[SGW] [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Altos

Re: [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:28

Amber: Dat is wel zuur idd. Bij ons mogen ponies wel tussen de paarden lessen als de ruiter/amazone ouder is dan 18. Je start dan immers ook tussen de paarden.

Ingrid: Ik weet natuurlijk niet of jouw ouders er echt geen kaas van hebben gegeten wbt de paarden maar dat ze er nooit op hebben gezeten hoeft niets te zeggen. Mijn ouders hebben ook nooit gereden maar weten echt wel ontzettend veel over paarden(sport) en kunnen door hun jarenlange ervaring echt wel zinnige dingen zeggen. Ook over mijn rijden!
Wat ik dus al zei, mischien is het dus wel zo dat die van jou er echt niets van snappen, maar dat ze er nog nooit opgezeten hebben vind ik dus geen argument Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:34

Ik ben het wel met Altos eens.

Mijn ouders hebben nooit interesse in de paarden gehad. Ik moest altijd alles alleen doen. En ik zou het heel fijn hebben gevonden als ze er wel interesse in hadden gehad.
Het is alleen maar fijn dat je vader zich inleest over de materie. En dat hij probeert om je ermee te helpen. Zoiets moet je koesteren Knipoog. Stel je eens voor dat ze jou totaal niet ondersteunden...

Zelf ben jij zo oud ook nog niet toch? Neem dus gewoon alle hulp aan die je kunt krijgen. Met paarden raak je nooit uitgeleerd. Dat merk ik zelfs nog dagelijks Knipoog

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:51

Goeiemorgen Doei!

@ LL: met calyp spring ik M en met Coriana B. Gisteravond was alleen de B, dinsdag was al de M. Dus nee hij was niet mee Lachen

Mijn pa gaat altijd mee op concoursen en vind paarden super leuk. Was ook jaren voorzitter van de vereniging dus heel betrokken. Mijn ma voert soms en zet ze soms buiten, verder heeft ze er weinig mee.
Ik ben blij met mijn ouders hoor. Ik moet verder wel alles zelf doen, maar heb ik ook totaal geen problemen mee. Schept wel meer een band met je paarden als dat bijv je pensionstal alles voor je doet en jij alleen maar hoeft te rijden. Maar dat is mijn mening.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:53

dat ben ik totaal niet met je eens Rowo. Ik sta al 20 jaar op een pensionstal met volle verzorging, en kan niet zeggen dat dat uitmaakt voor de band met mijn paard. Ik zie ook niet hoe mest scheppen en voer in zijn bak gooien de band zou moeten verbeteren. Die creeer je door met je paard bezig te zijn.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:54

Goedemorgen Doei!

Mmm dat zomerse is hier nog niet echt. Hoop dat het nog komt Lachen

J_N: Wat leuk dat je alsnog mee mag doen met de Finale Lachen Succes alvast!
Amber: Vervelend zeg Ach gut Ik zou het ook wel weten...
Denk niet dat de klik tussen jou en die instructeur nog komt.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:55

Sja, das jouw mening. Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:55

Heb je er ervaring mee dan? Ik heb met beide situaties te maken gehad en kan dus echt oordelen. Maar ik ben erg benieuwd wat het zelf verzorgen dan in jouw ogen toevoegt. Ik ben van mening dat je de band opbouwt door je eigen betrokkenheid bij je paarden, door een heldere en consequente opvoeding en door regelmatig samen dingen te doen, maar het zelf voer in een bak gooien (wat ik trouwens ook nog regelmatig doe) voegt daar IMO niets aan toe.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 13-03-08 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:56

ik ben het ook een beetje eens met lielle.
Ik bedoel dan mest ik wel de stal niet uit of voer ik niet. maar toch doe ik niet alleen rijden met mijn paard, alleen al borstelen schept al een band, ook al rijd ik niet...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:57

Ik heb ook een tijdje ergens anders gestaan voor een aantal maanden omdat bij ons nieuwe stallen werden gebouwd. En ik vond het wel degelijk anders als alles voor je wordt gedaan.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:58

Ik zeg ook niet dat het niet anders is (zie mijn toevoeging) maar ik zie ook niet in hoe het voor een betere band zou zorgen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:00

Maar ik bedoel ook niet dat jullie geen band hebben. Dat zeg ik niet..

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:01

Ergens snap ik het wel Rowo Lachen
Zou het ook wel leuk vinden om Wol wat vaker per dag te zien. Vraag me ook wel eens af of de band dan sterker zou zijn. Zeker in het begin toen ze nog niet zoveel kende en we echt nog een beetje aan elkaar moesten wennen. Maar ik denk toch dat het niet uitmaatkt. Het is niet zo dat als ik er ben ze uit de stal/wei gevist wordt en er een zadel opgegooid wordt, ik een uurtje rij en vervolgens weer lekker naar huis ga.
Die mensen heb je ook en ik denk dat die inderdaad niet echt een band met hun paard opbouwen. Maar dat heeft volgens mij mee met de persoon te maken als met het feit dat het paard niet aan huis staat..

LL: Super dat het je gelukt is!! Haha!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:03

Ik doel ook niet op jullie hoor.. maar als ik kijk naar mijn oom en tante hoeveel mensen daar echt alleen ff komen om een uurtje hun knol te rijden en weer weg gaan. En dan gaat het dus ook echt zo letterlijk... Ze lopen al te zeuren als ze eens zelf hun paard uit de wei moeten halen. Dan kan ik me niet voorstellen dat de band daar versterkt wordt.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:04

daar moet ik je ook gelijk in geven vief!
En als ik wil, ga ik wel vaker naar stal.. ik bedoel.. je staat er zelf voorbij in hoeverre jij je paard behandeld..

mandy; helaas heb je inderdaad van die mensen en zulke mensen zullen in mijn ogen ook niet echt een band opbouwen!

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:07

Ik snap wel wat Lielle bedoelt maar ook wat Rowo bedoelt.
Lielle is gewoon wel bewust met haar paarden bezig. Maar legio pensionklanten zien hun paarden als gebruiksvoorwerp en rijden er alleen een uurtje op en vinden het wel makkelijk dat ze er verder niet naar om hoeven te kijken. Terwijl veel mensen die er alles zelf aan doen er vaak bewuster en intensiever mee bezig zijn. Geen regel dus, wel uitzonderingen Knipoog

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:08

Toch heb je zulke mensen ook die wel zelf hun paarden houden Knipoog

Maar geef toe zou het wel heel leuk vinden om lekker in mijn pyjama Wol een aai te kunnen geven. Klokhuisje over, even snel aan Wol geven ipv de volgende dag. Of de band daar sterker van wordt? Misschien Lachen Maar denk dat het ook wel een groot deel alleen voor mezelf is.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:08

@Rowo: Ik heb dat soort mensen hier thuis ook meegemaakt helaas. En inderdaad bouw je in mijn ogen dan niet een band op met je paard. Maar ik geloof ook zeker dat het kan zoals Lielle en Vief al aangeven.

Iemand hier nog een idee over een ander soort voer voor Jipje. Hij is de laatste dagen niet helemaal fit, heeft hij meestal deze periode. Door verharen enz. Ik wil hem dus iets meer energie geven, maar hij mag geen haver hebben. Iemand een idee??

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:11

Met wat extra pitamientjes komen ze vaak al wat beter door de vacht heen

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:18

eigenlijk had ik al in de trein moeten zitten naar school Clown
oeps...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:19

Zit er nog even over te denken. Ik heb anderhalf jaar Vos gereden, en daar is een behoorlijke band ontstaan maar die kwam er wel het duidelijkst toen we daar ook met onze paarden op stal kwamen. Simpelweg omdat ik er toen iedere dag was, regelmatig even langs liep om te aaien of wat tegen hem te zeggen, net als ik altijd met mijn eigen paarden doe, terwijl ik daarvoor er een keer of 4 in de week was. Dus in die zin kan ik me voorstellen dat het uitmaakt, als ze thuis staan, zul je makkelijker nog even langs lopen.

Overigens begint voor mij het opbouwen van de band met je paard bij een correcte opvoeding omdat je dan ook de verhoudingen duidelijk hebt.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 13-03-08 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:21

/add
was even weg geweest en heb meteen op Plaatsen geklikt, maar ik zie al dat ik daarmee spuit elf geworden ben.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:23

Ik snap jou ook wel hoor Lielle, maar ik baseer mijn mening dan ook vooral om mensen waarmee ik het mee gemaakt heb zeg maar. Vooral dan op mijn vereniging en bij mijn oom en tante op stal.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:25

Dat verklaart het dan, en ik moet zeggen dat ik daar ook genoeg voorbeelden van ken. Maar ik denk dat het meer aan de persoon ligt dan aan de vorm van stalling.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:25

JN, ik heb goede ervaringen met gekookt lijnzaad.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:27

rowo schreef:
Ik snap jou ook wel hoor Lielle, maar ik baseer mijn mening dan ook vooral om mensen waarmee ik het mee gemaakt heb zeg maar. Vooral dan op mijn vereniging en bij mijn oom en tante op stal.

ook die mensen zijn bij mij ook bekend en je vraagt je dan ook af waarom zulke mensen een paard hebben...