86 staat idd bij EL, maar ken die persoon niet. Phoe toch altijd schrikken hé! Weet je hoe het nog is afgelopen?
Anoniem
Geplaatst: 27-03-16 20:29
Op zich is het gewoon te zien hoe je valt en terecht komt. Uiteraard hoop je dat jou zoiets niet overkomt en dat er zo min mogelijk ongelukken gebeuren, maar bij jumping vliegt er ook met regelmaat iemand naast.
Maar in cross is vooral die snelheid die 't m doet... Eigenlijk ben ik 'gewoon' recht op mijn voet gevallen in Tielt maar door de snelheid en kracht toen ik viel, is mijn been eigenlijk door m'n talus geschoten door de impact. High impact ongeval lijk dat ze zeggen, nasty ding wel...
Anoniem
Geplaatst: 27-03-16 20:55
Niet teveel bij stilstaan. Ik ben domweg met springles tegen een paal gebotst die niet omviel en daar sukkel ik nog steeds mee Niet dat het ernstig is, maar pffft.
Heb even in mijn agenda gespiekt, 10 april ben ik vrij. Antonius had me er gisteren al op aangesproken, aangezien dan alles op 1 dag is zou hulp handig zijn. Dus, als er mensen zijn die die dag naar Gavere gaan, ik kan helpen als dat nodig is. En anders kom ik misschien wel langs als toeschouwer. Gavere is half uurtje rijden voor mij.
Daphne, hoe is het nog geweest met springen voor Dirk vandaag? De foto's blijven normaal gewoon op dropbox staan, tijd genoeg om ze via laptop af te halen.
Icaro heeft me vandaag weer een keer een pak frustratie en grijze haren bezorgd. Met longeerwerk denkt die zo verdomd snel mee dat het echt niet leuk meer is. Ik kan een oefening niet meer dan 2x vragen op de ene kant en dan op de andere kant. Hij heeft het dan door en gaat er zijn eigen variant op maken à la "baasje ik hoor u toch niet!". En het is vooral terugschakelen van galop naar draf of draf naar stap waar hij foert tegen zegt. Op een kleine volte (10m) luistert hij perfect. Alleen is dat immens belastend dus probeer ik dat te vermijden. Maar op een grotere volte veegt hij er zijn voeten aan. Hij gaat niet vliegen of crossen of bokken, hij blijft netjes in de gang die hij op dat moment heeft en mooi ontspannen maar pfffft. En ipv overgangen gaan schakelen is hetzelfde scenario. Laat ik hem 2x schakelen dan is het de 3e keer "foert" en gaat hij ofwel een gang hoger ofwel overhaast lopen en wil dan niet terugschakelen. Wanneer ik met balkjes longeer heb ik dat probleem veel minder, maar om nu alle dagen balken te gaan slepen En hem kort nemen en de cirkel ruimer meewandelen is met onze piste en mijn lompheid vragen om mijn benen te breken. Val meer over mijn eigen voeten dan wat anders (of ik raak mijn schoenen/laarzen kwijt omdat ze vast zitten).
Antonius
Geplaatst: 27-03-16 21:37
Mooie foto's Daaphh! Ligt het terrein nog beetje goed? Hier ook een uurtje hele felle regen.
Niet teveel verhalen vertellen over valpartijen aub ik moet nog durven starten morgen! Was dat trouwens een vrouw met een grijze pony?
Varekaj: en als je het onvoorspellender maakt? Dus ook af en toe eens overgang stap meepakken en dan slechts enkele passen laten stappen en dan weer wegdraven?
Winnie: 1 balkje in M is gewoon goed! Zeker voor een 1e keer!! Alvast veel succes morgen!
florence123
Geplaatst: 27-03-16 21:52
Ja het was nummer 86! Ze was uitgesloten op hindernis 7 en terug aan het wandelen (ik liep net op de renbaan richting start) en opeens lag ze op de grond. Was akelig om te zien. Het weer sloeg ook net serieus om. Zo waaien!
Hier foutloos binnen de tijd heb dus mijn dressuurscore kunnen behouden en in totaal een 11de plaats
@Antonius: was je tevreden van de jury? zag dat je Michel George had (het is mijn lesgeefster dus ik had graag haar als jury gehad ;p )
Terrein lag niet zogoed meer, vooral de start was soppig en hindernis 4 waren echt drassig
PrietPraat
Geplaatst: 27-03-16 22:00
Huh dat heb ik helemaal gemist van die vrouw? Jeetje hopelijk niet te erg!
Is had vanmorgen verkent en zat echt in let de grond, die lag echt vreselijk op sommige plekken. Maar in de namiddag nog eens verkent en twas al bijna helemaal uitgedroogd! De wind is dan toch nog voor iets goed geweest .
Ik had 1 stopje, maar ik ben o zo gelukkig ze was echt fantastisch!!! Zo lopen da ze deed, ze trok overal naar toe, de dubbel met rode huisjes in 4 galopsprongen . Kwam beetje ruim maar ze wipte er met gemak over. De stop had ik 8. Ik zat zodanig te kijken naar de hindernis en kweet da da nie mag met haar dus BAM op de hindernis. Dacht echt dat omzeep was. Maar reed opnieuw aan ze dan zonder aarzelen er over en daarna was ze weer even positief weg! Echt zo blij blij blij blij !
Laatst bijgewerkt door PrietPraat op 27-03-16 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Antonius
Geplaatst: 27-03-16 22:06
Proficiat Florence! Reed de dame die gevallen is, met een grijze pony? Ik heb mijn protocol nog niet terug, qua plaatsing had ik mss 2 plaatsjes hoger verwacht maar ik heb verder niemand uit mijn reeks zien rijden, en in Lo zijn het wel veel goeie ruiters dus ik denk dat ik wel terechte punten zal gekregen hebben.
PP wauw en enkele maanden terug wou je nog opgeven met crossen! Zie nu eens, je hebt de truc misschien beet met haar? In ieder geval super dat je een fijn gevoel had!
Ga morgenvroeg nog eens verkennen, ben benieuwd hoe het er nu zal bij liggen...
Anoniem
Geplaatst: 27-03-16 22:29
PP wat een fijn nieuws Geniet van de rit die je gehad hebt en hopelijk zet het de toon voor de rest van het seizoen!
@ Antonius: Succes morgen! Ivm Icaro: wat je voorstelt probeer ik dus uit te voeren maar dat pakt niet Ik kan hem 2-3x kort na elkaar laten overgangen maken maar daarna denkt die in zichzelf "foert" en is't uit met de pret. Op 1 volte stap-draf-stap-draf zal me lukken, maar tegen dat de 2e begint denkt hij er het zijne van en zal hij blijven doordraven. Galop-draf idem dito. En galop-draf-stap door elkaar is helemaal een ramp. Ik kan dat 2x vragen en de 3e keer zal hij gewoon rustig door blijven gaan in galop. Hij luistert wel perfect als ik 'm dus op een volte 10m pak, maar ik kan hem echt niet constant op die kleine diameter laten lopen ivm belasting. Longeren is vooral om zijn beenzetting goed te kunnen begeleiden naar (ruim) overstappen en meer voorwaartse sprong in galop. Ernaast meestappen in stap gaat prima, draf is al joggen en galop zwijgen we over.
In het rijden heeft hij dat ook, hij kan zich daar immens in opfokken. Je zou bijna kunnen zeggen dat hij denkt "mens, wat is't nu, het een of het ander" Het is een schat van een beest, maar soms had hij van mij niet zo slim moeten zijn.
i hope so! Maar nooit te vroeg victorie kraaien met mijn rosse vosse .
Op mijn dressuur protocol voor het eerst een 8 gehaald voor middenstap, normaal is da altijd de 5 op m'n protocol .
Galop waren mijn minste punten. Tstaat overal moet meer berg op. Maar kvond da nu nie direkt? Tvoelde toch nie platjes en op de foto van varekaj springt ze tich goed onder, niet?
Antonius, zag idd ook dat er 5 bij de uitslag stond. Mss ben je te laat gestart?
Daphne, zag er goed uit! Klaar voor de L zou ik zeggen .
Anoniem
Geplaatst: 27-03-16 22:55
@ Antonius: op de foto die ik gisteren gemaakt heb bij hindernis 3 zie je de klok staan op 23 seconden. Redelijk normale tijd denk ik in dat parcours? Zou eens moeten kijken of ik bij de anderen de klok er per toeval ook op heb gezet, dan kan je vergelijken.
@ PP: Ze zet inderdaad goed onder en ik vond de galop prima. Wat wel kan (niet echt op gelet ivm foto's maken) is dat het onderzetten goed is maar dat ze een tikje meer naar boven mag springen ipv vooruit in de galop. Dus iets meer op haar kont gaan zitten nog. Het is iets wat ik ook ontzettend vaak op mijn protocols zie staan. De enige keer dat ik als commentaar had "mooi bergop gereden!" was toen ik het gevoel had dat hij over de witte hekjes wou springen Heb er wel een goeie oefening voor, je moet alleen 2 springbalken op de grond leggen op pakweg 14m afstand. Dat is iets van een 4 galoppassen als ik me niet vergis. Gewoon in rustig handgalopje er naartoe en er overheen sturen. In het begin gaan ze soms echt springen maar nadien gaan ze meer ruimte omhoog pakken. De bedoeling is dat ze vanuit de schoft meer omhoog gaan met ondersteuning van achterin, maar wel in hetzelfde ritme blijven. Als dat lukt kan je tussen de balken gaan schakelen naar 3 of 5 passen. Maar dat gevoel alsof ze over een balkje galoppeert, daar moet je naar streven zeg maar.
Antonius
Geplaatst: 27-03-16 23:34
Ik ben 200% zeker dat ze na mijn jumping afgeroepen hebben dat het foutloos net binnen de tijd was, scheelde enkele honderdste van een seconde dus had er speciaal op gelet. Ga het morgen eens gaan zeggen maar ja, zal toch weinig zin hebben. Moet wel zeggen dat de 1e keer is dat er een fout gebeurd in de uitslag...
PP: mss iets meer neus eruit dat ze dit bedoelen als die jury schrijft meer bergop? Over de benen ziet het er zeker goed uit!
Anoniem
Geplaatst: 27-03-16 23:36
Ik ben dat ook zo goed als zeker dat ze foutloze omloop hebben afgeroepen. Volgende keer parcours filmen, dan staat het op video als bewijs. Zou eigenlijk niet mogen maarja.
Edit: ik heb een foto van PP op diezelfde hindernis met ook de timer op de achtergrond, en daar staat hij op 29 seconden. Dat was dus al na de stop op de 2. Weet alleen niet meer of PP binnen de tijd was Het enige verschil was dat de 5 bij jou een dubbelsprong was, maar het lijkt me niet dat je daar 6 seconden op zou verliezen? En zo traag reed je zeker niet.
Korte update over die vrouw. Ze zou alleen maar een hersenschudding hebben. Twas idd op een grijze pony. Ze zou hel willen draaien hebben en dat hem tegen de hand kwal of samen gevallen dat weet ik niet zo goed, kon het niet goed horen.
Antonius
Geplaatst: 28-03-16 07:46
Gelukkig niets ernstig. Ik heb ze zaterdag jumping zien rijden, pony was los door de 1e hindernis gegaan, was toen al gevaarlijk, dus vreesde er helaas al beetje voor
Ik ben best tevreden over mn weekend (maar rap content ook ze ). Dressuur ok maar niet spetterend, nog ergens in de eerste helft beland. Jumping was ik heel blij mee. Ik had controle en heb ze nergens weggeduwd, uiteindelijk zelf buiten tijd, maar was heel blij met t gevoel. Was een beetje bang dat ze in de cross met haar tong op de grond zou lopen, maar ze had er zin in! Tot 7 ging ze als n speer! Daar loerde ze helaas op t gat id hindernis en stopte ze 2x. Weer verder, ritme hersteld en op h9 werd ik uit parcour gehaald door een *****hindernisrechter die 'gehoord had dat ik 4 weigeringen had'... Hele discussie later zeitie dat ie zich dan vergist had en mocht ik verder... Heb dan de ruiter na mij nog laten passeren om niet te hinderen en verder pakte ze weer fijn aan maarja... Beetje dubbel gevoel dus, hoewel mijne poownie niets te verwijten valt (op h7 na dan ).
Pp en Daphne proficiat!
Anoniem
Geplaatst: 28-03-16 08:48
Aan diegene die vandaag rijden: veel succes en liefst niet van je paard af waaien! Wat een wind zeg...
Evelyn, wat een gedoe! Die mens heeft hopelijk zijn excuses dan aangeboden? Niet dat het helpt, heel je ritme en concentratie om zeep.
florence123
Geplaatst: 28-03-16 09:26
@Daaph: ik heb je zien rijden denk ik vlak voor hindernis 12!
Succes aan Winnie en Antonius!
Weet er iemand van jullie of er foto's zijn genomen? Ik moest pas rijden om 18.37uur en heb geen fotografen gezien
@evelyne: wat jammer van die stop! Zaten nochtans moeilijkere dingen tussen die ze dan wel goed deed
@Antonius: wat jammer! Achteraf kan je nietveel bewijzen he. Hopelijk kan je het nog rechtzetten
Anoniem
Geplaatst: 28-03-16 12:03
Enige wat kan is eventueel je eindtijd opvragen en vergelijken met de maximumtijd die opgesteld stond. Voor hetzelfde geld is er gewoon iemand die zich vergist heeft en met de toegestane tijd van een andere proef heeft geteld ofzo.
En nu ben ik benieuwd naar Antonius haar resultaten! De klasse Lo is gepasseerd normaal!
Anoniem
Geplaatst: 28-03-16 12:50
Ik hoop van harte dat het tijdens haar cross droog is gebleven en dat de ondergrond geen grote glijpartij was. Hier is het nu al een dik uur enkel nog wind, veel wolken en zon. Tussen 10 en 11u45 was ik op stal om uit te mesten en het heeft aan 1 stuk door gegoten
zure strafpunten uit het springparcours op deze manier…. Klinkt alsof jullie allemaal alvast een (relatief) geslaagde eerste wedstrijd achter de rug hebben Ik heb mij zonet ingeschreven voor Gavere. Begint toch serieus te kriebelen! Deze week crosstraining met H.endrik Deg.ros, ben benieuwd