[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:05

muts_marijke schreef:
Oornetjes zijn zoo leuk. En ''helaas'' heeft mijn paard pollenallergie dus mag ik er altijd mee rijden! (Geert wil er eigenlijk niet mee gezien worden maar ja ik heb medische reden *\o/*

Ehm, bij mijn weten gebruik je bij een pollenallergie toch een netje voor de neus?! Niet om de oren? :?
Deze dus: Afbeelding
Ik vind die oornetjes/mutsjes persoonlijk echt verschrikkelijk. }:0 Dat doe je je paard toch niet aan?!
Laatst bijgewerkt door Sim op 27-01-11 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:05

Snoek: balen dat je het tentamen niet hebt gehaald.
Lau: jeetje wat een verzameling! Wel leuk :P
Sann: jammer dat je er eentje niet heb gehaald, volgende keer komt het helemaal goed zo te lezen!
Mo: gefeliciteerd met je nieuwe auto, je hebt een mooie uitgezocht.

Ik heb 3 paar laarzen, Cognac Cavallo, Bruine Lipica's en bruin met paarse Lipcia's voor het crossen. Wil nog wel een paar mooie Cavallo dressuurlaarzen. Moet zeggen dat je overduidelijk het verschil ziet en voelt tussen de laarzen van Cavallo en die van Lipica.

Voor pollenallergie heb je inderdaad een neusnetje, iets minder charmant. :P

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:08

Ben weer terug van les, ze liep erg fijn :D

Sann: Wat jammer dat je die ene niet gehaald hebt. Maar wel een mooie opsteker van de docent!
Mootje: Gefeliciteerd met je nieuwe auto! En ze veranderen die regel vast wel weer met E achter B (dacht dat ze dat in 2012 zouden veranderen??). Ik ben iig blij dat ik E wel heb, dan heb je er ook nooit meer gedonder mee ;)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:09

_Sim_ schreef:
muts_marijke schreef:
Oornetjes zijn zoo leuk. En ''helaas'' heeft mijn paard pollenallergie dus mag ik er altijd mee rijden! (Geert wil er eigenlijk niet mee gezien worden maar ja ik heb medische reden *\o/*

Ehm, bij mijn weten gebruik je bij een pollenallergie toch een netje voor de neus?! Niet om de oren? :?
Ik vind die oornetjes/mutsjes persoonlijk echt verschrikkelijk. }:0 Dat doe je je paard toch niet aan?!

Klopt helemaal. Maar een pollenallergie is een overgevoeligheid voor de zenuwen op zijn hoofd. Meestal bij zijn neus maar Zeus heeft zo'n last van stof dat ie flipt. En hij heeft dat dus zomers ook met vliegjes en stof rondom zijn oren. Heel raar maar zo gauw hij een neusnet op heeft zonder oornet is het nog steeds niet fijn. Heb ik ze beiden op is hij super te rijden. Hij heeft er echt baat bij. Maar k snap je reactie!

Sim

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:11

Oh, oke, maar voor een springmutsje heb je in principe geen medische verklaring nodig toch? Voor een neusnetje wel. Stief heeft zo'n medische verklaring ivm zijn pollenallergie.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:13

Ik vind die oornetjes/mutsjes persoonlijk echt verschrikkelijk. }:0 Dat doe je je paard toch niet aan?![/quote]

Geloof me bij mijn merrie doe je dat echt wel om al vallen de mussen dood van het dak :D . Die wordt gek van alle vliegen om haar oren. Knip de oren ook al niet uit. Heb hem zelfs met regen op met CC. Anders gaat mevrouw schudden met haar hoofd. Ik smeer haar hoofd in met vliegenspul en probeer haar ook in te spuiten maar heeft niet altijd succes

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:13

Je mag in de dressuur alleen met de kleur oornet rijden wat niet opvalt. (zwart bij zwart paard bruin bij bruin enz) Maar sommige jury's zeuren er wel over. Als ik dan mijn verklaring vd dierenarts laat zien geloven ze me vaak wel. En mag ik hem ophouden

Heb neusnet effe veranderd in oornet!
Laatst bijgewerkt door muts_marijke op 27-01-11 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:14

ik zou ook geen witte omdoen bij een zwart of bruin paard

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:16

caro29 schreef:

Geloof me bij mijn merrie doe je dat echt wel om al vallen de mussen dood van het dak :D . Die wordt gek van alle vliegen om haar oren. Knip de oren ook al niet uit. Heb hem zelfs met regen op met CC. Anders gaat mevrouw schudden met haar hoofd. Ik smeer haar hoofd in met vliegenspul en probeer haar ook in te spuiten maar heeft niet altijd succes[/quote]

Heeft Zeus exact hetzelfde. Plus dat ie maar blijft proesten v d jeuk in zijn neus. En als ik klaar ben stopt ie zijn neus in een emmer, of schuurt hij langs een boom, asfalt, steen als het maar stroef is en zijn jeuk stopt. heel zielig! Met zo'n oornet kan ik hem tenminste ook geconcentreerd houden zonder wordt je knetter gek van hem. (slaat zelfs met zijn voorbenen naar zijn neus tijdens het rijden)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:19

caro29 schreef:
_Sim_ schreef:

Geloof me bij mijn merrie doe je dat echt wel om al vallen de mussen dood van het dak :D . Die wordt gek van alle vliegen om haar oren. Knip de oren ook al niet uit. Heb hem zelfs met regen op met CC. Anders gaat mevrouw schudden met haar hoofd. Ik smeer haar hoofd in met vliegenspul en probeer haar ook in te spuiten maar heeft niet altijd succes

Dan is het net wat anders en heeft het een gegronde reden; dan doe je het voor het welzijn van je paard. Er zijn er meer die het doen "omdat het zo leuk bij mijn setje past", dat vind ik geen reden. Maar het blijft een stom ding dat oormutsje (vind ik!).

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:22

Voor het springen zorg ik wel dat het een setje is. Bij de dressuur heb ik gewoon mijn blauwe netje op met een wit dekje. Punt voor verzorging krijg ik toch niet en een witte op een schimmel is zo lelijk. Indoor gebruik ik hem op drukke CC als geluiddemping. Vooral bij harde muziek. Oornet in de dressuur doen ze bij mij niet moeilijk om.
Laatst bijgewerkt door caro29 op 27-01-11 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:22

Eef_Bam schreef:
Even twee dagen niet gepost, heb wel meegelezen maar zat zo in spanning dat ik liever niet wilde reageren.
Alles lijkt nu in ieder geval de goede kant op te gaan!

Eef, ik denk dat ik iets gemist heb??

*gaat weer verder bijlezen*

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:23

En toch zijn er steeds meer die zo'n oormutsje prachtig vinden en er dus daarom mee rijden. Ik vind het niet lelijk, maar koop ze zelf zeer zeker niet. Als het niet nodig is, lijkt het me voor het paard ook niet fijn :n

Overigens schud Zetje soms ineens uit het niets onwijs met haar hoofd en laat haar linker oor dan helemaal hangen. Dat doet ze dan ff (en soms heeeeel erg) en dan is het over. Instructeurs kunnen niks vinden (beide niet) ook anderen niet. DA gevraagd en kan iets van oorsmeer zijn wat gaat irriteren als het warm wordt tijdens het rijden. Maar iemand het al eens meegemaakt?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:26

rowo schreef:
Overigens schud Zetje soms ineens uit het niets onwijs met haar hoofd en laat haar linker oor dan helemaal hangen. Dat doet ze dan ff (en soms heeeeel erg) en dan is het over. Instructeurs kunnen niks vinden (beide niet) ook anderen niet. DA gevraagd en kan iets van oorsmeer zijn wat gaat irriteren als het warm wordt tijdens het rijden. Maar iemand het al eens meegemaakt?

Ja! Ik! En idd eigenlijk alleen in de zomer bij warmte, maar wel zelden; denk 2 keer per jaar. Men kon bij die van mij ook niks vinden; geen mijt, niks met de tanden, geen aanleuningsprobleem of anderszins rijtechnisch iets. Duurt een minuut of 2 en dan is het over.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:30

Eef_Bam schreef:
Laura, Speciaal voor je "fans" uit de het topic van Challenge O:) :
http://www.knhs.nl/news.asp?ID=20530
:=

Zooooooooo, ben even flink door dat oefenparcours gesjeesd :D . Had een compleet geflipt paard mee :Y) Ik geloof dat ie het wel leuk vond om weer een keer een parcoursje te springen. Duurde helaas allemaal verschrikkelijk lang, iedereen zat maar op elkaar te wachten. 30 weigeringen per combinatie, mijn hemel. Op een gegeven moment maar gewoon eens naar binnen gegalloppeerd en een rondje 80 cm gedaan. Daarna meteen geroepen dat ik hoger wilde en toen kregen ze plots haast :+ . Daarna nog 2 keer 1 m/1.10 gesprongen. Hij spring alles maar vraag niet hoe... Moeten we echt wat vaker doen!

Ik heb 1 paar zwarte Petries (perfect), die heb ik al een jaar of 8 en ze zijn nog zo goed als nieuw. Wel een keer nieuwe zool onder laten zetten. Maar vind ze niet erg lekker zitten, weinig contact met het paard. Maar met Nudine heb ik er altijd mee gereden dus da's een kwestie van gewenning. Verder dus een paar Ariats, zitten heerlijk maar die ritsen....... :( :( Mijn kuiten zijn nogal gegroeid van het hardlopen, ga ook maar eens sparen voor op maat gemaakte denk ik. Of ik stap weer over naar de mountain horse easy rider oid. Daar zit een wat grovere rits in, gaat niet zo snel stuk.

Zoals ik laatst al zei: oornetje = niet sexy! ;)

Verder nog bericht gehad van de aannemer, maandag of dinsdag gaan ze beginnen met uitgraven. Finally!!!!

@ Mootje: gefeliciteerd met je nieuwe auto! Mijn bakkie is all-risk verzekerd, maar die is natuurlijk nieuw.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:31

Steven (instructeur) zei dat het leek op een reactie op pollen. Maar ja, ze is er mee begonnen begin december, dus dat lijkt is het niet. Ook is ze begin dec bij de fysio geweest, waar niets schokkends uitkwam. Haar oor doet haar niet zeer, ze vind het zelfs fijn als je eraan zit. Hopelijk heeft ze zich geen 'tik' aangeleerd :\
Ik ga dus nog ff af op het advies van de DA en dat is vette watten in het oor doen en er weer uithalen. Hopelijk komt er wat mee. Anders weet ik het ook niet meer... Echt frustrerend.
Laatst bijgewerkt door rowo op 27-01-11 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:31

_Sim_ schreef:
rowo schreef:

Ja! Ik! En idd eigenlijk alleen in de zomer bij warmte, maar wel zelden; denk 2 keer per jaar. Men kon bij die van mij ook niks vinden; geen mijt, niks met de tanden, geen aanleuningsprobleem of anderszins rijtechnisch iets. Duurt een minuut of 2 en dan is het over.

En ik! Jer deed het bij de kampioenschappen nog, heel vreemd. Bij hem weet ik wel de oorzaak: dan valt een koude druppel condens op zijn hoofdje ;) :')

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:34

Dan moeten er bij Zetje wel veel condens druppels op haar hoofd vallen :+

Overigens tijd voor bedje :Z Morgen weer werken, hopelijk Avi nog ff doen en s avonds uiteten en bowlen met kameraden en aanhang van Bas.

:wave:

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:38

Ik duik er ook in!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:53

Evie: Haha, mooi he :D Echt kan niet begrijpen waarom mensen problemen hebben met de manier van Gert. Nieuw jonkie breng ik er zo weer heen.
Noor: Lekker gesjeesd dus :D
Rowo: Ach voor dat geld vind ik het zonde om ze niet te nemen. Maar ik ben ook niet zuinig op mijn laarzen :o Banjer ermee door de modder, loop er de hele dag op en mest stallen ermee. En heb dan 2 paar voor op wedstrijd.
Marijke: Mannen snappen dat soort dingen gewoon niet! En wat betreft dekjes, daar heb ik er maar 6 van met 5 paarden :+

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:58

Dekjes heb ik er wel 25 van. Maar Geert gebruikt ze ook. En ik wil nette voor naar les. En weer andere voor concours. Hebben dan wel samen 4 paarden. :+

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 00:02

Ik heb thuis 3 paar van die polypads en voor op wedstrijd nog een paar dekjes met mijn vaders kantoornaam erop. Ben niet zo'n dekjes gek. Heb ook altijd blauw, creme of wit. en moet eerlijk zeggen die polypads gaan rustig 10jaar mee :D

Ik ga slapen! Morgen om 9uur weer college...

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 00:06

weltrusten , ik ga ook slapen. Moet morgen ook al om 8.30 beginnen ipv 10.00 :7

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 00:21

Gefeliciteerd met je nieuwe auto Mootje!
Top dat het oefenparcours zo goed ging Noor.

Ik duik ook snel mijn bed in morgen moet ik er weer om 6.30 uit, fysio. Lekker gepland ook weer. :D
Trusten! :z

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 08:24

Mootje: Gefeliciteerd!
Blech ik ben al een tijdje op en moet nu naar Utrecht. Helemaal geen zin...