[SGW] [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Miriam

Re: [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:55

Ik denk dat je in mate van band op bouwen allerlei gradaties hebt, ongeacht de vorm van stalling...
Voor mezelf kan ik wel zeggen dat mijn band met mijn paard anders is geworden sinds hij thuis staat (nou is ollie ook best wel een moederskindje, dat scheelt ook). Ik ben de eerste en de laatste die mijn paarden zien op een dag. Ik denk ook dat het meer te maken heeft met elkaar zien dan met het daadwerkelijke vroeren of uitmesten... Zelf buitenzetten bv scheelt weer wel. Ik zie dat nl ook als momenten waarin "opgevoed" wordt.....

Enne.. goedemorgen! Doei!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:56

dat laatste ben ik wel met je eens, daarom zet ik ze ook regelmatig weer zelf buiten, om te kijken of ze nog steeds weten hoe het "hoort" Knipoog

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 13:31

Miriam schreef:
Ik denk dat je in mate van band op bouwen allerlei gradaties hebt, ongeacht de vorm van stalling...
Voor mezelf kan ik wel zeggen dat mijn band met mijn paard anders is geworden sinds hij thuis staat (nou is ollie ook best wel een moederskindje, dat scheelt ook). Ik ben de eerste en de laatste die mijn paarden zien op een dag. Ik denk ook dat het meer te maken heeft met elkaar zien dan met het daadwerkelijke vroeren of uitmesten... Zelf buitenzetten bv scheelt weer wel. Ik zie dat nl ook als momenten waarin "opgevoed" wordt.....

Enne.. goedemorgen! Doei!

Hier ben ik het ook wel mee eens, maar ik denk niet dat je band veel beter word als je paard aan huis staat. Op een pensionstal, geef ik ook eerlijk toe, regelt een ander het voor je.
Maar in de zomer zet ik ook me eigen paard buiten en haal ik hem binnen, en als ik rond 5 uur op stal ben help ik ook met het voeren van de paarden.
Je ziet je paard wel minder maar denk dat het meer aan de momenten ligt dat j echt wat met je paard doet.

Had net me presentatie, ging best wel goed, ik wist alleen op een geven moment niks meer te vertellen Clown moest 10 minuten praten over eventing, en ik wist nog wel veel maar alleen in het nederlands, dus was ff de draad kwijt Clown Toen begon ik maar over de rode en witte vlaggetjes en van daaruit kon ik wel verder Clown
Wat een redding die vlaggetjes Koe

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 15:19

Goeiemiddag Doei!
Tis rustig hier Tong uitsteken

Tientjeh: aah wat rot zeg van je kat.. sterkte ermee! Ach gut
LZ: mooi profiel! Haha!
Loes: netjes van je mondeling! Ik had een 5,5 daarvoor Clown
Rowo: super van je foutloze rondjes!

Heb Money gister niet gereden, vond het toch een beetje te gek met die wind Tong uitsteken
Krijg het vanaf volgende week weer druk met school. Over 2 weken hebben we weer schoolexamenweek en dat zijn de laatste punten die we krijgen voor ons eindexamen. Moet ik toch wel even goed maken Tong uitsteken

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 15:26

Ik denk ook dat het niet zoveel uitmaakt waar je paard staat In de periodes dat ik nog regelmatig op een springstal kwam had ik ook met bepaalde paarden die ik regelmatig deed wel een band en die was echt niet heel veel anders dan met mijn eigen paarden thuis.

Dat waren dan wel de paarden die je nog een keer een aai over hun neus gaf of gedag zei als je langsliep om een ander paard te pakken. De paarden die je minder liggen besteed je toch minder aandacht aan(buiten het rijden om) en daar had ik ook altijd veel minder mee.

Dus ik denk dat de band die je met een dier opbouwt niet zoveel afhangt van de stallingsvorm

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 16:04

Het maakt denk ik niet veel uit waar je paard staat, maar meer met hoe jij met je paard omgaat.

Heb trouwens net nieuwe schoenen gekocht. Ben er zóó verliefd op.
Hoge pumps van zwart lak met een puntneusje en daarop een strikje van gevlochten koord. Ze zijn zo mooi (zucht). Waren van Paul Smith en 70% korting. Kon ze neit laten staan.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 16:12

Mijn paard staat ook niet thuis, ik weet zeker moest ze thuis staan dat ik ieder vrij moment in de stal te vinden ben Vork Mijn vriendjes paarden staan wel waar hij woont maar ik denk niet dat de band daardoor beter is. Ik ga namelijk ook erg veel naar stal aangezien ze hier dichtbij staat. Als ik in de buurt ben ga ik wel eens gwn een knuffel en een streel over haar neus gaan geven enzovoort Vork

Maar ik zie inderdaad zat veel mensen gewoon hun paard uit de stal plukken, vlug even rijden en hup paard weer in de stal...

Ik denk dus ook dat het enorm ligt aan de persoon zelf, ikzelf ben echt gehecht aan haar Ja en wil er dan ook zo vaak mogelijk zijn Haha!

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 16:40

In de winter word er wel minder met de paarden gedaan, maar dat is denk overal wel zo. Als het zo koud en slecht weer is, ben ik niet iemand die de hele dag op stal blijft hangen.
Terwijl in de zomer iedereen altijd de hele dag buiten en op stal te vinden is. Dan worden er ook buitenritten met de hele stal gemaakt enzo.
Maar in de winter ben ik altijd minimaal 3 uur op stal.

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 17:11

Het paard wat ik rij is niet van mezelf en toch voelt dat vaak wel zo. Ik heb een hele fijne band met Undercover, dat heb ik zelf moeten doen want van haar hoeft dat allemaal niet zo. Uiteraard is een eigen paard het mooiste wat er is maar als dat niet kan vind ik mijn oplossing ideaal. Ik knuffel mijn paard vaak voor en na het rijden en hou helemaal van hup een borstel erover, zadel erop, vlug even rijden en dan weer naar huis. Als ik zou rijden dan is het plezier er snel af, voor mij dan.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 17:59

Ik was vandaag half 1 al vrij Lachen. Viel een uurtje uit, wel fijn dus.

Loempia is vandaag een dagje vrij Knipoog.
Wij hebben de paarden thuis staan. Ik mag daar niet over klagen. Ik heb geen idee hoe het is om je paard ergens anders gestald te hebben, dus ik weet zelf niet hoe het dan is, maar ik ken wel aantal mensen die dat wel hebben.

Het is per persoon verschillend, je hebt mensen die het paard ergens anders hebben staan en alleen even uurtje komen rijden (zoals rowo zijn, en om alles zeuren). Maar ook als je je paard thuis hebt staan. Er zijn ook dan genoeg die alleen naar het paard kijken wanneer ze even willen rijden. Daarna word hij de box weer ingezet.
Ik denk dus dat het echt per persoon verschillend is, maakt niet uit of je paard thuis staat of ergens anders staat.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 18:27

Ik rijd ook een paard van iemand anders, maar heb een goede band met mars. Heb er een jaar over gedaan dat ik eindelijk met hem alleen op buitenrit kon ( wou niet bij stal weg) en sindsdien kan ik overal met hem heen rijden. En is die in de cross veel fijner, heb sneller het vertrouwen dat het goed is.
Het voelt als eigen paard. ( eigenaresse doet er dan ook helemaal niks mee ) Kom er ook elke dag en ook als ik niet ga rijden.

Vandaag stage gehad, vanavond les Haha!

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 19:42

Ik hou ook meer van het geknuffel.
Ik wilde ook echt een paard wat aanhankelijk is en van aandacht houd.
Gelukkig heb ik die gevonden, want dit is echt een knuffel.

Net gereden, lekker aan het werk, morge heeft ie vrij.
Zit tot half 5 op school en moet half 7 hockeyen.
Dus heb ik alleen tijd om te poetsen en hem binnen te halen.
Komt wel goed uit, normaal heeft ie zondag vrij omdat ik dan de hele dag moet werken, maar ben 2 weken vrij.

Volgende week een weekendje op vakantie, heeft ie 2 dagen vakantie.
Zet ik hem denk de hele dag buiten.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 20:47

Mijn vader heeft vroeger op de boerderij wel eens op een paard gezeten, maar voor de rest niet. Toch is hij jaren (met mijn zus) mee geweest naar wedstrijden, en nu gaat hij met mij mee naar wedstrijden en crosstrainingen enzo. Hij heeft best wel wat verstand ervan gekregen.
Mijn moeder reed vroeger op een manege en had een half jaar een pony in bruikleen van Ponypark Slagharen. Nu gaat ze 2x in de week naar Vorstin, om haar lekker los te gooien, poetsen, en longeren.

Wat betreft de band: Ik denk inderdaad dat het het meest gaat over hoevaak je je paard ziet. Doordeweeks ben ik zo'n 3 uur op stal, maar in het weekend veel langer. Dan ben ik ook met andere paarden bezig, en dan krijgt Vorstin ook wel een paar extra aaien over haar bol. Ik zou Vorstin best thuis willen hebben staan, inderdaad omdat je gewoon altijd bij je paard kan zijn als je dat wilt. Je loopt gewoon ff je deur uit en je bent er. Aan de andere kant vind ik het ook wel lekker dat ik niet iedere dag dezelfde regelmaat hoef te hebben. Als ik uit wil slapen, dan kan dat gewoon, en dan staat er geen paard op eten te wachten, of te wachten tot ze naar buiten kan.

Knuffelen met een paard hou ik ook van, maar Vorstin is niet zo'n onwijze knuffelkont. Ze kan iig niet zachtjes doen, ze wil alsmaar alles vast pakken en opeten. Ze is ook heel snel met haar neusje. Als ik echt veel behoefte heb aan knuffelen ga ik gewoon naar een ander paard op stal toe: Umbro. Dat is echt een onwijze knuffelbeer, hij wordt het liefst de hele dag geknuffeld Lachen

Vorstin is lekker buiten losgeweest, en ik heb haar aan de pessoa gelongeerd. Ze liep wel goed Lachen Morgen heb ik les, en ga ik denk ik balkjes lopen. Dat is ook wel goed voor haar rug.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 21:55

aahh ik heb heerlijk geskieed.. Super lekker weer enz.. Heel de dag zon, heb foto's op me hyves staan dus voor de geintresseerde Tong uitsteken www.luxket.hyves.nl

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 22:40

Geweldig luxket, lijkt mee heerlijk. Heb nog nooit geskieed.

Vanavond les gehad, we hebben gesprongen, ging erg goed Haha!

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 22:41

Ziet er heerlijk uit luxket!

Ik heb ook nog nooit geskied, is ook niet echt iets voor mij.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 22:46

Mij lijkt het echt geweldig Haha!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 23:34

Ik ben een rasechte snowboarder Cool
Mijn ouders boarden, mijn broertje board, mijn oom en tante boarden.. Eigenlijk doet bijna de hele familie het!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 23:59

Skien en boarden?? Nee echt niks voor mij. Veel te bang dat ik al mijn benen breek Bloos

Hier een filmpje van gister... Barrage zit er helaas direct achteraan. Let soms niet op mijn houding, ze springt soms zo hoog dat ik mijn handen niet naar voren krijgen No Cheer

Coriana @ bathmen

Nu ga ik slapen! Welterusten allemaal! Doei!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 00:01

Truste!!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 00:10

Net terug uit Bathmen.
Mondial Meat Trading CUP Finale gezien. Was leuk!
Misschien morgen ook nog wel even naar de Derby Haha!

Ga nu lekker slapen. Morgen weer naar Enschede.
Ben blij dat ik weer beter ben Lachen

Rowo: Mooi filmpje Lachen
Wat loopt ze lekker relaxt rond al!

Lux: Gaaf!! Heb ook een paar keer geskied.
Vind het leuk Lachen Heerlijk zo dik ingepakt in de sneeuw. Of lekker uit de wind met een zonnetje!

Truste Doei!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 00:46

Rowo: Ziet er goed uit!!

Ben zelf ook net terug van concours. Was met stuart foutloos en 1 balk in de barragen enog een 3de prijs. Hetje ook maar meegenomen omdat die met dit weer thuis niet veel had gedaan en erg fris en fruitig was. Liep eigenlijk een heel fijn rondje in t L, alleen jammer genoeg een balk op de laatste hindernis.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 08:09

Goeiemorgen Doei!

Gefeliciteerd PB! En een balk op de laatste hindernis is echt mega zuur!

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 08:23

Goeiemorgen!
Ziet er relaxt uit Rowo, lekker met de oortjes erop!

Mijn vader en moeder hebben allebei helemaal geen verstand van paarden. Mijn moeder was er zelfs bang voor. Ik moest ook echt een paard hebben, die in de omgang super makkelijk was Knipoog
Maar ze doen wel hun best, en alles waar ze me bij proberen te helpen is fijn.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 08:38

Goedemorgen, ik heb net besloten om met de auto naar het werk te gaan, dus ik heb nu 20 over hier..... Even bokken....