[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:35

Ja ze gaat naar de hengstenhouderij van de hengst en dan met een grote groep. Wel jammer, het liefst zou ik haar gewoon graag houden waar ze nu is maar dan kan ze maar 3 uur naar buiten.

Mootje schreef:
TG, ook 's nachts? Bij ons staan ze overdag buiten en wordt één van de merries na een paar weken 's avonds al weer bereden.

Sannnn

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:38

@Rowo: Heb Vero ook aan huis staan ja! Echt ideaal. Als ik straks weg ga hier, neem ik Vero wel mee. Ouders hebben niets met paarden, dus dan is het niet echt een optie om haar te laten staan.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 14:40

Kan je dan niet beter wisselen van huis, Sannn ;)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:42

Sannnn schreef:
@Rowo: Heb Vero ook aan huis staan ja! Echt ideaal. Als ik straks weg ga hier, neem ik Vero wel mee. Ouders hebben niets met paarden, dus dan is het niet echt een optie om haar te laten staan.

Mijn ouders dan weer wel. Ze voeren wel en zetten ze buiten als het moet. Maar in principe doe ik alles zelf, dus voor hun zal het wennen zijn als ik weg ben en veel aanpassingsvermogen van mijn kant :\
Waar ga je heen eigenlijk?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:43

Als ik het geld zou verdienen om hier te blijven wonen graag. Maar ben bang dat ik als beginnend fysio niet zoveel verdien. :P :D
edit: Als ik weg ben gooit mijn moeder wel eten in de bak en hooi. Ook zet ze d'r wel buiten, maar dat is meer staldeur open doen. Het andere land doet ze ook wel, maar liever niet. Ik wil zodra ik begin met werken wel op mezelf, nu kan ik dat gewoon nog niet betalen. Is allemaal hier best duur. Ik zit zelf te denken om meer richting Amersfoort te gaan. Het dorp waar ik nu woon, putten, is niet heel erg mijn ding. Iets te gelovig wat dat betreft. Niets ten nadele hoor, maar dat is gewoon niet mijn ding. :)
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 19-10-10 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 14:44

Maar je ouders hebben geen paardenstal nodig, toch O:)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:44

Gaat iemand hier nog naar toe?
Rondje Educatie "Hoe word je als ruiter fitter"

Of naar het eventingfeest?

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:45

waar is het eventingfeest dit jaar?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:47

Ik wou daar wel heen gaan TG, rondje educatie dan. Vind ik wel interessant. :)
Eventingfeest ga ik denk ik niet heen, zit nog niet zo lang in dat wereldje en ken er vrijwel niemand.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:48

TeeGee schreef:
Gaat iemand hier nog naar toe?
Rondje Educatie "Hoe word je als ruiter fitter"

Of naar het eventingfeest?

Beide niet :o

@ sann: k zit ook met hetzelfde hoor. Verdien gewoon slecht, vriendlief wel goed maar we willen eerst sparen. Hij huurt zo spotgoedkoop dat ik dus daarbij in ga. Als starter (vooral alleenstaand) is het wel erg duur om nu te kopen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:49

Deze lijkt me ook leuk: Rondje Educatie "Presteren kun je leren"

Eventingfeest op zaterdagavond 20 november bij de Hollandsche Manege in Amsterdam.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:50

Jaa inderdaad. Kopen red ik gewoon niet alleen, huren hier in de buurt ook niet. Ze werken hier met puntensysteem en ik heb er gewoon niet genoeg omdat ik naar Groningen ben gegaan en dus uitgeschreven ben in Putten, dan mag je niet verder sparen. Allemaal van die stomme regels.
Had wel plannen met mijn ex, maarja dan moet dat niet uitgaan he. :P
Wel heel fijn dat je vriend goedkoop wat huurd. :)
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 19-10-10 15:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 14:51

Ik heb nogal vrijgevige familieleden waardoor ik veel EV heb kunnen inleggen bij de koop van mijn huis. Ik kan echt een niet normaal hoge hypotheek krijgen, maar als je bedenkt dat er gemiddeld nog €800 wordt doorgesluisd naar mijn paard kan ik die dure hypotheek niet betalen :n

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:06

@ sann: hier in de buurt werken ze niet meer met puntensystemen, alleen Hengelo nog. Rest is met loting. Dus met vandaag inschrijven kun je vandaag al een woning toebedeeld krijgen.

@ mootje: die 800euro per maand aan het paard is wel echt heel erg veel. Daar kom ik echt nooit aan. Ook niet als ik zou rekeken dat ik bijv. 300euro pensiongeld moest betalen.
K weet niet wat je verdient, maar dan moet je toch nog wel aardig wat binnenkrijgen als je daar bovenop nog je hypotheek moet betalen?

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:07

TeeGee schreef:
Eventingfeest op zaterdagavond 20 november bij de Hollandsche Manege in Amsterdam.

Die moet ik dan ff onthouden, dat lijkt me wel leuk, ik werk wel op de even dagen in nov.....dus dan moet ik even kijken of ik die wel roostervrij ben... :(

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 15:09

Een normaal jaar kost mij omgerekend naar maanden 800 euro p.m. (stalling, lessen, benzine, wedstrijden, verzekering, wormenspuiten e.d)Vorig jaar heb ik nog een nieuw paard en nieuwe trailer gekocht... Toen was het spaargeld weer volledig op -O-
Ik verdien inderdaad aardig!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:13

Ik krijg volgende week mijn 1e echte salaris, laatste keer was begin september via uitzendbureau. Dus nu bijna dubbel :D

NOg even op een houtje bijten dus, heb al mn betalingen al klaar gezet. :+

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:14

Dan moet je ook wel goed verdienen, anders had het ook nooit gekund. Maar goed, een hobby mag geld kosten. Zoveel kost het bij mij gelukkig niet. Pa en ma betalen gelukkig voeren, DA, smid etc.

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:17

Aan dat bedrag van Mootje kom ik ook wel bijna denk ik.
Stalling is € 320,- dan elke 8 weken hoefsmid a € 100,-, elke week les a € 35,- regelmatig extra crosstrainingen, inschrijgeld wedstrijd, trailerstalling, ontwormen, enten, verzekering paard en zadel. (benzine denk ik maar even niet aan met die benzineslurper van mij, haha)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 15:18

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:20

Lessen, concoursen (grotendeels), eigen spul en voor het paard betaal ik wel. Verzorging niet hoeven te betalen scheelt al een hoop.
Wij hebben wel een 'goedkope' smid en daarnaast gaan ze echt niet elke 8 weken :n

@ mootje: dat scheelt wel veel zeg die bijdrage van je vader.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:28

Ik heb hetzelfde Rowo qua kosten. Dat scheelt inderdaad een hoop. Als ik straks full time ga werken en uit huis ga moet ik wel alle kosten op mij nemen, wat logisch is ook! Maar daardoor zal het wel even wennen zijn en ook aanpoten zijn. Stallingskosten zullen denk ik verdubbeld worden.
Mijn ouders hebben wel gezegd me te willen helpen mocht ik het niet redden, maar het liefste wil ik het zelf redden. Ben er ook eigenwijs genoeg voor, al is dat niet altijd een voordeel.
Maar goed, dat zien we dan wel weer. Eerst over 1.5 jaar maar eens een baan zien te vinden... Dat is al lastig zat.

Die puntensystemen vind ik ontzettend vervelend. Daardoor kun je als alleenstaande hier haast nooit wat huren. Richting Amersfoort heb je die systemen ook minder.

Ga nu echt met Vero wandelen, nu weer droog! :wave:
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 19-10-10 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:31

Dat bedrag van Mootje komen wij hier ook wel aan, geloof dat we daar zelfs nog wel overheen komen := , gelukkig betalen mijn ouder vrijwel alles en moet ik alleen sommige dresuurlessen en af en toe wat kleine dingen ( en een springzadel, dat deed wel pijn aan mijn spaarrekening).

Mijn smid is helaas niet goedkoop, betaal voor rondom met stiftgaten 100 euro, maar dan staat Bam er wel erg netjes bij en hij komt ook gelijk wanneer je hem nodig hebt.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:32

Ik heb net TG zn dikke benen, enting en longspul rekening gekregen. Viel me nog mee eigenlijk maar tis toch best veel geld.

Sinds mn zusje en ik uit huis zijn betalen we alles zelf.
Eerder betaalden mn ouders de helft van de stalling, nu niet meer en erg jammer dat mn stalling 120 euro duurder is geworden p.m.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:33

Ben je van stal veranderd of hebben ze het gewoon belachelijk veel verhoogd TG?