[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

andrea16Jarig

Re: [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 22:39

Balen zeg GvdT! Is de koliek weer helemaal goedgekomen?

Ik heb net weer een heerlijke springles gehad, weer lekker hoog gesprongen (M) en een triple bar, erg tof

Maar helaas wordt de club met ingang van 2006 opgeheven, dus ook geen lessen meer Baal er echt flink van, ik ben zo tevreden over deze instructeur, ik heb ontzettend veel geleerd het laatste half jaar en wil dat graag doorzetten. Hij weet ook precies hoe mijn paard in elkaar zit en weet ook precies wat de combinatie aankan. Maarja, misschien is er nog iets te regelen, desnoods neem ik privéles, dan betaal ik dat desnoods zelf wel als mn ouders dat niet willen.
Maar als ik bij een club hier in de buurt wil blijven moet ik naar een dressuurmutsenclub waar ze geen springles geven

Ik moet in november dus beslissen naar welke vereniging ik ga

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 22:54

Sterkte GvdT met je paardje!

Andrea, dat is inderdaad niet leuk. Hopelijk kun je nog bij hem blijven lessen.

Viefdepief, ik ken dat. Je moet inderdaad het toetsenbordje wat rechts onder in je scherm zit aanklikken en op Verenigde Staten zetten. Je kunt het ook ergens definitief veranderen maar dat weet ik zo gauw even niet meer.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 23:35

Oud-NBVR-vereniging zoeken Andrea. Geld dat je daarmee bespaart kun je gebruiken om bijv. 1 keer in de twee weken zelf bij die instructeur te gaan lessen. Kom je natuurlijk niet helemaal uit qua kosten, maar het scheelt iig iets.
Misschien zijn er nog wel meer uit je les die bij hem willen blijven rijden, dan kun je misschien samen een dag prikken, scheelt ook alweer

Succes morgen RT

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 23:48

Balen, GvdT. Ik hoop dat ze snel weer beter gaat!

Tsja Andrea, toch maar proberen privelessen te regelen. Het zou zonde zijn als je dit moet stoppen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 07:36

Hier ben ik ook weer eens.

Karin, ik hoorde van Bitwise dat ie jou gezien had. Volgens mij heb ik ergens een glimp van je opgevangen, maar dat weet ik niet zeker.

Marieke, die foto van jou met Pico is erg mooi. Hij heeft net zo'n ponyhoofdje. Hoe gaat het op je werk?

MissJumpy: wij rijden alles op een normaal bit. Ienie op een dubbelgebroken bit.

GvdT: hoe gaat het nu met je paardje? Jij hebt ook veel pech de laatste tijd

Andrea: ik zou bij een administratieve vereniging gaan en van het geld wat je daarmee uitspaart priveles gaan nemen.

Hier heel kort het verslag van de Tripalon in Laren:
Dressuur 168 punten, voorlopige 2e plaats. Er was erg streng gepunt, en bijna niemand had een winstpunt.
Terreinrit foutloos. De eerste 7 km was Ienie erg enthousiast, en ze wilde alleen maar hard galopperen en iedereen inhalen (zoals het een echt renpaard betaamd! )
Springparcours daar heeft ze 3 balken flink aangeraakt maar het bleef gelukkig liggen.
Eindresultaat: 2e prijs.

Ik heb veel foto's maar nog geen tijd om ze erop te zetten.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 07:40

Gefeliciteerd!!! Erg netjes van Ienie!

Andrea --> Ik zou ook bij een administratieve vereniging gaan, zo hoef je niet de goepslessen te betalen en maak je daarmee je privelessen toch iets goedkoper.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 08:28

Ben ik weer, was al weer naar Sambal gefietst om z´n pootje weer in te smeren, vanmiddag maar weer een eindje met hem wandelen denk
M´n toetsenbord is nog steeds vaag aan het doen
En een speciaal toetsenbord knopje rechts onderaan hebben we niet!

Nu maar even omkleden, kan moeilijk in m´n oude kleren naar school!
Netjes gereden Scum! Gefeliciteerd met je 2e prijs

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 08:30

Gefeliciteerd Scum en Bitwise (en Ienie natuurlijk!)
Chaam maar het B in?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 08:30

Vanmiddag ga ik proberen of ik de camera erop kan krijgen, misschien dus wel weer wat nieuwe foto´s

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 08:34

Ik heb de reglementen er op na gekeken, maar kan daar geen duidelijk antwoord in vinden.

Zoals jullie weten ben ik in Ysselsteyn met beide paarden uitgesloten in het springparcours. Krijg ik dan toch -2?
Ik dacht dat dat alleen was als je in de cross uitgesloten werd, want ook alleen in de cross kun je je wp's rijden.
Wie weet het antwoord?

Dit staat er nl. in de reglementen:

Art. 312 WINST-EN VERLIESPUNTENREGELING
a. Uitrijden van een wedstrijd zonder hindernisfouten in de cross-country (klasse B t/m ZZ) geeft 2 winstpunten.
Uitrijden van een wedstrijd met maximaal 10 strafpunten (1 weigering) gemaakt op hindernissen in
de cross-country, geeft in de klassen B-L-M 1 winstpunt.
In de klasse B worden uitsluitend winstpunten toegekend indien aan de combinatie naast het behalen van bovengenoemd resultaat een voldoende beoordeling voor de wijze van rijden in de cross-country is toegekend. Zie hiervoor het protocol stijlbeoordeling klasse B bijlage 5.
b. Uitrijden van een wedstrijd met maximaal 20 strafpunten (1 weigering) gemaakt op hindernissen in de cross-country, geeft in de in de klassen Z en ZZ eveneens 1 winstpunt.
c. Uitsluiting in de cross-country geeft 2 verliespunten (aftrekken van behaalde winstpunten).
Uitzondering: geen verliespunten bij vrijwillig verlaten van het cross-country parcours en bij kreupelheid. De kreupelheid moet worden vastgesteld door de wedstrijdveterinair. Bij de stand van 6 verliespunten volgt degradatie naar een lagere klasse (met uitzondering van de klasse B).
d. Voor behaalde kwalificatieresultaten (qualifying results volgens art 506 lid 1.10 van het FEI reglement eventing uitgave 2003) bij één-sterren eventing wedstrijden worden twee winstpunten in de klasse Z toegekend.
e. Uitsluitend voor de klassen L,M,Z en ZZ paarden en de klassen M en Z pony’s geldt dat resultaten behaald tijdens nationale wedstrijden in België voor winst- en verliespuntenregistratie in aanmerking komen mits er op de betreffende wedstrijddag(en) geen startgelegenheid in Nederland is. Deelnemers aan wedstrijden in België dienen te allen tijde te starten in de reeks die overeen komt met de klasse waarin men in Nederland startgerechtigd is volgens onderstaande tabel.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 08:42

die discussie hebben we ooit al eens gehad (weet niet meer waarom) maar ik meen dat we er toen uitgekomen zijn dat dat niet het geval is. Er staat nl alleen dat uitsluiting in cross-country 2 verliespunten oplevert. En volgens mij heeft chantal ook geen -2 gekregen voor de keer dat ze haar beugel had verloren en niet te paard de ring verliet.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 08:43

Lielle schreef:
die discussie hebben we ooit al eens gehad (weet niet meer waarom) maar ik meen dat we er toen uitgekomen zijn dat dat niet het geval is. Er staat nl alleen dat uitsluiting in cross-country 2 verliespunten oplevert. En volgens mij heeft chantal ook geen -2 gekregen voor de keer dat ze haar beugel had verloren en niet te paard de ring verliet.

He bah, dan moet ik in discussie met de KNHS, want ze hebben me met Killea voor Gorssel min 2 gegeven.

Sorry, wist niet meer dat deze vraag al eens aan de orde is geweest.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 08:45

is ook heel lang geleden volgens mij, en ik weet niet of jij daarbij was. Was ook niet bedoeld als wijzend vingertje maar als van "oh ja, hoe zat dat toen?"

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 08:48

Er begon me iets te dagen. Volgens mij was dat geval van Chantal toch in Chaam? Maar goed, ik wist niet meer dat het ook over verliespunten ging toen. Wel dat ze de cross niet in mocht en ik dacht dat dat het discussiepunt was. Nou ja, maakt ook niet uit.

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 09:58

Ik heb dit probleem ook een keer gehad in Vrouwenpolder.
Het ging allemaal heel soepel in het parcours. Alleen ik vergat stomweg een hindernis
Ik werd toen uitgesloten in het springparcours.
Dit heeft mij toen geen verliespunten opgeleverd.
Verder was het natuurlijk wel balen omdat het juist zo lekker ging, maar ja. Dat heb ik soms

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 10:04

Daar zou je geen minpunten voor moeten krijgen Simmie. Even bellen met de KNHS
(of net doen of je gek bent als ze je voor ysselstein geen minpunten geven. Kun je er aan het einde mooi twee meer rijden )

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 11:17

Mijn merrie heeft geen last meer van koliek, ik wel. Ben tot na middernacht aan het lopen geweest, gister cursus en vandaag was/ is de accu leeg.
Ik heb me ziek gemeld omdat ik het even niet meer trek.

Vanmiddag komt de fysio voor der achterbeen, hopen dat ze op tijd rad is voor Bathmen.
Heb wel erg beroerde tijden in Bathmen, als ze rad is moet ik misschien ook maar een slaapplek gaan regelen.

Zondag was ik met mijn paard en pony naar het strand geweest, pony aangevallen door een rotweiler => heeft een mega schram tussen zijn voorbenen tot aan de singel en trekt een beetje met lv, begin er wel van te balen.
Die schram had ik nog niet gezien vanwege zijn lange vacht, haal ik er meteen maar af van het weekend.

Scum, super weer van Ienie.

Simmie volgens mij zijn het ook geen minpunten. Je krijgt ook geen winstpunten als je foutloos springt.

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 12:04

Jeetje, GvdT. Het zit je ook echt niet mee deze week.
Koliek, kreupelheid, aanval door een hond en dan ook nog rottijden in Bathmen!! Kan er nog meer fout gaan in 1 week.
Ik hoop voor je dat je paardje voor Bathmen weer in orde is zodat je daar toch lekker mee kunt doen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 12:40

Sim,

volgens mij was het nog veel eerder.

GvdT, een dikke knuffel voor jou! Het zit even helemaal niet mee

*Jolanda*

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 12:56

Tab, weet je al wat???????

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:47

Simmie, volgens mij hoor je ook geen minpunten te krijgen
Scum en Bitwise: super hoor! (en ook super natuurlijk van Ienie )
GvdT: het zit jou ook echt niet mee zeg.. sterkte ermee !
vief: uhm, tjah, het is wel dat ding/knopje dat Canter bedoeld moet je in de balk kijken waar start ook in staat.. en dan rechts staat er waarschijnlijk ergens NE en daar moet je op klikken en dan op Verenigde Staten
Canter; ik weet idd ook niet meer precies hoe ik dat definitief goed moet zetten, maar zo werkt het ook..
Andrea: balen zeg.. hopelijk kun je nog wel les bij hem blijven volgen!
vanavond weer les, zo even kijken of Britt echt weer helemaal rad loopt!
rt: hoe is het afgelopen met de keuring?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 13:49

of idd gewoon ctrl-shift gelijk indrukken

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:53

dat zal ik ook eens proberen als mijn toetsenbord weer zo doet Lielle

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 16:13

minnie_muis schreef:
Ladyzwien --> Kun je daar in het bos komen??

waar bedoel je??? bij ons nu? ik kan bij de waterbak en alles komen als je gewoon op buitenrit gaat. daar heb ik nu elke keer een beetje geoefend

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 17:02

ja dat bedoel ik ja! Hmmm dat wil ik ook wel