[SGW] [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

billy1

Re: [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 22:21

Marijke gewoon mailen, ze horen het jou ook terug te geven.
Jantine ben wel benieuwd wie jullie instructeur is, moet zelf nl ook nog op zoek naar een goede.....

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 22:21

Heb het net even uitgerekend, daarbij hebben ze ons € 3.00 teveel laten betalen. Zo praat je dus wel over € 19.00 ik gun verenigingen vanalles en ben zeker geen knieperd maar ik ben ook sinterklaas niet.

Voor nu heb ik wel geleerd dat ik met dit weer ook gewoon tegenwoordig niet meer vooruit ga betalen.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 22:57

Ik heb geen echt betaal bewijs Mootje heb alleen wel een startbewijs in mn broekzak gevonden (ben ik vergeten in te leveren bij de dressuur... ik was Andor aan het overtuigen dat hij toch echt mee moest ;) )
Dus kan wel bewijzen dat ik betaald heb maar niet hoeveel ik betaald heb

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 23:15

Heb vanavond ook lekker een filmpje gekeken: Hancock.
Zat nu op sporthorses paardjes te kijken. Zag een hele leuke schimmel, kan onwijs lopen, maar hoe die gelongeerd wordt :n
http://www.stalarends.nl/?page=handelstal en dan is het de Special D x Democraat.

Gefeliciteerd Kim
In het springen en crossen mag een touwneusriem wel toch dacht ik Lau? Of was het alleen in het Z?
Hopelijk ben je morgen weer fit Eef
Fijn dat Beat zo goed ging Evony
Gaat weer goed met de jasjes Vief!
Fijn dat je lekker gesprongen hebt Tientjeh. Gauw naar het M dus!
Lekker slim gedaan van die wedstrijd Mirthe
Zou het idd gewoon terugvragen MM
Sterkte met de spierpijn Mootje

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 23:27

Arm paard :x beestje is doodsbang aan de longe.... Snap niet dat je dit toelaat ala stal zijnde en al helemaal niet op internet durft te zetten.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 23:31

Ken die stal wel.. Loopt in de bak vrij wel mooi. Ken ook iemand die Special D heeft en ermee crosst, moet donderdag ook rijden. Heel gaaf dier is dat ook. Jij weet wel wie ik bedoel Shanouk. ;)
Zou het gewoon terug vragen Marijke. :j

Ik heb nu al spierpijn van mijn springles van vandaag. Maar ga nu lekker slapen, trusten!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 23:34

Echt sneu he, terwijl het een onwijs leuk beestje is! Ik snap het ook niet. Zeker niet als ik zie dat een ander paard op een filmpje gewoon heel netjes gereden wordt, en er toch wel aardige beesten staan.
Weet denk ik wel wie je bedoelt San! Sterkte vast met de spierpijn. Ging ie wel lekker?

Heb net op vakantieveilingen trouwens paintballen gewonnen voor 5 personen voor 8 euro :D
Wie wil er mee :D? Het is alleen geldig op 16 september, en het is in Ermelo!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 23:42

Wat hebben jullie weer veel gepraat...

Winterbanden van onze Jeep zijn ook niet bepaald goedkoop, vind dat echt belachelijk. :=
Snoek leuk dat ze foto's komt maken! Ook gaaf dat je gaat paintballen, bereid je maar voor op blauwe plekken!!
Leuk Sann, veel plezier met de nieuwe vrachtwagen. :D
Hier ook nog nooit paarden met mok gehad, ze staan hele dagen in de wei dus hebben de sokken er ook nog aanzitten zodat de kans vermindert wordt.
Leerzaam stukje over koeien. B-)
Kim gefeliciteerd met je prijs!
Jantine: Super! Wie is je nieuwe instructeur?
Jeetje wat een manier van longeren. :oo Hoewel ze dat veel doen met jonge paarden, sommigen begrijpen gewoon niet dat ze moeten lopen...

Heb vanmiddag ziek op bed gelegen, rond etens tijd was het gelukkig over.
Dus we zijn nog naar de bioscoop geweest, Horrible Bosses. Was een grappige film. :j

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 00:10

Marijke: als een vereniging beslist de wedstrijd af te lasten, heeft iedere deelnemer die betaald heeft, recht op teruggave van het inschrijfgeld. Dat is de reden dat de wedstrijden meestal niet afgelast worden ondanks storm, sneeuw etc. De kosten zijn dan volledig voor organisatie en KNHS komt niet tegemoet in de kosten. Daarom: niet aflasten, geen verlies :o Dus hopen dat ze aflasten dan krijg je geld terug, anders niet ...

* typo's *

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 00:17

Dan kunnen ze het toch veel beter door laten gaan, onder het motto 'eigen risico'??
Scheelt veel kosten.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 07:17

_Sim_ schreef:
Mo en Ma: Kun je alleen via een DA krijgen die ook koeien "doet". Spul wordt in de droogzet-periode bij koeien gebruikt, maar het werkt echt super voor mok. Is wel een AB dus voorzichtigheid wel geboden. BIj ons in de buurt doen de DA's niet moeilijk als je het voor je paard wil hebben.

Dit is droogzetten bij een koe:
Wanneer een koe wordt 'drooggezet' wordt ze niet meer gemolken. Dat gebeurt vanaf zo'n twee maanden voor de kalfdatum. De koe wordt dan apart gezet, krijgt minder eten en water en wordt geleidelijk aan minder gemolken. Haar voedsel moet immers naar het snelgroeiende kalf gaan en niet naar de melk.
Droogzetten met antibiotica is een belangrijke impuls voor een gezonde uier. De eerste twee weken van de droogstand doen de antibiotica hun belangrijkste werk: infecties genezen en voorkómen.
Een goede droogzetter geneest gemiddeld 90% van de streptococcen-mastitis en ruim 60% van de Staphylococcus Aureus-infecties.
Het werkelijk genezingspercentage hangt af van veel factoren. Van invloed zijn de dagproducktie bij droogzetten, het celgetal bij de drie laatste melkcontroles en de duur van de droogstand.

Kom maar even langs bij de Welkoop :). Daar liggen ze ook :)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 07:24

Moge dames!

Ben helemaal kapot ben zo vreselijk moe trek het echt slecht |(
zit nu te denken hoe ik dit aan de baas moet gaan vertellen.
Voel me ook niet bepaald fit dus ja schiet lekker op.

Dienke gefeliciteerd!!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 07:39

Corien, je zal het wel niet leuk vinden wat ik neer zet, maar zal je niet eens wat minder feesten en wat mee op tijd naar bed? Ik vind niet jou baas voor al jou feestweken moet boeten.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 07:42

Gefeliciteerd Dienke!! Maak er een mooie dag (jaar) van!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 07:58

Morning!

Corien, bij nacht de man, bij dag de man zeggen we dan! ~~}> ;)
Dienke, van harte gefeliciteerd!
Mootje, nog spierpijn? :(:)
MM, lijkt mij wel zo netjes als je het geld terug krijgt. Fijn dat het zo goed gaat met Zeusje.
Sannn, wel even een foto van je vw plaatsen he!!

Gister weer bij Nudine & KJ geweest, zag meteen dat ze gebruik hadden gemaakt van de schuilstal en ik kreeg later nog een smsje van het meisje waar ze staan dat ze het helemaal uitgevonden hadden: Nudine stond in de deuropening naar buiten naar de regen te kijken en KJ stond binnen lekker hooi te knabbelen :) Echt fijn, dan hoef ik me niet meer zo schuldig te voelen als het zulk slecht weer is :o

Ook vergadering van SGW WW gehad en we zijn echt naarstig op zoek naar posters voor zowel zaterdag als zondag.... HINT HINT!!! (Ik heb eventueel wel een slaapplek).

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 08:01

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 08:09

Noor, iemand is blijkbaar weer lekker aan 't spammen... Geen spierpijn, behalve mijn schouders van het roeien!
Danielle, maar als dat zo zou zijn, zet je zo'n beest toch niet nu al in de verkoop? Ze hadden beter dat filmpje er niet op kunnen zetten :n Filmpje los ziet er namelijk wel fijn uit.
Corien :(:) Maar eigenlijk ben ik het wel een beetje eens met Roos.

Mijn collega's keken mij vreemd aan vanmorgen _O- Zwarte laarsjes, roze panty, zwarte hotpants en een roze blouse (met zwarte bril) :D

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 08:13

Zo dat longeren is niet echt longeren. Paard voelt zich er ook niet fijn bij. Dat de stak z'n filmpje op int durft te zetten.lopen die hij buiten wel super.

Pasrden lopen al weer buiten, stallen al klaar en nu richting werk(half 9 tot 7)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 08:19

Ik vind dat jullie erg snel oordelen over corine, vooral als jullie niet alles weten. Ik denk dat er weinig hier zijn die van 05.00uur tot 20.00uur werken 5 dagen in de week. En volgens mij feest corine alleen in het weekend en aangezien wij elkaar dagelijks spreken weet ik ook dat ze doordeweeks meestal voor 22.00 op bed ligt.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 08:23

Mootje schreef:
Mijn collega's keken mij vreemd aan vanmorgen _O- Zwarte laarsjes, roze panty, zwarte hotpants en een roze blouse (met zwarte bril) :D

:oo Foto? :))
Ik vond mezelf al best gewaagd met donkerblauwe panty + kokerrok :')

Lau, hier geen oordeel over Corien hoor. ;) Maar ze had het gister (?) over een feestweek, dus ik denk dat Roos & Mootje daarom zo reageren :j .

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 08:25

Lau, ik vel mijn oordeel over de berichten die ze de laatste tijd plaatst en dan heeft ze het alleen maar over feestweken.
Daarnaast sta ik in de zomer om 5.30 naast mijn bed en in de winter een uur eerder. Als ik merk dat ik het niet meer red dan krijgt mijn paard een paar dagen vrij en ik lig met zeer grote regelmaat rond 21.00 in bed. Ik snap best dat ze ook wil feesten, maar nogmaals ik vind niet dat haar baas daar onder moet leiden, maar dat is mijn mening.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 08:38

BuenaVista schreef:
_Sim_ schreef:
Mo en Ma: Kun je alleen via een DA krijgen die ook koeien "doet". Spul wordt in de droogzet-periode bij koeien gebruikt, maar het werkt echt super voor mok. Is wel een AB dus voorzichtigheid wel geboden. BIj ons in de buurt doen de DA's niet moeilijk als je het voor je paard wil hebben.

Dit is droogzetten bij een koe:
Wanneer een koe wordt 'drooggezet' wordt ze niet meer gemolken. Dat gebeurt vanaf zo'n twee maanden voor de kalfdatum. De koe wordt dan apart gezet, krijgt minder eten en water en wordt geleidelijk aan minder gemolken. Haar voedsel moet immers naar het snelgroeiende kalf gaan en niet naar de melk.
Droogzetten met antibiotica is een belangrijke impuls voor een gezonde uier. De eerste twee weken van de droogstand doen de antibiotica hun belangrijkste werk: infecties genezen en voorkómen.
Een goede droogzetter geneest gemiddeld 90% van de streptococcen-mastitis en ruim 60% van de Staphylococcus Aureus-infecties.
Het werkelijk genezingspercentage hangt af van veel factoren. Van invloed zijn de dagproducktie bij droogzetten, het celgetal bij de drie laatste melkcontroles en de duur van de droogstand.

Kom maar even langs bij de Welkoop :). Daar liggen ze ook :)

Vast niet degene die ik heb met AB er in, want dat is niet zomaar te verkrijgen.

Snoek, ken die stal ook en Cora en Hans ook. Kom nl uit die buurt.
Noor, ik moet even kijken hoe ik met mijn rooster zit, anders kom ik wel vrijwilligen!
Laatst bijgewerkt door Sim op 09-08-11 08:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 08:40

Noor, Ik vind mijzelf niet heel hip hoor :') Mijn collega's zien mij aankomen.... Wil je een foto van mij maken, want mijn vriendinnetjes willen zien hoe ik er vandaag uit zie :=
Lau, Ik oordeel niet, maar de afgelopen drie weken zit Corien bijna elke avond op het terras. Allemaal super gezellig natuurlijk, maar met zo'n slopende baan gaat dat natuurlijk nooit lang goed. Ik snap 100% dat Corien haar sociale leven buiten werk en paard niet wil stilzetten door haar baan, en dat zou ik zelf ook niet doen :n Als ik zou merken dat ik het niet meer trek, zou ik wel dat deel op een lager pitje zetten.
Ik hoop ook niet dat Corien het als aanval ziet, want zo is het zeker niet bedoelt!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 08:45

Mootje schreef:
Mijn collega's zien mij aankomen.... Wil je een foto van mij maken, want mijn vriendinnetjes willen zien hoe ik er vandaag uit zie :=

:')

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 08:54

Morgen!

Dienke: Gefeliciteerd!!!
Dat filmpje van longeren is echt belachelijk!! Zo longeer je toch niet een paard. De eerste x gaat dat best vast heel hard rennen, zo bang dat hij is!

Zo ik ben heerlijk wat dagjes vrij, hoef pas vrijdag weer! Helaas is het natuurlijk weer geen weer om te rijden.......
Zo naar stal, voeren, buiten zetten en de stallen doen.
Dan moet ik nog voer halen want het is zo goed als op, dus ik ga mamma maar even lief aan kijken want op de fiets 2 grote zakken meenemen, dat word hem niet!