[SGW] [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Margriet_

Re: [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 20:19

Heb een beetje bij gelezen!

Jammer van je val Kim
Vief gefeliciteerd!
Giloni: Gefeliciteerd!
Ik vlecht ook zelf trouwens!

Verder weet ik het niet meer!

Had gister wedstrijd in Ruinerwold. Nou ja het was daar 1 grote baggerbende. Normaal inrijden kon je niet dus ook haast niet gedaan en toen maar de ring in. Was die ook nog vertrapt. Dus nou ja voor de omstandigheden ging het om mijn gevoel wel aardig. Maar de 1e jury vond van niet! 167. Vond ik echt streng! Vanaf punt 17 t/m de laatste heb ik alleen maar 5en op de gangen en de verzorging na. Nou ja wel raar! Maar de 2e proef had ik 175. Die punten kwamen meer in de buurt van mijn gevoel!

TypicalDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 20:53

Ben ik ook weer even!
De oefencross in Dijkgatsbos was weer errug geslaagd! OK dan! Voor het verdere verslag, zie het Dijkgatsbos topic... Heb heerlijk gereden en een hoop lol gehad! Kwam ook nog een meisje naar me toe: zegt ze: wat heb jij een mooi paard! Loopt ie ook voor de kar? Clown Ga nu m'n bed maar eens opzoeken, heb koppijn. Moet morgenochtend weer om half 8 beginnen... Doei!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 20:56

lekker douchen en dromen over de cross dan TD
Beterschap en werk ze morgen!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 21:16

en stukje tiep weer weg, mn kopieren werkte ook niet!
denk dat been tal iet svan gestoten is, snap allene niet waarom ze vrijdag wel en zaterdag niet en zondag wel dik been had. voel klein bultje nu nog, verder is het been te doen

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 21:17

oh ja, " fijne vakantie" had ik ook nog geschreven! Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 21:45

HM was braaf (is ze meestal ook wel). Al met al viel het niet tegen. In de stap was ze nog erg zoekerig in de aanleuning. Wel nageeflijk maar niet mooi op een plaats. Maar ze liet wel lekker los in de hals. Op zich een goed teken.

De draf ging een stuk fijner. Ze bleef heel constant. Linksom liep ze meer ontspannen dan rechtsom. Dat is raar, want bij mij lopen alle paarden rechtsom fijner. Rechtsom voelde ik op een gegeven moment ook wat pijn in mijn pols dus ze liet daar niet goed los.

De galop linksom ging heerlijk ontspannen, fijne sprong. Rechtsom niet. Ze was wel nageeflijk, maar ik kon de galop niet uitzitten. De kont naar binnen en rechts vastpakken

Maar na zoveel maanden van niet rijden was ik wel tevreden. Ze loopt op dit moment ongeveer op B/L1 niveau. Ik weet nog niet of ik nu doorga met regelmatig rijden of met longeren.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 21:52

scum; fijn dat het toch meeviel. Word ze nog niet op wedstrijd uitgebracht?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 21:55

Nee, voorlopig nog niet. Heb er nu voor de eerste keer sinds lange tijd op gezeten. Eerst aankijken of ze fijn blijft lopen. Bovendien komen er nu weer een aantal crosswedstrijden aan waardoor er niet veel tijd overblijft voor andere wedstrijden. Als het goed blijft gaan dan misschien in het najaar weer.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 21:59

owh zo :p Bij jullie is ook de cross goed voor de dressuur Haha!

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 23:27

Mijn nieuwe crack:

Afbeelding

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 00:12

zoo net terug van Nokere. Was super mooie wedstrijd, helaas was het voor mij en tino een kleine tegenvaller.
Tino was heel bang in de trailer van degene met wie ik mee reed. Hij had twee dagen van te voren er al op gestaan en zijn ijzer eraf getrapt.
Vrijdag heeft hij zich nogal beschadigd in het begin. Toen we eenmaal op de grote weg waren ging het goed.
Eenmaal aangekomen ging erg goed.
S avonds lekker gefeest was errug gezellig, he Jiska!
(hoe is het met jordy trouwens?)
Zaterdag gedressuurt, helaas had mijn voorlezer wat moeite met voorlezen. En kende ik mijn proef niet goed genoeg. Ik stond zesde, maar had wel strafpunten voor fouten in mijn proef,
tino liep trouwens heel goed!
Springen ging nog beter, alleen liep ik nu 4 strafpunten voor tijd op ??? Ik was wel foutloos!
Dan zaterdag toch maar vroeg naar bed!
Zondag gecrossd en ging echt super, tot ik na hindernis 13 een grindpad over moest, pakte hem expres rustig terug, maar tino gleed uit en viel. Ik viel ook.
Was zo geschrokken wist niet wat ik moest doen (ben nog nooit gevallen in de cross!) maar iemand had tino gepakt en ik zag dat hij niets had. Ben er weer opgeholpen en heb mijn ritje foutloos afgemaakt, slechts 19sec buiten de tijd en weer veilig aan de finish!
Ik stond wel even met beide benen op de grond. Een val kan ook gebeuren als je niet hoeft te springen of als je te hard door de bocht gaat!
Ik was uiteindelijk nog 7de, maar heb wel even een mentaal dipje nu.
Tino en ik gaan even lekker rustig aan doen deze week.
Ben wel blij dat hij zo lekker nuchter en onverstoord foutloos doorliep!

Verdere uitslagen:
Nienke otjes 1ste in L
Marieke 10de (heb je prijs !!)
Ilonka Kluytmans 1ste in MO
Henkjan Lozeman, 2de of 3de LO
Rona 5de LO
Babetten van bragt 1ste BC
Kim Peters 2de BC
Stefanie Reitsma 1ste BA

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 07:06

Zo, de Nederlanders hebben het goed gedaan zeg! Staat Tino weer lekker thuis nu? Misschien moet je voortaan maar een krukje meenemen in de cross Tong uitsteken

ben benieuwd naar mijn prijs Tong uitsteken

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 07:46

Power to the Dutch! Ja
Wel vervelend zeg van die val! Inderdaad maar gewoon even een weekje rustig voor jullie vertrouwen..
Pittig dingetje trouwens! Je past er ook mooi op!

Iedereen die prijzen heeft gefeliciteerd..
Welkom terug Loes! Doei!
Veel plezier op vacatione Kim en Vief! Doei, doei

Gisteravond trouwens, heeft de automaat compleet zonder reden mn pinpas ingeslikt! Ik had nog niet eens mn pincode ingetoetst! Boos!
Echt belachelijk! En je kunt de bank ook alleen tijdens kantooruren bereiken.. Stelletje idioten..
Gelukkig heb ik nog 10 euro cash want daar kom ik de week wel mee door ( Niet dus.. Boos! )

Ohja en er waren gisteren weer kijkers voor die redfort X sit this one out.. Ze vonden dat hij onder het zadel helemaal veranderde (Ze draafde los wat strak )
En dat ik haar goed reed! Lachen Pling

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 08:11

L0ve, gelukkig maar dat jullie allebei niets hebben!
Kan me voorstellen dat je wel even geschrokken bent!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 08:21

Doei! ben weer aan het werk, vakantie zit erop. Dus ga ook weer meedoen hier Haha!

Jammer van je val Love, kan me voorstellen dat je geschrokken bent.

Ik heb eigenlijk weinig tot geen nieuws, heb lekker van mijn weken vrij genoten met oa een dagje Leerdam (heel bijzondere tentoonstelling in Fort Asperen en glas blazen), dagje Utrecht en wat klussen thuis, naast uiteraard paard rijden *LOL* Pablo loopt wat te hoesten Verdrietig dus erg veel heb ik met hem niet gedaan maar ik heb wel met Laquinta hard geoefend Ja En nu maar weer hard aan het werk.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 08:30

ook ik zit weer op het werk en zal weer wat meer berichten plaatsen Clown

Love, leuk nieuw paard!
Jammer van je val maar wel super uitgereden!

Loes, hoe was Afrika? We krijgen toch wel een fotoverslag...??

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 08:31

LJ, welkom terug en ik ben ook erg benieuwd naar Z-A Ja

Love, die nieuwe is toch een Emilion? Super bloed vind ik dat, Raimaer's moeder (staat in mijn profiel) is ook een Emilion.

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 09:11

Marieke: je hebt 20 euro gewonnen, staart en manen spray en een tasje! Best de moeite waard nog!!
Miss Jumpy: Bedankt, ben achteraf ook wel blij dat ik hem uit ben gereden, is toch een stukje vertrouwen erbij!
Lielle: Jaa dit is de emilion, en een echte !! haha, maar het blijkt na een paar dressuurlesjes een echte bewegingscrack te zijn! Ze is maar heel klein (1.60m) maar ik hoop dat ik er volgend jaar wat mee kan crossen!
Super werkwillig is ze,maar wel een moeilijk geval. Ik moest eerst respect afdwingen om haar braaf te krijgen!

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 09:11

Simmie hoe gaat het met jou paarden?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 09:12

Love, onze Emilion kon heel fijn draven en had een aparte galop, maar ze is uiteindelijk als springpaard bij Nick Skelton terecht gekomen. Ook bepaald geen makkelijke tante trouwens.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 09:15

ziet er leuk uit Love!
Tal dr been was toch weer wat dikker geworden, vraag me toch af wat het is

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 09:30

*komt ook weer even langs*

@Vief, gefeliciteerd!!! ECHT SUPERDEPUPER!! jammer dat je niet naar de hippiade kunt.
@Alle prijswinaars en winspunters gefeliciteerd
@ Hoe was Zuid Afrika LJ?
@ Love, die Emilion lijkt een leuk paard. Jammer van je val in Nokere, maar toch goed voor het vertrouwen dat je bent doorgegaan.
@Onide, een leuk compliment van die mensen. die redfort lijkt ook best een leuk paard.
@Talida, balen dat je paardje een dik been heeft. Misschien toch even een paar daagjes rustig aan?
@ iedereen die nog op vakantie gaat: fijne vakantie
@MM balen dat in Ruinerwold de bodem zo slecht was.

Heb dus ook geen vakantie meer...
In de vakantie niet echt spannende dingen beleefd. Met 3 paarden naar de keuring geweest. de 3jr Cantosmerrie is voorlopig keur geworden in Exloo. Pim werd exterieurmatig helaas toch niet goed genoeg bevonden voor het keurschap en blijft dus ster. En de 3jr friese hengst is ster geworden.
Verder veel gereden natuurlijk... Haha! De Cantos is nu zadelmak en heb er 5x op gereden. Echt superbraaf.
Vanavond met Pim springclinic bij Hans van Kalsbeek.
Verder Kees weer klaarstomen voor Wieringerwerf.

Hieronder nog een keuringsfoto van de 3jr Cantos x Indoctro
Afbeelding

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 11:06

LOve: Jammer van je val, goed dat je weer gewoon bent opgestapt en verder hebt gereden!
Super dat je ondanks alles wat mis ging toch nog 7de bent geworden Ja .

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 11:42

RK: Mooie merrie zeg! Haha! Ja

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:13

Onide: ja deze past beter bij me dan tino! Als ik hier een keer afval in de cross kan ik er zo op. Bij tino heb ik een krukje nodig, he Marieke!!

Gelukkig was er een lieve belgische mevrouw die mij een voetje gaf!!
Tino was harstikke fit daarnet, al merkte ik wel dat er een ijzer los zat!
Lielle: hoe groot was die emilion? Ik wouw dat die van mij maar de helft kon springen van die van jullie haha! Als nick skelton hem te rijden heeft gekregen moet het wel een heel goed paardje zijn! Als mijn springtrainer terug is van vakantie gaan we een keer een lesje doen. Ben erg benieuwd!
Altos & Reeskees: Bedankt
Reeskees: erg mooi paard!
Talide: goudsbloem bij voeren helpt snel de verdikking minder te worden! Ik heb altijd een zak in huis! Is van het merk drechtssteden
Loesje: Welkom terug!