[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 15:56

Goeiemiddag!
Ik heb Vorstin heerlijk laten grazen. Ze vond het echt lekker al dat gras. Morgen maar weer.

Bedankt Mo! Succes met je geldlijstje. Ik heb het ook, alleen niet veel grote uitgaven.
Lekker verwendagje heb je vandaag Noor :D
Ben benieuwd naar je jasje Mirthe!
Veel plezier in Thailand Kim! Best lastig dat ze alleen Chinees spreken! Hoe moet je dan wat leren?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 17:23

Hoi,

@ mistid. Ik vroeg mij al af wat LSD betekende bij jou op school. Ik ken het op een andere manier haha. Leuk een nieuw jasje. Ik heb na lang zoeken eindelijk 1 passend jasje.
@ Kim leuk dat het bevalt in Thailand en jouw naam hilarisch :D
@ Benthe Gefeliciteerd *\o/* Ik heb hem in 2000 gedaan en als ik het zo hoor is het heel erg veranderd. Ik heb allround.

Heb net eindelijk weer eens lekker gesprongen met mijn ruin. Volgens mij had hij te lang in de zon gestaan want het was zsonder geklier. Dan geniet ik zo van dat dier. Dinsdag gaat hij naar de tandarts dus dat wordt feest. Met pelham was hij goed te rijden.
Zometeen springles met de merrie. Benieuwd wat voor een dag zij heeft.
Mijn voortuin is nu helemaal klaar. 1000kg split ligt er in, nieuwe borderrand en vandaag de praxis leeggekocht voor plantjes. Achter ook nieuwe plantjes nu alleen nog nieuw gras achter en het is strak. (nog wel even wachtn tot de belastingdienst uitbetaald :o )
Mijn andere merrie staat nog steeds bij de hengstenboer want zij wil niet verliefd worden :( . Loopt nu een shettenhengst bij maar ik geloof dat die niet leuk genoeg is. (kan het mij heel goed voorstellen knappe Advance of een shet) Het gras is veel interessanter en bevalt wel geloof ik..

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 18:16

caroline78 schreef:
Mijn andere merrie staat nog steeds bij de hengstenboer want zij wil niet verliefd worden :( . Loopt nu een shettenhengst bij maar ik geloof dat die niet leuk genoeg is. (kan het mij heel goed voorstellen knappe Advance of een shet) Het gras is veel interessanter en bevalt wel geloof ik..

hahahaha .....ze wil zelf een kerel uitzoeken... :D

rowo

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 19:11

En gelijk heeft ze. Ik zou zelf ook niet willen dat mijn ouders of baas mijn kerel voor mij uitzoeken :D

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 20:00

Aach carolien!! haha idd zou zel me man uit willen zoeken :+

heb lekker gereden net, morgen leker naar het strand :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 20:02

Haha, Rowo... Ik zou idd ook wel mijn eigen vent willen uitzoeken!
Corien, Veel plezier morgen!

Vandaag superlekker in het zonnetje gereden. De aanleuning was na 5min al fijn. Hij is namelijk zo'n klooier met het bit. Ik heb echt zin in morgen! Na precies een jaar weer crossen :)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 20:04

Jij ook Mo :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 20:53

KIm: Heerlijk zo warm! En charmante naam heb jij zo :P
Caroline: Geef de merrie eens ongelijk ;)
Mo: Mooi dat het rijden zo fijn ging! Kan hem morgen live bewonderen.
Mistid: Klinkt mooi dat jasje.

Ik ben net terug van het grote Openingsconcours van Den Goubergh in Roosendaal. Was een giga concours met vandaag alleen 2 grote ringen. Waren vandaag 3 ringen M met elk 50 starts en idem in het L. Zondag wordt er ook nog 1.40m gereden en finales en morgen B t/m Z. M stond vandaag al op een serieuze 1,30m. En hoorde veel geklaag van ook de profs dat dit toch wel erg gek stond.
Had Amati en Trakkie meegenomen. Voor Trakkie was dit z'n springdebuut.

Amati was echter ietswat overdonderd van de entourage. Eerste helft parcours ging super (ook hele ruige foto van :D), maar na de dubbel ging hij aan de hol. Was z'n eerste buitenwedstrijd en hij had nu iets teveel ruimte. :D

Trakkie liep daarna zijn parcourtje en die liep heel stoer foutloos rond :D Dus we mochten nog barrage ook. In de barrage wilde ik echter te netjes rijden aangezien er 125euro klaar lag voor nr.1 :P
Echter dat moet je niet doen met Trakkie. Met hem moet je aanvallen. Uiteindelijk 11de geworden en geplaatst voor de finale van zondag.
Heb besloten echter die niet te rijden. Gaan morgen lekker trainen in Lelystad.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 21:04

PB @ waar blijft dan die foto.... :P . Wel een geslaagde ervaring zo te horen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 21:05

Ze komen van de week op internet te staan. Maar had hem al even bekeken in de kantine op een laptop.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 21:09

Jammer PB, maar 11e is ook niet slecht ;) . Zeker niet als er zoveel deelname is! Verstandige keuze om de finale niet te doen omdat je morgen gaat crossen!

Ghehe, ik zou ook niet blij zijn als pap en mam een vriend voor me gaan uitzoeken, doe ik ook liever zelf.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 21:11

Gefeliciteerd met je 11e plaats PB. Je hebt L gedaan of M?
En zoveel starts? Dat is hier normaal.

Cross-train-ze morgen!!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 21:13

Heb B gereden :P Sorry, had ik even duidelijk neer moeten zetten.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 21:15

Oh haha.... ik dacht al :+

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 21:18

Ja, wordt een beetje veel van het goede :P
Was wel echt blij dat ik vandaag niet M reed met Hetje. Dit was echt serieus hoog en gewoon echt een delicaat parcours. Had even meegelopen met iemand en sommige hindernissen kwamen tot bijna mijn kin. Nu ben ik niet zo heel gek groot, maar voor het M is dat toch wel echt aan de maat. :P

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 21:23

Aangezien merrie een paard is wordt zij gewoon uitgehuwelijkt. Had al gevraagd of zij niet even langs Advance wilde lopen met haar zodat zij kan zien dat hij heel knap is maar helaas dat doen ze niet :+

Merrie sprong ook lekker. De hele dag in de zon staan heeft ze goed gedaan :D

@ pb wel lekker debuut. Mijn ruin moet ook niet een te grote ring hebben want dan is hij ook niet te houden

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 21:24

Klinkt als een geslaagde dag PB!

Ik heb mijzelf net een pedicure gegeven. Dat was wel echt nodig, zeker nu het mooie weer er weer aan komt! Zo nog even de was ophangen en de afwas doen en dan lekker vroeg naar bed.

Morgen naar Lelystad en de rest van het weekend lekker relaxen met mijn vriend. PB, tot morgen!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 22:17

Nou jongens, ik heb mijn eerste hardloopwedstrijd ever gelopen :D
Het was echt heel druk, allemaal kinderen, heel veel publiek, maar ik heb hem uitgelopen! Heb op het laatst nog een serieuze sprint getrokken ook :D Daarna nog even met zijn allen een pannekoek gegeten :9

Fijn dat je lekker hebt gesprongen Caroline!
Veel plezier morgen Corien!
Jij ook veel plezier Mo :D
Netjes dat ze allebei zo goed gingen PB! Wel gaaf op zo'n groot concours rondrijden! Met Vorstin vind ik het juist fijn om de ruimte te hebben. Dan rijd ik mijn lijnen langer en heb ik tussendoor even een rustmomentje om Vorstin weer terug te nemen.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 22:17

Lekker Mo, zo'n weekendje! En nog lekker weer erbij ook!
Klinkt als een uitdagende wedstrijd PB! Met hemelvaart heb ik ook zo'n concours met alle toeters en bellen. Heb er wel zin in moet ik zeggen!

Zo, mijn stageweek zit erop. Ben nu net weer een half uurtje thuis van het werk. Morgenochtend nog even en dan kan ik ook weekend houden :) Ik had trouwens vandaag niet echt last meer van mijn nek gelukkig. Heb niks hoeven smeren, eigenlijk had ik om 11 uur vanmorgen nergens meer last van gelukkig. Viel reuze mee dus.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 23:17

Ik heb even een paar dagen geen tijd gehad om te bokken, heb het erg druk gehad met opdrachten van school en Bam waar ik 2x per dag langs ging.
Dit weekend ga ik even mega bijlezen.

Ik heb een beetje een lastige situatie met Bam, en ben benieuwd wat jullie ervan vinden:

Woensdag heb ik dressuurles gehad met Bandido, ging best goed en hij liep als vanouds.
Daarna in de paddock gezet, was ie alleen achtergebleven en gaan rennen, daarna was zijn bovenbeen (echt op zijn spier aan de voorkant) wat al sinds de trap (op zijn onderbeen) een bult zat weer dikker en warm geworden.
Donderdag kwam de dierenarts de krammen eruit halen, wond zag er heel goed uit en allen nog een korstje wat mooi moet helen. Bovenbeen vond hij wel raar, hij deed alleen een beetje vaag over wat hij nou dacht dat het was: geïrriteerd of toch een scheurtje in de spier door de trap? Moest iig koelen en compagel smeren. Hij heeft een prik gehad voor het been (zou niet weten wat voor prik). Toen ik s'avonds kwam om het been te koelen was het wel minder dik en warm, maar Bam zat ineens onder de bulten :?
Ik heb maar al het kuil dat in zijn stal lag eruit gehaald. Zulke bulten had hij van de winter ook, maar dan nog ietsje erger en dacht toen dat het van het kuil kwam? Was trouwens in dezelfde week waarin hij ineens een bult op dezelfde plek had als nu, hij had er geen last van en heb gewoon doorgereden, na een week of wat is het vanzelf verdwenen.
Vanochtend was het been nog hetzelfde als donderdagavond, na lang in de stapmolen gestaan wat dunner. Hij heeft gewoon weer kuil gehad en bulten waren en bleven gewoon weer weg?
Vanavond even dik en nog steeds iets warm, alleen in de paddock gezet en gekoeld.

Nu twijfel ik erg:
De da heeft gezegd het weekend rust houden.
Ik denk zelf alleen dat het eigenlijk niks met die trap te maken heeft en dat die bult er al zat maar nog niet was opgevallen voor die trap (was een paar uur en de dag na de trap ook niet dikker dan 5 minuten erna, toen ik de bult het eerst zag). Vorige keer was de bult gewoon weggegaan met rijden, ook toen liep hij er normaal op en leek nergens last van te hebben. Mijn moeder denkt dat het beter is om te gaan rijden, maar waarschijnlijk zegt de dierenarts als ik morgen bel waarschijnlijk van niet als het nog dik is. Ook vind ik het "apart" dat hij beide keren spontaan bulten kreeg die net zo snel weer verdwenen, misschien een link?
De bulten kunnen natuurlijk ook komen van de prik van de da, maar van de winter hadden we er niet eens een da bij gehad.
Ook geeft Bam aan 0,0 pijn of last ergens van te hebben, graaft rustig kuilen in de paddock, loopt 100 % rad en met rijden van maandag tm woensdag liep hij ook helemaal goed en lekker door en was de bult op zijn been al bijna weg en ook niet warm.

Nu doe ik zelf het liefst gewoon wat de dierenarts zegt, maar aan de andere kant denk ik dat zijn been misschien juist wel erger is geworden door het stilstaan, en het misschien beter is om te rijden, zeker omdat hij aangeeft helemaal nergens last van te hebben? Aan de andere kant ben ik weer bang iets "kapot" te rijden.
Maar als hij echt last heeft van zijn spier kan hij toch nooit helemaal rad lopen denk ik?

Ik weet het echt niet meer, wat is wijsheid?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 23:22

Klinkt mij eigenlijk meer als eiwitbulten in de oren Evie!
Wel balen zeg!

Ik kan niet voor jou beslissen, dat moet je echt zelf doen :j

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 23:24

Als je geen gekke dingen doet en gewoon voorzichtig rijdt (dus stap, draf, galop en geen zijgangen, etc.) kan het volgens mij geen kwaad. Met dit soort dingen rijd ik altijd door. En heb eigenlijk nooit een paard met blessure gehad (behalve 1 maar die had hij al toen hij kwam).

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 23:25

Eiwitbulten dacht ik ook, maar het stomme is dat hij altijd zoveel kuil krijgt dat het eigenlijk onbeperkt is, hij krijgt nu wat extra zodat hij echt heel de dag wat te doen heeft maar dat is al 1,5 week en hij eet lang niet alles op.

PB: Mijn moeder denkt er dus precies hetzelfde over.
Ik ben het ook wel een beetje met haar eens, zeker omdat hij aangeeft nergens last van te hebben, maar ik ben bang dat ik echt iets "kapot" rijd en dan zijn we nog veel verder van huis.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 23:28

Ik denk dat Bam´s been en de bulten los van elkaar staan. Gewoon toevallig dat de bulten nu net opkomen.
Je geeft zelf aan dat het bovenbeen toch afwijkend er uit ziet en dat de DA dat ook vind.
Zelf zou ik het zekere voor het onzekere nemen en even niet rijden. Kijk na het weekend gewoon weer verder. Je vergeeft het jezelf nooit als er wel schade aan de spier is en je het door het rijden verergerd. Het weekend over zijn maar 2 dagen.. Wat zijn 2 dagen zekerheid nemen nou helemaal tov een eventuele revalidatie-tijd van spierschade?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 23:33

Dat is inderdaad wat het andere stemmetje in mijn hoofd zegt simmie.
Maar dan blijft het been waarschijnlijk gewoon hetzelfde en wat dan?

Ik heb het vermoeden dat het met rijden minder wordt, dus ik ga denk ik morgen maar even de da bellen en bespreken, dat van het been van de winter was ik al vergeten en daar wees iemand me vandaag pas op. Dus ik ben benieuwd wat de da daarvan zegt.