[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biertabje

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 23:12

is ultra familie van JDJ (flemmingh)??

veulentje is niet van mij hoor....
ze is een Odermus x Orame x Nimmerdor x Nabuur
dus ze zou moeten kunnen springen Knipoog

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 23:35

Daar ben ik met Orame's nooit zo zeker van Clown
Maar je zou denken dat de rest het wel compenseert Knipoog

GvdT: ik vind Marco de Jong juist altijd wel fijne parcoursen bouwen. Altijd heel eerlijk en meestal kun je alle afstanden mooi uit ritme rijden zonder teveel getover. En dan mag het van mij best een gaatje hoger staan Clown
CH schoorl vind ik voor het B ook altijd wel goed te doen hoor Ja En dat geldt ook voor CH Bergen, dat is nog fijner Ja

Talida: zegt me helemaal niets Clown

Wollie: wat een leuk dier is het zo zeg! Die heeft al een hoop bijgeleerd zo te zien Ja

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 00:07

ach maar dat heb je met zoveel hengsten... Lachen
wel grappig, de oma van de orame heeft Wittinger VDL gebracht (Indoctro x Nimmerdor x Nabuur) en daar is de animo weer drachtig van Lachen

kijk mijn schimmel heeft gewoon een pappie die niemand kent...kan er ook niemand over zeuren Knipoog

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 00:23

Scum: Afgod Haha! Het komt goed!

Wat een ellende met de veulentjes, het blijft toch wel weer een wonder elke keer als alles gewoon goed verloopt.

Leuk paard Wollie! En ach, kan er maar 1 de leukste zijn he. Knipoog

Helpen pijnstillers niet tegen je kaakpijn Nickeltje? Ik moet zeggen dat ik me altijd wel goed voel zodra ik maar uit die stoel ben, met pijnstillers kom ik een heel end.

Vanochtend met Mas voor de laatste keer naar de kinderarts geweest ter controle en die was supertevreden over hem. We mogen niet meer terug komen en ze verwacht ook geen problemen voor de toekomst, dus dat was wel heel fijn om te horen.

's Middags bij de jachtpaarden was het minder leuk. Het "oude" jachtpaard van 19 welke inmiddels met pensioen is stond er behoorlijk beroerd bij en had 40,2 graden koorts. Dierenarts en hoefsmid zijn langs geweest en hij is waarschijnlijk ernstig hoefbevangen, prognoses zijn somber. Hij heeft nu antibiotica gekregen maar ook als dat aanslaat moeten we nog maar zien hoe het verder moet. Als hij niet meer voluit de wei op kan om gezelschapspaard te spelen dan houdt het wel een beetje op ben ik bang. Morgen maar weer verder kijken hoe het met hem is.

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 01:03

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 11:01

Ik heb slecht nieuws over ons veulentje.... Huilen gisteravond toen ik op stal was kreeg ie nog maar amper z'n hoofdje omhoog, mondje stond n beetje raar en ogen keken ook niet lekker. Toen ik terug was vd springles vond ik t nog wat erger. Ben heb ik niet gezien maar die heeft m sind t weekend om de 3 uur melk gegeven en eergisteren leek t al wat beter te gaan met de voorbeentjes. Hij kon ze al n stuk verder strekken. Blijkbaar ging t sinds gistermiddag al minder. We hebben Ben gisteravond nog geprobeerd te bellen maar hij was niet bereikbaar. Heb z'n dochter nog n sms gestuurd dat ik verwachte dat t veulen de morgen niet meer zou halen... Die belde om 12.00 dat ze op stal was en idd meende dat ie al dood was Huilen ik vind t echt verschrikkelijk, heb er al over gedroomd vannacht. Het is en blijft natuur, als die beesten eenmaal merken dat t niet gaat geven ze op heb ik t idee. Mijn eerste veulentje heb ik moeten laten inslapen omdat ie vochtgebrek had. Na de laatste nacht bij de paarden te hebben geslapen en om de 2/3 uur t veulen melk te hebben gegeven, was t midden in de nacht opeens afgelopen. Hij wilde helemaal niet meer drinken. Toen ben ik naar binnen gegaan en heb mam gevraagd om de DA te bellen om m te laten inslapen. Daar ben ik wel nog bij geweest. Het ergste vond ik eigenlijk nog dat t beestje er nog bijna de hele dag gelegen heeft... Daarom heb ik nu ook niet zo'n zin om naar stal te gaan....

Biertabje: Hopelijk gaat t met jullie veulen wel goed! Echt n lekker ding zeg Ja

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 11:12

He wat sneu EG....zo'n schattig veulentje dat je niet kunt helpen Verdrietig

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 11:22

Wat een ellendig nieuws Eventinggek... Echt naar zo iets...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 11:32

Canter schreef:
Scum: Afgod Haha! Het komt goed!

Helpen pijnstillers niet tegen je kaakpijn Nickeltje? Ik moet zeggen dat ik me altijd wel goed voel zodra ik maar uit die stoel ben, met pijnstillers kom ik een heel end.

Ja, die helpen wel heel aardig en gelukkig heb ik een hoop liggen om een mooie en effectieve combi te maken, maar er zit een flapje wang in de hechting meegehecht en die doet heel zeer zodra er spanning op die wang komt, bij drinken, lachen, hoezten en niezen dus...
Vrijdag avond mag die er uit gepeuterd worden, dus dan is het over als het goed is...

judenjul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 12:20

Jeetje eventinggek dat is wel heel naar. Ik lees wel mee, maar zal slechts af en toe posten. Op het werk kunnen wij niet internetten. Ik las vanalles over oefenparkoers en B. In Venhuizen bij OWF kun je fijn springen. De grond is wel wat hard en het wil nog wel eens uitlopen. Het staat nooit maximaal aan de maat, verhogen voor barrage heb ik nog niet meegemaakt en als het niet wil lukken komt de jury nog wel eens helpen zodat je toch rond komt. In de L ligt er vaak een zeiltje onder een oxer, verder niet kijkerig in de B al helemaal niet. Wel vreemd gekleurde balken ala zuurstok roze met geel en een gespikkelde dalmatier.

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 12:21

Eventinggek: Ach gut Wat balen zeg, sterkte Verdrietig

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 12:49

Wat naar zeg EG Ach gut sterkte ermee!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 13:04

EG: Ach gut

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 13:08

Wollie; wat een lekker ding, dat paardje! Ik vind dat er een hele mooie hals op zit. 1.70 is wel babymaat hoor Haha!

EG; wat een naar nieuws. Arm beest zeg!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 15:01

EG wat erg meid..je voelt je zo machteloos, vreselijk gewoon. Ik weet er alles van..ooit 17 jaar geleden ook een veulentje gefokt en die had zijn spronggewricht totaal gebroken bij een beklimming van de stalmuur toen hij 7 weken was. Kan er nog om huilen als ik er zo direkt aan terug denk.

sterkte meid!! Ach gut

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 15:20

EG wat een rot nieuws. Hoe is de merrie er nu onder?

Gomir ik vind Marco ook niet verkeerd bouwen, alleen staat het bij hem wat meer aan de maat dan bijv bij Ton of "ome" Koos Knipoog Schoorl valt het B ook wel mee, alleen je hebt bij een CH niet altijd een oefen ervoor en dat lijkt me wel prettig in Talida der geval. Bergen ben ik nog nooit geweest, is meestal daags na Ede en dan is de keus niet moeilijk Clown

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 15:34

eg:(:) heel veel sterkte
nou ik ben vandaag op heerjansdam aan het stunten geweest.
1e omloop klassiek heerlijk aan het rijden ondanks dat ik de nieuwe bodem qua toplaag nog veel te los vond waardoor je ver weg zakte. maar meneer had zijn kop er weer is niet bij op de 1e van de dubbel dus .... toen stonden we stil.. grrrrrrrrrr
snel weer aangereden en sdoorgesprongen als of er niks was gebeurd.

2e parcours was 2 fase en van 7 naar 8 hoorde ik me heel hard zich zelf aan tikken .. doorgereden en een stop gvd gvd.. weer aangereden en weer vrolijk verder..

kom ik de ring uit is ie alletwee zijn voorijzers kwijt door de klote bodem.
dus ergens zal ie echt wel ff pijn hebben gehad denk ik .. *boos op derzelf dat ze het niet gemerkt heeft*

al met al weer lekker poedersuiker allemaal dus zeker met de derby van harmelen in het vooruitzicht...

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:27

Wat ellendig EG, sterkte ermee. Ach gut

Ik denk dat je nog blij mag zijn dat je paard heel is gebleven als ik het zo hoor Nelis. Niks waard, zo'n beroerde bodem.

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 21:31

EG: wat een rot bericht Ach gut

BT: hoe gaat het met het veulentje bij jullie op stal?

Nelis: een wedstrijd om snel te vergeten als ik dat zo lees.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 21:39

EG, veel sterkte. Blijft altijd heel naar.

Jammer Nelis. Slechte bodem is waardeloos.

Niet verkeerd, SGWollie. Maar ook ik vind de schim leuker Haha!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 21:39

Bedankt allemaal.... Het is echt balen, but life goes on....

Nelis: idd maar goed dat ie zich niet echt beschadigd heeft!

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 22:17

EG Heel veel sterkte ermee!!
Wij hebben dinsdag een merrie veulen gekregen. Ik kwam op stal en max was bezig de pootjes kwamen er al een stukje uit.
Had nog nooit in het echt gezien dat een merrie ging veulen..
Dus weer een ervaring rijker.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 22:25

Patsmu: Gefeliciteerd!
EG: Heel veel sterkte, wat verschrikkelijk zeg! Ach gut
BT: Ja, Ultra is familie van JDJ (waar staat dat voor?) Krack C is van Flemmingh. Van welke hengst is jou schimmel dan?? Oramé heb ik trouwens toch ook al veel goede van gezien....
Nelis: Balen van je parcours! Maar wel fijn dat je paardje in ieder geval heel is gebleven. Als ik je verhaal zo lees had het best heel anders af kunnen lopen!

Valt het jullie trouwens ook op dat het hier haast drukker is als op het mutsentopic? De oudjes krijgen de overhand! Vork

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 22:29

Hier is het ook net iets volwassener heb ik soms de indruk...
Of zeg ik nu iets heel stoms?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 22:35

Nee Nick. Dat is ook de hele opzet van dit topic geweest. Knipoog