groep weg is, in Grobbendonk bijvoorbeeld wanneer je na hindernis 1 de hoek om moet. Het is ne rare, en het is altijd wel iets met dat paard en het onvoorspelbaarste eerst maar ja, niks aan te doen.
Het was wel met het langsrijden dat hij zo deed, niet met stilstaan ofzo dus ik ga idd nog eens wat verder uitproberen
En haha zijn lenigheid, ik zal een beetje van die van mij afgeven dan!
Zowat het duurste qua inschrijving en qua prijzen het minste. Nuja, als het nog bruikbare dingen zijn is dat geen ramp natuurlijk. Dekens zijn altijd handig (als ze passen) en die peesbeschermers kan je in principe nog verkopen via Kapaza of inderdaad gebruiken voor een tombola of als verjaardagscadeautje. Het doet me gewoon denken aan de ommegangen die je hier elk jaar hebt op verschillende plekken. Je krijgt dan een lotje en dan zijn het soortgelijke prijzen: een vliegendeken, een halster of halster met touw, een zak eten, een set borstels, dat soort dingen. 
Als de tijd er is ga ik een afspraak maken met eventingshop.be om ter plekke te passen en advies in te winnen. Denk dat ik daar wel op de goeie plek zit daarvoor. florence123 schreef:@ Raayaa: jouw paard doet me zo hard aan Colorado denken van starten in de cross! echt helemaal hetzelfde.
Het steigeren doet hij omwille van stress/verlatingsangst. Maar bij hem is het ook zo dat hij opeens blokkeert. En het enige wat bij hem helpt is een paar ferme tikken snel en hard achter elkaar :p
Proficiat aan CalvinenGino!
@Antonius: ooh wat leuk dat je er al op zit! ik ga me er deze week ook eens aan wagen :p
Ik denk dat hij gewoon een pak ervaring mist. Nu begint hij precies een klik te maken met het water, dus ik hoop dat hij gewoon echt nog in een leerproces is en dat ik hem keer na keer met meer (zelf)vertrouwen kan rondsturen.
Eigenlijk is hij voor verkoop, ze doet er niks meer mee. Ze rijdt intensief wedstrijd met haar jongere paard en heeft niet echt tijd meer voor hem erbij te doen. Hij kent oefeningen tem Z, dus voor mij een ideaal leerpaard op dat vlak. Bedoeling is dat ik er van ga leren en tegelijk weer beetje in het werk ga zetten tot we iemand vinden. Of tot er iemand opduikt die hem ziet zitten als bijrijder.
. Het is een birdcatcher tick of birdcatchers spot. Genetisch afkomstig van een volbloed hengst die witte stippels had. En die hengst zot ver weg in Canch haar bloedlijn
.
al moet ik toegeven dat het meestal in voorjaar en najaar erger is bij hem.
met vosse paarden heb ik jammer genoeg niet zo een goede ervaring
.
. 
bankje..huh???
toch verder gereden, helaas op het water iets afgedweild naar rechts en daardoor net niet de laatste D hindernis kunnen halen..langsloper.
Maar hopelijk is die wat ik nu heb ook die waar ik mee oud word.