[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 17:59

pony heeft atroze, en ook iets van bronchitus.. weet het niet precies, maar hij piept nu zelfs met ademen enzo.. en hij loopt behoorlijk kreupel van de atroze.. dus met op de wei zetten doe je hem ook geen lol..
DA was vanmiddag geweest.. hem leek het verstandigst om in te laten slapen.. maar dat dachten ze zelf eigenlijk ook al..

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 18:01

Vervelend.. Maar voor de pony misschien maar beter.. Nu de zomer eraan komt had hij het nog benauwder gekregen.. Dan had je hem helemaal geen plezier gedaan..
Moedige beslissing!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 18:05

jeetje allemaal vervelend nieuws...
sterkte allemaal
vandaag een 5 jarige gereden... best leuk dier
en vanavond Muisje rijden

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 18:23

leuk bt!!

Ik heb vandaag op een new forestje gezeten. Was de 1e keer dat er iemand op haar rug zat ..
GEwoon in spijkerbroek.. Wel met cap!
Morgen neem ik toch maar me veiligheidsbeugels en mn rijkleren mee

AntheaV

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 18:53

jitske: verveled nieuws zeg

@vief: wij hebben 3 honden, 5 vogels, 3 paarden, 1 veulen, 2 hamsters en heel veel vissen

andrea: en....heb je de keuring al gehad????

Hoorde gister trouwens nog naar nieuws. Een meisje hier uit de buurt had van het weekend een wedstrijd en met de ereronde had ze een slofteugel om en toen is het paard gaan steigeren, viel achterover op haar hoofd en nu ligt ze in coma, in een kritieke fase. De artsen vragen zich af of ze er überhaupt nog uit komt. Echt zo sneu en ze is pas 20

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 19:00

Jeetje zeg Anthea..
CD en BT; leuk dat jullie vandaag op andere paardjes hebben gezeten/gereden

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 19:01

Jeetje allemaal nare verhalen!

Vief--> Wij hebben 8 honden. 1 nep Jack Russel, 6 Noorse elandhonden en 1 karelische berenhond. En we hebben 1 goudvis. En de paarden! en zomers hebben we ook heel veel zwaluwen!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 19:07

elandhonden en berenhonden?! was dat?!

klinkt niet fijn anthea wat kunnen er toch rare dingen gebeuren. zo heb ik ooit eens meegemaakt dat tijdens de prijsuitreiking degene die de prijzen uitreikte de rozet bij het paard van mijn clubgenootje aan het hoofdstel wilde hangen. clubgenootje meldde hem van te voren nog dat het maar aan de laars moest, want aan het hoofdstel kon echt niet. maar de man wilde niet luisteren en kreeg met pijn en moeite dat ding aan het hoofdstel, waarbij het paard zo in paniek raakte dat paard achterover klapte en clubgenootje er onder kwam

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 19:17

BT--> Ik zal wel even mooie foto's zoeken!

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 19:28

Ok de nep Jack Russel!
Afbeelding
Afbeelding

Noorse elandhond. Die heet zo omdat die in Noorwegen op elanden jaagden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Karelische berenhond. Deze honden komen uit Finland. Streek Karelie. Tegen de grens van rusland aan. Die jagen nog steeds op beren.
Afbeelding

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 19:31

ahhh wat een schatjes! ik wilde altijd zo'n Husky hond

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 19:44

Wij hebben geen huisdieren (tenzij je insecten die af en toe weleens in huis zitten meetelt ).

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 19:48

Ik ga zo naar de paardjes toe. Moet nog goed oefenen voor zondag. Online moet zijn M1 proeven wel gemakkelijk kunnen lopen.

Maar met Ienie moet nog hard gewerkt worden. Die loopt nu meer op L1 niveau en moet zondag ook M1.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 20:02

Bedankt voor het duimen allemaal, het heeft geholpen!!!
Ik had een medische sportkeuring omdat ik volgend jaar sportmanagement en beleid ga studeren. Het eerste jaar is de gewone Calo en daarvoor moet je dus medisch in orde zijn en volgende week moet ik een sporttest doen, dan kijken ze of je alles zo'n beetje aankan.
Vandaag gingen ze dus alles medisch testen. Eerst moest ik een vragenlijst invullen met de vraag welke sporten je doet en hoeveel uur en allerlei dingen over m'n eigen gezondheid.
Even later werd ik al door de arts opgeroepen en werden eerst m'n ogen getest, dat was ruim boven het gemiddelde
Toen werd m'n gewicht, lengte, vetpercentage getest en dat was ook goed. Hij testte daarna m'n coördinatie dmv het staan op 1 been met ogen dicht enz. Ook ging hij controleren of m'n benen gelijk waren en m'n rug recht was. Dat was allemaal ook in orde!
Toen nog de soepelheid van m'n heupen en andere gewrichten testen, hij vond dat ik erg soepel was Hij begon ook nog over het paardrijden, dat het erg belangrijk was dat ook de ruiter bij eventing een goede conditie moest hebben haha, hij had er nog een beetje verstand van zelfs!
Hart, longen, lever, milt en bloeddruk waren ook in orde en toen was ik alweer klaar! Helemaal goedgekeurd
Hij zei nog: "Ik had je gelijk toegelaten op de Calo" Maarja, ik zal volgende week nog wel even een test moeten afleggen

Sorry voor het lange verhaal

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 20:38

Ik had het raadsel van RK fout

Leuk dat je goedgekeurd bent Andrea

Ik vind de honden van MM érg leuk!

Afbeelding

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 21:17

Ahww wat een lieve huisdiertjes allemaal
Afbeelding
Deze vind ik erg lief
En die rose teentjes van Bento's kat zijn ook schattig!

Wat fijn dat alles helemaal goed was Andrea

@ Anja, sterkte
Ik kan me voorstellen dat je een beetje schrikt als je je pony opeens heel anders terug ziet, maar misschien valt het allemaal wel mee als je hem in het echt ziet. Mijn oude ponietje was ook een stuk minder bespiert, maar toen ik zag hoe gelukkig z'n nieuwe baasje ermee was maakte dat wel weer veel goed
Maar je hoeft natuurlijk niet te gaan kijken, maarja dat moet je toch echt zelf bepalen..

@ Anthea en BT wat een rot verhalen zeg. Zou echt heel boos zijn als je van te voren zegt dat het lintje niet aan het hoofdstel kan en zo'n idioot het dan alsnog even gaat proberen

@ CD, vliegen jullie ook wedstrijden met jullie duiven. Of hoe je dat ook noemt

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 21:53

super andrea...ik zou echt meteen worden afgekeurd voolgens mij

wij hebben 2 poezen best scraal maar mijn moeder houdt niet van dieren

vanavond op Muis gereden, ze pakt nog steeds op links vast maja morgen weer en dag, verder wel redelijk braaf, linkergalop is nog een drama... ik zit zelf op de een of andere manier niet helemaal goed op stal behoor ik nu tot de kneuzenclub dressuurmutsen

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 21:59

Andrea --> Super!! Die sporttest gaat vast ook wel lukken!

Vief,
Wij hebben 2 honden, 2 konijnen, 4 paarden, de waterbak in de paardenwei zit vol met vissen, we hebben een hele zooi poezen en katten en nog een berg koeien natuurlijk.

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 22:01

vief --> naja je weet al onze huis dieren wel ..

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 22:03

Afbeelding
Afbeelding

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 22:18

lief bt

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 22:29

vief: sommigen hebben dat wel gedaan vroeger
Maar nu ze bij mij wonen zijn ze huis kap vulling *nu niet, ze zitten nog steeds opgehokt*.
Nee ik vind het zielig om ze in zon klote transport naar frankrijk te sturen en ze dan half dood thuis te krijgen. Bij mij worden ze geselecteerd op mooiheid, en dan mogen ze lekker op het huis gaan liggen..
Ik heb ook opvallend veel vreemden in de zomer.. Die komen gewoon erbij liggen op het dak.. Dus eens in de zoveeltijd gaan er een stel naar de slacht..

Onze Panjo:
Afbeelding
Afbeelding

Ons Rikje
Afbeelding

Ik heb net me knie gestoten met de trailer uit de stalling halen.. (precies aan een scherpe rand natuurlijk) heb nu een snee van een cm precies over me knieschijf.. En kei blauw natuurlijk.. Dus Ijs erop.. Die knie mankeerde nog niets

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 23:14

CarpeDiem --> Auw dat is heel pijnlijk, zoiets heb ik ook al is gehad.... sterkte!

Ik heb net ene hele lading wedstrijden ingeschreven! Kheb geen idee hoe lang ik nog met Lucky kan starten maar ik blijf haar maar gewoon inschrijven voor de dressuur (en af en toe een keer springen). Kzie wel waar het schip strand. Ik doe nu iig niks meer van haar vraagprijs af want dan moet ik veel te veel toeleggen. Nu eerst maar is ff afwachten, er komen vast wel weer mensen die geinteresseerd zijn in haar!

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 23:17

Groot gelijk sjaan.

gewoon lekker verder gaan met uitbrengen.. Wie weet komt er op wedstrijd ook wel iemand naar je toe net als bij BT

En die knie, ik ging echt bijna knock out.. Nou da heb ik toch echt niet zo snel..
Laatst bijgewerkt door CarpeDiem op 07-03-06 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 23:19

Allemaal leuke huisdieren!

Ik heb vanavond even op tutje gereden met een phryso zadel. In stap liep ze gewoon lekker ontspannen. In draf was het net eej ja knikker. Veel slechter als met mijn eigen zadel. Maar dit zadel klapperde zeg maar. Dat de achterkant omhoog ging als ik ging staan. Dus daar had ze wel wat last van. Is het zadel dan tegroot ofzo? Maar goed in de galop was ze direct super ontspannen. Dus dat was ook wel beter. En ik zit op dat zadel veel rechter op en hou mijn benen stiller. Dus ik hoop dat ik hem nog een keer mag lenen. Maar dat mag vast wel! En als ze dan ook in de draf beter loopt dat ga ik er wel over nadenken om zo'n zadel aan te schaffen!