[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 07:49

Goeiemorgen!
Ik ga zo naar stal, dan gauw douchen en vast spullen inpakken voor morgen, en dan naar Prinsenstad Vrijspringen waar ik de hele dag moet helpen. En dan morgen weer heel vroeg op voor crosstraining :):)

Balen van die bulten Evie. Ik zou ook nog even niet rijden. Wel iedere dag ff checkenn hoe hij loopt, maar niet erop. Raar van die bulten zeg! Zijn ze heel groot of klein?

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 08:24

Goedemorgen!
Ik had eigenlijk nu springwedstrijd maar die heb ik toch maar afgemeld. Gister even thuis gesprongen en ze was een beetje vervelend. Nu is dat normaal niet zo erg, maar heb nog teveel last van m'n stuitje om haar goed te rijden. Ze is ook al een tijd niet op springwedstrijd geweest, dus dan is ze sowieso wel kijkerig. Dan heb ik liever dat ik fatsoenlijk kan rijden.

Snoekiej: Veel plezier bij het vrijspringen
PB: Netjes debuut van Trakkie
Evie: Ik ben benieuwd wat de da zegt vandaag

TeeGee

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 10:41

Toen mijn paard die grote wond aan zn been had, zat ie ook na een tijdje opeens onder de bulten. Denk van de medicatie van DA. Ging vanzelf weer weg, kon alleen niet rijden omdat het ook erg gevoelig was.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 10:44

Goede morgen!!

Die bulten zijn dan van zijn Lympe vaatjes, jackson had er ook last van, en waren paar dagen later weg :)

PB gaaf hoor!! ben wel erg benieuwd naar de foto :D
Snoek leuk! fijne dag!

Ik ga richting de verenigin op de hoek, hebben wedstrijd :)
Vanmiddag naar het strand!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 10:59

Evie @als je echt zekerheid wil kun je toch het been laten scannen ?? die bulten kunnen een hyper afweer reactie zijn van de huid daar heeft Bull in extreme mate last van, die krijgt dus ook al bulten van zweet of insectenbeten. Die heb ik ook na laten kijken destijds.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 12:31

Goedemiddag!
Zo, gisteravond iets te enthousiast geborreld, dat moest er vanmorgen weer uitgeshopt worden ;). Ben beslaagd voor sandaaltjes en mooie pumps. En een nieuwe witte tregging met een leuk 'ding' erop :). Ben alleen nog niet geslaagd voor wat leuke jurkjes die ik ook naar mijn werk kan dragen, dus zal nog even op internet speuren van de week. De rest vul ik aan in Milaan :)

@ Evie: DA al gesproken? Ben benieuwd, die bulten kunnen idd een reactie op die prik zijn..
@ Shanoek: weet je al of je (tijdelijk) gaat verhuizen met Vorstin?

Gister Jer gereden, hij was erg braaf. Had S&T weer even geprobeerd en na kraak en massagesessie van woensdag liep hij daar eigenlijk wel fijn op! Straks lessen kijken hoe dat gaat. Ook nog langs de weg uitgestapt, moest ik wel even duidelijk maken dat hij niet zelf bepaald wanneer we weer terug gaan, maar hij is nergens bang voor! Verder dacht ik een begin van hengstigheid te bespeuren bij Nudine. Waar een beetje gras en een lekker zonnetje wel niet goed voor is. :)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 13:04

Goedemiddag.

Snoekiej: Lekker dat je morgen weer gaat crossen, ik heb een beetje last van het groene monster :P .
Anthea: Lijkt me inderdaad verstandiger om dan nog maar even te wachten met wedstrijden, als je er zelf niet zo'n goed gevoel bij hebt.
Corien: Veel plezier op het strand.
Bianca: Scannen zou ik ook het liefst doen, maar probeer mijn moeder maar eens te overtuigen, ze is nogal van de oude stempel zeg maar, maar aan de andere kant vind ze het wel ok dat er een fysio bij komt kijken :+ . Ben het er wel een beetje mee eens dat zodra je ergens naar een kliniek gaat je er gelijk een abbonement bij krijgt ;), en in Bodegraven krijgen ze het waarschijnlijk voor elkaar om zelfs een paard met een bult op zijn been met een rugbandblessure naar huis te sturen :x .
Noor: Fijn dat Jer fijner gaat lopen op de S&T

Ik heb de da vandaag gesproken.
Die bulten kwamen donderdagmiddag en waren trouwens vrijdagochtend alweer weg, ze waren zo groot als een 10 ct muntje en zacht en rond (vocht dus), komt waarschijnlijk van het kuil of de prik maar niks om je zorgen over te maken zei de da.
Verder heb ik overlegd met de da en verteld dat ik dacht dat de bult niet door de trap kwam, waarschijnlijk zat het er al eerder maar heb ik het toen niet opgemerkt, van de winter was het ook een stalgenootje dat het ineens opviel, terwijl ik het niet eens gezien had.
De da heeft gezegd dat aangezien hij totaal geen pijn of last er van heeft ik rustig kan gaan rijden zolang hij niet aangeeft het vervelend te vinden. Natuurlijk wel in de gaten houden of het niet dikker wordt maar het is echt een kleine bult, ik weet dat het er zit omdat ik elke dag daar de wond moest verzorgen, maar anderen moet ik vaak aanwijzen waar het zit anders zien ze het niet ;).
Ik ga even naar stal en kijken hoe hij het doet onder het zadel, mijn moeder had hem vanochtend buiten gezet en het been was gewoon hetzelfde.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 14:21

Wat een heerlijk weertje :):)

Hoop dat iedereen vandaag lekker gereden heeft :D

TeeGee: Voelen jij en TG jullie al helemaal thuis?
Evie: Gelukkig lijkt het wat mee te vallen met de bulten :)
Shanouk: Leuk dat je morgen weer gaat crossen!
PB: Netjes van Trakkie *D

Ik was er vanochtend al vroeg uit. Met vriendje mee een stukje op de truck naar Deventer. Zit nu even gezellig bij mijn ouders, zo weer terug naar Enschede. Heb straks weer springles :) Daarna ook lekker feesten (batavierenrace of nouja alleen het feest voor mij ;)) Heb trouwens een nieuw K&K bit. Precies dezelfde (africhtings bustrens van argentaan) die ik nu heb maar echt versleten is. Het meisje dat hem verkocht wist niet dat hij van K&K was en ik wilde geen slapende honden wakker maken dus de gok maar genomen. Was een slechte foto dus het was niet te zien.. Maar heb dus een bijna nieuw bit van K&K gekocht :):) ipv 135 euro nu 25!!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 15:03

Hoi,

@ evie gelukkig was het niks ernstigs. Ik zou gewoon licht trainen als paard verder goed loopt.

Vanmorgen naar de paarden geweest en beiden waren zo vervelend. Af en toe zou ik graag van die brave altijd meewerkende sullen willen hebben.
Heb door die lompe beesten nu 3 dikke blauwe tenen en een blauwe plek op mijn hand :(
Maandag wordt merrie gescand want hoorde gisteren dat zij de shettenhengst bijna castreert terwijl zij allang hengstig had moeten zijn. Het schijnt dat wanneer zij drachtig zijn van een tweeling er 1 wel eens verworpen kan worden en de ander gewoon doorgroeid. Vindt dat een beetje vaag want op laatste scan was er nog 1 en zij is gespoeld na de geboorte. We wachten maandag maar even af.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 18:03

Goede middag!!

Zo heb even een paar mensen moeten lezen op de wedstrijd hier on de hoek.

Evie dacht dat het idd het zelfde was als bij jackson ;) dus het klopte :D

VIef druk dagje dus! Zijn wel fijne bitten, allen die van mij loopt er niet lekker op :+

Carolien aach pijnlijk :(
Wel spannend van je merrie :D

Zo ben niet naar het strand geweest, tis natuurlijk na 1 april, en dan moet/mag je pas na 19.00 het strand op.
En aangezien ik morgen cross training heb, ben ik niet gegaan, omdat het ook boven de 18 graden is.
Dus we gaan van de week.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 19:21

@ vief: veel plezier vnvd bij de Batavierenrace. Ik vroeg me net nog af of je ging of niet. Misschien kom je Bas nog tegen, die s er ook.
Wisselpunt is altijd bij ons in de straat overigens... wat een studenten. Honderden...

@ caroline: leuk he zulke beesten :)) Was niks voor mij geweest. Ze zouden bij mij het bloed onder de nagels vandaan halen. Knap dat je er nog steeds zoveel geduld voor hebt.

@ corien: Je boft maar met het strand zo dicht in de buurt. Wou ik ook wel!

@ evie: gelukkig valt het mee met de bulten. Goed dat je de DA hebt in geschakeld.

Ik heb vanmorgen maar ff geshopt met vriendlief in Enschede. De slapeloze nachten breken echt zwaar op :O
Daarna Avi gereden, terwijl er echt honderden (zo niet duizenden) studenten in onze straat parkeerden voor het wisslelpunt van de Batavieren race. Geschreeuw, getoeter, muziek etc... Avi gaf er niks om en ik kon zelfs gewoon opstappen. Ze leert het wel :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 19:47

@ rowo vanmorgen had ik geen geduld meer. Ben even ontploft :+ . Het is dat ze zo goed springen :D
Nog geen veulen??

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 19:56

Rowo: Balen dat er nog geen veulen naast ligt.
Caroline: Sterkte met het verzorgen van je blauwe tenen...
Anthea: Verstandig om niet te gaan springen.
Vief: Dat zijn mooie prijsjes!

Heb vandaag met Trakkie en Amati getraind in Lelystad. Amati was super braaf en liep rond alsof hij dit dagelijks deed :D
Trakkie pakte ook mooi aan, alleen 1 sprong was heul eng :P

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 20:02

Fijn dat je lekker getraind hebt PB. Wanneer is je volgende cross?

@ caroline: ik zou dagelijks boos zijn vrees ik :+ Maar als ze goed kunnen springen zul je ze ook niet snel weg doen. Hoe oud zijn ze eigenlijk.

En nee, idd nog geen veulen :( Zelfs geen enkel teken.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 20:13

Volgende week in Castenray. En dan moet ik weer 3 weken geloof ik.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 20:15

:wave:

Nog niet bijgelezen, zo eerst eten :9 ..

Al wel gelezen dat Trakkie en Amati het heeeul goed gedaan hebben in Lelystad :) ...

Vandaag gewerkt.. maarrrr ben nu een hele week vrij :D .. zalig!!
Kwam vanmiddag uit werk en zijn toen heel gauw nog even naar de HypoPlaza gescheurd voor een paar nieuwe rijlaarzen... mijn chaps en rijlaarzen zijn overleden... en ik dacht; ik doe nog even een ritje met Wolin met dit mooie weer!! Maar ze was helemaal moe van het mooie weer en het volvreten aan gras :P .. dus een eindje zonder zadel gereden, morgen ochtend vroeg als het weer lekker fris is, gaan we weer lekker rijden :) ..

Wolin was gister boos, toen ik haar van het land had gehaald := .... pfff..

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 20:51

Fijn dat Jer wel goed ging op de S&T! Jammer dat je geen jurkjes hebt kunnen vinden!
Fijn Evie!
Oeh dat is een koopje Vief!
Auch Caroline, hopen dat je tenen en hand snel opknappen!
Jammer dat je niet het strand op bent geweest Corien!
Super van Avi Mandy!
Fijn van Trakkie en Amati PB!
Haha gekke Wolin Lotte!

Ik heb net met Cuby gesprongen, en ik werd daar heel blij van! Ben er wel 1x afgestuiterd, ging een beetje gek want ik wilde natuurlijk niet loslaten, dus tijdens de val draaide ik al zodat ik naar hem toe kwam te staan, had ik beter niet kunnen doen want toen knalde ik met mijn rug in de balken :+ . Even afwachten hoe dat morgenochtend wordt!

Yoeri was vandaag niet lief op wedstrijd.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 20:53

Afbeelding
Afbeelding

Maatmans

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 20:54

Leuke foto's PB! Je shirt is echt leuk!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 20:55

Haha ja he. Ik vind hem ook wel tof zo.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 21:45

@ rowo de merrie wordt dit jaar 7 en de ruin 10. De ruin is bij mij geboren (eigen fok) ik zeg altijd maar dat hij dwars is geboren. Paard lijkt lomp, koel en dom maar is erg slim en gevoelig. Lomp is hij eigenlijk wel. Hij kan gruwelijk springen. De merrie is gewoon echt een merrie. Sensibel en gevoelig. De vorige eigenaar is nog steeds verbaasd dat het zo snel klikte tussen ons. Ik heb nog nooit een 'simpel' paard gehad maar hier leer je gruwelijk veel van. Vooral geduld hebben maar dat was vandaag even weg bij mij haha.

@ pb leuke foto's

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 22:01

Oh zo oud al :o K dacht veel jonger. Geen paarden voor de verkoop dus?

@ pb: gave foto's. Ziet er erg fijn uit. En cool shirt idd!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 22:02

Hmmm, volgens mij moet ik wat harder gaan studeren. Heb net weer een tentamen met de hakken over de sloot gehaald. Eigen schuld ben nooit naar HC gegaan en 2x naar de werkcolleges. Iedere keer denk ik ok nu zal ik het wel niet halen, maar dan toch met hakken over de sloot. Maar dit wordt wel erg gortig.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 22:04

Menigeen zou blij zijn met voldoendes met zo weinig moeite :+

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 22:05

Is zo verleidelijk om weinig te doen en thuis te blijven he PB!

Afbeelding
Is helaas de enige redelijk gelukte foto, camera gaat echt hard achteruit!
Maar ik ben wel heel blij met deze foto!