[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

viefdepief

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 08:43

Zet hem op Laura! Zal aan je denken, komt vast goed :(:)

Mootje: Gefeliciteerd!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 09:03

Lau, Succes met je colleges!
MM, Jouw chabrak-voorraad is wel een beetje te hoor ;)
Ik heb ook maar een paar chabrakken, 3 voor het ene zadel, 3 voor het andere zadel! Ik heb voor springen HH en voor dressuur Eskadron. Alleen maar van die ultradunne dekjes, want ik hou niet van dat dikke spul.

Mijn autopapieren liggen nog op de salontafel. Nu hopen dat ik ze niet nodig heb vandaag!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 09:18

Morning!
Een vrijdag op het werk, bevalt me niks ;) Had ook moeite met opstaan... :O

@ Mootje: netjes rijden, dan valt het hopelijk mee ;)
@ Lau: succes met college! :(:)

Ik heb volgens mij 1 of 2 dekjes voor onder het springzadel en een stuk of 3 voor mijn dressuurzadel. Van alles wat. Voor wedstrijden heb ik witte en een blauwe met logo van mijn vaders bedrijf erop.

Heb Nudine haar dek ook maar opgelaten vanacht. Ze staat normaal zonder en krijgt ze alleen dek op als ze naar buiten ging, maar vond het gisteravond toch wel zo ontzettend KOUD!!

WEG MET DE WINTER!!!!!!!!!!!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 09:28

Ik heb wel wat gewone dekjes, maar ik gebruik eigenlijk alleen pk pads en die kunnen onder allebei mijn zadels. Voor mijn pony heb ik 2 dekjes voor onder het boomloze zadel.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 09:52

Mogge,

Ik heb wel een hele stapel dekje voor training denk een stuk of 15. Moet wel zeggen dat de meeste dekjes zijn die ik al zo'n 10 jaar heb. Kan er heel moeilijk afscheid van nemen. Aangezien het nogal modderig is bij mij zien ze er na 1x rijden al niet meer uit.
Voor de wedstrijden heb ik 1 wit wedstrijddekje en nu 2 blauwe setjes voor het springen.

Ik ga naar de stal. De zadelman komt...

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 10:00

xxitsmexx schreef:
vorige week een meisje op concours (pony springen) en die had witte laarzen aan.. nou dat zag er dus totaal niet uit.. en dan een rood jasje/groen dekje.. nee echt geen combi. haha

ieeeeuw. Zag vorig jaar ook eens zo'n verschrikkelijke combi, blauwe tretorn laarzen, rood animo jasje, zwarte CO cap, bruin tuig en een dekje die er ook geheel niet bijpaste. Afschuwelijk. Ken wel een meisje met witte laarzen met een grijze waas erover en dan zwarte lak jachtkap en neus. Vind dat al niets, zijn ook meteen smerig.

Ik heb 1 paar laarzen en mijn outdoorlaarzen. Rijd thuis bijna altijd met de outdoors, behalve op Beau. Heb ook nog ergens schoentjes maar daar ben ik er even tijdelijk 1 van kwijt.
Balen van je tentamen San!
Gefeliciteerd met je nieuwe toettoet Mo!
Caro, dat zijn mooie dekjes!
Ik gebruik een oornetje omdat de oren niet netjes geschoren zijn. Knippen kan ik niet. Yoeri werd helemaal panisch van water/modder whatever in zijn oren, dus die had ik eigenlijk altijd 1 op. Ga het binnenkort een keer bij Ultra proberen of hij er minder schrikkerig van andere paarden van wordt.
Mandy, dat wat Zetje doet deed vos laatst ook ineens. Ik dacht dat z'n oor verlamd was ofzo, liet hem helemaal hangen. Was na een half uur ook weer goed dus verder weinig aandacht meer aan geschonken.
Dekjes heb ik veel te veel :o liggen hier wel een stuk of 50/60 die allemaal van mij zijn. Ik spaar ze overigens al wel vanaf dat ik begon met rijden, dus pak 'm beet dat de oudsten 11 jaar zijn. Heb wel een stuk of 15 witten, maar die gebruik ik nooit eigenlijk. Vind in de zomer 4/5 achter elkaar aan rijden met hetzelfde dekje ook niet echt fijn, als het echt warm is en ze zweten flink is dat niet zo lekker voor het paard die er na moet worden gereden.
Fijn Caro, eindelijk de zadelmaker!

Ik heb ietswat uitgeslapen, net gevoerd en zit nu alweer lui op bed. Ben helemaal kapot van mijn toetsweek, vandaag nog 1tje en volgende week 2 landelijke luistertoetsen.

Ik heb een druk vooruitzicht dit weekend, dus zal hier niet zoveel zijn.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 10:23

Goeiemorgen :wave:

Ik heb niet veel dekjes. Denk zo'n 6 voor onder het springzadel en 3 voor dressuur (excl. de witte). En dat voor 2 paarden. Best netjes toch :D

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 10:32

Moggel!!

Jullie hebben flink gekletst, toen ik zat te verkleumen in Breukelen. :brr:
Volgens mij is het standaard dat je bij 1 persoon in de cursus denkt van :?
Persoon in kwestie zei gister toch wat, ja dat paard schaart met zn achterbenen in de schouderbinnenwaarts, dus ik vind het een onvoldoende! :x

Mendy, ik ga ook op de NL dag :D
Marijke, lekker gebakken aardappels! :9
Noor, wow wat goed bezig met je hardlopen! :D

Mijn rechterkuit is bijna een centimeter dikker als links :+

Corien, dat zijn fijne laarzen!
Shanouk, balen van je tentamen! :(:)
Laura, Koning Sir Mooie verzameling!

Ik heb ook nog een paar mooie leren laarzen te koop, maar weinig animo voor….

Sann balen je van ene tentamen! :(:)
Mootje, gefeliciteerd met je nieuwe toet!! Bus mag ik lenen maar is even afwachten hoe druk het die week is in de kiosk.
Caro, welk BR dekje? Die met die gekleurde rand??

Altijd allrisk nemen, dan hadden wij gewoon gelijk uitbetaald gekregen na ongeluk!! :(

Sussie, hoe bevalt je werk??

Vanaf 1 april mag je zonder DA verklaring met neus en oornetje rijden. 1 van beide mocht al zonder verklaring maar straks mag het beide zonder verklaring.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 10:46

Goede morgen!!

TG dat heb ik bij nog wel wat jury's :? ;)

MOotje mooit tuut!!
Lau studeerse op de uni!
Evcie :+ mooie actie ;)
Caro mooi dekje!

Ik ga snel naar stal.. tandarts komt voor jack.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 10:47

TG, Een paard dat niet schaart in de zijgangen, heeft toch te weinig lengtebuiging O:)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 11:00

Mootje schreef:
TG, Een paard dat niet schaart in de zijgangen, heeft toch te weinig lengtebuiging O:)

pppffff wat heb ik een hoop pagina's bij moeten lezen..... :D MO gefeliciteerd met je nieuwe VROEM, echt een supergaaf vet ding.
LAU @ moet naar Utreggggg..... ;)

en voo de rest heb ik een ieders stuk gelezen. :) hier weinig te melden dan dat het allemaal lekker zijn gang gaat, gisteren nog een ritje met de bus door Amsterdam, straks maar ff lekker trainen in de hangijzers, Bull is vrij.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 11:01

TG, wat voor laarzen heb je te koop dan?

Wat een blunder van die persoon op je cursus! := Ik vind het trouwens wel fijn om af en toe in de spiegel te kunnen kijken of mijn gevoel klopt met het plaatje. Dus of ik inderdaad op 3 of 4 sporen zit in SB/travers. Jer loopt de zijgangen gelukkig erg makkelijk. Hoefde ze ook nauwelijks aan te leren, 2 keer aangeven en toen zaten ze erin :Y)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 11:04

Ja en daar gaat het toch net om in zijgangen?

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 11:06

Goeiemorgen!
@Mootje: Gefeliciteerd met je nieuwe auto! Ziet er als een stoere bak uit!
@TG: 8)7 lekker zulke mensen op de cursus..... Al hadden wij er vorig jaar ook 1 bij de ORUN...
@Laura/Mistid/Vief: Succes met de tentamens!
@Snoekiej en Sann: Balen dat jullie je tentamen niet gehaald hebben....
@Caro: Leuk dekje!

De zijgangen met Jipje gaan eigenlijk ook wel fijn, behalve de travers :o Dat vind ik echt een schijtoefening :o
En dekjes heb ik er een stuk of 8 van en dan nog 3 witte.

Nog zo'n 32 uur en dan ga ben ik onderweg naar Oostenrijk *\o/* *\o/* *\o/*

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 11:09

_Noor schreef:
Jer loopt de zijgangen gelukkig erg makkelijk. Hoefde ze ook nauwelijks aan te leren, 2 keer aangeven en toen zaten ze erin :Y)

Dat had Sim ook. Ze snapte vrijwel direct wat de bedoeling was, terwijl ze in de 1e 8 jaar van haar leven nog nooit echt dressuurmatig is gereden. De zijgangen moest ik wel perfectioneren, maar dat komt voornamelijk omdat ik er zelf ook nog niet zo ervaren in was en niet precies hoe bv een goede SB moet aanvoelen.

Lau, succes vandaag!

Bianca, ik snap niet zo goed waarom je Mo's bericht quotte?

Lekker vooruitzicht Jipje!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 11:12

Goedemorgen!
Ik heb ook helemaal niet zoveel dekjes. Gebruik er eigenlijk voor beide zadels maar 2 of 3.

TG: Jemig, wat een opmerking zeg. Dat zo'n iemand überhaupt nog jury is geworden :=
Caro: Wat fijn dat de zadelmaker komt!

Ik ga maar weer even leren. :wave:

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 11:17

_Sim_ schreef:

mmmhhh.....ja...staat idd een beetje krom ja....idee was goed nl.. :o was op reactie dat TG aangaf over diegene die een onvoldoende geeft als een paard schaart achter in SB, mootje geeft juist aan dat dat moet en ik ben het daar mee eens...!!! snappie..... :D ben ook nog maar pas ruim een half uur mijn bed uit HE ...... :+

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 11:19

@ Sim: ben wel altijd aan het bijschaven en perfectioneren hoor :j . En wissel in de zijgangen ook veel af in tempo en hoofd/halshouding, dus het houdt me van de straat ;). Ik moet er zelf heel goed op letten dat ik de hulpen klein en correct geef anders gaan we snel te schuin of te hard!
@ Benthe: lekker vooruitzicht!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 11:23

_Noor schreef:
TG, wat voor laarzen heb je te koop dan?

O:)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 11:31

bianca1980 schreef:
_Sim_ schreef:

mmmhhh.....ja...staat idd een beetje krom ja....idee was goed nl.. :o was op reactie dat TG aangaf over diegene die een onvoldoende geeft als een paard schaart achter in SB, mootje geeft juist aan dat dat moet en ik ben het daar mee eens...!!! snappie..... :D ben ook nog maar pas ruim een half uur mijn bed uit HE ...... :+

Oh, ok, maar omdat je helemaal niet reageerde op bericht in de quote stond het zo raar. Begreep niet dat dat betekent dat je het er mee eens bent. :+

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 11:44

@ Karen: das idd niet de meest snuggere opmerking :+ En dat moet ook gaan jureren?

@ Benthe: lekker vooruitzicht! Je gaat een week?

@ Sim: jij je eigenlijk qua dressuur ook concoursen nu dit winterseizoen?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 11:46

Werd net gebeld door het Drunens Ruiterhuis.
Een zwarte air-jacket kost €575,- (zoals bekend), wil je een andere kleur komt daar nog €150,- bij (geen aanbieding dus, die gold niet meer bij de leverancier).

Als we er 5 of meer bestellen, krijgen we 10% korting. Dat is op zich dus wel de moeite waard, dan zijn ze dus €517,50.
Als er mensen geïnteresseerd zijn (of een goedkoper adres weten ;) ), hoor ik het graag!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 11:50

Ja en dat heeft ook Lichte Tour gereden???

Noor, Rectiligne Maryland laarzen, Mandy heeft ze ook. Erg fijn!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 11:50

rowo schreef:
@ Sim: jij je eigenlijk qua dressuur ook concoursen nu dit winterseizoen?

Ehm, wat wil je nu precies vragen?
Als je vraag is of ik ook nog dressuurwedstrijden rijd dit winterseizoen, is het antwoord ja. :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 11:53

Sorry Sim.... beetje last van SPLAAKGEBLEK :o Maar ik vroeg me dus idd af of je ook dressuurconcoursen rijd nu :+