Precies wel geluk gehad dan Daaph, zal geen deugd gedaan hebben. Gelukkig had je tok op!
Veel succes allemaal voor morgen
florence123
Geplaatst: 02-04-16 21:11
@Daaph: oei gelukkig niets erg! lijkt me niet leuk zo vallen de dag voor de cross. @Varekaj: wie geeft er de clublessen bij jullie lrv?
Veel succes aan de crossers in Overpelt had graag ook meegedaan
Hier opnieuw een 3de plaats met Colorado in de dressuur en totaalklassement voorlopig 2de plaats. Morgen mag ik overkampen Zo blij! dat was men doel deze winter Hopelijk nu nog goed rijden morgen maar de punten voor M2 zijn sowieso al binnen.
Anoniem
Geplaatst: 02-04-16 21:57
Proficiat Florence Geen idee wie de clublessen geeft, ben een ramp met namen. In elk geval geen bekenden voor mij. Dinsdag is de eerste dressuurles. Ik ga kijken wat het geeft, en staat het mij niet aan dan ga ik niet meer. Qua lesgevers ben ik redelijk kritisch geworden de laatste jaren en als het moet gebeuren met ruk- en plukwerk dan doe ik daar niet aan mee. Net zo min met slofteugels etc. De enige "hulpteugel" die ik heb is een borsttuig met martingaal voor als hij echt te heet zou worden omdat hij dan met zijn hoofd begint te slaan. Mijn eigen lesgeefster en ook Bert hebben beiden jarenlange ervaring bij de lrv, weliswaar elk een andere club. Dus thuis begeleiding genoeg op dat vlak, en hun manier van lesgeven gaat prima met wat ik zelf ook liefst wil. Gisteren een redelijk goede les gehad. April wordt een maand van klaarstomen voor de tussentijdse wedstrijden, mei wordt dan evaluatie en bekijken hoe het gaat. Juni is zo goed als wedstrijdloos en bedoelt om de werkpunten aan te pakken om zo goed mogelijk de tornooien in te gaan Indien het haalbaar is, wil ik toch liefst al een eind de B2 door zijn of zelfs L1 startgerechtigd tegen volgende winter...
@ Antonius: Ze moeten sowieso vroeg komen als ze hem de 10e brengen, ze moeten zelf nog ergens naartoe. Ik heb er zelf ontzettend veel zin in om naar Gavere te komen, dus ik pas de rest daar op aan. Haar ouders willen er graag bij zijn, wat ik zeker begrijp. Ik wil echter op een veilige plek eerst kijken hoe het klikt qua rijden en ook qua omgang met Icaro voor ik ze samen op een weide drop en over straat + open veld moet om aan een piste te geraken. Dus ik ben er zeker bij
Al de rest, succes morgen! Hier was vandaag het lenteweer opnieuw vermist, dus ik duim dat het morgen beter meevalt!
Hier geen goed resultaat in overpelt, maar wel heel tevreden!
Eerst crossen, hij voelde al super goed aan. Tijdens de cross ook, hij trok echt super hard aan maar controleerbaar. Ik hoorde op iedere minuutpunt mijn klok afgaan, dus ik dacht oohhh ik zit super goed.. Ik kijk in de laatste bocht op mijn horloge, 6.36 was de ideale tijd, ik zie x.30 staan, dus ik dacht oohh ik heb nog 6 seconde effe gas geven, ik kom binnen op 5.40 Ik had me miskeken!! Alle had het eerlijk gezegd ook niet door hoor, want de speaker riep af, super snelle tijd, ik dacht, ik ben hier 4 seconde te laat, super snelle tijd... Niet dus...; Oeps... Maar ik heb geen gas moeten geven, gewoon op het temp dat hij aangaf... Misschien toch maar denken om naar licht te gaan.
Springen was een super gecontroleerd parcours, wel 2 balken, 1 was zijn fout, 1 mijn fout, maar heel tevreden over de controle..
Dressuur was beetje brave proef, pak beter als vorige week. Hij was wel wat tam, maar opzich niet mis. Dus al bij al een zeer tevreden ruiter hier!
florence123
Geplaatst: 03-04-16 21:01
Wat goed Daaph!! Heb je bij lrv dan ook 1 strafpunt per seconde voor te vroeg? Als hij op niets twijfelt in de cross dan zou ik zeker naar Licht gaan
Zijn er nog mensen naar Overpelt geweest??
Hier een super dagje achter de rug! Na een 3de plaats gisteren stonden we voorlopig 2de in het totaalklassement. Vandaag de overkamping gewonnen (bij de 3 jury's een eerste plaats ) en het totaalklassement van de wintercup ook gewonnen
In de ereronde was hij zo gaaf! echt showen :p mensen kwamen zeggen dat hij echt super kon lopen! Mijn eventingpaardje heeft dus goed zijn manneke gestaan
Vandaag 2e L cross gereden in Overpelt. Vino helaas thuis moeten laten, die liep gister kreupel de stal uit morgen wordt de DA gebeld.
Warempel was wat heet aan het begin bij het losrijden van de dressuur. Maar ik kreeg hem snel op de rit. Heel fijn gereden en had uiteindelijk 184 punten, gedeelde 1ste plek. Na een 1,5uurtje zonnen, plasje en wat hooi knabbelen (eindelijk eens) opgezadeld voor de cross. Er heerste een rust over hem. Bij het starthokje ff druk. Maar daarna lekker vertrokken, echt zooo genoten van de cross. In het parcour schrok hij van een hindernis waar hij bijna wilde stoppen en moest ik ff doorduwen, dus een paal. Maar goed ik was nog aan het nagenieten van de cross :p
Lang verhaal kort, tweede M cross, 1ste plaats
Daaphh
Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-16 21:03
Raya heb ik al gezien voor, in en na de cross. Hoe is het bij de rest geweest ?
Gefeliciteerd met de overwinning beide!!
Jaa daar krijg je ook strafpunten... Was dus al verloren voor ik goed en wel beginnen was... Maar vind niet erg, mij. Eigen stoem fout
Anoniem
Geplaatst: 03-04-16 21:09
Ah Daaphh da's echt jammer maar uiteraard wel fijn dat hij het zo goed heeft gedaan! Inderdaad L een keer proberen binnenkort.
Florence en Calvin, proficiat met de overwinningen
@ Antonius: normaal wordt nieuwe knolliewollie zaterdag gebracht, dan zou Gavere prima lukken.
Antonius
Geplaatst: 03-04-16 22:18
Proficiat calvinengino met de mooie prestatie! Ik wil fotootje zien
Daaphh: beetje stoem maar blits deed het in ieder geval goed denk dat jullie echt wel klaar zijn voor L! En nog proficiat voor Dirk!
Florence: dikke proficiat voor je dressuurknollie hele gave foto van de ereronde trouwens!
Varekaj: ok fijn! Normaal gezien ten laatste woe staan de uren coor Gavere wel online.
Ik heb daarstraks voor het eerst met mijn 3 jaarke gereden, echt zot... Had ze deze week 1x gelongeerd met de stijgbeugels los aan het zadel en vanavond meteen erop, half minuutje gehangen, maar was na het avondeten en zat dik, dus maar snel erop en heb op de wei aan de longe 20 minuutjes gestapt en gedraafd. Echt braaf, geen kik gegeven. Zo fier op haar!
winnie10
Geplaatst: 03-04-16 22:28
Ik had een dag met een wisselend gevoel in Etten-leur :p
We waren om 6 uur vertrokken en zijn onderweg in panne gevallen! Twas de koelvloeistof die op was, dus naar het dichtste tankstation gaan halen en verder rijden. Wel heel veel tijd verloren.
Men dressuur niet zo'n supergevoel, maar wel een mooi resultaat. 51 strafpunten en een 11de plaats. Jumping ging echt goed! Enkel een balk door mijn fout. Ze was wat lang geworden in een gebroken lijn en had haar niet op tijd terug. De cross ging zo zalig! Echt geen moeite! Khad alleen een lelijke sprong op de eerste hindernis van een coffin. Het paard voor mij wou niet uit zijn startbox waardoor ik 20 seconden achter dat paard moest starten. Net voor de coffin stond dat paard plots omgekeerd op zo'n smal bospaadje waardoor ik geen mooie lijn kon rijden naar mijn coffin. Gelukkig ging de rest heel goed. Maaaar na een hindernis was er zo een weide met een zeil over waarvan ze verschoot en opzij sprong. Ik verloor mijn stijgbeugels en de andere hindernis was al in zicht dus ik beetje prutsen met die stijgbeugels. Maar daardoor zat ik nie wakker op een haag met een put voor en stopt Aruba voor die put. Ik vloog op haar nek en kging net terug in me zadel terechtgeraken maar op dat moment ontplofte mijn airjacket dus verschoot ze en lag ik op de grond... Twas 1 van de laatste hindernissen verdorie. Ik baal echt, maar aan de andere kant heb ik zo'n goed gevoel gehad op de rest van mijn cross!
@daaphh: waaaw een minuut te vroeg! Zeker haalbaar voor een reeks hoger
@florence en calvin: proficiat!!
PrietPraat
Geplaatst: 03-04-16 22:34
Proficiat iedereen met de mooie prestaties! Jammer Daphne van de bijna minuut te snel, maar tis het gevoel dat telt !
Ik zag het op fb antonius! Stoer begin ! En knap paard!!
Hier heb ik het rustig aan gedaan week, heb mij wat bezig gehouden met een 5jarig logementje en de 5 jaar van de staleigenaares. Door zo nog eens met jonge paarden te rijden (beide zijn 5 jaarmaar niet zo aangereden) besef ik wat een werk dat da eigenlijk, twas echt lastig rijden haha. . Maar Kdoe da wel nog graag. Maar kzou nooit alleen jonge willen rijden, zou echt slecht voor mijn rijden zijn denk ik. Canch was echt een verademing om nadien mee te rijden dan. Canch deze week gewoon wat rustig losgewerkt en vandaag wandeling int zalige zonnetje gedaan. Morgen mag ze er weer echt invliegen !
Anoniem
Geplaatst: 03-04-16 22:48
Heb de foto's ook gezien op FB, super toch Hoe sommige alles zo relax oppakken! Ben benieuwd hoe die verder gaat evolueren.
Al bij al veel tevreden mensen dit weekend zo te zien. Was wel prachtig weer vandaag! Ik heb niet veel gedaan, de weide voor de kleintjes in orde gezet en op ons terras wat zitten niksen.
Hanne_SP
Geplaatst: 03-04-16 22:56
Antonius, je jonge is zoooo mooi! Helemaal mijn type!
Proficiat Daaphh, Florence en Calvinengino met de goede resultaten! Blits vraagt om een reeks hoger te starten idd . Mooie foto ook Florence! Winnie toch goed dat je zo'n goed gevoel had in je cross! Het nadeel van de airjacket meteen ontdekt...
Amai Antonius, klinkt als ene die rap van begrip is! Leukleuk! Jonge paarden vind ik zalig, die evolueren zo snel in 't begin... Maar niets voor PP dus . Eens zo leuk om dan op uw Canch te stappen achteraf!
Zo'n zin om weer te gaan crossen, baal er zo van dat volgend weekend niet past Gavere is zo'n schone cross... Ochja, het komt ons dressuurwerk ten goede . En dan kalender toch nog eens goed bekijken om te zien hoe we ons seizoen toch een beetje gaan vullen!
leuk dat je jonge zo goed aanpakt Antonius en heel leuke foto's ziet er een leuk beestje uit
hier is de knoop door gehakt ze wordt mama volgend jaar ik had advies gevraagd aan de veearts die mijn paard behandeld en hij juigt het alleen maar toe om ze te laten veulenen
gisteren ook naar de jumping gaan kijken van het meisje waar ik springles van krijg. wat een dag. ik moest al weg vluchten uit mijn huis omdat de ronde van vlaanderen passeert. (ik woon langs het parcours ) dus daar al enkele uren op jumping zitten te wachten de proef was dan nog eens super veel verlaat. maar echt een fijne dag met een 5 jaarse had ze in 1 foutje in de barage in 1m10. met de andere twee had ze 1m20 ingeschreven. ze was met alle twee dubbel nul, maar we hadden geen idee wat haar tijd was en wat de eerste tijd was. we dachten zo wie zo wel dat ze nog prijs zou hebben maar toen kwam het. ze was eerste en 4. Haar man was nog 8 ste met een 6 jaar die de eerste keer 1m20 sprong. klein feestje het lange wachten werd beloond
Antonius
Geplaatst: 04-04-16 08:22
Winnie: was het wedstrijd vanuit de KHNS dan? Mooie wedstrijd? Echt wel stom dat die voor jou je zo in de weg reed! En zo 'snel' dat je airjacket ontplofte... Niet handig. Hopelijk heeft ze nu geen schrik opgedaan, zondag nog steeds Gavere? En over welke foto van Viktor hebben jullie het? Die heb ik blijkbaar gemist?
Mila: al knoop doorgehakt ook over de hengstenkeuze?
Bedankt iedereen voor de complimenten over mijn knappe jongedame Moet toch dringend nog eens een goeie foto maken, ik weet wel eigen kind, schoon kind, maar tis echt een knappe
Antonius: ik denk toch voor f*ilmstar te gaan ik ben vrijdag gaan kijken, heb ook verschillende mensen er over aangesproken die ook mijn merrie kennen en die waren ook vol lof over hem ook dat hij zeker veel kan verbeteren aan mijn merrie het zijn ook goede conditie.
Anoniem
Geplaatst: 04-04-16 08:56
Uw jonge is ook aansprekend hoor Antonius, ik volg de rest in die mening. Met Icaro heb ik eigenlijk nooit het gevoel gehad dat het moeilijk was. Alles ging vanzelf. Het enige, en dat heeft hij nu nog, is contact/druk aanvaarden. Verder was het opstappen en wegrijden. Zo'n paarden zijn heerlijk en ik duim dat de jouwe ook zo eentje is.
@winnie: net omdat een airjacket zo hard knalt twijfel ik om dat aan te schaffen naast een BP. Tegenwoordig is er al een BP te koop met geïntegreerde jacket (€800, auw).
Antonius
Geplaatst: 04-04-16 09:26
Mila: Je moet altijd je idee volgen mbt een hengst, als je gevoel ergens goed over zit, moet je dat gewoon doen!!
Varekaj: ik heb nu zo'n BP met airjacket, hij is gelukkig nog niet afgegaan, maar voel me er wel comfortabel mee in het rijden. Maar ik draag dat alleen tijdens de cross, bv voor zadelmak maken ofzo zou ik dat niet doen, dat belemmert toch wat je houding en 'feeling' als ze eens een onverwachte beweging maken vind ik. En op- en afstappen is ook al minder elegant...
lene
Geplaatst: 04-04-16 10:48
Klinkt goed al jullie resultaten! Toch inderdaad maar eens L beginnen starten hoor Daph Foto van Florence zag er ook super uit, laat ze nu nog maar eens zeggen dat eventingpaarden geen dressuur kunnen lopen en de jonkie van Antonius is inderdaad heel knap. Zoals Hanne al zei: "mijn ding!".
Hier is de crossles uiteindelijk niet doorgegaan. Kleine miscommunicatie met mijn zus waardoor haar man er met de jeep vandoor was. Oeps Gelukkig hadden ze via de organisatie iemand anders geregeld voor in mijn plaats te rijden dus moest ik niet betalen (heel lief van hen). 'S avonds dan maar een rondje op Merend*ree gaan rijden. Was wel eens leuk maar wel supernat… Dus niet zo heel veel gesprongen. Ook nog de trailer bijna vastgereden, en was helemaal alleen dus was echt eventjes Ponylief was wel overdreven fanatiek. Dus hier en daar slechte afstanden. Ben super benieuwd naar Gavere! Niemand anders die op zaterdag rijdt waarschijnlijk?
Heeft er trouwens iemand een site of dergelijke voor Marchin? Zou eventueel in mei naar de CCE (communautair) willen gaan, maar vind er precies niet veel over terug… Zou het effectief op twee dagen zijn? Misschien iemand met tips voor logies in de buurt? Daph, jij was er al een paar keer geweest, niet?
En Filmstar is een supersjiek dier dus denk wel dat daar een mooi veulentje kan uit komen!
Anthonius: Ik vind het ook een leuk beestje! Fijn dat het zadelmak maken zo goed gaat!
Winnie: Jammer van de val!! Wel top dat je tot daar een goed gevoel had!!
Mila: Fijn dat je de keuze hebt kunnen maken met de hengst, zo een veulentje is toch altijd iets om naar uit te kijken.
Varekaj: Ik heb ook zo een met airbag, ik ben er wel heel tevreden van hoor. Dat snel afgaan van Winnie hare kan zijn dat ze door het naar voor vliegen het kabeltje ergens gekneld zal en door het terug naar achter zetten zo stak was gekomen dat hij plofte. Ik cross niet meer zonder mijne. Heb ook die van 800€, this zijn geld waard.
Lene: Ik ben al vaak in Marchin geweest! Sommige reeksen zijn over 2 dagen, andere over 1 dag. De lage reeksen 50-60 zijn meestal op 1 dag, daarboven op 2 dagen. Qua logies, je kan natuurlijk daar altijd blijven slapen. Je kan een box huren. Ik rij meestal op en af naar huis omdat het voor ons niet zo ver is.
lene: ken jij filmstar? ik ben vrijdag gaan kijken een heel mooi dier echt! helemaal mijn type paard en ook qua kleur hetzelfde als mijn merrie hij schijnt heel erg cool te zijn volgens de eigenaares kan ook praatjes zijn natuurlijk
ik zou ook graag zo een 2 in 1 bodyprotector hebben lijk mij een zeer goed iets jammer dat het zo duur is.