[SGW] [HK]Cross met ons mee, Holladiejee (DEEL7)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

psst

Re: [HK]Cross met ons mee, Holladiejee (DEEL7)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:53

Dat is niet zo mooi Biem.. zou voor een 2e hands kijken of idd zoals L_J zegt een Wintec.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:55

ik zou zelf voor een 2ehands gaan, die vind je wel voor redelijke prijzen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:11

Ik heb mijn cap vandaag gewassen. Ik twijfelde eerst of ik het zou doen. Scheet er een kraai in Boos! , dus heb ik hem maar even in een sopje gelegd. Hij ruikt weer erg leker en de buitenkant ziet er ook weer knap uit. Alleen hopen dat ie voor zndag goed droog is.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:15

Ben ook weer thuis..
Ik heb een tweedehands Euroriding Diamant, dressuur. Heb geen idee hoe duur die is geweest, dat mag ik niet weten van mn ouders (en dat hoef ik ook niet).
Voor een spring/vzh zadel ben ik nog aan het kijken, denk dat ik de nieuwe Stubben Siegfried (met de lichtbruine onderkant) wil hebben, maar moet er eerst nog een keertje op rijden.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:20

GvdT: als je em met dit weer buiten legt is je cap zo droog hoor denk ik

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:25

Snoekiej schreef:
Voor een spring/vzh zadel ben ik nog aan het kijken, denk dat ik de nieuwe Stubben Siegfried (met de lichtbruine onderkant) wil hebben, maar moet er eerst nog een keertje op rijden.

Eigenlijk zou je niet een voorkeur moeten hebben voor je een zadel geprobeerd hebt, want nu ben je misschien niet helemaal subjectief met uitproberen!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:30

mee eens MJ!

Mijn springzadel is kapot en nu moet ik dus ook een nieuwe hebben maar ik vind het wel lastig om er één te kiezen. Ik had zo'n hele oude merkloze en die reed heel fijn. Nu heb ik tijdelijk een Stübben (weet niet welk soort) maar die rijdt echt voor geen meter. En ik heb ook een Pfiff (kent iemand dit??) aangeboden gekregen.
Mijn dressuurzadel is trouwens van BR, een heel fijn zadel vind ik het Lachen

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:33

Doei!

Net Jack gevlochten. Jezus, wat is het heet Nagelbijten / Gniffelen Ik hoop toch echt zooo dat het vanavond iets koeler is, maar volgens mij gaat dat niet gebeuren. Wij vertrekken tegen 5 uur.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:39

ik heb ook een stubben geprobeerd maar bij mij werkte dat ook helemaal niet, ik ging daar echt slechter op zitten. Raar he, maar een keuze voor een zadel is toch erg persoonlijk!

Hoe werkt de maat trouwens volgens jullie?
Ik dacht altijd dat de inches gingen over de breedte van je achterwerk, maar de zadelmaker heeft mij uitgelegd dat het om de lengte van je (boven)benen gaat. Ik heb best lange benen en rij nu dus op een 18 inch, en dat bevalt prima. Mijn zus heeft nog een ouder dressuurzadel, 17 inch, maar daar heb ik dus echt dat mijn knieen iets voor het zadel uitsteken.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:41

boommaat is voor het paard, dat weet ik wel. Inches is iig voor de ruier, ik dacht idd ook aan je kont *LOL* Mss dat mij daarom ook de 17" zadels wel passen, ik heb vrij korte benen (en wel een dikke kont Haha! )

Ik had dat dus op een Kentaur, leek wel alsof ik voor het eerst op een paard zat. Op mijn Stubbens reed ik echt meteen weg.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:45

ik ben wel benieuwd, want behalve onze zadelmaker heb ik nog nooit iemand gehoord over je beenlengte voor bepalen aantal inches van je zadel, maar ik zit wel echt goed op die 18 inch.

Dat is gaaf he, als je met uitproberen zo duidelijk weet welk zadel je het fijnst vindt, bij mij was het ook zo duidelijk!!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:47

De boommaat is voor het paard. Online heeft 29.
De inches zijn niet voor de zweetbladen maar voor je kont. Volgens mij hebben wij 17,5.

Je kunt wel extra lange zweetbladen bestellen maar de inches zouden dan hetzelfde blijven (zo is het mij door de zadelmaker uitgelegd).

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:50

als het idd om bovenbenen en een springzadel gaat kan ik me er wel iets bij voorstellen. Onderbenen (en bij een dressuurzadel sowieso je benen) komen mn ook op zweetbladen neer lijkt me, omdat je benen recht afhangen.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:51

misschien inderdaad dat het bij een springzadel wel meer meetelt.

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:05

HOi... ik kom ook even binnenvallen...
Volgens mij ben ik inmiddels echt wakker geworden... De wereld ziet er best weer helder uit!

Eh.. wat betreft de inches, dat is de maat van het zitvlak van het zadel. Dus van de kamer (ad voorkant) tot aan de lepel van het zadel (achterkant).

De logica dat inches met de lengte van je bovenbenen te maken hebben, daar heb ik nog nooit van gehoord... (heb bij verschillende ruitersportzaken gewerkt!)

Het merk Pfiff ken ik wel. Een duits merk, B kwaliteit schat ik in. Leer heb ik nooit zo goed bekeken moet ik eerlijk zeggen. Pfiff merk kleding vindt ik niet echt wat....

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:08

Als het de maat van voor naar achter is, gaat het dus niet persee om de breedte van je achterwerk...
Dan kan wat extra lengte dus ook voor mensen met lange bovenbenen extra ruimte geven Pling

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:10

Volgens mij hebben de inches toch ook met de beenlengte te maken.
Emmy heeft een heel klein zadeltje waar mijn kont wel in past, maar mijn knieen er aan de voorkant overheen komen Clown
Eigenlijk best sneu, sommige mensen rijden echt op zo'n "stringzadel" kan me niet voorstellen dat dat lekker zit

Pfiff ken ik ook wel. Heb er jodpurs van. Zijn fijne schoenen.
Zadels ken ik niet

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:16

Doei!

Hilde: fijn dat het zo leuk was! Haha!
Lielle: da's een mooi hoofdstel! en duur ook.. Snap dat je er blij mee bent!
Loes: ik ga alleen zaterdagavond met een groepje.. we wilden misschien ook nog wel langs Victoria gaan dus zie ik je misschien daar nog wel Knipoog
Vief: mooie cap! Ik ken iemand die dacht ik ook die heeft en die is er heel blij mee!

Vandaag was m'n laatste lesdag! Haha! We hebben de hele dag niks gedaan, zelfs de leraren vonden het te warm! (en dat zegt heel wat hihi Tong uitsteken ). We hebben vooral veel films gekeken en veel ijsjes gegeten Vingers aflikken .

Wedstrijdgangers succes!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:17

viefdepief schreef:
Emmy heeft een heel klein zadeltje waar mijn kont wel in past, maar mijn knieen er aan de voorkant overheen komen Clown
Eigenlijk best sneu, sommige mensen rijden echt op zo'n "stringzadel" kan me niet voorstellen dat dat lekker zit

ROFL ROFL ROFL

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:19

mijn zus had vroeger een hubertus vzh zadel, die had een hele smalle hoge bovenkant, brrrr, niet fijn

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:23

Lielle schreef:
Ik heb een Kieffer Aachen vzh richting dressuur, ruim 10 jaar geleden 2ehands gekocht (toen een paar jaar oud) voor ik meen 500 gulden. Dat ligt nu te verstoffen mag wel weg eigenlijk.

Volgens mij was Wollie nog op zoek naar zo'n zadel Lielle, maar dat weet ik niet meer zeker... zal het eens vragen Knipoog

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:26

viefdepief schreef:

Heeft volgens mij ook weer te maken met het verdere model van het zadel. Je hebt zoveel verschil daarin... Het best is uitproberen om te kijken wat jijzelf het lekkerste in zit (en die natuurlijk goed past op het paard...). Ik heb toen een paar keer een zadel geleend van anderen. En soms ook even gevraagd of ik ff op het paard van een ander mocht zitten om het zadel te voelen... Vinden de meeste mensen geen probleem... Knipoog

Enne... Stringzadel Blond Hoe ziet die eruit??? Tong uitsteken

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:35

haha vief, stringzadel Tong uitsteken

Ik heb erg lange benen en een groot achterwerk Haha!

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:45

Vief: Hun kwamen erachter dat het gebroken was.. Bloos!
Sgwuppie: Je krijgt zo PB terug! Lachen
Bedankt voor alle tips Lachen

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:50

Mijn ouders waren het er wel overeens dat ik een goed zadel moest Knipoog Tong uitsteken haha!
Had al iets van Zadelmarkt, maar dat schijnt niks te wezen Tong uitsteken Dat is dan weer te goedkoop om te gelopen zegmaar Tong uitsteken