Ik heb de wedstrijdkalender gehad van de LRV, voor springen en dressuur. Alles van tussenwedstrijden en tornooien valt in mei, juli en augustus. In april wil ik eerst nog even een maandje goed doortrainen, mijn mogelijks nieuwe logé leren kennen en dan vanaf mei wedstrijden starten. Voorlopig alleen dressuur, ik weet nog niet wanneer mijn knie weer in orde is voor springles, laat staan wedstrijden.
Ik twijfel alleen of ik er nog wedstrijden van VLP (HGVBB) tussen zou plakken. Dan zou dat uitkomen op wekelijks een wedstrijd in de maanden mei, juli en augustus. Mijn doel is om de B1 bij LRV uit te rijden, maar eigenlijk zou ik toch ook graag willen proberen om genoeg punten te verzamelen om bij VLP niveau 1 te mogen starten...
winnie10
Geplaatst: 28-03-16 19:11
@antonius: proficiat met je 3de plaats!!
Ik ben meer dan tevreden over mijn eerste M! Met een foutloze cross, 14 secondjes te traag, gestegen naar een 11de plaats Ik had wel een goed gevoel bij mijn cross. Alleen begon het te gieten net voordat ik moest starten! Was echt ambetant tegen de regen/hagel inrijden.
Zag er goed uit, Ik heb je trouwens gefilmd winnie! Wel niet heel top door de wind en regen maar heb je hele renbaanstuk. Proficiat Anthonius ! Dirk had ook een 3de plek in zo
En ik ben ook thuis! Al even hoor, maar nog mc donalds gegeten
Ben het 3x moeten gaan vragen, maar ze hadden al veel klachten gehoord over de timing in de jumping. Blijkbaar hadden ze de max tijd aangepast in een andere reeks naar 74 maar bij mij was het max 79 en hadden ze bij iedereen dus strafpunten berekend op de max tijd van 74. Uiteindelijk in orde gekomen en dankzij foutloze cross binnen tijd een 3e plek en mijn prijs... Een stalkoord! Helft van de cross heb ik niet veel gezien, toen ik over de 4e sprong ging begon het te hagelen voor dood, dus Fi heeft een aantal sprongen zelf moeten doen op zich een goed gevoel gehad, ze twijfelt nergens, moest gewoon sturen. Alleen in combinaties wil ik nog teveel controle en rij ik overal een galopsprong meer... Moet haar terug weer volledig leren vertrouwen, maar komt wel goed. Ik was blij dat ik vooraan in de L zat, aanloop en landing waren nog niet teveel kapot. Was tijdens het verkennen ook al kletsnat tot op mijn onderbroek, was blij dat ik thuis was, kouwelijke dag!
Ik ga ook naar Gavere, ga mij toch terug M inschrijven. Ik ben ginder vorige week al eens gaan kijken en hij staat niet zo dik vind ik. Mag alleen niet teveel regenen daar, dus hopelijk de komende tijd wat droog weer.
Winnie ik heb je zien vertrekken! Zag er heel ontspannen uit! Je paard maakt zich niet snel druk denk ik?
Daaphh: proficiat voor Dirk! Ook vette prijzen zeker in de o reeks wat is zijn volgende wedstrijd?
Ik heb trouwens n.ifin wel gezien om foto's te nemen, heb er nog 2 op parcours gezien maar weet niet wie die zijn.
Varekaj: dressuurwedstrijden zijn op zich niet zwaar he, of je nu thuis rijdt, of je rijdt op wedstrijd 2 proeven... Alleen met een paard dat veel stresst op transport zou ik het niet doen, maar als hij rustig is, zie ik hier geen probleem in. Vind dat iets anders bij jumping, laat staan cross...
Evelyn: toevallig nog gesprekje gehad vandaag met de organisator van Gavere, daar zijn ze afgelopen week komen keuren en hij moet alle 'gaten' in de hindernissen dicht maken, dus vandaag ziet hij die gaten in Waregem... Hij was not amused in ieder geval goed dat je wel een fijn gevoel had! Dat blijft toch het belangrijkste!
Anoniem
Geplaatst: 28-03-16 21:36
Proficiat Dan toch een organisatorische fout ivm de strafpunten bij jumping, blij dat het opgelost is geraakt! Heb er vanmorgen nog aan gedacht toen ik in de gietende regen stond uit te mesten, als dat maar goedkomt met het parcours. Als je hulp nodig hebt in Gavere, geef maar een seintje. En hopelijk heeft de McDo gesmaakt
LRV is altijd maar 1 proef, dus absoluut niet vermoeiend. Zolang hij hooi heeft en het tussenschot is dicht valt het mee qua drukte. Soms moet ik wel de klep dicht doen. Hij is enorm nieuwsgierig en zit dan de hele tijd vol enthousiasme rond te kijken. Op zich niet erg, ware het niet dat hij dan begint te schrapen. Hoe ik het ga aanpakken bij echt warm weer deze zomer weet ik nog niet, ik heb geen airco in de laadbak en die is donkerbruin. Al zal het wel helpen als ik me op het einde van terrein parkeer en hem buiten het zicht zet. Omdat we met redelijk veel nieuwe leden zijn zit de kans er in dat er een extra viertal of achttal moet bijkomen. Heb me nu al ingeschreven voor alle wedstrijden op 1 na in mei en dan voor alle tornooien, allemaal dressuur. Ik kan inschrijven tot 2 weken voor wedstrijd, dus als ik op termijn alsnog ook een springproef wil doen kan ik dat nog bijzetten.
Amai ik ben ook echt niets meer waard! vannacht geen oog dicht gedaan doordat de tent heel de tijd plat werd gewaaid...
@Antonius: Ze is inderdaad niet snel onder de indruk! ze laat het allemaal gewoon begaan en heeft er gewoon plezier in denk ik haha. Maar als ze het in haar vel heeft kunnen er soms rosse merrie streken uit komen! Vorig jaar vaak gehad dat als ik mocht vertrekken uit de startbox ze niet vooruit ging maar gewoon ter plaatse begon te bokken van vreugde, maar dat heb ik er al uitgekregen :p
florence123
Geplaatst: 28-03-16 21:54
@Varekaj: bij welke lrv ben je? 1 dressuurproefje is zeker niet vermoeiend even zwaar als een gewone training lijkt me
Ik zou graag enkele tussenwedstrijden doen om het M2 te oefenen met Colorado maar die liggen allemaal in de examenperiode wat een stomme planning van het lrv!
mila_furrie
Geplaatst: 28-03-16 21:55
Wij hadden ook een foutloze m cross 4 sec tijd. Maar super tevreden. Nergens problemen gehad.
Daaph: ik heb dirk gezien denk ik aan het water. Met een rode cap op? En een smal vosje?
Leuk dat iedereen een goede cross gehad heeft. Ik heb jammer genoeg niet veel mensen gezien. Winnie heb ik zien inrijden vaak wij waren 425 jij kort erna dacht ik
Anoniem
Geplaatst: 28-03-16 21:57
Levade, Erpe-Mere. De kalender van de tussenwedstrijden voor ons zijn allemaal in mei en eentje begin juni. Dan is het weer stil en 17 juli is ons eerste tornooi. Dan de 24e en dan al de rest in augustus.
Op zaterdag heb ik springles en dat is vaak wel aardig intensief. Bert zet ons fiks aan het werk Voordeel is dat ik er op een paar lessen al enorm veel geleerd heb, Icaro vindt het ook super en blijft zijn best doen tot het einde. Het gaat alleen wat puzzelen worden met zaterdag springles en zondag dan wedstrijd. In principe kan hij dat prima aan, maar wordt nu wel tijd om toch wat ernstiger aan de slag te gaan. Heb nog een maand, moet lukken
Edit: aangezien de club springles heeft op vrijdag en dan vaak ook corss hindernissen meepakt twijfel ik om 2x/maand bij Bert te gaan lessen en de andere 2 weken op vrijdag bij de club.
Jaa dat kan wel, dirk heeft een rode cap en een smal vosje
Opzich ben ik wel blij met mijn weekend ondanks de dressuur. Ik vertrok al ziek naar waregem.. Blits had nog nooit op het vreemde gestaan voor een weekend, dus was wel spannend. Eerst wou hij zijn stal niet in, eens erin, bibberen. Gelukkig was hij al goed gekalmeerd. Vrijdag nog gereden en hij was super braaf. Zaterdag de dressuur was een ramp... een kameel is er niets tegen. Daarna jumping, hij was zo sterk, het enigste wat ik moest doen,was houden houden en houden. Zo zou ik de cross nooit kunnen uitrijden,dus nog snel opzoek gegaan naar een bit :p zondag was de cross, bit ging super goed! nog nooit zo een fijn gevoel gehad tijdens de cross, heel gemakkelijk te rijden.
Wat ik echt een groot nadeel vond waren de stallen, die van ons stonden echt onderwater. niet nat, maar als je het stro wegnam, was er echt een waterhoogte van 5cm.... Mja niets aan te doen zeker.. Zondag had ik een stem van iemand die dagen opstap is geweest, het was echt gene vette.. Maar wel een content weekend gehad!
florence123
Geplaatst: 29-03-16 19:00
@Varekaj: die jury waarover ik het had vorige week (die me 2x achteraan plaatste terwijl andere jury me 1 &2 zette) was van erpe-mere Ik ben bij lrv merelbeke, de tussenwedstrijden en tornooien zullen wel hetzelfde zijn voor ons
ook jij proficiat mila_furrie!
dat van die natte stalle heb ik nog gehoord! wel jammer als je daarvoor 80€ moet betalen he
florence123
Geplaatst: 29-03-16 19:05
dit vind ik echt een gave foto beetje jammer van mijn domme kop! maar wel leuk met de zon en de dreigende wolken op de achtergrond
Anoniem
Geplaatst: 29-03-16 20:28
Ik heb geen flauw idee wie van de club vorige week is gaan jureren Voor zover ik begrepen heb zijn het allemaal mensen die een jurycursus hebben gehad die ze proberen te sturen maar bon, dat zegt niks natuurlijk. Tot nu toe heb ik ook nog maar 1 les gereden via de club, de lesgever was Annelies Crul. Hele vriendelijke meid, dat wel, maar meer dan "losser in de kaak" heb ik niet gehoord die avond. De binnenpiste waar we toen reden was zacht gezegd niet mijn ding, dus ik ben er niet meer naartoe geweest. Ook al omdat het in een smalle straat was en plek voor 2 trailers om te parkeren. Vanaf dinsdag gaan de lessen weer door op het clubterrein, heb me ingeschreven voor elke week. Is met een andere lesgever, ben curieus wat het gaat geven. Sowieso blijf ik nog dressuurles nemen bij de vrouw waar ik nu al een aantal jaar les volg, en springles bij Bert. LRV is "bijkomend" zeg maar. Ik rij in ieder geval niet om te winnen, wel voor de lol. Al zou ik wel graag door de B1 geraken dit seizoen.
toffe verhalen van de cross! en mooie foto Florence
Ik heb mij gisteren in de storm aan mijn eerste keer B2 gewaagd op dressuurdag. Had op voorhand bang voor de wind, maar paard gedroeg zich voorbeeldig en deed enorm zijn best. Goed voor een 4e en 1e plaats. Zo krijgen we zin in de zomer!