dat is grappig. Ik spreek totaal geen dialect, maar als ik een Brabants accent op TV of radio (of zelfs IRL) hoor, valt me dat absoluut niet op, terwijl ik andere accenten op radio/TV behoorlijk vervelend vind.
verder erg druk hier en andere dingen aan mijn hoofd, dus ik ga even in meeleesstand.
AntheaV
Geplaatst: 25-11-11 16:40
Ik spreek ook geen dialect, en als mensen plat gronings/drents tegen me praten dan versta ik ze ook echt niet
Evony
Geplaatst: 25-11-11 16:43
Mootje schreef:
Jij praat ook erg netjes, Saar
Voorheen sprak ik met een zachte g haha, tot dat we naar drenthe verhuisde. Toen is het in de loop van de tijd er wel uit gegaan.
Ik versta twents prima en kan het zelfs praten. En aangezien zowat iedereen in de omgeving (oudere) plat praten neem je dat zo over Gelukkig doen de klanten er hier niet zo moeilijk over want die praten exact zo
AntheaV
Geplaatst: 25-11-11 16:49
haha dat scheelt Rowo. Ik had een keer in de Welkoop (toen ik daar nog werkte) dat zo'n man bij de kassa plat Gronings tegen me begon te praten. Nou ik verstond dat dus echt niet en toen werd hij helemaal kwaad op mij Hij vond het een gebrek in mijn opvoeding dat ik dat niet verstond. (ik vond het een gebrek in zijn opvoeding dat ie geen ABN sprak )
Evony
Geplaatst: 25-11-11 16:52
Mootje schreef:
Kom je oorspronkelijk uit het zuiden dan?
Oudendijk Rij daar 1 keer in het jaar ook wedstrijd haha, dressuur 4 daagse. Ik reed vroegah altijd paard op manege 't wit paardje in haghorst
Daar kan ik ook niet tegen Rowo! Waar ik zelf niet tegen kan is mijn dyslexie haha, zeker in mijn studie formuleer ik dingen graag uitgebreid en mooi, en dan moet ik echt gaan nadenken over de spelling. Heel irritant. Gelukkig heeft mijn computer (en telefoon) er standaard overal spellingscontrole op zitten waardoor het binnen de perken blijft
Komt door mijn heerlijke mac haha! Ik moet alles 10 x checken, en vind het zelf ook heel vervelend. Met wat lastigere woorden heb ik echt geleerd hoe ik ze moet schrijven, schrijf ze dus ook niet automatisch maar moet echt bedenken van welke letter nu enzo
en ik heb het ook niet heel erg, met lezen bijvoorbeeld totaal geen problemen, ik gooi ook geen letters door elkaar. Maar gewoon woorden schrijven kan voor mij lastig zijn.
Wij hebben alleen maar gave paarden anders kopen we ze niet in Althans vinden wij dan
xxitsmexx
Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-11 18:26
*noor mooie kast. Veel plezier het weekend *texelse gaat opzoek naar een bank *henny super z'n springles *karen heeft iets te veel muisjes gegeven. (zijn dat vetranquil-korrels? of is het wat anders) *lau heeft hard getraind en nu weer last van haar knie *kris heeft lekker getraind bij rob *margriet heeft gereden maar wat last van de wind *sarah en zijn ze goed gelukt? klinkt wel lekker hoor *sultank zit nijntje te kijken, succes morgen op cc *evie leuk zo'n ontmoeting. en lekker op het strand geweest. Heb ik ook z'n zin in verder een hoop gepraat over accenten. en dyslexie. Moet zeggen dat ik ook vaak moet nadenken hoe ik iets moet schrijven en er zou ook best wel eens wat verkeerds staan. *lau en shanouk hebben paarden bekeken.
vanmorgen paarden naar buiten gedaan en daarna maar meteen de stallen gedaan. dacht dan ben ik mooi meteen klaar. daarna maar de post rond gebracht (ja dat moet ik dan nog wel doen in de vakantie) daarna stuk gelopen met de hond en les gegeven. Nu de paarden maar weer naar binnen halen.