[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 09:40

Met die regen zal het idd tegen gevallen zijn in die stallen :/. Zeker op beton, dat water kon niet weg. Degene die binnen stonden hadden meer geluk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 12:50

Inderdaad heel mooie set van Antonius. Past ook goed bij het bruine tuig.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 12:09

Jaa leuke set! Moest wel effe aanpassen voor zo het taggen :p hahaha.
Afbeelding

Dit was toen het al vrij goed was opgedroogd, maandag avond rond 6u toen we naar huis vertrokken. Na zo een regenbui stond het echt veel hoger... Het enigste wat je kreeg was wat vlas.. maar dat helpt niet tegen zo een regen ze...

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 13:34

Uren voor Overpelt zijn er. Daaphh, jij start 1 minuut na mij in de cross, grote kans dat je me mag meenemen bij het water :+

correctie, mss zelfs al bij de start :D

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 13:47

Ohh dat is geen probleem voor hem :p doet hij met veel plezier. Maar opzich is het water in overpelt niet zo moeilijk he. Het is gewoon inlopen.

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 14:31

Als het gewoon inlopen is zou er zeker geen probleem mogen zijn, dan rij ik ws zelfs rustig in stap aan :) Vertrekken is altijd tricky, maar in Overpelt ben je wel direct weg van de groep dus dat zal ook al een grote hulp zijn. Bovendien gaat mijn vriend mee met de zweep voor het geval dat, als hij het nu wéér flikt is het bbq denk ik :Y)

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 14:36

@Rayaa: overpelt is een goede start! Zelfs Colorado startte daar goed! en dat is echt een uitzondering :+

Het water is bij mij al inspringen geweest van de verharde kant, ookal een keertje over een hindernisje en dan galoppasje en het water inlopen geweest. Beide in de B

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 14:38

Meestal is het zoals de laatste keer, er staat zo een ronde boog, dan galoppasjes, denk een stuk of 3 en dan inlopen.

Maar in overpelt is idd makkelijk te starten, snel van de groep weg en in gesloten in het bos. Cas startten daar ook goed!

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 14:52

Ik ben heel benieuwd :) Mijn doel is rondgeraken zonder dat de voorpootjes van de vloer zijn geweest. Dat hij eens twijfelt kan ik mee leven, zeker bij het water omdat hij er echt moeite mee heeft maar vechten en blijven vechten kan ik echt niet mee om.
De eerste 2 crossen die ik met hem deed was hij super eens hij vertrokken was, de 3e was hij helemaal goed en de 4e (vorige week) was een klein drama. Hopelijk kan ik hem nu terug vertrouwen geven!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 15:06

Ik denk dat overpelt wel een cross is waar je hem vertrouwen kan geven. Zeker omdat het ook in een bos is. Dat vind ik toch fijner voor paarden die nog niet veel kennen, dan zijn ze ingesloten en minder afgeleidt van de omgeving.
De hindernissen zijn er toch ook niet zo uitdagend, dus denk wel dat het goed gaat komen!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:43

PrietPraat schreef:
Antonius, ik heb je volledig gemist met je nieuwe kleuren :+ Kmoet er nog aan wennen. Kzag het nu op de foto en kvind het erg mooi!!

Haha ik ben nog even incognito :) maar bedankt! Ben er ook wel tevreden over.

Heeft er in Waregem eigenlijk iemand die begeleide verkenning meegedaan? Ik niet, omdat ik naar huis moest, maar als dat de moeite was, zou ik in Tongeren anders wel eens meegaan.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 19:50

Wij hebben ze meegedaan van de M. Hij zei niet zoveel maar op de moeilijk combinatie had hij wel goede tips. Wij waren wel te vrede. In de M wordt toch al verwacht dat je de gewone hindernissen wel weet aan te rijden.:-)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 10:59

Ik heb het niet meegedaan ik was nie vrij die moment, ik heb op mn eentje verkent. Verken meestal alleen eigenlijk. Voor de B staan er toch meestal geen moeilijk combinaties in.

Ik had wel eventjes naar de combinatie van de twee rode huisjes gekeken bij de B om te weten hoe ik het zou doen. Er waren er die in 4 reden, erwaren er in 5 en er waren er in 6 :+. Mijn klein spook ook in 4 er door :D.

proficat met het foutloze rondje van je vriend MF!

Veel succes aan degene die naar Overp.elt gaan!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 11:57

'k Vind dat wel een goed plan die begeleide verkenningen! In Gavere had 'k PP voor tips enzo maar stel dat ik alleen ben, zou een begeleide verkenning welkom zijn aangezien dat 'k nog niet veel crossen heb gereden.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 12:08

Ik ga meestal verkennen met Dirk of Sarah. Ze kennen blits ook en dat vind ik wel makkelijk. niet dat ik voor blits ergens rekening moet houden maar toch..

Ik zag wel dat er veel volk was bij de beide verkenningen. Was toen toevallig met de fiets aan het rond gaan. Al vraag ik me af met zo een grote groep of dat wel zin heeft... Maar voor mensen die zo pas komen crossen of nog niet veel ervaring hebben lijkt me dat wel super handig!

Ik heb die combinatie op 5 gereden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 13:51

Ik hoop dat ik bij mijn eerste cros(sen) toch iemand mee heb die er meer verstand van heeft dan ik, maar die ook mijn paard wat kent. Bij het verkennen zijn tips dan ook meer dan welkom.
Ik wil er graag weer stilaan in gaan vliegen maar krijg de smid niet te pakken. Vanaf dinsdag is het les op het oefenterrein van de club, en zou daar graag deze maand een crosslesje meedoen. Het is echter op gras, dus wil wel vijsgaten. Maar daarvoor heb ik (dringend) nieuwe ijzers nodig. Ik kan de smid van de stalbaas vragen, maar vond dat vorige keer zo'n onbeschofte boer :o

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 15:01

Proficiat iedereen met de goede crossjes in Waregem. K vond het een mooie cross als seizoenstart.

Denk dat het ook wel interessant kan zijn om tips te krijgen van een ervaren persoon, zeker voor het aanrijden van combinaties.

Wij waren er ook bij in Waregem, mijn man heeft goed gereden 3e plaats in B. Mijn paard liep ook mee in de L, spijtig genoeg is de ruiter gevallen (gelukkig wel zonder erg) hadden zich miskeken op een sprong. Tot dan toe heel goed bezig. Zondag naar Overpelt :).

Wel lastig Varekaj zo een hoefsmid die moeilijk te bereiken is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 15:06

Intussen al een afspraak kunnen maken voor woensdag namiddag :D Ik zit met mijn bende een beetje uit de richting zeg maar, dat maakt het niet makkelijker. Woensdagavond of donderdag breng ik dan Tibor en de 2 kleintjes naar hun weiland.

Icaro blijft nog een maandje op pension en krijgt gezelschap van het paard van een vriendin. Normaal is eind april de rest van de weides ook in orde en kan hij ook aan het grasseizoen beginnen :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 15:14

Hoe laat moet je rijden in Overpelt?

Hier staan ze al op de weides. Sinds net voor Waregem al.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 15:39

Mijn nieuw aangekochte weide is nog te nat en dat dossier zit nog bij de notaris. De weide die ik al had is zaterdag gesleept en wordt deze week of de week nadien voorzien van een fikse lading kalkcyanide. Normaal werd die weide compleet gefreesd en opnieuw ingezaaid maar da's uitgesteld naar komend najaar. Dit weekend ga ik daar wel met een spade proberen om zo veel mogelijk zuring en JKK uit te steken waar de bladeren al boven de grond komen piepen.
En de weide waar de kleintjes op gaan is pas vanaf vandaag beschikbaar :) De smid moest toch komen, dan is het handiger als hij ze eerst nog alle 4 op 1 locatie kan doen. Eens het weideseizoen begint staan de kleintjes op een andere plek dan de grote...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 23:13

Gefeliciteerd nog let de 3de plek in de B in Waregem!
Jammer can de vak, maar wel fijn dat ze beide niets hebben!

Ik ben candaag ook gevallen met blits... Springen een dubbel, stond op 3 volgen, dus we volgden, maar na de sprongen kreeg ik hem niet echt direct terug en de bocht kwam vrij snel dus onderuit in de bocht, denk dat hij me een knietje tegen men kop heeft gegeven.. Was erg toch effe niet goed van.. Daarna wel terug de lijn gesprongen en het bochtje goed gepakt. Al denk ik dat er toch een bultje komt, al haf ik wel men tok op..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 07:56

Gelukkig niks erg en enkel een buil!

Voor de 10e in Gavere, is er iemand met enig idee wanneer er ongeveer gestart zal worden? De timing is er nog niet zover ik weet. Normaal zou ik langskomen (eventueel als hulp) maar de vraag is gerezen of er die ochtend eventueel een nieuw paard gebracht mag worden. Als dat te combineren is zou het handig zijn natuurlijk.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 17:36

Iemand die de minpunten moet van B, L of Z?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 19:16

Proficiat voor je man zijn mooie klassering aldislamp.

Veel plezier en succes voor de crossers morgen in Overpelt! Geluk met het mooie weer!

Ai Daaphh hopelijk morgen niet te stijf? Wat bedoel je met minpunten? Wanneer je verplicht moet zakken ofzo?

Nog geen idee voor timing in Gavere, maar bij vlp is het altijd eerst dressuur, dus ik vermoed dat er pas vanaf 11u zal gesprongen worden. Als het niet lukt Varekaj, moet je je niet verplicht voelen om te komen he Varekaj! Voor hetzelfde geld heb ik goeie uren en lukt het me wel alleen hoor.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 19:20

Minuut punten bedoel ik voor de cross van Overpelt.
Tgaat stijf zijn maar effe tanden bijte . Met zo een mooi weer kunnen crossen, dat laat ik niet liggen.