[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:01

^)
Ik dacht dat beestje van schoonmoeder en opa!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:02

@tg: ik heb me altijd al afgevraagd wie Anib was :P geen flauw idee... :P nu dus wel...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:04

wij mogen het erf niet af Sannn (op mijn eigen aandringen). Ik ga wel zaterdag thuis wat spelen, en dan kijk ik het nog even aan. Zeker omdat ik begrepen het dat je sowieso je inschrijfgeld kwijt bent (tegen het advies van de KNHS in) , en dan zie ik ook geen reden meer om vroeg af te melden.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:05

Haha Mootje ik dacht dat je het over mn fiets had! 3 jarige staat nog in Friesland, eerst maar vos afwachten.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:10

:')

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:11

Nog wat gehoord Karen?

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:17

@Lielle; Bij een spring of dressuurwedstrijd vind ik dat wat flauw maar bij een SGW is het volgens mij een behoorlijke financiële strop als ze iedereen terug moeten betalen. Het is natuurlijk best wat geld (vergelijken met een dressuur of springwedstrijd) maar dat heb ik er dan in principe wel voor over om het evenement een volgend jaar wel door te laten gaan....

Maar in het geval dat het wel gewoon doorgaat:
Weet iemand hoe het beleid is bij afmelden als er wachtlijsten zijn? Krijg je dan wel je inschrijfgeld terug wanneer je na de inschrijftermijn afmeld omdat er toch een nieuwe deelnemer (dus toch startgeld) in jouw plaats komt?

Niet dat ik me er heel druk om maak want als er geen wachtlijst was had ik ook moeten betalen, maar ik heb me nog nooit afgemeld voor een wedstrijd (met wachtlijst) geloof ik en nu wel, dus ik vroeg me af hoe dat zit ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:18

Altos, een wachtlijst is geen criterium voor het wel of niet hoeven betalen :n Als je al niet hoeft te betalen, is dat coulance van het secretariaat!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:19

Nee, ze bellen vanmiddag....

Altos, bij een wachtlijst moet je ook gewoon betalen.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:20

haha gelijk zadelmak Teegee... Dat zijn de beste ;)

Ik ga dit weekend misschien even een beetje oefenen op Bussloo met Celeste en Zavira. Ik zou eigenlijk zaterdag nog een regiotraining hebben bij Alice, maar dat gaat denk ik niet door... en dan moet het maar lukken in Chaam!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:21

Ik denkd at ik niet helemaal duidelijk was. Wat ik vreemd vind is dat je je inschrijfgeld niet terug krijgt als je afmeldt ivm met rhino (dus ik had het niet over het niet doorgaan van de wedstrijd), ook niet als er een wachtlijst is. Dat met die wachtlijst is niet bij iedere vereniging overigens zo, maar bij Chaam andere jaren iig wel, en uit het bericht in het chaam topic begrijp ik dat dat het dit jaar hetzelfde gaat.

Ik heb er nog minder moeite mee om (een deel) te betalen als de wedstrijd helemaal niet doorgaat, maar afmelden uit gezondheidsoverwegingen en toch moeten betalen, terwijl er een wachtlijst is en de KNHS verenigingen adviseert geen inschrijfgeld te vragen, vind ik vreemd.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:21

En anders maar niet natuurlijk ;)

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:27

@ Lielle; Ik had je idd niet goed begrepen.

Lielle schreef:
Ik heb er nog minder moeite mee om (een deel) te betalen als de wedstrijd helemaal niet doorgaat, maar afmelden uit gezondheidsoverwegingen en toch moeten betalen, terwijl er een wachtlijst is en de KNHS verenigingen adviseert geen inschrijfgeld te vragen, vind ik vreemd.

Mee eens ;)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:42

Goeiemorgen!
Ik heb heerlijk geslapen! Nu zo naar werkgroep, en daarna echt als een speeeeeeer naar stal. Godfried komt, maar ik ben om 13 uur klaar met werkgroep, en hij komt ook om 13 uur :\ Ging niet anders, en heb wel doorgegeven dat ik dat niet ging redden. Ga wel vragen of ik iets eerder weg mag, maar deze werkgroepdocent is behoorlijk raar, dus dat zal wel niet mogen. Wel spannend, voor het eerst op Denzel :D

San, heel veel sterkte. Anorexia is echt heel naar :\
Dat klinkt gek Renske. Misschien voor de zekerheid een keer een fysio of osteopaat laten komen? Wie weet heeft ze een blokkade opgelopen oid.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:43

@ renske: kom je toch nog in diepenheim beetje oefenen op 17 of 24 maart?? (als dat doorgaat, wij volgen, al is dat tot nog toe slechts mijn mening) de lijn van de KNHS, als die zegt, je hoeft niet af te lasten gaat het door, als die zeggen: wedstrijden aflasten, gaat het niet door.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:45

Leuk Snoek, kun je dus vanaf vanmidag echt aan de slag met Denzel. is hij al een beetje gewend?
Sann sterkte, altijd naar zoiets.
TG leuk dat je begonnen bent aan een nieuwe uitdaging. Dat houdt je hoofd ook een beetje weg bij de zorgen die je hebt met Vos :(:)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:53

Haha mn nieuwe topper = een fiets.

Wie heeft er voor mij het nummer van Godfried? Een stalgenootje zoekt een net 2e hands dressuurzadel.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:56

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:58

TG: Leuk hoor zo'n uitdaging ;) Nummer: 06-51494914
Renske: Arme Celeste :(:)
Weule: Ik hoop dat de kust gauw veilig verklaard wordt voor jullie en ik dan ook weer van stal af mag.. :)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:45

Jeroen heeft de oefencross bij jullie ook wel wat uitdaging of alleen simpele sprongen?
Shanouk wat lekker om vanmiddag met denzel aan de slag te gaan!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:47

Spannend Shanouk, maar echt super leuk!

Mn BB heeft zeker gehoord dat ik hem aan de kant zet voor een Iphone want mn ping doet het niet.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:50

@bvw: voor sommige is de uitdaging heel groot (bb) :P anderen vinden het maar simpel (3***) :P

er staan circa 20/25 sprongen op groen/B/L niveau. en een enkele welke ook in de M cross kan. alles is op een terrein van 1,5 hectare en goed overzichtelijk. er zit een waterbak in met inloop, lage insprong en hogere/smallere insprong.. Voor mijn gevoel, maar ik heb er dan ook geen verstand van ;) is het leerzaam voor groen, B en L paarden. Zeker vlak voor een serie crossen kun je mooi oefenen. of na een blessure, lange stop, of om wat dingen te testen. Rijd je echter al simpel L/M rond, dan is er weinig uitdaging....

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:52

maar wel lekker galop stukken en leuke inkomer voor het seizoen? Ik overweeg namelijk ook om te komen nu putten dit weekend niet door gaat

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:57

@bvw: er staat op dat terrein een adviesparcours waar je ongeveer 2,5 minuut over doet, met dan 13 sprongen (bijna overal optie om te kiezen tussen laag en hoog) maar het is een adviesparcours, je mag dus ook je eigen lijnen en sprongen uitkiezen, desnoods spring je 30 keer dezelfde :P als het druk is heb je 5 minuten alleen het terrein, maar je kunt ook afspreken met 2 of 3 samen te gaan, dan heb je 10 minuten of 15 minuten... (gebeurd meestal), als het op dat moment rustig is, mag je gerust wat meer tijd nemen...

zit even te denken, maar volgens mij is er niemand van hier afgelopen jaar geweest...

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:05

vond nog een link van eind 2010, beetje zelfde idee altijd, soms nieuwe/andere hindernissen, meestal ander parcours en staat nu ook al een v-sprong om ongeveer 90 cm (vast), vermoedelijk ook nog 1/2 vaste sprongen erbij dit jaar. mogelijk maken we nog een opsprong/afsprong.

https://picasaweb.google.com/1148895633 ... directlink
(let trouwens niet op die brakke kop op foto 13/14..., weinig slaap, veel drank en zere kop, daarom loop ik ook niet rechtop...)