[SGW] [HK]Cross met ons mee, Holladiejee (DEEL7)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MJ_

Re: [HK]Cross met ons mee, Holladiejee (DEEL7)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 08:39

bij divoza is een kieffer al snel tussen de 80 en 100 euro, vergeleken met een huismerk hoofdstel van 40 euro. Maar van de merken is kieffer wel een van de goedkopere denk ik!

Ik heb ook 1 keer een kieffer gehad, die voelde wel iets lekkerder aan maar ging niet heel veel langer mee dus tegenwoordig hou ik het maar gewoon bij Pagony Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 08:41

Even denken. Die van Online hebben we al 7 jaar, en die ziet er nog als nieuw uit.
Voor Ienie heb ik toen een onbekend merk gehaald. Omdat Kieffer veel te groot voor haar fijne hoofdje was.

En voor Kaatje heb ik nu ook weer een Kieffer. Maar die heb ik pas een half jaar, dus daar kan ik niet zoveel over zeggen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 08:48

Goeiemorgen Doei!

Wat een hoofdstel verhalen. Ik heb toen de tijd bij Pino van mijn pa een, toen, heel duur zadel gekregen (3000 gulden) en hoofdstel (300gulde) en ik moet zeggen ze zijn nog steeds in perfecte staat. Ik onderhoud alles super goed en dat scheelt wel. Mijn pa zegt nog steeds blij te zijn met dat zadel het past werkelijk op elk paard. Verder heb ik nog een heel goedkoop hoofdstel die ik thuis gebruik en in de cross. En mijn nieuwe Kieffer Katharina hoofdstel die ik zelf gekocht heb en voor concoursen gebruik.

Wat hebben jullie voor jullie zadels betaald dan? Mijn springzadel was incl. 1000 euro en het verschil ik kwaliteit kun je wel merken zeg Ja

Ik ga zo maar es rijden.. T is hier wel zonnig maar zooo warm.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 08:50

wat voor zadelmerken heb je dan rowo?

Ik weet niet eens meer precies wat ik voor mijn prestige springzadel heb betaald, ook rond de 1000 denk ik?

Was mijn eerste echte dure zadel, vroeger op de pony's kochten mijn ouders nog de spullen en dat waren altijd de huismerken.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 08:54

Eerder kreeg ik ook altijd de huismerken, maar toen ik het eerste paard kreeg wel het wat duurdere. Over het algemeen kun je full maten op elk paard zowat gebruiken.

Mijn eerste zadel is een passier en het springzadel een Chamberlain. Wel een duidelijk kwaliteits verschil moet ik zeggen...

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 08:56

oh ja, passier heeft wel eenhele goede naam!

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 08:59

Mijn springzadel weet ik niet wat voor merk dat is, dat zadel is ook al ruim 20 jaar oud Bloos Nu ik toch serieuzer ga springen met Fred komt er een nieuw springzadel Ja.
Mijn dressuurzadel is een Duits merk, waar wij vorig jaar €1700 voor hebben betaald.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 09:03

Zadels, jeetje.

Ik heb een Kieffer Aachen vzh richting dressuur, ruim 10 jaar geleden 2ehands gekocht (toen een paar jaar oud) voor ik meen 500 gulden. Dat ligt nu te verstoffen mag wel weg eigenlijk.

Dan heb ik een Passier Grand Gilbert (dressuurzadel), 2ehands (1 jaar oud) gekocht voor iets van 800 euro, een Stubben Siegfried CSII (springzadel) nieuw gekocht voor 1200 euro en een Stubben Scandica (springzadel) 2e hands voor ook iets van 800 euro. Ik ben helemaal weg van mijn Stubbens, echt superzadels.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 09:07

Ik heb een vzh van kieffer, de Garmisch (geen idee wat ik er toen voor betaald heb) voor buitenritten.
Een Moll springzadel (1200 nieuw gekocht)en een Prestige dressuurzadel (1600 nieuw gekocht).

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 09:11

Haai!!

Hier meldt zich ook weer iemand... Haha!
Ben nog een beetje brak Dromen Afgelopen nacht om 2 uur in mijn nest gevallen en om 7 uur er weer uit... Maar.... Cavalia was gaaf! (misschien ga ik er nog wel een keer heen... Bloos )

Tja wat zadels en hoofdstellen betreft. Ik heb al jaaaren een redelijk duur hoofdstel Lemetex.
Bevalt erg goed en ziet er ook nog als nieuw uit!
Zadels heb ik een Kieffer dressuur, destijds 2e hands gekocht voor 1000 gulden. Bevalt nog wel goed, maar is misschien wel een keer aan vervanging toe. Springen is een Stubben Siegfried. Nieuw gekocht voor 2000 gulden (dacht ik?). Lange singelstoten aan laten maken. Bevalt heel erg goed.

Zadels passen nagenoeg op elk paard...Ook fijn Haha!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 09:12

ik moet ook eens lange singelstoten laten maken, want ik verklo.ot mijn rug nog eens met het aansingelen!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 09:13

Dat is idd fijn dat de zadels zowat op elk paard past. Mijn passier past wel op elk paard, maar springzadel past helaas niet op Uvanta....

Ik ga maar es snel rijden Doei!

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 09:18

Mijn oude springzadel past ook op elk paard, gelukkig.

Ik ga nu zo vast rijden, anders wordt het echt bloedje heet.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 09:36

Die korte springflappen zijn zo duur dus ik wil geen lange stoten Clown En zo groot zijn mijn paarden toch niet Tong uitsteken

hier ligt ook een oude kieffer vzh richting dressuur (münchen) stoffig te worden.
Heb een KN-dressuurzadel(bijna nieuw gekocht) dat ook redelijk werkloos is.
Ainsley-springzadel dat voorlopig ook stoffig gaat worden.
Stübben Siegfried, de halfdiepe. tweedehands gekocht voor op stal en de jonge paarden.

En daar komen straks nog twee zadels in bruikleen van mijn leenpaard bij Nagelbijten / Gniffelen
Zal die ainsley en KN maar even poetsen en netjes opbergen tot Nowie aan de concoursen toe is Clown

Dure hoofdstellen heb ik zelf nauwelijks. Had een mooie kieffer gekocht voor ot, maar die is nog niet aan gebruik toegekomen Bloos

Is er iemand trouwens nog toevallig in het bezit van een springflap maat 130(of evt 135) die niet meer gebruikt wordt?
Anders moet ik maar even een nieuwe bestellen bij de ruitersportzaak.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 09:57

Kaatje en Oro hebben allebei 140 in de springsingel. Hebben wij dan zulke dikker paarden? Bloos

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:00

Nee, alleen maar groter Scum.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:08

140 is echt enorm Clown

Ik heb nog nooit groter dan een 1.35 nodig gehad voor welk paard dan ook. En op stal stonden er toch ook wel een paar flink massale paarden van rond de 1.75 Ja
Wil de singel ook eigenlijk nooit hoger dan op het vierde gat, dan zit het niet fijn meer voor jezelf en is de singel ookgewoon te groot Clown

andrea16Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:11

Goeiemorgen!

En de hoofdstelverhalen gaan over in de zadelverhalen Tong uitsteken M'n vader heeft ooit es een Stübben Siegfried CS gekocht en die bevalt nog steeds hartstikke goed! Past ook op veel paarden en hij rijdt hartstikke lekker.
En we hebben nog 2 Kieffers, 1 VZH en een dressuurzadel.

Ik werd om half 10 wakker en het is me al te warm. Ik ga vanavond wel even lekker rijden, kan ik haar ook gelijk na het rijden even wassen voor morgen. Dan heb ik meer garantie dat ze morgen nog schoon is Vork

Vanmiddag maar even lekker naar de Oldemeyer! (recreatieplas hier)

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:38

Hahaha Scum *LOL*

Fred net gereden, die was nogal fris. Nouja, zij liever als ik met dit weer Haha!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:45

Ik heb toen ik met de pony wat verder kwam samen met mijn vader een dressuurzadel gekocht (Ook een passier Grand Gilbert net als Lielle) Mijn spaarpot was geplunderd maar ik heb er geen moment spijt van gehad. Wat een heerlijk zadel! Voor het springen heb ik een BR Jos Lansink, ook een erg fijn zadel en blijft ook erg mooi!
Mijn vader had een Kieffer vzh zadel waar ik met Sambal ook een poosje mee gereden heb. Maar die gebruik ik nu eigenlijk zelden.

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:54

Goeiemorgen Lachen

Pff hier is het ook zo drukkend warm.. en dan nog de zon erbij! Ik ben lekker binnen vandaag!!

TeZzz schreef:
Loes: ga jij nog naar de Aardbeienfeesten? Zie ik je misschien daar nog wel! Knipoog
Ja, ik denk dat ik morgen overdag wel even ga en dan 's avonds naar Victoria.
Zondag avond heb ik een verjaardag van 3 vriendinnen en dan met die groep ook nog naar Zundert Lachen!

Over hoofdstellen en zadels..
Mijn hoofdstellen zijn niet zo duur, mijn mexicaans is van Eric Thomas en was €40,- of €50,- Mijn dressuurhoofdstel is geloof ik merkloos en heb ik al een hele tijd, durf niet meer te zeggen wat die kostte.
Ik had eerst een salto dressuurzadel van het Ruitergilde en een close contact springzadel van BR. Maar beide pastte niet meer.
Nu dus een veelzijdigheids van Kentauer, erg fijn!

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:57

Loes; Mijn zusje heeft ook een springzadel van Kentauer. Echt een heel mooi zadel, mooi leer en zit echt heerlijk!

Gelukkig zijn mijn schouders al aardig bijgekleurd, maar nog een beetje gevoelig. Ik blijf maar een beetje uit de zon vandaag *LOL*

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:00

Slim IS *LOL*

Ik ga vanmiddag naar de ruitersportzaak Hyper!
Krijg een nieuwe cap!!

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:02

Mijn vader is vanmorgen snel nog naar de ruitersportzaak geweest. Die had me beloofd om mij van de week pektouw te halen omdat het op was, en dat was ie helemaal vergeten Bloos!

Wat voor cap wil je, Vief?